ciuciek Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam, mam dziwną usterkę w aucie passek B6 combi. Coś zaczęło terkotać pod deską rozdzielczą i jest to związane z klimatyzacją/nawiewem/dmuchawą. Jedno z trojga, bo jak wyłączę w ogóle klimę "off" to przestaje terkotać. Żeby było jasne o czym mówię, to tu można posłuchać jak terkocze Terkot 1 Dźwięk nagrany po włożeniu kluczyka do stacyjki i wciśnięciu do poziomu kiedy to się włącza wszystko i głębsze wciśnienie spowoduje start engine. Słychać, że na początku terkot jest ciągły potem przerywany. Jak wyłączę klime to ustaje, włączam to znowu. Mało tego gdy klima jest włączona, a pokrętłem obrotów zjadę do "zera" to dmuchawa nie działa ale terkocze dalej Moja teoria. Z uwagi na charakter tego terkotu to może to jakiś silniczek od czegoś, jakiś mechaniczny problem, coś wypadło z prowadnic etc. Jak włączam nawiewy "na mordę", "nogi", "sufit" to słyszę te serwomechanizmy jak działają po cichu więc to pewnie nie one. Co tam jeszcze szwaby ukryły co się rusza i może tak terkotać co jest związane ściśle z układem nawiewu/klimatyzacji. Klima oczywiście działa tiptop żadnych problemów Żeby uzmysłowić jak to jest wpieniające to poniżej nagranie terkotu przy pracującym silniku. Silnik słychać tylko w tle, a to cholerstwo przyprawia o ciężką chorobę Terkot 2 Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, może ktoś jest z serwisu i na ucho potrafi powiedzieć co to jest, no jakiś punkt zaczepienia ... z góry dzięki Edytowane 31 Maja 2014 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2009 A jakie błędy na VAGu ? Obstawiam padnięty silniczek którejś klapy nawiewu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuciek Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2009 a to na VAG ma szansę się pokazać? Jutro sprawdzę... powiedz, gdzie umiejscowione są te klapy bo na ucho jakoś zgeolokalizuje bydle jak wsadzę głowę pod pedały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 24 Sierpnia 2009 powiedz, gdzie umiejscowione są te klapy bo na ucho jakoś zgeolokalizuje bydle jak wsadzę głowę pod pedały hehe, w kocpicie a tak na serio to tego nigdy nie rozbierałem w b6 to i nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #5 Napisano 24 Sierpnia 2009 Zrób sobie auto test klimatyzacji. Przytrzymaj econ + obieg zamknięty i włącz zapłon. Jeżeli jest coś nie tak powinien wyświetlić kod. P.S. I zmień opis silnika, nie masz CR tylko PD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slavi Zgłoś #6 Napisano 25 Sierpnia 2009 była chyba na to akcja serwisowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuciek Zgłoś #7 Napisano 25 Sierpnia 2009 (edytowane) Akcje serwisowe mam wszystkie w samochodzie zrobione co potwierdził mi serwis w marcu 09'. Zrobiłem test Econ+obieg i wydaje mi się, że nie dobiega do końca (nigdy wcześniej nie robiłem go). Trwa test około 30-40sek po czym na wyświetlaczach od pokręteł temp na lewym wyskakuje "2c6", a na prawym"00h" i dalej nic się nie dzieje. Googlam sobie ale jakoś nie bardzo mi to idzie -------- Odpytałem ASO, mówią, że to zapewne któraś z klap nawiewu. 180zł diagnostyka + 220zł demontaż osłon żeby się tam dostać + 400zł za ewentulanie nowy silniczek. = 800zł Ja się pytam 800zł za co??????????????? Miałem Astre to sam rozebrałem, wymieniłem, na demobilu coś dokupiłem, 30zł kosztów + 2h roboty. To nie ..... człowiekowi zachciało się luksusu to SE PASSATA KUPIŁ !!!!!!! Edytowane 25 Sierpnia 2009 przez ciuciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #8 Napisano 25 Sierpnia 2009 Zrobiłem test Econ+obieg i wydaje mi się, że nie dobiega do końca (nigdy wcześniej nie robiłem go). Trwa test około 30-40sek po czym na wyświetlaczach od pokręteł temp na lewym wyskakuje "2c6", a na prawym"00h" i dalej nic się nie dzieje. Test jak najbardziej dobiega do końca skoro wyświetla informacje. Obydwa wyświetlacze wskazują na jakieś błędy. Test zakończony sukcesem (przy sprawnym układzie) powoduje podwójne wyświetlenie znaczka "i0". Musisz sprawdzić, co oznaczają informacje jakie Ci się wyświetliły. P.S. Aby się dostać do silniczków być może trzeba zdejmować całą deskę rozdzielczą, stąd cena. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czaja18 Zgłoś #9 Napisano 31 Grudnia 2009 Witam mam pytanie ponieważ nie wiem czy to normalne że podczas włączania zapołonu coś terkoce gdzieś ok deski rozdzielczej przez kilka sekund. Klima działa normalnie, podczas gdy jest włączona nic się nie dzieje tylko gdy włączam zapłon słychać taki odgłos. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #10 Napisano 31 Grudnia 2009 to słychać silniki od nawiewów.Ten typ tak ma i nie ma się co przejmować.Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czaja18 Zgłoś #11 Napisano 31 Grudnia 2009 Dzięki bardzo , po przeczytaniu tego tematu już myślałem że coś jest nie tak. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #12 Napisano 31 Grudnia 2009 (edytowane) @mgboczna Bzdury piszesz!! Terkotanie jest zwiastunem nadchodzącej konieczności wymiany jednego lub sięcej silniczków od klap Dla klimy dual jest tak: Silnik nastawczy zamkniętego obiegu powietrza 3C1 907 511 C Silnik nastawczy klapy dławienia powietrza 3C1 907 511 D Silnik nastawczy klapy regulacji temperatury 3C0 907 511 B Silnik nastawczy klapy temp prawy 3c1 907 511 A Silnik nastawczy klapy temp lewy 3C1 907 511 Silnik nastawczy klapy centralny Jestem na etapie wymiany jednego z nich --------EDIT------- Udało mi się naprawić felerny napęd. Naprawa + zamontowanie + adaptacja = działa I już jest cicho jak kiedyś... Edytowane 31 Grudnia 2009 przez api13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iwonka Zgłoś #13 Napisano 1 Stycznia 2010 Zmień opis silnika, nie masz CR tylko PD. Przepraszam za banalne pytania "blondynki" 1. Czym się różni silnik CR od PD ? 2. Czy test VAG mogę wykonać we własnym zakresie, czy potrzebny jest specjalistyczny sprzęt ? Dziękuję za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #14 Napisano 1 Stycznia 2010 CR i PD to są rodzaje wtrysków . PD - pompo-wtrysk , starszy rodzaj , CR Common-rail nowszy ,różnią się budową . VAG to nazwa programu który umożliwia diagnozowanie usterek w samochodzie , podglądanie parametrów , modyfikację sterowników itd... . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iwonka Zgłoś #15 Napisano 1 Stycznia 2010 Dzięki serdeczne za wyjaśnienie! To ja mam chyba pompowtryskiwacze. Nie wiem, czy to lepiej ?!? Gdzie ja mogę zdobyć taki VAG? A zasadniczo gdzie mogę się podpiąć? Czy tylko w ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #16 Napisano 1 Stycznia 2010 Czy ja wiem czy lepiej ? Tak mega ogólnie mówiąc, to jest to całkiem różny system zasilania. Pompowtrysk nie potrzebuje pompy paliwa(wysokocisnieniowej, ma ja w sobie), common rail nie ma takiej pompy w sobie, ale podaje paliwo z duuuzo większym ciśnieniem (musi mieć pompę paliwa, zewnętrzną). Pd bardziej klekocze w porównaniu do CR Cr moze się szybciej posypac ze względu na słabe paliwo w PL. Ogólnie mówiąc w przypadku vw to PD są juz sprawdzone i pewne, ze dobrze działają. Common rail jest w passacie od ok 2 lat. Nie jest jeszcze tak bardzo sprawdzony. Koszta naprawy silnika z cr są wyższe od naprawy silnika z pd. Vag do passata b6 musi być tzw HEX CAN. Koszt ok 500 zł. Kazdy pojęty mechanik ma taki vag. Nie koniecznie od razu do aso, bo tam liczą coś ok 100 zł za podłączenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iwonka Zgłoś #17 Napisano 1 Stycznia 2010 W ASO chyba nawet 150zł za podłączenie XEX CAN'a ! * ZGROZA * Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgbear Zgłoś #18 Napisano 1 Stycznia 2010 Co do stanów pompowtryskiwaczy w Passacie B6 polemizowałbym. SYPIĄ SIĘ ! Ostatnio wymieniałem jeden... O kosztach wole tutaj nawet nie wspominać, bo co Was będę zmartwiał ;] Pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #19 Napisano 1 Stycznia 2010 Wymieniales pompowtrysk w 2.0 TSI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iwonka Zgłoś #20 Napisano 2 Stycznia 2010 Wracając do temtu wiodącego zauważyłam, że na "zimnym silniku" nic nie słychać, dopiero jak się rozgrzeje to zaczynają się pojawiać dziwne dźwięki w "kokpicie". To takie nierównomierne jakby bulgotanie! Wyłączenie climatronica - znikają objawy! Przez pierwsze 20 minut jazdy, temperatura ustawiona 18st. a w aucie grzeje niemiłosiernie! Po około 20 minutach robi się chłodno, nawet jak ustawię temperaturę 22st. 23st. Myślicie, że to silniczek od nawiewów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach