Skocz do zawartości
Stochastic

1.8 T trzęsie i nierównomiernie pracuje na benzynie na ssaniu w pierwszej fazie.

Rekomendowane odpowiedzi

fju fju... a to Ci dziwy :P
A to system too lean znaczy, że mieszanka zbyt bogata, czy co? Bo to chyba jakos na odwrót było- rich- zbyt uboga, lean- zbyt bogata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze wag-com 409-1 i nie wiem jak to obsłużyć pojawia mi się okno

Open Controlel ,takie i nic więcej nie mogę zrobić

http://www.ross-tech.com/vag-com/images/small-opencontroller.png

Może pomożecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lean - ubogo, rich - bogato (w paliwo!) Tutaj by się przydało, żebyś przejechał się do mechaniora, który ma sondę szerokopasmową - sonda w wydech i fru. Jeśli jest faktycznie za ubogo, to może być przepływka. Jeśli nie jest ubogo, to sonda... A jeśli ciśnienie na listwie paliwowej nie jest stałe, to brak paliwa, ale pompa jest nowa, więc byłaby to ostatnia rzecz, którą można oskarżać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy, czy błąd będzie dalej. Będę go skanował co kilka dni, chyba, że checka wcześniej wyrzuci na blat. Dawniej prześladował mnie błąd system too rich, potem spokój, teraz znów lean. Qrwa, sto pociech...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni problem ktory opisywales z nierownymi obrotami to napewno wina zabrudzonych wtryskiwaczy, czyli LPG. Mialem dokladnie to samo i tak samo mam wtryski Valteki. Jeden zlapal jakis syf aż sie zalepil i przez to LPG mi rozregulowywalo czasy wtryskow na beznyzie. Po wyczyszczeniu wtryskiwaczy auto chodzilo i na benzynie i na LPG dobrze.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi na razie też, dwa dni, chodzi dobrze... ciekawe jak długo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja także mam problem z zbyt bogatą mieszanką. Wymieniłem prawie wszystko , 3 niezaleznych fachowców oglądało auto. Gdy auto sie nagrzeje to śmiga. Ale co jakiś czas wywala błedy system to reach , to lean. a między nimi sporadyczny bląd lambdy obwodu lub grzałki lambdy i inne. Wymieniałem wtryski benzynow, filtr paliwa, regulator ciśnienia w listwie wtryskowej, uszczelniłem odmę i sprawdzałm lambdę. Wszyscy mówili że lambda działa bo Volty sie zmieniają. Ale ja w swojej dociekliwości sprawdziłem że grzałka lambdy nadaje morsem On/OFF a Vag nie jest nawet w stanie odczytać oporu grzałki lambdy (VAG kanał 41 lub 46). Zauważyłem, że błąd to reach kojarzy się z błedem lambdy. A komputer co raz dostaje głupie informacje i próbuje regulować wskazania lambdy to znów nie może. Silnikiem jakby czasem zatelepie jakby zaplon wypadał. Kupiłem nowa oryginalną Bosha ale jeszcze niewymieniłem (brak czasu). Może i u ciebie też coś lambada się kończy, lub jest zasyfiona i przekłamuje dane. Pisza na forum ze warto sprawdzić czy przewody od lambady nie są zagiete i czasami nie kontaktują.

 

Dodam jeszcze że błędy za bogatej mieszanki u mnie sa typu add czyli addtywne (z ang dodawanie/sumowanie). Co mozna sobie tłumaćzyć że błąd ma najwiekszy wpływ na małych obrotach wraz ze zwrostem obrotów błąd ten ma coraz mniejszy wpływ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo co jakiś czas na Pb, i zeby było smieszniej to zazwyczaj w tym samym miejscu wyskakuje :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale o jakim błędzie piszecie? System too rich, czy lean? Ja dawniej miałem kilka razy too rich, a teraz ostatnio raz too lean.

 

 

 

Teraz mogę już stwierdzić na 99%, że to całe szarpanie, to pochodna przytkanej, zaklejonej, zabrudzonej listwy lpg. W jakiś sposób powoduje to stan taki, że Pasek na benzynie zaczyna świrować. O dziwo, jak listwa sprawna, to nie ma problemów, jak jeździłem tylko na pb, to również nie było problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz mogę już stwierdzić na 99%, że to całe szarpanie, to pochodna przytkanej, zaklejonej, zabrudzonej listwy lpg.

raczej nie przytkanej, tylko "popuszczającej" - w kolektorze panuje dość spore podciśnienie na biegu jałowym - jeśli połączona z nim listwa nie jest w stanie utrzymać szczelności, to pośredniczy w przedostawaniu się albo LPG albo "lewego" powietrza do kolektora ssącego i zaczyna się cyrk...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17535, 17545 - rząd cylindrów 1 -> sprawdzic regulator ciśnienia paliwa, zawory wtryskowe, szczelnośc układu, zawór elektromagnetyczny N80.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, Karol, ale widzę, że Ty masz system too rich, czyli to, co ja miałem dawniej kilka razy, zanim wyczyściłem przepływomierz (MAF). Ja ostatnio miałem raz po naprawie listwy gazowej system too lean, ale na razie więcej nie wyskoczył po tym jak go wykasowałem. Zobaczymy co dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No, Karol, ale widzę, że Ty masz system too rich, Ja ostatnio miałem raz po naprawie listwy gazowej system too lean, ale na razie więcej nie wyskoczył po tym jak go wykasowałem. Zobaczymy co dalej.

W przypadku "system za ubogi" = jest to samo do sprawdzenia :D

Ale poczekajmy - czy coś ci wyskoczy, skoro na razie jest "czysto".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
raczej nie przytkanej, tylko "popuszczającej" - w kolektorze panuje dość spore podciśnienie na biegu jałowym - jeśli połączona z nim listwa nie jest w stanie utrzymać szczelności, to pośredniczy w przedostawaniu się albo LPG albo "lewego" powietrza do kolektora ssącego i zaczyna się cyrk...

Na to by wychodziło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zeskanowałem dziś skórnika i miał znów zapisane w pamięci system too lean intermittent.

 

Checka nie wyrzuciło na deskę, bo pewnie po dwóch razach wywala checka.

 

Ech, ten Pastuch...

 

P.S. zapomniałem sobie wykasować checka, zrobię to jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No, Karol, ale widzę, że Ty masz system too rich, czyli to, co ja miałem dawniej kilka razy, zanim wyczyściłem przepływomierz (MAF). J

Ja mam nową przepływkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba bym szedł w kierunku sondy lambda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz cały czas mam system too lean.

 

To znaczy, jak wykasuję, to za jakieś kilkadziesiąt kilometrów znów wyskakuje chceck i po skanie mam to co niżej:

 

shitu.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności