Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To może czas go uszczelnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę więc zrzucić pokrywę ochronną i zobaczyć czy z dołu mi nic nie leci..... ale leje Catrol Edge do pompowtrysków więc myślę, że to normalny olej jaki powinien być.

Może faktycznie gdzieś mi cosik ucieka.... z pod pokrywy zaworów nic nie leci... przy ASR się lekko sączy... ale to chyba norma z tego co czytałem.... widzę też że przy korku wlewu oleju również jakoś dziwnie mokro się robi czasami.....

Wcześniej jednak nie musiałem nic dolewać i było od wymiany do wymiany ok.... a teraz coś się dziwnego dzieje..... może wiec warto sprawdzić uszczelnienie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Muszę więc zrzucić pokrywę ochronną i zobaczyć czy z dołu mi nic nie leci..... ale leje Catrol Edge do pompowtrysków więc myślę, że to normalny olej jaki powinien być.

Może faktycznie gdzieś mi cosik ucieka.... z pod pokrywy zaworów nic nie leci... przy ASR się lekko sączy... ale to chyba norma z tego co czytałem.... widzę też że przy korku wlewu oleju również jakoś dziwnie mokro się robi czasami.....

Wcześniej jednak nie musiałem nic dolewać i było od wymiany do wymiany ok.... a teraz coś się dziwnego dzieje..... może wiec warto sprawdzić uszczelnienie.....

sprawdź odmę czy drożna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznij od poczatku sprawdz czy nie ma przeciekow, a puzniej odme czy drozna jak kolega wyzej wspominal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

puzniej !!! brrrr

 

a ja mialem inna sytuacje, jak mial 200kkm to go kupilem, jakis zacny polski mech wlal polsyntetyk 10w40 - ze to niby juz przy tych kilosach nalezy mu sie. latalem tak chyba ze 3 wymiany + to co wczesniej. bral - dolewalem dosc czesto ale nie mierzylem ile polyka. przy ostatniej wymianie zrobilem odme - peklo mocowanie przy bloku i zalalem full synth mobil 5w50, dolalem ok 1l na 10kkm !! duzo czy mało przy 270 kkm na liczniku a na kolach pewnie tyle samo w milach morskich :))))

i jeszcze jedno zostac przy 5w50 czy zmienic na 5w30 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź odmę czy drożna

Jak się odmę sprawdza? Dla laika proszę. :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w AVB ale w AFN zauważyłem zażyganą prawą strone, więc rozkręciłem wszystkie elementy od pokrywy zaworów aż do bloku silnika - no i był problem przy bloku silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, zmieniłem olej na Motula.... przed wymiana oleju sprawdziłem jednak czy olej gdzieś leci... okazało się, ze lewa strona jest "zarzygana" od góry do dołu przy silniku (pod EGR), EGR tez zafafloniony. Wokół korka wlewu oleju też jakby było wilgotno.....

Ale sprawdziliśmy, czy nie sika olejem w korek i przy włączonym silniku i na odkręconym korku nic nie żygnęło.

Hmmm.... umyłem silnik teraz od tej strony i obserwuję co się wydarzy....

Miałem czyszczone przewody przy pompkach i zrzucona była pokrywa zaworów, może coś źle zostało doszczelnione?

Nic...czekam i obserwuję.

Acha.. silnik zaczął wyczuwalnie ciszej chodzić..... wlałem Motula a wcześniej lałem Castrola Edge.... różnica kolosalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie jest odma w afn'ie: na pokrywie zaworów jest jakaś płaska czarna puszka, a niżej idąc po wężu do bloku jest biały jakby filtr

 

w sumie nie dolewam dużo bo zamykam się w 1l i ubytki odczuwam tylko jak przegonie ursusa, ale ostatnio sprawdziłem orurowanie do intercoolera i było tam deczko oleju, generalnie cały dolot jest tłusty i na łączeniach widać delikatne pocenie - więc myślę ze to odma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jak na razie na Castrol EDGE 5w40 zrobiłem 14kkm, bez dolewki. Sam się zdziwiłem, ile wlałem oleju, tyle jest. Innych płynów też nie ubywa. Żadnych wycieków nie zauważyłem, a autko przekroczyło niedawno 200700km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umyłem silnik i widzę że lekko się poci przy korku wlewu oleju...... cóż to być może?? Na mój jednak gust wychodzi, że zawór EGR chlapie jak głupi olejem. Idzie na korek wlewu oleju i spływa w dół, dlatego to takie wrażenie, że poci się sam korek.

Czeka mnie zakup zaworu EGR.....

Edytowane przez Grzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzie jest odma w afn'ie: na pokrywie zaworów jest jakaś płaska czarna puszka, a niżej idąc po wężu do bloku jest biały jakby filtr

- to jest właśnie odma, a u ciebie akurat ze zbiornikiem do łapania oleju (Oil Catch Tank).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wybaczcie za odkopanie lecz muszę zapytać czy to normalne gdy mój passek co 7 tysięcy km zapala kontrolkę od oleju tzn ze jest ubytek jeśli chodzi o olej jaki leję to jest to Motul 505.01 5W40 pełny syntetyk ze względu na pompowtryski a pasek 130 konny AVF 2001 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chcialbym sie podpiac do tematu bo nie moge zkladac nowych. Wczoraj zmienialem olej w swoim passacie 1.9TDi 130KM 2004r.

Wczesniejszy wlasciciel zalewal castrolem z norma 505.01 , nie wnikalem w to oznaczenie i zalalem magnateca 10w40 (505.00). Auto przejechane ma ponad 200tys. Nie brał oleju. Czy koniecznie musze zmienić na 5w40 505,01 czy moge na tym.jezdzic (krótszy okres czasu)? Dziekuje z góry za wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No jak na bagnecie nie ma stanu to bierze :hyhy jeśli na 10.000km nie dolewasz więcej jak 1l ,to można przyjąć że mieści się w normie.

Ale wiem z obdukcji że (długa) jazda z szybkością powyżej 170km/h po kilku godzinach (+/- 7 godz) skutkuje ubytkiem oleju ...

 

hehe nie aż takich hardkorowych jazd nie urządzam :D na bagnecie niby jest stan jeszcze ale już zakupiłem olej bo boje się że nagle się kontrolka zapali także stan kontroluje i jak już będzie niski to zobaczę ile się zmieści ale więcej jak litr na 10k raczej chyba nie będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności