saper27 Zgłoś #1 Napisano 18 Sierpnia 2009 Witam.Jakis miesiac temu zaslepilem zawor EGR, przedwczoraj sprawdzalem poziom oleju i okazalo sie ze musialem sporo dolac. Dzisiaj wjechalem na kanal, zdjalem wykladzine spod i silnika i okazalo sie ze sa duze slady oleju zarowno na wykladzinie jak i rurze dolotowej. Przy ostatniej zmianie oleju, ponad 10000 km temu nie bylo tam sladu oleju. Czy przyczyna tego moze byc zaslepiony zawor przy moim modelu silnika? Dodam, ze zawor zaslepilem od strony dolotu. Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
euglen Zgłoś #2 Napisano 18 Sierpnia 2009 Czy przyczyna tego moze byc zaslepiony zawor przy moim modelu silnika? Zaślepiony EGR zdecydowanie nie może być przyczyną tego wycieku. Musiałbyć sprecyzować na jakiej "rurze dolotowej" jest widoczny oleju. Popatrz dobrze - może zauważysz jakiś wyciek w innym miejscu (odma, uszczelka pod pokrywa zaworów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #3 Napisano 18 Sierpnia 2009 raczej egr niema zadnego wplywu na wyciek oleju ,a skad masz ten wyciek ja w moim dolewam po 10tys litr i tez mam zaslepiony egr a syfi mi wszystko olejem przez rury od ic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #4 Napisano 20 Marca 2010 Witam.Jakis miesiac temu zaslepilem zawor EGR, przedwczoraj sprawdzalem poziom oleju i okazalo sie ze musialem sporo dolac. Dzisiaj wjechalem na kanal, zdjalem wykladzine spod i silnika i okazalo sie ze sa duze slady oleju zarowno na wykladzinie jak i rurze dolotowej. Przy ostatniej zmianie oleju, ponad 10000 km temu nie bylo tam sladu oleju. Czy przyczyna tego moze byc zaslepiony zawor przy moim modelu silnika? Dodam, ze zawor zaslepilem od strony dolotu. Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam. I jak sytuacja sie rozwinela? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pyton50 Zgłoś #5 Napisano 20 Marca 2010 Często spotykany jest mokry od oleju zawór EGR,olej wydostaje się w małych ilościach z dziurki komory membrany jednak ilości tego oleju są znikome i nie mają wpływu na ubytki w silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kilinho Zgłoś #6 Napisano 1 Kwietnia 2010 (edytowane) Dolaczam sie do tematu. Moj dieselek bierze lub wylewa 1Litr oleju silnikowego na 1000 km. Jak zdjalem pokrywe silnika to na lewo od korka wlewu oleju bylo dosc sporo oleju. Autko wlasnie co kupilem i ma 160000 przebiegu. Edytowane 1 Kwietnia 2010 przez kilinho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #7 Napisano 1 Kwietnia 2010 zerknijcie proszę na foto i podpowiedzcie co moze byc przyczyną wycieku oleju z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 1 Kwietnia 2010 To co w temacie. EGR z boczku puszcza - koło dławika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kilinho Zgłoś #9 Napisano 1 Kwietnia 2010 u mnie jest tak samo. ile moze kosztowac naprawa tego i jakie czesci sa potrzebne aby zlikwidowac ten przeciek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #10 Napisano 1 Kwietnia 2010 Albo wyczyścić swój stary egr i obserwować później czy dalej nie cieknie. Nowy koło 400 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kilinho Zgłoś #11 Napisano 1 Kwietnia 2010 a do tego jeszcze jak jade okolo 160 km/h i chce dalej przyspieszac to auto sie juz dusi, przyspiesza ale bardzo wolno. jezdzilem kiedys passatam 1.9 tdi 90 km to od 150 km/h mial lepszego kopa jak moj atj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #12 Napisano 1 Kwietnia 2010 Na to pytanie są już odpowiedzi na forum. Tu nie róbmy OT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kilinho Zgłoś #13 Napisano 1 Kwietnia 2010 jakos nie znalazlem na forum odpowiedzi na to pytanie, jedynie co znalazlem to problemy z turbina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #14 Napisano 3 Kwietnia 2010 jakos nie znalazlem na forum odpowiedzi na to pytanie, jedynie co znalazlem to problemy z turbina. Zrob logi i wrzuc je do odpowiedniego dzialu.Jesli nie masz VAG-a, to go kup (groszowe sprawy), lub znajdz kogos kto go ma. Wiecej szczegolow znajdziesz na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kilinho Zgłoś #15 Napisano 10 Kwietnia 2010 Witam Po glebszych ogledzinach silnika u dwoch mechanikow w Gdyni wyszedl wniosek: ze albo naprawa/remont silnika albo wymiana na inny. Passat b5 2000 1.9 tdi atj 115km. Objawy leci olej (1 litr na jeden km) podomno z odmy i dolem ale ciezko mi to wyjasnic bo nie znam sie za bardzo na tym. Max 160 km/h potem juz sie móli. - pierwszy mechanik powiedzial ze turbo jest ok i moga silnik zrobic za 3000 tys (pierscienie itd) - drugi powiedzial ze najlepiej jest wymienic, mowil ze nawet silnik 1.9 tdi 130 km (np 2004 rok) pasuje do modelu z 2000 przed fl. Mowil tak: na allegro kup za 2500 silnik i wsadzenie go to koszt 1000 zl (ale cos mi sie nie chce wierzyc bo napewno dochodza inne koszty - elektronika, silnik ciezszy to i zawieszenie i skrzynia itd) - mozna szukac takiego samego atj 6 biegow ale ciezko jest znalezc Moim zdaniem lepiej jest naprawic silnik za te 3000 zl i pojezdzic troche tym passatem niz wymieniac na nowy: pozniejsze problemy z elektronika, problem ze sprzedaza pozniejsza samochodu, mozna trafic na mine jak sie kupi trefny nowy silnik itd. Doradzcie Panowie co waszym zdaniem jest najlepiej zrobic. Budzet na ta zabawe to jakies 4 kola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #16 Napisano 10 Kwietnia 2010 Moim zdaniem lepiej jest naprawic silnik za te 3000 zl i pojezdzic troche tym passatem niz wymieniac na nowy: pozniejsze problemy z elektronika, problem ze sprzedaza pozniejsza samochodu, mozna trafic na mine jak sie kupi trefny nowy silnik itd. Jesli ja bym zamierzal dlugo nim jeszcze jezdzic to bym szukal zadbanej 130ps, w przeciwnym razie remont obecnego.A gdzie logi?? Cisnienie sprezania na cylindrach sprawdzales?? - czy jakos tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kilinho Zgłoś #17 Napisano 16 Kwietnia 2010 Wiec pomiary kompresji na cylindrach daly takie wyniki: 1 cyl. - 31.5 2 cyl. - 31.5 3 cyl. - 31.0 4 cyl. - 30.5 jaka jest norma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #18 Napisano 16 Kwietnia 2010 No to ciśnienie masz dobre a nawet bardzo dobre jak auto ci nie kopci na niebiesko a bierze olej i masz wycieki to tu zwróć uwage a ze nie ciągnie powyżej 150 to może turbo słabo juz pompuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kilinho Zgłoś #19 Napisano 16 Kwietnia 2010 a te roznice w kompresji sa ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #20 Napisano 16 Kwietnia 2010 Zobacz ile ja mam http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=57705 tylko ze mi auto jakoś sie zbiera tylko łyka olej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach