maronzo Zgłoś #1 Napisano 27 Lipca 2009 (edytowane) Witam, szukałem podobnego tematu ale niestety nie znalazlem, jeśli coś przeoczyłem to prosze o przeniesienie tematu... ale do rzeczy okolo 2 miesiace temu kupilem paska b6 2006r 1.9 tdi ze stanem licznika 61 tys mil w UK, i jak do tej pory zrobiłem nim 5 tys mil i dzis wracajac z pracy zaswiecila mi sie żółta kontrolka od oleju i napis bym sprawdzil stan . gdy dojechalem do domu sprawdzilem stan oleju i faktycznie zdało by sie dolac i tutaj wlasnie tkwi moj problem... nie wiem jaki olej jest zalany obecnie i jaki moge dolac , za niedlugo wybieram sie do polski wiec serwis i wymiane oleju wolalbym sobie tam zrobic ) może ktos mógłby mi pomóc jaki rodzaj oleju moge dolac aby sie nic nie podzialo niedobrego Edytowane 27 Lipca 2009 przez maronzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #2 Napisano 27 Lipca 2009 Witam, szukałem podobnego tematu ale niestety nie znalazlem, jeśli coś przeoczyłem to prosze o przeniesienie tematu... ale do rzeczy okolo 2 miesiace temu kupilem paska b6 2006r 1.9 tdi ze stanem licznika 61 tys mil w UK, i jak do tej pory zrobiłem nim 5 tys mil i dzis wracajac z pracy zaswiecila mi sie żółta kontrolka od oleju i napis bym sprawdzil stan . gdy dojechalem do domu sprawdzilem stan oleju i faktycznie zdało by sie dolac i tutaj wlasnie tkwi moj problem... nie wiem jaki olej jest zalany obecnie i jaki moge dolac , za niedlugo wybieram sie do polski wiec serwis i wymiane oleju wolalbym sobie tam zrobic ) może ktos mógłby mi pomóc jaki rodzaj oleju moge dolac aby sie nic nie podzialo niedobrego Jeśli auto było serwisowane do czasu kupna przez Ciebie w serwisie to jedż do serwisu i niech Ci doleją oleju do stanu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vivid Zgłoś #3 Napisano 27 Lipca 2009 Castrol edge 0w30 lub 5w4o nabardziej rozpowszechniony do vw w polsce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maronzo Zgłoś #4 Napisano 27 Lipca 2009 (edytowane) od kupna jeszcze nie bylo wlasnie przezemnie serwisowane... jesli by bylo to bym nie pytal tylko zrobil jak piszesz... vivid a to nie ma znaczenia jaki mam obecnie zalany - syntetyk, półsyntetyk .... Edytowane 27 Lipca 2009 przez maronzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #5 Napisano 27 Lipca 2009 od kupna jeszcze nie bylo wlasnie przezemnie serwisowane... jesli by bylo to bym nie pytal tylko zrobil jak piszesz... vivid a to nie ma znaczenia jaki mam obecnie zalany - syntetyk, półsyntetyk .... Ale ja nie pytam czy Ty serwisowałeś tylko gośc przed Tobą czy serwisował w ASO. A jaki olej ma znaczenie tylko full syntetyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maronzo Zgłoś #6 Napisano 27 Lipca 2009 nie wiem gdzie serwisował bo samochód był kupiony w komisie... tyle wiem ze komputer mi pokazuje ze mam do nastepnego serwisu 14000 mil... a niestety nie mam ksiażki serwisowej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #7 Napisano 27 Lipca 2009 nie wiem gdzie serwisował bo samochód był kupiony w komisie... tyle wiem ze komputer mi pokazuje ze mam do nastepnego serwisu 14000 mil... a niestety nie mam ksiażki serwisowej... To podjedż do ASO powiedz w czym problem podaj nr vin i sprawdzą w bazie danych czy był serwisowany, jeśli tak to podadzą nazwę oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TrojkaT Zgłoś #8 Napisano 27 Lipca 2009 zawsze mozna sposcic i wymienic z filtrami, bo nie wiadomo czy byl naprwade wymieniany olej, filtry itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maronzo Zgłoś #9 Napisano 27 Lipca 2009 andrzej0305 widze że nie przeczytales dokladnie pierwszego mojego postu i nie zauważyłeś że obecnie przebywam w UK , a ty mi tu o jakims ASO piszesz... w ten sposób wogóle mi nie pomagasz... TrojkaT - wiem ze mozna ale wiesz , nie zabardzo mam gdzie i jak i wolalbym to zrobic w serwisie w PL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #10 Napisano 27 Lipca 2009 andrzej0305 widze że nie przeczytales dokladnie pierwszego mojego postu i nie zauważyłeś że obecnie przebywam w UK , a ty mi tu o jakims ASO piszesz... w ten sposób wogóle mi nie pomagasz... Właśnie że przeczytałem ale inaczej się nie dowiesz i najlepszym rozwiązaniem będzie jak sobie wymienisz olej razem z filtrem bo inaczej to tylko możesz bałaganu sobie narobic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maronzo Zgłoś #11 Napisano 27 Lipca 2009 wiesz , ja chciałem sie dowiedzieć: czy moge dolać olej i JAKI, chociaż nie wiem jaki obecnie jest zalany, gdyż jak juz pisalem wczesniej za niedlugo wybieram sie do polski(przy okazji zrobic serwis) i chcialbym dolac oleju abym mógł dojechać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #12 Napisano 27 Lipca 2009 To powiem tak w PL w Aso leją Castrol Edge 0w30 z normą507.00 przy Long Lifie, ewentualnie 5w40 z normą 505.01 przy wymianie co 15 tys. km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maronzo Zgłoś #13 Napisano 27 Lipca 2009 nie znam sie za bardzo na tym wszystkim ( wybaczcie ) ale skoro mam do serwisu 14 tys mil czyli ponad 22 tys km to chyba mam zalany long life, a moze sie myle... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #14 Napisano 27 Lipca 2009 nie znam sie za bardzo na tym wszystkim ( wybaczcie ) ale skoro mam do serwisu 14 tys mil czyli ponad 22 tys km to chyba mam zalany long life, a moze sie myle... Zgadza się więc powinieneś zalac olej z normą 507.00:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #15 Napisano 27 Lipca 2009 więc powinieneś zalac olej z normą 507.00 A marka oleju jest tutaj już mało ważna... Litr dolejesz i nic się nie stanie oby norma się zgadzała. Nie wielu producentów robi oleje 507.00, w dodatku są ze sobą mieszalne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maronzo Zgłoś #16 Napisano 27 Lipca 2009 więc chyba zrobie tak jak piszecie, dzieki wielkie za odpowiedzi, mysle ze wszystko bedzie ok jeszcze raz Dzieki i pozdro mysle ze temat do zamkniecia , chyba ze ktos ma jeszcze cos (waznego ) do powiedzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #17 Napisano 28 Lipca 2009 To powiem tak w PL w Aso leją Castrol Edge 0w30 z normą507.00 przy Long Lifie Do VW to powinien być 5W30, on ma normę 504.00/507.00, Castrol Edge 0w30 ma normę 502.00/505.00 i niekoniecznie Castrol, mnie zalali Mobil ESP 5W30 i często ASO właśnie Mobilem zalewa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maronzo Zgłoś #18 Napisano 30 Lipca 2009 własnie tak zrobiłem, dolałem Castrol EDGE 5W30 i wszystko ok dzieki za podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nmc Zgłoś #19 Napisano 30 Lipca 2009 Maronzo nie chcę Cię niepokoić ale na wszelki wypadek nie zostawiaj tej butelki z olejem, który kupiłeś w domu. Woź ją ze sobą. Wiem z doświadczenia. Ten silnik choć bardzo ekonomiczny to potrafi być łakomy na olej i jakby co zawsze będziesz mógł sobie dolać w trasie, no chyba że daleko nie jeździsz bo na pomarańczowej kontrolce można w zasadzie jeździć. Myślę, że za ok.3 miesiące znów się odezwie. Od paru osób słyszałem, że to ponoć typowe w tym silniku a skoro tak mało pali to ta odrobina oleju co parę miesięcy po kieszeni nie daje. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #20 Napisano 31 Lipca 2009 MARONZO ale w UK też są ASO VW!Mieszkałem tam 3 lata i też miałem wówczas PASSATA i kupowałem nawet filtry w ASO VW.A co do wymiany oleju w UK to warsztatów GARAGE tam nie brak!Skoro tam mieszkasz to powinieneś korzystać z tamtejszych warsztatów.Ja wymieniałem tam w PASSACIE przegub i robote zrobili ok i jeszcze dali gwarancje.A trochę śmieszne jest że ktoś mieszka w UK i mu żal na warsztat tylko ze wszystkim czeka na przyjazd do kraju.Też tam mieszkałem i podobnie jak w Polsce są dobrzy fachowcy ale też wspaniali partacze.Jak wszędzie trzeba trafić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach