magda84 Zgłoś #61 Napisano 26 Lipca 2010 To może czas go uszczelnić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes Zgłoś #62 Napisano 28 Lipca 2010 Muszę więc zrzucić pokrywę ochronną i zobaczyć czy z dołu mi nic nie leci..... ale leje Catrol Edge do pompowtrysków więc myślę, że to normalny olej jaki powinien być. Może faktycznie gdzieś mi cosik ucieka.... z pod pokrywy zaworów nic nie leci... przy ASR się lekko sączy... ale to chyba norma z tego co czytałem.... widzę też że przy korku wlewu oleju również jakoś dziwnie mokro się robi czasami..... Wcześniej jednak nie musiałem nic dolewać i było od wymiany do wymiany ok.... a teraz coś się dziwnego dzieje..... może wiec warto sprawdzić uszczelnienie..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #63 Napisano 28 Lipca 2010 Muszę więc zrzucić pokrywę ochronną i zobaczyć czy z dołu mi nic nie leci..... ale leje Catrol Edge do pompowtrysków więc myślę, że to normalny olej jaki powinien być. Może faktycznie gdzieś mi cosik ucieka.... z pod pokrywy zaworów nic nie leci... przy ASR się lekko sączy... ale to chyba norma z tego co czytałem.... widzę też że przy korku wlewu oleju również jakoś dziwnie mokro się robi czasami..... Wcześniej jednak nie musiałem nic dolewać i było od wymiany do wymiany ok.... a teraz coś się dziwnego dzieje..... może wiec warto sprawdzić uszczelnienie..... sprawdź odmę czy drożna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malek25 Zgłoś #64 Napisano 28 Lipca 2010 zacznij od poczatku sprawdz czy nie ma przeciekow, a puzniej odme czy drozna jak kolega wyzej wspominal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #65 Napisano 28 Lipca 2010 puzniej !!! brrrr a ja mialem inna sytuacje, jak mial 200kkm to go kupilem, jakis zacny polski mech wlal polsyntetyk 10w40 - ze to niby juz przy tych kilosach nalezy mu sie. latalem tak chyba ze 3 wymiany + to co wczesniej. bral - dolewalem dosc czesto ale nie mierzylem ile polyka. przy ostatniej wymianie zrobilem odme - peklo mocowanie przy bloku i zalalem full synth mobil 5w50, dolalem ok 1l na 10kkm !! duzo czy mało przy 270 kkm na liczniku a na kolach pewnie tyle samo w milach morskich )) i jeszcze jedno zostac przy 5w50 czy zmienic na 5w30 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes Zgłoś #66 Napisano 30 Lipca 2010 sprawdź odmę czy drożna Jak się odmę sprawdza? Dla laika proszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #67 Napisano 30 Lipca 2010 nie wiem jak jest w AVB ale w AFN zauważyłem zażyganą prawą strone, więc rozkręciłem wszystkie elementy od pokrywy zaworów aż do bloku silnika - no i był problem przy bloku silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes Zgłoś #68 Napisano 8 Sierpnia 2010 Witajcie, zmieniłem olej na Motula.... przed wymiana oleju sprawdziłem jednak czy olej gdzieś leci... okazało się, ze lewa strona jest "zarzygana" od góry do dołu przy silniku (pod EGR), EGR tez zafafloniony. Wokół korka wlewu oleju też jakby było wilgotno..... Ale sprawdziliśmy, czy nie sika olejem w korek i przy włączonym silniku i na odkręconym korku nic nie żygnęło. Hmmm.... umyłem silnik teraz od tej strony i obserwuję co się wydarzy.... Miałem czyszczone przewody przy pompkach i zrzucona była pokrywa zaworów, może coś źle zostało doszczelnione? Nic...czekam i obserwuję. Acha.. silnik zaczął wyczuwalnie ciszej chodzić..... wlałem Motula a wcześniej lałem Castrola Edge.... różnica kolosalna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #69 Napisano 8 Sierpnia 2010 a gdzie jest odma w afn'ie: na pokrywie zaworów jest jakaś płaska czarna puszka, a niżej idąc po wężu do bloku jest biały jakby filtr w sumie nie dolewam dużo bo zamykam się w 1l i ubytki odczuwam tylko jak przegonie ursusa, ale ostatnio sprawdziłem orurowanie do intercoolera i było tam deczko oleju, generalnie cały dolot jest tłusty i na łączeniach widać delikatne pocenie - więc myślę ze to odma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
foxmate Zgłoś #70 Napisano 10 Sierpnia 2010 ja jak na razie na Castrol EDGE 5w40 zrobiłem 14kkm, bez dolewki. Sam się zdziwiłem, ile wlałem oleju, tyle jest. Innych płynów też nie ubywa. Żadnych wycieków nie zauważyłem, a autko przekroczyło niedawno 200700km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes Zgłoś #71 Napisano 12 Sierpnia 2010 (edytowane) Umyłem silnik i widzę że lekko się poci przy korku wlewu oleju...... cóż to być może?? Na mój jednak gust wychodzi, że zawór EGR chlapie jak głupi olejem. Idzie na korek wlewu oleju i spływa w dół, dlatego to takie wrażenie, że poci się sam korek. Czeka mnie zakup zaworu EGR..... Edytowane 17 Sierpnia 2010 przez Grzes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #72 Napisano 13 Sierpnia 2010 a gdzie jest odma w afn'ie: na pokrywie zaworów jest jakaś płaska czarna puszka, a niżej idąc po wężu do bloku jest biały jakby filtr - to jest właśnie odma, a u ciebie akurat ze zbiornikiem do łapania oleju (Oil Catch Tank). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matrixx Zgłoś #73 Napisano 22 Lipca 2015 Witam, wybaczcie za odkopanie lecz muszę zapytać czy to normalne gdy mój passek co 7 tysięcy km zapala kontrolkę od oleju tzn ze jest ubytek jeśli chodzi o olej jaki leję to jest to Motul 505.01 5W40 pełny syntetyk ze względu na pompowtryski a pasek 130 konny AVF 2001 r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bayan Zgłoś #74 Napisano 23 Lipca 2015 Witam Chcialbym sie podpiac do tematu bo nie moge zkladac nowych. Wczoraj zmienialem olej w swoim passacie 1.9TDi 130KM 2004r. Wczesniejszy wlasciciel zalewal castrolem z norma 505.01 , nie wnikalem w to oznaczenie i zalalem magnateca 10w40 (505.00). Auto przejechane ma ponad 200tys. Nie brał oleju. Czy koniecznie musze zmienić na 5w40 505,01 czy moge na tym.jezdzic (krótszy okres czasu)? Dziekuje z góry za wskazówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #75 Napisano 23 Lipca 2015 (edytowane) Koniecznie ma być 505.01, niestety ale trzeba zmienić od razu. Tu masz na ten temat http://forum.vw-passat.pl/threads/50009-Jaki-olej-wlewa%C4%87-do-silnik%C3%B3w-TDI Edytowane 23 Lipca 2015 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matrixx Zgłoś #76 Napisano 24 Lipca 2015 No jak na bagnecie nie ma stanu to bierze jeśli na 10.000km nie dolewasz więcej jak 1l ,to można przyjąć że mieści się w normie.Ale wiem z obdukcji że (długa) jazda z szybkością powyżej 170km/h po kilku godzinach (+/- 7 godz) skutkuje ubytkiem oleju ... hehe nie aż takich hardkorowych jazd nie urządzam na bagnecie niby jest stan jeszcze ale już zakupiłem olej bo boje się że nagle się kontrolka zapali także stan kontroluje i jak już będzie niski to zobaczę ile się zmieści ale więcej jak litr na 10k raczej chyba nie będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach