luki58 Zgłoś #1 Napisano 19 Sierpnia 2009 Od poczatku : zaraz po kupnie auta zauwazylem ze skrzynia nie chce redukowac biegu z 4 na 3 , albo redukuje przy bardzo malej predkosci , pomagal albo kick down albo reczne zrzucenie na 3. Doszedlem do wniosku ze winny bedzie olej , ktory wygladal podejzanie, jak i podejzanie pachnial. Po wymianie w/w oleju wraz z filtrem ,skrzynia zmienia biegi po koleji i w momecie wrzucenia 4 biegu , wlacza luz. Po dwuch trzech takich zmianach , skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Auto zostalo podlaczone pod VAG i wykazalo blad 652. Jakies pomysly , sugestje ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki58 Zgłoś #2 Napisano 31 Sierpnia 2009 Panowie , jakies sugestie ? Problem nadal nie rozwiazany ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 31 Sierpnia 2009 Zajmij sie elektroniką skrzynki http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=57603&highlight=652 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #4 Napisano 31 Sierpnia 2009 Nie wiem jakiego VAG-COM używasz, bo usterka 652 nic mi nie mówi. Na górze strony tytułowej zdaje się w warsztacie jest opisana diagnostyka i spisane numery usterek, to sobie sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki58 Zgłoś #5 Napisano 31 Sierpnia 2009 Używam VWTOOL - Błąd 652 - Gear Monitoring / Trans. Range Controller Incorrect Signal INTERMITTNT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #6 Napisano 31 Sierpnia 2009 Błąd 652 to najbardziej nielubiany przez mechaników błąd w skrzyniach 4 biegowych. Oznaczać to może wszystko i nic... ze skrzynia nie chce redukowac biegu z 4 na 3 , albo redukuje przy bardzo malej predkosci , pomagal albo kick down albo reczne zrzucenie na 3. Doszedlem do wniosku ze winny bedzie olej , ktory wygladal podejzanie, jak i podejzanie pachnial. Po wymianie w/w oleju wraz z filtrem ,skrzynia zmienia biegi po koleji i w momecie wrzucenia 4 biegu , wlacza luz. Po dwuch trzech takich zmianach , skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Podmień cały zespół sterujący(elektrozaworów) na 100% sprawny, jeżeli to nie pomoże to skrzynia do rozebrania lub wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #7 Napisano 31 Sierpnia 2009 Hmmm.... jak to kiedyś robiłeś, lub widziałeś. Jeżeli nie wiesz co to jest zespół sterujący z elektrozaworami, to jedź do mechanika, lub kup sobie drugą skrzynię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki58 Zgłoś #8 Napisano 31 Sierpnia 2009 Wiem co to zespol i wiem gdzie jest, ale nie mam co podmienic. Jest 7 zaworow , ktos wie ktory jest od czego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #9 Napisano 31 Sierpnia 2009 A czy pasuje ten modol od skrzyni z innego silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #10 Napisano 31 Sierpnia 2009 Wiesz co, ja tam przeglądałem tą ruską stronę z serwisówkami i znalazłem wiele dokumentacji technicznej nt. swojej asb. Spróbuj poszperać, napewno coś znajdziesz i powinno być po angielsku. Oczywiscie musisz wiedzieć jaką masz swoją asb ale myślę że wiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #11 Napisano 1 Września 2009 Jest 7 zaworow , ktos wie ktory jest od czego ? Czyli masa na zaworki 1,2,3,4 to wrzucenie 4 biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki58 Zgłoś #12 Napisano 1 Września 2009 Sprobuje sie do nich dobrac i posprawdzac czy wszystkie chodza, moze sie ktorys zaciol , kto wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #13 Napisano 3 Września 2009 Słuchaj Montera, zna się na rzeczy. U mnie w 2E było tak, że jak olej był niedogrzany przeciągał wrzucanie 4-ki, tak jak by przytrzymać przez chwilę sprzęgło w manualu i gaz wciskać. Problem już mam rozwiązany, a wina wcale nie leżała po stronie skrzyni! Znajomy robił mi UPG, olej, płyn chłodniczy. Przy okazji, bo narzekałem na trochę nierówną pracę, przeczyścił wszystkie styki czujników i porządnie przepustnicę-podobno była zawalona, że poezja, przepływka wyczyszczona i termostat wymieniony. Odebrałem wózek i... silniczek oczywiście chodzi malina (tylko tydzień później krokowiec zaczął szaleć i jeżdżę bez) na benie, na gazie trochę gorzej, ale to wina reduktora, a ASB-jak nie ta, ślicznie zmienia biegi, redukuje tak jak powinna, a ja ciągle myślałem, że coś z nią nie tak. Może rzuć okiem na silnik, przepustnicę itp. Dodam, że u mnie VAG coś wywalał o 4 biegu, nie pamiętam dobrze. Po prostu jakiś czujnik przekłamywała i skrzynia głupiała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki58 Zgłoś #14 Napisano 3 Września 2009 Jutro bede testowal prace zaworkow, zobaczymy. Napisze co i jak z naprawy wyszlo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki58 Zgłoś #15 Napisano 4 Września 2009 No i po naprawie. Skrzynia bedzie zyc, moze nie jest do konca tak jakbym chcial ,ale wszystkie biegi dzialaja. Winny byl jeden z zaworow 4 biegu. I tutaj prosba/pytanie, szukam badz zaworow, badz calego zespolu sterujacego, tudziesz skrzyni uszkodzonej mechanicznie - TANIO Sory za post pod postem , ale chcialem zeby odswierzylo temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #16 Napisano 4 Września 2009 Posiadam cala skrzynie w stanie bardzo dobrym z 1Z. Info PW:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach