Skocz do zawartości
Gość konchio

stuki w zawieszeniu ??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

niedawno sprawiłem sobie wlasnie paszczaka... jednak dzisiaj zauważylem delikatne pukanie/stukanie w prawym kole...

 

Stukanie nie wystepuje przy podjazdach pod kraweznik (taki normalny), ani po wiekszych dziurach.

 

Stukanie sie zaczyna w momencie powolnej (max 20km/h) jazdy po kostce, lub czyms z delikatnymi dziurkami...

 

Macie pomysl co to moze byc?! Na stacji diagnostycznej powiedziano mi ze mam do wymiany dolny tylny wahacz, ale czy to faktycznie jego zasluga?

 

Witam kolego identyczne objawy mam w swoim Passacie. Sprawdziłem wszystkie wachacze na 3 stacjach: 0 luzu. Moim zdaniem wyrobiły się podstawy stabilizatora i jutro je wymieniam. Taka podstawa kosztuje 25 zł w oryginale nr części w limuzynie to 4D0 411 327G (ważne limuzyna ma inny stabilizator niż kombi)

 

Niestety wymieniłem podstawy stabilizatorów i nic.... dalej łomocze

 

Problem jedynie przy jeździe po trylince tak nic nie słychać... Czekam aż zacznie coś walić konkretnie to może wynajdą. W moim mieście szarpaki bezradne na ten problem.

Edytowane przez martines

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdżcie sobie poduszki silnika. U mnie stukalo na nierownościach, zawiechę wymieniłem, amory tez i dopiero wymiana poduszek pomogła. A tak wyglądała moja "poducha". No i nieźle napier.....ała :D

 

obraz009a.th.jpg

 

Przy wymianie poduszki, najlepiej jest wymienić od razu po obu stronach. Bo skoro jedna była zdechnieta, to drugą też nadszarpnęło i to tylko kwestia czasu az druga puści. Dla silników 1.8 w katalogach nie podaja numerów prawej poduszki za to są zdjecia obu poduszek. A co się okazuje? Poduszka z prawej i lewej strony - są identyczne :D Tylko, że poduszka lewa kosztuje 90 zeta a prawa 130. A czemu? Bo prawa ma dodatkowo gumowa osłonę i za tą gumę się płaci 40 zeta wiecej :rotfl: Więc jak już kupujecie to bierzcie dwie lewe - a osłonę na prawą poduszkę przełożycie sobie ze starej. Poniżej wersja poglądowa na fotach :)

 

Tak wygląda poduszka z osłoną wartą połowę ceny samej poduchy :rotfl:

obraz011q.th.jpg

 

 

A tak wygląda poduszka bez osłony :D

obraz0101d.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde u mnie sie tez cos zaczyna, ale poczekam az nie bedzie dalo sie jezdzic bo mnie stukanie zabije bo na mnie krzycza ze wiecej inwestuje w auto niz w alkohol :D :D :D :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już znalazłem problem ze stukami dochodzącymi z zawieszenia podczas jazdy po trylince, bruku. Okazało się, że winna wszystkiemu jest końcówka drążka kierowniczego. Koledzy z podobnymi objawami radziłbym sprawdzić ten właśnie element ja objeździłem 5 różnych szarpaków zanim znalazłem ten właściwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i DU..... :kwasny: Teraz od pewnego czasu mam nadal głuche stuki z przodu z prawej strony. Zawieszenie - brak luzów, przeguby - prawie nowe, amortyzatory - nówencje BLISTEIN-a, klocki - jeszcze mają sporo okładziny, poduszki - wszystkie sprawne w tym dwie nowe. A nadal jak jade powoli to nawet na leciutkich nierównosciach słychać stukanie. Nie jest ono metaliczne a raczej zbliżone do stukania zużytego amortyzatora ... ale co to jest, to już pojecia nie mam :( Może obudowa filtra powietrza stuka w przedziale silnikowym? Ma ktoś jakieś pomysły jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączem się do tematu bo mam taki problem gdy najadę na poprzeczną nierówność typu [korzeń. tory, dziura w asfalcie] czuję się jak bym jechał bez resorów jest takie pierdyknięcie,uderzenie, wszystko odczuwam co to mo9że być?Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ze stukami w przodzie - sprawdzić mocowanie kolumny kierowniczej!!! Śruby są pod aku i od spodu, bez kanału się nie obejdzie. Wiem bo tak miałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mnie też się tłukło przy jeździe po nierównościach. Pojechałem na stację diagnostyczną i wyszło że do wymiany jest wahacz górny tylny po stronie kierowcy.

 

Jakiej marki wahacze polecacie. Nie pytam oczywiście o oryginalne tylko zamienniki w rozsądnej relacji cena do jakości.

Padła już tu nazwa TRW, może jeszcze coś innego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pomożcie mi, gdyż nie jestem mechanikiem. a więc taka sprawa:

Wczoraj oddałem auto (Passat B5 1,9TDI 110km 97r.) do mechanika w celu wymienienia przegubu lewego, gdyż strasznie "tykał". Przy wymianie przegubu mechanik stwierdził że trzeba wymienić wahacz dolny lewy. Powiedziałem OK bo jak trzeba to trzeba. Dzisiaj jadąc moim paskiem z lewego koła dochodzą dziwne stuki przy jeździe na wprost, najlepiej je słychać jak odpuści się noge z gazu i lekko przyhamuje, lub gdy jedzie się bardzo powoli na luzie. co to może być??? aaa mechanik mi powiedział że do wymiany kwalifikują się także zewnętrzna końcówka drążka oraz lewy górny wahacz. Powiedzcie czy to któraś z tych części jest przyczyną stuków?? Te stuki (tak po mojemu brzmią tak jakby było cos metalowego np w oponie i stukało o asfalt...wyobraźcie sobie ten dźwięk:mad:).

Edytowane przez toma_90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze osłona tarczy hamulcowej dotyka tarczy? odgiąc ja moze trzeba lekko, sprawdz sobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weź zajrzyj pod auto i zobacz czy ten metalowy wichajster od trzymania osłony pod silnikiem nie jest wygięty i nie ociera o asfalt...

zobacz też osłonę tarczy czy o nią nie obciera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną była końcówka drążka:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. w moim pasiaku irytuje mnie pewien problem. jadac jest wszystko ok, nie lata kierownica, nic nie sciaga, na dziurach nic nie puka itd. jednak moj problem to za kazdym razem po zmianie biegu slychac takie PUK jakby cos sie o cos obijalo jednorazowo. Tak samo slychac ten odglos przy jezdzie na jalowych i wcisnieciu gazu, nieraz rowniez przy nacisnieciu hamulca ale to rzadziej. Raz stukniecie jest glosniejsze, raz ledwo slychac, nie ma reguly. Co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie poduszki pod skrzynia,tez to mam :~(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okazalo sie ze stuki powodowal zbiorniczek plynu chlodniczego ;) do gory nie podskakiwal bo trzymaly go srubki jednak za slabo i przesuwal sie do przodu i do tylu ;) pozostaly delikatne stuki ale to juz jak sie czlowiek dobrze przyslucha wiec spokojnie narazie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym opisac dzisiaj swój problem bo równiez nie mam zamiaru wymieniac pół auta zanim dojde do przyczyne. Od pewnego czasu zauwazyłem ze przy pełnym skręcie w prawo (np. zawracanie, skręcanie w miejscu lub skręt na skrzyżowaniu ) targa tak autem ze az mną buja w środku. Problem jest tylko i wyłącznie przy skręcie w prawo. Wygląda to tak jak by koło od strony kierowcy nie nadążało za drugim i chciało by nadrabiac po chwili (Nigdzie koło nie obciera) . Wymieniłem przegub nic nie pomogło. Zrobiłem geometrie ze zbierznością Pojechałem do mechanika powiedzial ze mam koło od strony kierowcy cofniete o 2 cm. Przespawali mocowanie wachacza tak aby cofnął sie o te 2 cm no i pomogło...na 2 dni... :/ Znowu pojechałem i mowi ze może to byc wina tulejek na wachaczu . Może ktos miał podobny problem prosze o POMOC !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolo przesuniete o 2cm?,;ladny wianek.Pewnie po dzwonie i jesli tak poskladali ,ze kola przesuniete to sprzedaj go jak najszybciej.Jazda autem gdzie przespawuja mocowania wahaczy to juz kamikadze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po dzownie pewnie tak ale napewno nie duzym bo wszystkie szyby oryginalne nawet przednia. zupelnie nie mam pojecia gdzie moze byc powód tego targania :/ kolo wrócilo na swoje miejsce a i tak dalej stuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jadąc w niedziele po "równych polskich drogach" poczułem bicie od spodu, w okolicach pedałów hamulca, sprzęgła. Poczułem to pierwszy raz, nigdy wcześniej takie coś nie występowało. Tak jakby młotkiem od spodu ktoś uderzał. Po zwykłych dziurach tego nie ma, jedynie jakieś wzniesienie, szybsze przejechanie przez wzniesiony mostek. Byłem dziś u diagnosty na szarpakach i prawa strona ok, po tej bijącej lewej stronie wymacał górny tylny wahacz, sam macałem i było co jakiś czas czuć stuki w tej gałce. Dodatkowo sprawdził mi zbieżność kół i wynik na kompie 7,6!!! A wg diagnosty powinno być -2. Nie wiem w czym się to podaje. Dzwoniłem do mojego mechanika i koszt wahacza 115zł + 50zł robota. W przyszłym tygodniu mam jechać na wymianę. Czy ktoś miał taki objaw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności