martines Zgłoś #201 Napisano 30 Lipca 2009 (edytowane) Witam, niedawno sprawiłem sobie wlasnie paszczaka... jednak dzisiaj zauważylem delikatne pukanie/stukanie w prawym kole... Stukanie nie wystepuje przy podjazdach pod kraweznik (taki normalny), ani po wiekszych dziurach. Stukanie sie zaczyna w momencie powolnej (max 20km/h) jazdy po kostce, lub czyms z delikatnymi dziurkami... Macie pomysl co to moze byc?! Na stacji diagnostycznej powiedziano mi ze mam do wymiany dolny tylny wahacz, ale czy to faktycznie jego zasluga? Witam kolego identyczne objawy mam w swoim Passacie. Sprawdziłem wszystkie wachacze na 3 stacjach: 0 luzu. Moim zdaniem wyrobiły się podstawy stabilizatora i jutro je wymieniam. Taka podstawa kosztuje 25 zł w oryginale nr części w limuzynie to 4D0 411 327G (ważne limuzyna ma inny stabilizator niż kombi) Niestety wymieniłem podstawy stabilizatorów i nic.... dalej łomocze Problem jedynie przy jeździe po trylince tak nic nie słychać... Czekam aż zacznie coś walić konkretnie to może wynajdą. W moim mieście szarpaki bezradne na ten problem. Edytowane 8 Sierpnia 2009 przez martines Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #202 Napisano 9 Września 2009 Sprawdżcie sobie poduszki silnika. U mnie stukalo na nierownościach, zawiechę wymieniłem, amory tez i dopiero wymiana poduszek pomogła. A tak wyglądała moja "poducha". No i nieźle napier.....ała Przy wymianie poduszki, najlepiej jest wymienić od razu po obu stronach. Bo skoro jedna była zdechnieta, to drugą też nadszarpnęło i to tylko kwestia czasu az druga puści. Dla silników 1.8 w katalogach nie podaja numerów prawej poduszki za to są zdjecia obu poduszek. A co się okazuje? Poduszka z prawej i lewej strony - są identyczne Tylko, że poduszka lewa kosztuje 90 zeta a prawa 130. A czemu? Bo prawa ma dodatkowo gumowa osłonę i za tą gumę się płaci 40 zeta wiecej Więc jak już kupujecie to bierzcie dwie lewe - a osłonę na prawą poduszkę przełożycie sobie ze starej. Poniżej wersja poglądowa na fotach Tak wygląda poduszka z osłoną wartą połowę ceny samej poduchy A tak wygląda poduszka bez osłony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #203 Napisano 10 Września 2009 kurde u mnie sie tez cos zaczyna, ale poczekam az nie bedzie dalo sie jezdzic bo mnie stukanie zabije bo na mnie krzycza ze wiecej inwestuje w auto niz w alkohol :D :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martines Zgłoś #204 Napisano 16 Września 2009 Już znalazłem problem ze stukami dochodzącymi z zawieszenia podczas jazdy po trylince, bruku. Okazało się, że winna wszystkiemu jest końcówka drążka kierowniczego. Koledzy z podobnymi objawami radziłbym sprawdzić ten właśnie element ja objeździłem 5 różnych szarpaków zanim znalazłem ten właściwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #205 Napisano 3 Października 2009 No i DU..... Teraz od pewnego czasu mam nadal głuche stuki z przodu z prawej strony. Zawieszenie - brak luzów, przeguby - prawie nowe, amortyzatory - nówencje BLISTEIN-a, klocki - jeszcze mają sporo okładziny, poduszki - wszystkie sprawne w tym dwie nowe. A nadal jak jade powoli to nawet na leciutkich nierównosciach słychać stukanie. Nie jest ono metaliczne a raczej zbliżone do stukania zużytego amortyzatora ... ale co to jest, to już pojecia nie mam Może obudowa filtra powietrza stuka w przedziale silnikowym? Ma ktoś jakieś pomysły jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #206 Napisano 4 Października 2009 Podłączem się do tematu bo mam taki problem gdy najadę na poprzeczną nierówność typu [korzeń. tory, dziura w asfalcie] czuję się jak bym jechał bez resorów jest takie pierdyknięcie,uderzenie, wszystko odczuwam co to mo9że być?Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #207 Napisano 4 Października 2009 Panowie ze stukami w przodzie - sprawdzić mocowanie kolumny kierowniczej!!! Śruby są pod aku i od spodu, bez kanału się nie obejdzie. Wiem bo tak miałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalo Zgłoś #208 Napisano 5 Października 2009 Witam, mnie też się tłukło przy jeździe po nierównościach. Pojechałem na stację diagnostyczną i wyszło że do wymiany jest wahacz górny tylny po stronie kierowcy. Jakiej marki wahacze polecacie. Nie pytam oczywiście o oryginalne tylko zamienniki w rozsądnej relacji cena do jakości. Padła już tu nazwa TRW, może jeszcze coś innego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestat Zgłoś #209 Napisano 5 Października 2009 Lemforder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toma_90 Zgłoś #210 Napisano 28 Października 2009 (edytowane) Witam. Pomożcie mi, gdyż nie jestem mechanikiem. a więc taka sprawa: Wczoraj oddałem auto (Passat B5 1,9TDI 110km 97r.) do mechanika w celu wymienienia przegubu lewego, gdyż strasznie "tykał". Przy wymianie przegubu mechanik stwierdził że trzeba wymienić wahacz dolny lewy. Powiedziałem OK bo jak trzeba to trzeba. Dzisiaj jadąc moim paskiem z lewego koła dochodzą dziwne stuki przy jeździe na wprost, najlepiej je słychać jak odpuści się noge z gazu i lekko przyhamuje, lub gdy jedzie się bardzo powoli na luzie. co to może być??? aaa mechanik mi powiedział że do wymiany kwalifikują się także zewnętrzna końcówka drążka oraz lewy górny wahacz. Powiedzcie czy to któraś z tych części jest przyczyną stuków?? Te stuki (tak po mojemu brzmią tak jakby było cos metalowego np w oponie i stukało o asfalt...wyobraźcie sobie ten dźwięk:mad:). Edytowane 28 Października 2009 przez toma_90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek-astra Zgłoś #211 Napisano 28 Października 2009 moze osłona tarczy hamulcowej dotyka tarczy? odgiąc ja moze trzeba lekko, sprawdz sobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #212 Napisano 28 Października 2009 weź zajrzyj pod auto i zobacz czy ten metalowy wichajster od trzymania osłony pod silnikiem nie jest wygięty i nie ociera o asfalt... zobacz też osłonę tarczy czy o nią nie obciera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toma_90 Zgłoś #213 Napisano 29 Października 2009 Przyczyną była końcówka drążka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #214 Napisano 6 Listopada 2009 Witam. w moim pasiaku irytuje mnie pewien problem. jadac jest wszystko ok, nie lata kierownica, nic nie sciaga, na dziurach nic nie puka itd. jednak moj problem to za kazdym razem po zmianie biegu slychac takie PUK jakby cos sie o cos obijalo jednorazowo. Tak samo slychac ten odglos przy jezdzie na jalowych i wcisnieciu gazu, nieraz rowniez przy nacisnieciu hamulca ale to rzadziej. Raz stukniecie jest glosniejsze, raz ledwo slychac, nie ma reguly. Co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #215 Napisano 7 Listopada 2009 prawdopodobnie poduszki pod skrzynia,tez to mam :~( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #216 Napisano 7 Listopada 2009 okazalo sie ze stuki powodowal zbiorniczek plynu chlodniczego do gory nie podskakiwal bo trzymaly go srubki jednak za slabo i przesuwal sie do przodu i do tylu pozostaly delikatne stuki ale to juz jak sie czlowiek dobrze przyslucha wiec spokojnie narazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid_1987 Zgłoś #217 Napisano 14 Listopada 2009 Chciałbym opisac dzisiaj swój problem bo równiez nie mam zamiaru wymieniac pół auta zanim dojde do przyczyne. Od pewnego czasu zauwazyłem ze przy pełnym skręcie w prawo (np. zawracanie, skręcanie w miejscu lub skręt na skrzyżowaniu ) targa tak autem ze az mną buja w środku. Problem jest tylko i wyłącznie przy skręcie w prawo. Wygląda to tak jak by koło od strony kierowcy nie nadążało za drugim i chciało by nadrabiac po chwili (Nigdzie koło nie obciera) . Wymieniłem przegub nic nie pomogło. Zrobiłem geometrie ze zbierznością Pojechałem do mechanika powiedzial ze mam koło od strony kierowcy cofniete o 2 cm. Przespawali mocowanie wachacza tak aby cofnął sie o te 2 cm no i pomogło...na 2 dni... Znowu pojechałem i mowi ze może to byc wina tulejek na wachaczu . Może ktos miał podobny problem prosze o POMOC ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #218 Napisano 14 Listopada 2009 kolo przesuniete o 2cm?,;ladny wianek.Pewnie po dzwonie i jesli tak poskladali ,ze kola przesuniete to sprzedaj go jak najszybciej.Jazda autem gdzie przespawuja mocowania wahaczy to juz kamikadze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid_1987 Zgłoś #219 Napisano 14 Listopada 2009 po dzownie pewnie tak ale napewno nie duzym bo wszystkie szyby oryginalne nawet przednia. zupelnie nie mam pojecia gdzie moze byc powód tego targania kolo wrócilo na swoje miejsce a i tak dalej stuka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #220 Napisano 17 Listopada 2009 Witam! Jadąc w niedziele po "równych polskich drogach" poczułem bicie od spodu, w okolicach pedałów hamulca, sprzęgła. Poczułem to pierwszy raz, nigdy wcześniej takie coś nie występowało. Tak jakby młotkiem od spodu ktoś uderzał. Po zwykłych dziurach tego nie ma, jedynie jakieś wzniesienie, szybsze przejechanie przez wzniesiony mostek. Byłem dziś u diagnosty na szarpakach i prawa strona ok, po tej bijącej lewej stronie wymacał górny tylny wahacz, sam macałem i było co jakiś czas czuć stuki w tej gałce. Dodatkowo sprawdził mi zbieżność kół i wynik na kompie 7,6!!! A wg diagnosty powinno być -2. Nie wiem w czym się to podaje. Dzwoniłem do mojego mechanika i koszt wahacza 115zł + 50zł robota. W przyszłym tygodniu mam jechać na wymianę. Czy ktoś miał taki objaw? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach