wroobelek Zgłoś #1 Napisano 16 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam. Mam dość dziwny problem z klimą. Więc od początku. Klima chodziła sobie znakomicie od zeszłego roku (praktycznie cały czas była włączona). Jak czujnik pozwolił w zimie to się sprężarka włączała. W zeszłym tygodniu walnąłem kota. I od tego czasu same kłopoty. Klima się rozszczelniła, skraplacz pękł. Skraplacz wymieniony, dodatkowo wymieniłem osuszacz. Wszystko NISSENS'a. Klima napełniona na automacie, zero nieszczelności, super. Sprężarka włącza się, chłodzi, ale..... 1. Strasznie coś buczy w aucie (wcześniej tego nie było) 2. Słychać dziwne kliknięcia (tak jakby 2 razy na sekundę wyłączała i włączała się sprężarka). Szarpie aż silnikiem (tzn obciąża silnik jak przy włączaniu klimy). Czy ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam. Edytowane 16 Sierpnia 2009 przez wroobelek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 16 Sierpnia 2009 Przerywana praca klimatyzatora to normalne, czujnik ciśnienia rozłącza sprzęgło ale dzieje sie to z reguły na wyższych obrotach na wolnych obrotach klimatyzator pracuje raczej bez przerw, oczywiście dzieje sie to w większych odstępach czasu nie 2 sekundy, może nabito za dużo freonu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #3 Napisano 16 Sierpnia 2009 Nie wiem, klima działa od początku tygodnia, a rozłączanie zaczęło się dziś. Jak się to dzieje to aż rusza się samochód. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 16 Sierpnia 2009 Masz zaufanie do gościa który nabijał klimę? Robił test szczelności? Dodał oleju do klimatyzatora? Zajrzyj jeszcze pod maskę poszukaj na rurkach od klimy takiego cylindra z kabelkami rozłącz wtyczkę od niego i psiknij w nią WD lub czymś podobnym i sprawdź czy dzieje się tak na każdym biegu wentylatorów bo wnioskuję ze masz manualną klimę, może rezystor dmuchawy zaczyna szwankować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #5 Napisano 16 Sierpnia 2009 Co do gościa, to podobno robi ok. Mam cały wydruk z maszyny... Jutro tam do niego zajadę. Kazał mi się pokazać po tygodniu, podobno robią sprawdzenie gwarancyjne. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #6 Napisano 16 Sierpnia 2009 może nabito za dużo freonu. Albo zawór rozprężny powiedział papa. Na stronie wysokociśnieniowej - przez zaworem rozprężnym jest za duże ciśnienie, czujnik ciśnienia wyłącza sprężarkę, mocno obciążona sprężarka buczy. Przerywana praca klimatyzatora to normalne Raczej nie, w b4 sprężarka pracuje non stop, nie może się wyłączać co chwilę, inaczej szybko padnie sprzęgło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #7 Napisano 16 Sierpnia 2009 Albo zawór rozprężny powiedział papa. Na stronie wysokociśnieniowej - przez zaworem rozprężnym jest za duże ciśnienie, czujnik ciśnienia wyłącza sprężarkę, mocno obciążona sprężarka buczy. Raczej nie, w b4 sprężarka pracuje non stop, nie może się wyłączać co chwilę, inaczej szybko padnie sprzęgło Czyli jak zmieniłem skraplacz i osuszacz czy powinienem jeszcze był zmienić zawór rozprężny?? Wiem, że to nieduże pieniądze kosztuje. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #8 Napisano 16 Sierpnia 2009 Czyli jak zmieniłem skraplacz i osuszacz czy powinienem jeszcze był zmienić zawór rozprężny?? Ciężko wróżyć z fusów, przyczyn może kilka. Zawór się zabrudził i zaciął, za dużo czynnika, zapchany osuszacz... Najlepiej jechać do fachowca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #9 Napisano 16 Sierpnia 2009 (edytowane) Osuszacz i skraplacz nówka NISSENS'a. Więc odpada. ------------------------------------------------------ EDIT ------------------------------------------------------ Witam dziś Więc jest tak. Byłem u gościa, gość podrapał się w głowę, ale nie za bardzo wiedział co ma zrobić, zaczął przebąkiwać coś o elektryce, że prądu brakuje, to i tamto... Po mojej sugestii podłączył maszynę i upuścił 100g czynnika.. i ... PROBLEM ZNIKŁ!!!!!!!!!!!! Przestało brzęczeć, i przestała kaszleć sprężarka. Jedynie pozostało mi jeszcze wymienić to sprzęgiełko kierunkowe od alternatora i będzie gips Edytowane 17 Sierpnia 2009 przez wroobelek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawka Zgłoś #10 Napisano 21 Sierpnia 2009 Witam -u mnie było podobnie.nie włączał się drugi bieg wentylatora na skraplaczu i wzrastało ciśnienie.Teraz mam zatartą sprężarke w klimatroniku. Naprawa to ok.17oo .Koledzy - dlaczego teraz mam nadmuch goraćego powietrza. !Wszystkie rurki klimy są bardzo gorace-pewnie ogrzewane od chłodnicy poprzez skraplacz.Jest jak na saharze. Wymontowanie tego jest rozwiązniem ,lecz czy będe miec cieplo w aucie w zime??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #11 Napisano 21 Sierpnia 2009 Wymontowanie tego jest rozwiązniem ,lecz czy będe miec cieplo w aucie w zime??? Wystarczy że zdejmiesz kostkę od sprzęgła sprężarki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach