Skocz do zawartości
mateusz

Problem z centralnym zamkiem

Rekomendowane odpowiedzi

 

Włodek, wydaje mi się że sytuacja zmieniła się po wymianie klamki, zejde na fajka na dół i napiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha sorki czyli jestem w innym dziale no szkoda myslalem ze mi pomożecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włodek, wydaje mi się że sytuacja zmieniła się po wymianie klamki, zejde na fajka na dół i napiszę.

 

Steruje prawa klamka całością tak jak pisałem wcześniej, wcześniej miałem urwaną wtyczkę w lewej i tylko to ruszałem z tego co pamiętam.

 

W tym poście piszesz że prawdopodobnie kiedyś i u Ciebie prawy ryglował całość, zagadka do rozwiązania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze ja pisałem co innego?

jak masz na imię Święty to tak... :P

idź do działu B5 :P

 

---------- Dodano o 23:14 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:10 ----------

 

W tym poście piszesz że prawdopodobnie kiedyś i u Ciebie prawy ryglował całość, zagadka do rozwiązania...
że niby 2 mastery??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie sądzę ale jakie wtedy rozwiązanie?

no właśnie nie wiem.. tym bardziej że patrzyłem przed chwilą na schemat i wg schematu do każdego siłownika idzie tyle samo przewodów i nic ciekawego tam nie widzę. mam gdzieś wiązkę centrala luźno leżącą więc ją oblukam w wolnym czasie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piszesz że prawdopodobnie kiedyś i u Ciebie prawy ryglował całość

No właśnie, muszę koniecznie zajrzeć do manszety czy wszystko całe.

A co do kabelków to wszystkie siłowniki mają ich chyba tyle samo...nieszczęsne mikrostyki, ale np. same pompki centralnego też się zmieniały ..miały mniej lub więcej pinów...Hella lub VDO , może to też ma znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja pompki nie zmieniałem, mimo wszystko pójdę zobaczyć jakiego producenta siedzi u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem siłownik od strony kierowcy na nowy , podłączyłem i teraz jest tak : prawymi (pasażera)drzwiami mogę zamykać i otwierać wszystkie 4 drzwi , a lewymi (kierowcy) mogę tylko raz zamknąć wszystkie i wtedy już nie da sie otworzyć , albo otwierają sie tylko tylnie i te kierowcy.... gdzie jeszcze szukać przyczyny ? sprawdzałem kable , sterownik do du..py ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie jeszcze szukać przyczyny ?

też tak miałem że mi nie otwierało wszystkich drzwi... kurde i nie pamiętam co zrobiłem.. coś działałem z wydłużeniem/skróceniem cięgien wchodzących do siłownika. i przeszło.. zajmij się dalej drzwiami kierowcy, tam działaj z tym cięgnem.. spróbuj wydłużyć a jak nie pomoże to skrócić w uchwycie w siłowniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie jeszcze szukać przyczyny ?

Pytanie czy siłownik który założyłeś jest dobry.

Z kluczyka działa dobrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten nowy działa tak samo jak stary czyli to nie wina siłownika , to chyba będzie coś z cięgnami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezła kicha... wczoraj jezdziłem cały dzień i wszystko z zamkiem było ok... dzisiaj wracam po pracy, chce otworzyć pokrakę a tu się tylko drzwi kierowcy otwierają... i cisza.... nie mam dostępu do wlewu ani do bagażnika...

 

bezpiecznik ok... pozostało mi dostać się do bagażnika.... i poobserwować elektrykę....

 

Ma ktoś jakiś pomysł ? :dolamam:dolamam :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm... stało się to czego się obawiałem.

 

po otworzeniu bagażnika, poczułem słodki znajomy mi zapach... spalonego silnika...

 

po lewej stronie auta na tylnym kołem jest styropianowe pudełeczko a w środku ? silnik elektronika, pompeczka i krańcówka...

 

silnik stopiony... juz od dłuzszego czasu jakoś głośno chodził...

 

tu widać zjarane zwoje i szczotki

Zdjęcie0123.jpg

I demontaż pompeczki po kolei ;p

Zdjęcie0112.jpg

A oto winowajca...

Zdjęcie0113.jpg

oraz spalone łożysko (plastinowe ;)

Zdjęcie0115.jpg

po sprawdzeniu płytki, niepokoiły mnie przekaźniki,

ale po sprawdzeniu okazuje się że nic im nie dolega :))

Zdjęcie0117.jpg

Zdjęcie0109.jpg

Zdjęcie0110.jpg

Zdjęcie0111.jpg

Zdjęcie0114.jpg

Zdjęcie0116.jpg

Edytowane przez jodek_wwa
opis zdjęć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ps. Jestem w stanie naprawić takie pompeczki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij spód pomki, tam zobaczysz otwór w płytce i blaszkę na środku i dwie po bokach. Jeśli zegniesz dwie boczne blaszki w kierunku tej na środku to pompka po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia szybciej Ci się będzie wył. Te blaszki po bokach właśnie są do wył. pompki. Szczypcami delikatnie tak po minimetrze i zobacz jak będzie wył. Jedna wiadomo od odcinania przy zamykaniu a druga przy zamykaniu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. czytam Wasze problemy z centralnymi zamkami... powtórze sie ale w czym rzecz: Dziś podczas zamykania auta pompka chodziła chyba z minutę, ale i tak nie poradziła sobie z zamknięciem drzwi. z WIELKIM trudem zassała cięgna od drzwi z wyjątkiem prawych tylnych. ( klapa bagażnika i wlew paliwa nie są pod pseudo-pneumtyke podłączone) Rozebrałem - siłownik ok, wężyk ok. instalacja szczelna sprawdzałem. Nawet odcinałem lewą potem prawą stronę auta załamując wężyki i bryndza - nie chce się zamknąć. Wszystkie drzwi nasmarowane itp. A jak otwieram kluczykiem to pompka nabija ciśnienie od razu we wszystkich drzwiach i szybko podnoszą się te kołeczki. Znowu jak zatykam palcem otwór przy pompce to cisnienie jest dobre i ssie tez mocno. Gdzie szukać przyczyny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
( klapa bagażnika i wlew paliwa nie są pod pseudo-pneumtyke podłączone)

Co masz na myśli pisząc "pseudo" ?

Pneumatyczny centralny to ori w B4 i jak najbardziej klapa i wlew powinny być pod niego podłączone.

Rozpołów pompkę i zobacz czy w niej wszystko szczelne, potem postaraj sie dokopać do wężyków klapki paliwa i klapy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zdejmę wężyk z pompki i wylot zatkam palcem to ładnie się wyłącza więc niby pompka ok.. niepotrzebnie kręciłem tymi dwoma białymi kółkami wewnątrz pompki co sie ustawia ciścienie załączenia i wyłączenia więc napewno nie uda mi się powrócic do nastawy fabrycznej. otwieranie klapy bagażnika mam zrobione na siłowniku elektrycznym ( przyciskiem co się wkłada kluczyk się nie otwiera ) i mam otwieranie bagażnika pilotem oraz guzikiem wewnątrz auta. a od klapki wlewu paliwa blacharz ułamał mi ten zaczep co wchodzi w niego drut od siłownika więc korek na klucz :( więc 2 siłowniki odłączone i zaślepione rurki.

musze założyc jakiś długi wężyk na pompke i na końcu go zaślepić i spr czy wtedy bedzie nabijać ciśnienie i sie wyłączac. ale czasu brak... jak zrobie próbe odrazu opisze rezultat. za czasów jak zamek mi działał to pół roku bez klamki kierowcy jezdziłem bo i tak się palcem nie dało otworzyć. lekko się za cięgło ruszyło i pompka domykała drzwi ze nie było siły zeby otworzyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć panowie . Jako że sprawa jest pilna i nie mam jak przeglądać całego forum więc proszę o pomoc.

Mianowicie mam passata b5 variant i problem z centralnym, otóż zamykając kluczykiem (nie mam alarmu nie zamykam z pilota ) zamykają mi się tylko drzwi kierowcy i klapa bagażnika . Co mogę z tym zrobić i jak to rozwiązać ?

 

 

Za wszelkie odpowiedzi dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności