nita85 Zgłoś #1 Napisano 26 Lipca 2009 Witam moze nie potrzebnie założyłem nowy temat ale po przeszukaniu forum nic specjanlego i konkretnego nie znalazłem wiec wybaczcie Otóż rozchodzi sie o to ze sprawdziłem cisnienie kompresji cylindrów w swoim Passacie dodam ze na liczniku mam 200 tys km ( choc sadze ze moze byc wiecej ) wyszło tak: 1cyl -29 2cyl -29 3cyl -21 2cyl- 28 ( bar ) od tamtej pory a robilem to tydzien temu autko wchoneło mi jakeis 0.5 litra oleju a przejechalem okolo 550 km Teraz pytanie czy to mozliwe ze 3 cylininder jest ta przyczyna ? powiem ze spadku mocy zbytnio nie odczowam, ladnie przyspiesza i wkreca sie na obroty, autko ładnie zapala jak jest zimny tylko zauwazylem ze niekiedy jak jest zimny to pusci niebieski dymek z rury ;/ Poradzcie cos moze macie jakies sogestie bo moim zdaniem pol lita oleju na 550 km to troche duzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #2 Napisano 26 Lipca 2009 Miałem tak Vectrze B diesel, po odkręceniu kolektora wylotowego okazało się że z jednego cylindra wypływał (pluł) olej. Prawdopodobnie był przegrzany i być może pomogłaby wymiana pierścieni ale nie ryzykowałem tylko go sprzedałem. Wcześniej wymieniłem w nim uszczelniacze zaworowe i kupiłem turbinę ale przy próbie jej montażu wyszło to co napisałem na początku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nita85 Zgłoś #3 Napisano 26 Lipca 2009 aha i jeszcze jedno zauważylem też ze na pracujacym silniku ( rozgrzany ) gdy wyciagne bagnet oleju to wydobywa sie taki dymek jakby para ...a gdy otkrece korek wlewu oleju i poloze go ( nie zakrecam, leży ) to podskakuje jak najęty mało nie spanie... ah Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #4 Napisano 26 Lipca 2009 Bez rozbierania silnika się nie obejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nita85 Zgłoś #5 Napisano 26 Lipca 2009 tak wlasnie myslalem ale chodzi mi o to czy te branie oleju to przez ten 3 cylinder ( słabsze cisnienie ) czy szukac przyczyny w czym innym ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #6 Napisano 26 Lipca 2009 Na moim przykładzie okazało się że nic nie pomogło (uszczelniacze zaworowe, turbina, uszczelniacze wtrysków które w silniku Opla mogą być przyczyną znikania oleju). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #7 Napisano 27 Lipca 2009 A probe olejowa robiles zeby wykluczyc zawory?? Chociaz i tak widac po cisnieniu trzeciego gara ze cos nie halo. Mi sie wydaje ze pierscionki do wymiany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #8 Napisano 27 Lipca 2009 Olej idzie przez górę albo dół silnika. Najprościej będzie wymienić uszczelniacze zaworowe i zmierzyć sprężanie jeszcze raz. Jeśli nic się nie zmieni albo minimalnie poprawi to pierścienie tłoka z tego cylindra do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nita85 Zgłoś #9 Napisano 27 Lipca 2009 próby olejowej nie robilem.. kazdy mechanik moze ja zrobic? zastanawiam sie teraz czy warto robic ten silnik ma przejechane 200 tys.. moze orjentujecie sie jakie to moga byc koszty zakaldajac ze to pierscienie ... a moze lepiej go nie robic tylko kupic jakis silniczek z mniejszym przebiegiem i w dobrym stanie co sadzicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 27 Lipca 2009 Pierścienie zostaw, bo to raczej nie one. Spadek sprężania tylko na 1 cylindrze to najczęściej uszkodzona uszczelka głowicy, pęknięta głowica lub wypalony zawór. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #11 Napisano 27 Lipca 2009 Głowcia do zdjęcia i się okaze. Jak pierscienie to i tak bedziesz musiał głowice zdjac, więc lepiej zacząc od tego. 200tys to połowa zywota dopiero wiec paniki niema, no chyba ze przegrzany. W kolektor Ci nie puka dolotowy? niech mechanik poslucha lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soltys2115 Zgłoś #12 Napisano 29 Lipca 2018 Siemka pisze z zapytaniem o spalanie oleju. Sprawa wygląda ze bierze mi olej tylko i wyłącznie jak jest nagrzany. ostatnio zrobilem 3 testy kompresji silnik zimny 1>14.0 2>14.3 >14 4>13,9 Próba olejowa 1>18 2>18 3>118.1 4>16.9 Test na cieplo 1>16 2>14.8 3>14.8 4>15.0 Auto zostawia za soba niebieska chmure w momencie kiedy osiagnie swoja max temp, taka ze nic nie widac olej motul 10w40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach