Skocz do zawartości
Gość konchio

stuki w zawieszeniu ??

Rekomendowane odpowiedzi

Na prostej i gładkiej nawierzchni jest bajka,a może ktoś podrzuci coś innego co jeszcze to by mogło być może mocowanie zacisków hamulcowych.

 

Jesli chodzi o zaciski,podczas jazdy wcisnij delikatnie pedal ham. najlepiej na kostce brukowej,jak stuki ustana to wiesz juz co powoduje stukanie.Ja mam wlasnie taka sytuacje,delikatnie przytrzymam ham i zero dzwiekow,puszcze i powraca na dziurach metaliczny tukot.

 

czekam na lepsza pogode i zaczne to robic

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie niewiem jak i dlaczego sruba dotykała sprezyne gdy ta na policjancie ałbo dziurze pracowała i taki puk- zgrzyt nieprzyjemny był.

A fakrycznie... nie dokladnie widac na zdjeciu.

Troche to dziwne ze dotyka do sprezyny.

To ori czy zamienniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu to nie ma bata że to nie ori sprężyna.To ten wahacz wygięty i tą śrubę idzie wyciągnąć w stronę sprężyny bez jej demontażu.Tam powinno być sporo luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na tym zdjęciu to nie ma bata że to nie ori sprężyna.To ten wahacz wygięty i tą śrubę idzie wyciągnąć w stronę sprężyny bez jej demontażu.Tam powinno być sporo luzu.

A dlaczego nakretka i koniec sroby jest do wen?

Od str sprezyny powinna byc tylko glowka sroby co robi o wiele wiecej miejsca chyba(kolo 1cm)?

Wtedy nic nie zawadza;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dlaczego nakretka i koniec sroby jest do wen?

Od str sprezyny powinna byc tylko glowka sroby co robi o wiele wiecej miejsca chyba(kolo 1cm)?

Wtedy nic nie zawadza;)

Bo komuś było łatwiej włożyć,pewnie nie chciało się opuścić kolumny przy wymianie wahacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo komuś było łatwiej włożyć,pewnie nie chciało się opuścić kolumny przy wymianie wahacza.

Nie no zeby wymienic i tak trzeba wyciagac amortzator z gniazdem.

Od ktorej strony by nieprobowac i tak niema tam miejsca;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ori czy zamienniki?
niewiem tak było jak kupiłem auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niewiem tak było jak kupiłem auto

Bo ori w tym miejscu(czyt.na szczycie) chyba ma 2 zwoje mniejsze;) takmi sie wydaje patrzac do siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś mi puka jak hamuje silnikiem na prostych kolach, nie na zakrętach, nie jak przyśpieszam , ale tylko przy hamowaniu silnikiem niezależnie czy an równej czy na dziurach. To rytmiczne pukanie słychać i czuć na podłodze po lewej stronie.

To nie jest jedno puknięcie ale puka cały czas podczas hamowania silnikiem.

 

Macie jakieś pomysły, bo czytam i nic podobnego nie umie znaleźć.

Dodam, że skrzynia top-tronic a motor 130 kM TDI.

Proszę o jakieś rady .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś mi puka jak hamuje silnikiem na prostych kolach, nie na zakrętach, nie jak przyśpieszam , ale tylko przy hamowaniu silnikiem niezależnie czy an równej czy na dziurach. To rytmiczne pukanie słychać i czuć na podłodze po lewej stronie.

To nie jest jedno puknięcie ale puka cały czas podczas hamowania silnikiem.

 

Macie jakieś pomysły, bo czytam i nic podobnego nie umie znaleźć.

Dodam, że skrzynia top-tronic a motor 130 kM TDI.

Proszę o jakieś rady .

poduszki silnika lub skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poduszki silnika albo skrzyni, lub -co bardziej wg. mnie prawdopodobne- przeguby napędowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Macie jakieś pomysły, bo czytam i nic podobnego nie umie znaleźć.

Dodam, że skrzynia top-tronic a motor 130 kM TDI.

Proszę o jakieś rady .

Jak pisał mielke - sprawdx poduszki pod silnikiem - najlepiej z obu stron, sprawdz też dodatkowo tylne dolne wahacze, bo może jest zerwana tuleja i stad to pukanie przy hamowaniu. No i potrząśnij wydechem - zobacz czy też się nei obija o karoserię w okolicach silnika. Nic więcej nie wymyślisz raczej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi

 

Na poduszki mi to nie wygląda, ale sprawdzę oczywiście, bo jest to taki równy i rytmiczny stukot i trwa dopóki trwa hamowanie silnikiem,

obawiam się bardziej że to przeguby ale raczej wewnętrzne bo zewnętrzne by strzelały przy skręcie i nie tylko prze zdjęciu nogi z gazu a też i przede wszystkim przy przyśpieszaniu, czy dobrze myślę ?

 

Nie wiem dokładnie, a raczej nie mam w ogóle pojęcia jakie dają objawy przeguby wewnętrzne jak się rozpadają ???

 

Co do wahaczy to tez zobaczę ale raczej były by to nieregularne uderzenia czy nie tak ?

 

A co ze skrzynia moga to być jakieś łożyska czy coś ?

 

Rozważam teoretycznie na razie bo jestem chory i pod auto nie wejdę, a auto jeździć musi niestety i martwi mnie czy to coś poważnego czy sie gdzieś na trasie nie rozkraczy :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zerwane tuleje na tylnym dolnym wahaczu, czyli bananie, to podczas hamowania - dodając to, że tarcze nie są już równe - to będzie ci właśnie tak stukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Poniżej objawy mojego problemu ze stukaniem

Stuk słychać z przodu auta. Najlepiej słyszalny jest przy niewielkich prędkościach tocząc się na biegu jałowym po nierównościach.Stuk jest albo pojedynczy albo kilka stuków po sobie w zależności od nierówności. Od kilku dni jest coraz bardziej słyszalny.Na diagnostyce całe zawieszenie i przednie amorki idealne. Stuki są niezależne czy to przy skręcie czy podczas jazdy na wprost. (zależne od rodzaju nierówności). Maglownica nie cieknie.Poziom płynu od zawsze taki sam. Owszem przy szybkich ruchach kierownicą na postoju są stuki z maglownicy ale odkąd pamiętam zawsze takie same.Dodam że ostatnio od czasu do czasu słyszę jak by leciutko układ wydechowy wchodził w rezonans (ale nie zawsze i bardzo delikatnie) Czy takie stuki mogą powodować poduszki silnika lub skrzyni?(budą raczej nie trzęsie a stuk jest niezależny czy się dodaje gazu czy jedzie na biegu jałowym. Jeśli ktoś miał podobne objawy proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast, przy skręcaniu w czasie jazdy, słychać z prawej strony dźwięk podobny do "brzęku drobnych monet". Wymienione zostały obie końcówki drążków i oba banany (rozpinane było całe zawieszenie celem sprawdzenia co należy wymienić), niestety dźwięk pozostał. Macie jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie natomiast, przy skręcaniu w czasie jazdy, słychać z prawej strony dźwięk podobny do "brzęku drobnych monet". Wymienione zostały obie końcówki drążków i oba banany (rozpinane było całe zawieszenie celem sprawdzenia co należy wymienić), niestety dźwięk pozostał. Macie jakieś pomysły?
przegub

 

---------- Post added at 11:10 ---------- Previous post was at 11:09 ----------

 

Witam

 

Poniżej objawy mojego problemu ze stukaniem

Stuk słychać z przodu auta. Najlepiej słyszalny jest przy niewielkich prędkościach tocząc się na biegu jałowym po nierównościach.Stuk jest albo pojedynczy albo kilka stuków po sobie w zależności od nierówności. Od kilku dni jest coraz bardziej słyszalny.Na diagnostyce całe zawieszenie i przednie amorki idealne. Stuki są niezależne czy to przy skręcie czy podczas jazdy na wprost. (zależne od rodzaju nierówności). Maglownica nie cieknie.Poziom płynu od zawsze taki sam. Owszem przy szybkich ruchach kierownicą na postoju są stuki z maglownicy ale odkąd pamiętam zawsze takie same.Dodam że ostatnio od czasu do czasu słyszę jak by leciutko układ wydechowy wchodził w rezonans (ale nie zawsze i bardzo delikatnie) Czy takie stuki mogą powodować poduszki silnika lub skrzyni?(budą raczej nie trzęsie a stuk jest niezależny czy się dodaje gazu czy jedzie na biegu jałowym. Jeśli ktoś miał podobne objawy proszę o pomoc.

łącznik stabilizatora lub mocowanie amora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie też stukało z przodu z prawej strony wizyta na diagnostyce nic nie pokazała było to zrobione przez mojego kolegę dobrze wszystko posprawdzał i nie było żadnego luzu.Po paru dniach stuki się jeszcze nasiliły więc odkręciłem koło i stukałem wokoło okazało się że stukało nadkole gdzie na samym dole brakowało dwóch klipsów spinających więc radzę najpierw obstukać wszystkie plastiki a następnie sprawdzać zawieszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj ze znajomym mechanikiem pojeździliśmy troszkę testowo i " na słuch" obstawiał tak jak "mielke" łącznik stabilizatora. Natomiast w tej chwili jechałem i zauważyłem że przy mocnym przyśpieszeniu stuk też się pojawia. Ale tylko na początku w momencie silnego przyśpieszania na granicy zerwania przyczepności (za zwyczaj jeden stuk ale nawet na równej drodze). Czy takie oznaki może dawać łącznik stabilizatora czy to znak że trzeba szukać coś innego???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Dzisiaj ze znajomym mechanikiem pojeździliśmy troszkę testowo i " na słuch" obstawiał tak jak "mielke" łącznik stabilizatora. Natomiast w tej chwili jechałem i zauważyłem że przy mocnym przyśpieszeniu stuk też się pojawia. Ale tylko na początku w momencie silnego przyśpieszania na granicy zerwania przyczepności (za zwyczaj jeden stuk ale nawet na równej drodze). Czy takie oznaki może dawać łącznik stabilizatora czy to znak że trzeba szukać coś innego???

a mam takie pytanie

jak wchodzisz w dość ostry zakręt 90* szybko tak że auto przechyla się na jedną str to też słyszysz ten stuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności