Skocz do zawartości
saper27

Zaślepiony EGR a wyciek oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jakis miesiac temu zaslepilem zawor EGR, przedwczoraj sprawdzalem poziom oleju i okazalo sie ze musialem sporo dolac. Dzisiaj wjechalem na kanal, zdjalem wykladzine spod i silnika i okazalo sie ze sa duze slady oleju zarowno na wykladzinie jak i rurze dolotowej. Przy ostatniej zmianie oleju, ponad 10000 km temu nie bylo tam sladu oleju. Czy przyczyna tego moze byc zaslepiony zawor przy moim modelu silnika? Dodam, ze zawor zaslepilem od strony dolotu. Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przyczyna tego moze byc zaslepiony zawor przy moim modelu silnika?

Zaślepiony EGR zdecydowanie nie może być przyczyną tego wycieku. Musiałbyć sprecyzować na jakiej "rurze dolotowej" jest widoczny oleju.

Popatrz dobrze - może zauważysz jakiś wyciek w innym miejscu (odma, uszczelka pod pokrywa zaworów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej egr niema zadnego wplywu na wyciek oleju ,a skad masz ten wyciek ja w moim dolewam po 10tys litr i tez mam zaslepiony egr a syfi mi wszystko olejem przez rury od ic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Jakis miesiac temu zaslepilem zawor EGR, przedwczoraj sprawdzalem poziom oleju i okazalo sie ze musialem sporo dolac. Dzisiaj wjechalem na kanal, zdjalem wykladzine spod i silnika i okazalo sie ze sa duze slady oleju zarowno na wykladzinie jak i rurze dolotowej. Przy ostatniej zmianie oleju, ponad 10000 km temu nie bylo tam sladu oleju. Czy przyczyna tego moze byc zaslepiony zawor przy moim modelu silnika? Dodam, ze zawor zaslepilem od strony dolotu. Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
I jak sytuacja sie rozwinela?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często spotykany jest mokry od oleju zawór EGR,olej wydostaje się w małych ilościach z dziurki komory membrany jednak ilości tego oleju są znikome i nie mają wpływu na ubytki w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolaczam sie do tematu.

Moj dieselek bierze lub wylewa 1Litr oleju silnikowego na 1000 km.

Jak zdjalem pokrywe silnika to na lewo od korka wlewu oleju bylo dosc sporo oleju.

Autko wlasnie co kupilem i ma 160000 przebiegu.

Edytowane przez kilinho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zerknijcie proszę na foto i podpowiedzcie co moze byc przyczyną wycieku oleju

malemaleDSC_0073.jpg

z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co w temacie. EGR z boczku puszcza - koło dławika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak samo. ile moze kosztowac naprawa tego i jakie czesci sa potrzebne aby zlikwidowac ten przeciek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo wyczyścić swój stary egr i obserwować później czy dalej nie cieknie. Nowy koło 400 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a do tego jeszcze jak jade okolo 160 km/h i chce dalej przyspieszac to auto sie juz dusi, przyspiesza ale bardzo wolno. jezdzilem kiedys passatam 1.9 tdi 90 km to od 150 km/h mial lepszego kopa jak moj atj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie są już odpowiedzi na forum. Tu nie róbmy OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakos nie znalazlem na forum odpowiedzi na to pytanie, jedynie co znalazlem to problemy z turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakos nie znalazlem na forum odpowiedzi na to pytanie, jedynie co znalazlem to problemy z turbina.
Zrob logi i wrzuc je do odpowiedniego dzialu.

Jesli nie masz VAG-a, to go kup (groszowe sprawy), lub znajdz kogos kto go ma. Wiecej szczegolow znajdziesz na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Po glebszych ogledzinach silnika u dwoch mechanikow w Gdyni wyszedl wniosek: ze albo naprawa/remont silnika albo wymiana na inny.

Passat b5 2000 1.9 tdi atj 115km.

Objawy leci olej (1 litr na jeden km) podomno z odmy i dolem ale ciezko mi to wyjasnic bo nie znam sie za bardzo na tym. Max 160 km/h potem juz sie móli.

- pierwszy mechanik powiedzial ze turbo jest ok i moga silnik zrobic za 3000 tys (pierscienie itd)

- drugi powiedzial ze najlepiej jest wymienic, mowil ze nawet silnik 1.9 tdi 130 km (np 2004 rok) pasuje do modelu z 2000 przed fl. Mowil tak: na allegro kup za 2500 silnik i wsadzenie go to koszt 1000 zl (ale cos mi sie nie chce wierzyc bo napewno dochodza inne koszty - elektronika, silnik ciezszy to i zawieszenie i skrzynia itd) - mozna szukac takiego samego atj 6 biegow ale ciezko jest znalezc

 

Moim zdaniem lepiej jest naprawic silnik za te 3000 zl i pojezdzic troche tym passatem niz wymieniac na nowy: pozniejsze problemy z elektronika, problem ze sprzedaza pozniejsza samochodu, mozna trafic na mine jak sie kupi trefny nowy silnik itd.

 

Doradzcie Panowie co waszym zdaniem jest najlepiej zrobic. Budzet na ta zabawe to jakies 4 kola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem lepiej jest naprawic silnik za te 3000 zl i pojezdzic troche tym passatem niz wymieniac na nowy: pozniejsze problemy z elektronika, problem ze sprzedaza pozniejsza samochodu, mozna trafic na mine jak sie kupi trefny nowy silnik itd.
Jesli ja bym zamierzal dlugo nim jeszcze jezdzic to bym szukal zadbanej 130ps, w przeciwnym razie remont obecnego.

A gdzie logi??

Cisnienie sprezania na cylindrach sprawdzales?? - czy jakos tak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec pomiary kompresji na cylindrach daly takie wyniki:

 

1 cyl. - 31.5

2 cyl. - 31.5

3 cyl. - 31.0

4 cyl. - 30.5

 

jaka jest norma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ciśnienie masz dobre a nawet bardzo dobre jak auto ci nie kopci na niebiesko a bierze olej i masz wycieki to tu zwróć uwage a ze nie ciągnie powyżej 150 to może turbo słabo juz pompuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a te roznice w kompresji sa ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności