Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam dość dziwny problem z klimą.

Więc od początku. Klima chodziła sobie znakomicie od zeszłego roku (praktycznie cały czas była włączona). Jak czujnik pozwolił w zimie to się sprężarka włączała. W zeszłym tygodniu walnąłem kota. I od tego czasu same kłopoty.

Klima się rozszczelniła, skraplacz pękł.

Skraplacz wymieniony, dodatkowo wymieniłem osuszacz. Wszystko NISSENS'a. Klima napełniona na automacie, zero nieszczelności, super.

Sprężarka włącza się, chłodzi, ale.....

1. Strasznie coś buczy w aucie (wcześniej tego nie było)

2. Słychać dziwne kliknięcia (tak jakby 2 razy na sekundę wyłączała i włączała się sprężarka). Szarpie aż silnikiem (tzn obciąża silnik jak przy włączaniu klimy).

Czy ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam.

Edytowane przez wroobelek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerywana praca klimatyzatora to normalne, czujnik ciśnienia rozłącza sprzęgło ale dzieje sie to z reguły na wyższych obrotach na wolnych obrotach klimatyzator pracuje raczej bez przerw, oczywiście dzieje sie to w większych odstępach czasu nie 2 sekundy, może nabito za dużo freonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, klima działa od początku tygodnia, a rozłączanie zaczęło się dziś. Jak się to dzieje to aż rusza się samochód.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz zaufanie do gościa który nabijał klimę? Robił test szczelności? Dodał oleju do klimatyzatora? Zajrzyj jeszcze pod maskę poszukaj na rurkach od klimy takiego cylindra z kabelkami rozłącz wtyczkę od niego i psiknij w nią WD lub czymś podobnym i sprawdź czy dzieje się tak na każdym biegu wentylatorów bo wnioskuję ze masz manualną klimę, może rezystor dmuchawy zaczyna szwankować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do gościa, to podobno robi ok. Mam cały wydruk z maszyny...

Jutro tam do niego zajadę. Kazał mi się pokazać po tygodniu, podobno robią sprawdzenie gwarancyjne.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może nabito za dużo freonu.

Albo zawór rozprężny powiedział papa.

Na stronie wysokociśnieniowej - przez zaworem rozprężnym jest za duże ciśnienie, czujnik ciśnienia wyłącza sprężarkę, mocno obciążona sprężarka buczy.

 

Przerywana praca klimatyzatora to normalne

Raczej nie, w b4 sprężarka pracuje non stop, nie może się wyłączać co chwilę, inaczej szybko padnie sprzęgło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo zawór rozprężny powiedział papa.

Na stronie wysokociśnieniowej - przez zaworem rozprężnym jest za duże ciśnienie, czujnik ciśnienia wyłącza sprężarkę, mocno obciążona sprężarka buczy.

 

 

Raczej nie, w b4 sprężarka pracuje non stop, nie może się wyłączać co chwilę, inaczej szybko padnie sprzęgło

Czyli jak zmieniłem skraplacz i osuszacz czy powinienem jeszcze był zmienić zawór rozprężny??

Wiem, że to nieduże pieniądze kosztuje.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jak zmieniłem skraplacz i osuszacz czy powinienem jeszcze był zmienić zawór rozprężny??

 

Ciężko wróżyć z fusów, przyczyn może kilka. Zawór się zabrudził i zaciął, za dużo czynnika, zapchany osuszacz...

Najlepiej jechać do fachowca ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz i skraplacz nówka NISSENS'a. Więc odpada.

 

------------------------------------------------------

EDIT

------------------------------------------------------

Witam dziś:)

Więc jest tak.

Byłem u gościa, gość podrapał się w głowę, ale nie za bardzo wiedział co ma zrobić, zaczął przebąkiwać coś o elektryce, że prądu brakuje, to i tamto...

Po mojej sugestii podłączył maszynę i upuścił 100g czynnika.. i ...

PROBLEM ZNIKŁ!!!!!!!!!!!!

Przestało brzęczeć, i przestała kaszleć sprężarka.

Jedynie pozostało mi jeszcze wymienić to sprzęgiełko kierunkowe od alternatora i będzie gips :)

Edytowane przez wroobelek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawka

Witam -u mnie było podobnie.nie włączał się drugi bieg wentylatora na skraplaczu i wzrastało ciśnienie.Teraz mam zatartą sprężarke w klimatroniku. Naprawa to ok.17oo .Koledzy - dlaczego teraz mam nadmuch goraćego powietrza. !Wszystkie rurki klimy są bardzo gorace-pewnie ogrzewane od chłodnicy poprzez skraplacz.Jest jak na saharze. Wymontowanie tego jest rozwiązniem ,lecz czy będe miec cieplo w aucie w zime???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymontowanie tego jest rozwiązniem ,lecz czy będe miec cieplo w aucie w zime???

Wystarczy że zdejmiesz kostkę od sprzęgła sprężarki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności