stade Zgłoś #381 Napisano 16 Stycznia 2011 (edytowane) Na prostej i gładkiej nawierzchni jest bajka,a może ktoś podrzuci coś innego co jeszcze to by mogło być może mocowanie zacisków hamulcowych. Jesli chodzi o zaciski,podczas jazdy wcisnij delikatnie pedal ham. najlepiej na kostce brukowej,jak stuki ustana to wiesz juz co powoduje stukanie.Ja mam wlasnie taka sytuacje,delikatnie przytrzymam ham i zero dzwiekow,puszcze i powraca na dziurach metaliczny tukot. czekam na lepsza pogode i zaczne to robic Edytowane 16 Stycznia 2011 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #382 Napisano 16 Stycznia 2011 nie niewiem jak i dlaczego sruba dotykała sprezyne gdy ta na policjancie ałbo dziurze pracowała i taki puk- zgrzyt nieprzyjemny był. A fakrycznie... nie dokladnie widac na zdjeciu. Troche to dziwne ze dotyka do sprezyny. To ori czy zamienniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguslaw Zgłoś #383 Napisano 16 Stycznia 2011 Na tym zdjęciu to nie ma bata że to nie ori sprężyna.To ten wahacz wygięty i tą śrubę idzie wyciągnąć w stronę sprężyny bez jej demontażu.Tam powinno być sporo luzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #384 Napisano 16 Stycznia 2011 Na tym zdjęciu to nie ma bata że to nie ori sprężyna.To ten wahacz wygięty i tą śrubę idzie wyciągnąć w stronę sprężyny bez jej demontażu.Tam powinno być sporo luzu. A dlaczego nakretka i koniec sroby jest do wen? Od str sprezyny powinna byc tylko glowka sroby co robi o wiele wiecej miejsca chyba(kolo 1cm)? Wtedy nic nie zawadza;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #385 Napisano 16 Stycznia 2011 A dlaczego nakretka i koniec sroby jest do wen?Od str sprezyny powinna byc tylko glowka sroby co robi o wiele wiecej miejsca chyba(kolo 1cm)? Wtedy nic nie zawadza;) Bo komuś było łatwiej włożyć,pewnie nie chciało się opuścić kolumny przy wymianie wahacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #386 Napisano 17 Stycznia 2011 Bo komuś było łatwiej włożyć,pewnie nie chciało się opuścić kolumny przy wymianie wahacza. Nie no zeby wymienic i tak trzeba wyciagac amortzator z gniazdem. Od ktorej strony by nieprobowac i tak niema tam miejsca;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #387 Napisano 17 Stycznia 2011 To ori czy zamienniki? niewiem tak było jak kupiłem auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #388 Napisano 17 Stycznia 2011 niewiem tak było jak kupiłem auto Bo ori w tym miejscu(czyt.na szczycie) chyba ma 2 zwoje mniejsze;) takmi sie wydaje patrzac do siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tumek_b Zgłoś #389 Napisano 2 Lutego 2011 Coś mi puka jak hamuje silnikiem na prostych kolach, nie na zakrętach, nie jak przyśpieszam , ale tylko przy hamowaniu silnikiem niezależnie czy an równej czy na dziurach. To rytmiczne pukanie słychać i czuć na podłodze po lewej stronie. To nie jest jedno puknięcie ale puka cały czas podczas hamowania silnikiem. Macie jakieś pomysły, bo czytam i nic podobnego nie umie znaleźć. Dodam, że skrzynia top-tronic a motor 130 kM TDI. Proszę o jakieś rady . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #390 Napisano 2 Lutego 2011 Coś mi puka jak hamuje silnikiem na prostych kolach, nie na zakrętach, nie jak przyśpieszam , ale tylko przy hamowaniu silnikiem niezależnie czy an równej czy na dziurach. To rytmiczne pukanie słychać i czuć na podłodze po lewej stronie.To nie jest jedno puknięcie ale puka cały czas podczas hamowania silnikiem. Macie jakieś pomysły, bo czytam i nic podobnego nie umie znaleźć. Dodam, że skrzynia top-tronic a motor 130 kM TDI. Proszę o jakieś rady . poduszki silnika lub skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #391 Napisano 2 Lutego 2011 poduszki silnika albo skrzyni, lub -co bardziej wg. mnie prawdopodobne- przeguby napędowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #392 Napisano 2 Lutego 2011 Macie jakieś pomysły, bo czytam i nic podobnego nie umie znaleźć. Dodam, że skrzynia top-tronic a motor 130 kM TDI. Proszę o jakieś rady . Jak pisał mielke - sprawdx poduszki pod silnikiem - najlepiej z obu stron, sprawdz też dodatkowo tylne dolne wahacze, bo może jest zerwana tuleja i stad to pukanie przy hamowaniu. No i potrząśnij wydechem - zobacz czy też się nei obija o karoserię w okolicach silnika. Nic więcej nie wymyślisz raczej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tumek_b Zgłoś #393 Napisano 3 Lutego 2011 Dzięki za odpowiedzi Na poduszki mi to nie wygląda, ale sprawdzę oczywiście, bo jest to taki równy i rytmiczny stukot i trwa dopóki trwa hamowanie silnikiem, obawiam się bardziej że to przeguby ale raczej wewnętrzne bo zewnętrzne by strzelały przy skręcie i nie tylko prze zdjęciu nogi z gazu a też i przede wszystkim przy przyśpieszaniu, czy dobrze myślę ? Nie wiem dokładnie, a raczej nie mam w ogóle pojęcia jakie dają objawy przeguby wewnętrzne jak się rozpadają ??? Co do wahaczy to tez zobaczę ale raczej były by to nieregularne uderzenia czy nie tak ? A co ze skrzynia moga to być jakieś łożyska czy coś ? Rozważam teoretycznie na razie bo jestem chory i pod auto nie wejdę, a auto jeździć musi niestety i martwi mnie czy to coś poważnego czy sie gdzieś na trasie nie rozkraczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #394 Napisano 3 Lutego 2011 Jeżeli masz zerwane tuleje na tylnym dolnym wahaczu, czyli bananie, to podczas hamowania - dodając to, że tarcze nie są już równe - to będzie ci właśnie tak stukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #395 Napisano 13 Marca 2011 Witam Poniżej objawy mojego problemu ze stukaniem Stuk słychać z przodu auta. Najlepiej słyszalny jest przy niewielkich prędkościach tocząc się na biegu jałowym po nierównościach.Stuk jest albo pojedynczy albo kilka stuków po sobie w zależności od nierówności. Od kilku dni jest coraz bardziej słyszalny.Na diagnostyce całe zawieszenie i przednie amorki idealne. Stuki są niezależne czy to przy skręcie czy podczas jazdy na wprost. (zależne od rodzaju nierówności). Maglownica nie cieknie.Poziom płynu od zawsze taki sam. Owszem przy szybkich ruchach kierownicą na postoju są stuki z maglownicy ale odkąd pamiętam zawsze takie same.Dodam że ostatnio od czasu do czasu słyszę jak by leciutko układ wydechowy wchodził w rezonans (ale nie zawsze i bardzo delikatnie) Czy takie stuki mogą powodować poduszki silnika lub skrzyni?(budą raczej nie trzęsie a stuk jest niezależny czy się dodaje gazu czy jedzie na biegu jałowym. Jeśli ktoś miał podobne objawy proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #396 Napisano 13 Marca 2011 U mnie natomiast, przy skręcaniu w czasie jazdy, słychać z prawej strony dźwięk podobny do "brzęku drobnych monet". Wymienione zostały obie końcówki drążków i oba banany (rozpinane było całe zawieszenie celem sprawdzenia co należy wymienić), niestety dźwięk pozostał. Macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #397 Napisano 13 Marca 2011 U mnie natomiast, przy skręcaniu w czasie jazdy, słychać z prawej strony dźwięk podobny do "brzęku drobnych monet". Wymienione zostały obie końcówki drążków i oba banany (rozpinane było całe zawieszenie celem sprawdzenia co należy wymienić), niestety dźwięk pozostał. Macie jakieś pomysły? przegub ---------- Post added at 11:10 ---------- Previous post was at 11:09 ---------- Witam Poniżej objawy mojego problemu ze stukaniem Stuk słychać z przodu auta. Najlepiej słyszalny jest przy niewielkich prędkościach tocząc się na biegu jałowym po nierównościach.Stuk jest albo pojedynczy albo kilka stuków po sobie w zależności od nierówności. Od kilku dni jest coraz bardziej słyszalny.Na diagnostyce całe zawieszenie i przednie amorki idealne. Stuki są niezależne czy to przy skręcie czy podczas jazdy na wprost. (zależne od rodzaju nierówności). Maglownica nie cieknie.Poziom płynu od zawsze taki sam. Owszem przy szybkich ruchach kierownicą na postoju są stuki z maglownicy ale odkąd pamiętam zawsze takie same.Dodam że ostatnio od czasu do czasu słyszę jak by leciutko układ wydechowy wchodził w rezonans (ale nie zawsze i bardzo delikatnie) Czy takie stuki mogą powodować poduszki silnika lub skrzyni?(budą raczej nie trzęsie a stuk jest niezależny czy się dodaje gazu czy jedzie na biegu jałowym. Jeśli ktoś miał podobne objawy proszę o pomoc. łącznik stabilizatora lub mocowanie amora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
j1234 Zgłoś #398 Napisano 13 Marca 2011 Witam u mnie też stukało z przodu z prawej strony wizyta na diagnostyce nic nie pokazała było to zrobione przez mojego kolegę dobrze wszystko posprawdzał i nie było żadnego luzu.Po paru dniach stuki się jeszcze nasiliły więc odkręciłem koło i stukałem wokoło okazało się że stukało nadkole gdzie na samym dole brakowało dwóch klipsów spinających więc radzę najpierw obstukać wszystkie plastiki a następnie sprawdzać zawieszenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #399 Napisano 13 Marca 2011 Witam Dzisiaj ze znajomym mechanikiem pojeździliśmy troszkę testowo i " na słuch" obstawiał tak jak "mielke" łącznik stabilizatora. Natomiast w tej chwili jechałem i zauważyłem że przy mocnym przyśpieszeniu stuk też się pojawia. Ale tylko na początku w momencie silnego przyśpieszania na granicy zerwania przyczepności (za zwyczaj jeden stuk ale nawet na równej drodze). Czy takie oznaki może dawać łącznik stabilizatora czy to znak że trzeba szukać coś innego??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #400 Napisano 13 Marca 2011 WitamDzisiaj ze znajomym mechanikiem pojeździliśmy troszkę testowo i " na słuch" obstawiał tak jak "mielke" łącznik stabilizatora. Natomiast w tej chwili jechałem i zauważyłem że przy mocnym przyśpieszeniu stuk też się pojawia. Ale tylko na początku w momencie silnego przyśpieszania na granicy zerwania przyczepności (za zwyczaj jeden stuk ale nawet na równej drodze). Czy takie oznaki może dawać łącznik stabilizatora czy to znak że trzeba szukać coś innego??? a mam takie pytanie jak wchodzisz w dość ostry zakręt 90* szybko tak że auto przechyla się na jedną str to też słyszysz ten stuk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach