Skocz do zawartości
Lesiu

Problem z ABS i "pikanie" na starcie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z ABS w moim passku. Konkretnie nie wiem o co chodzi, w każdym razie przy każdym starcie objawia się to zapaleniem kontrolki hamulca ręcznego i 3x pikaniem (sprawdziłem, to nie od zaciągniętego ręcznego).

Od razu jak samochód przyjechał z Niemiec, żona i jej chrzestny (bo on sprowadzał samochód) byli na przeglądzie i gość stwierdził, że wszystko jest ok z samochodem.

Podłączyłem passka do komputera, żadnych kodów błędu w teście ABS, pojawiło się 3x pikanie które pojawia się również przy starcie samochodu. Zastanawia mnie natomiast to:

abs.jpg

 

Ma ktoś jakis pomysł? Szukałem na forum ale nie znalazłem nic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

którys z czujników sie przekrzywił lub zabrudził i sterownik uznałze trzeba poinformowac kierowce o tym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej centralka ABS-u padła. Jakby był czujnik to by się paliła tylko kontrolka.

Jeżeli błędu nie da się wykasować VAGiem to sprawdź najpierw jaki to błąd (może być np. prawy tylny czujnik - wtedy go wyjmij i przemyj/wymień na nowy). Sprawdź też kable (pod tylną kanapą - u mnie one były winne braku ABS-u. Poruszaj nimi (na zgaszonym zapłonie, a potem sprawdź jak nie, poruszaj kablami dalej). Jak to nie da efektów to pozostaje podmiana/ kupno nowej centralki ABS-u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To raczej centralka ABS-u padła. Jakby był czujnik to by się paliła tylko kontrolka.

Jeżeli błędu nie da się wykasować VAGiem to sprawdź najpierw jaki to błąd (może być np. prawy tylny czujnik - wtedy go wyjmij i przemyj/wymień na nowy). Sprawdź też kable (pod tylną kanapą - u mnie one były winne braku ABS-u. Poruszaj nimi (na zgaszonym zapłonie, a potem sprawdź jak nie, poruszaj kablami dalej). Jak to nie da efektów to pozostaje podmiana/ kupno nowej centralki ABS-u.

ale kolega LESIU napisał

"Podłączyłem passka do komputera, żadnych kodów błędu w teście ABS"

iec centralka odpada skoro sie połaczył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak sugnalizuje też niski poziom płynu hamulcowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, najpierw myślałem w ten sposób, ale po podłączeniu passka do komputera wyskoczyło mi tak jak podałem na obrazku N/A, dlatego wydawało mi się, że coś z czujnikiem. Testowałem go na zgaszonym silniku tylko i przy zaciągniętym ręcznym stąd w trzecim okienku "1", a czwarty czujnik jakby w ogóle nie odpowiadał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli by byla usterka któregoś czujnika to program by ci wyswietlil kod błedu. A skoro nie wyswietla - to dolej płynu do zbiorniczka hamulcowego i to powinno rozwiązac problem. A jak nie - to pomyslimy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle jak przyjrzałem się to zauważyłem, że serwo było klejone (od strony podszybia, dlatego teraz dopiero zwróciłem uwagę) i zastanawiam się czy go czasem nie wymienić dla własnego bezpieczeństwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam niedawno nabyłem golfa 4 z silnikiem ahf z abs i innimi bajerami, po podłączinu do kompa kkl udalo mi si połączyć przez program vw tools ale nie moge sie połączyć przez port com 1 rs... i program vag 4.9czy ktos wie dlaczego? a drugie pytanie które wczesniej już zadałem to to ze podczas podłączenie z kompem auta i testu ABS zapalila sie i mruga kontrolka ABS i (i) oraz po przekroczeniu 30km/h cigle pika buzzer, sprowdzilem nie jest to problem niskiego płynu hamulcowego a vw tools pokazuje ze nie ma błędów w abs. Czy ktos mial taki problem w pasku? dzieki za podpowiedz bo spedziłem 3 dni na przeszukiwaniu forum i nie znalazłem odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie i prosze o podpowiedz

zaczyna mi walic olej z turba w strone intercoolera jaka moze byc mniej wiecej jej zywotnosc ????

dwa na wolnych obrotach nierowno pracuje mi silnik tak jak by drgal i bardzo rzadko przy normalnej jezdzie szarpnie ale tak jak by mu braklo czzegos i dalej jedzie tak nawet nie w sekundzie czasu to trwa --????

trzy przy odpalaniu czasami piszczy mi abs zazwyczaj tylko jak jest zimny nigdy cieply i nie zawsze ???? bylem na kompie i nic abs niby wporzo

a terza jeszcze jak sie wylaczy kluczyk to slychac jakis dziwny szmer w aucie tak jakby cos od strony komputera ??????

dzieki :dupablada:taksobie:doh

Edytowane przez buba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
którys z czujników sie przekrzywił lub zabrudził i sterownik uznałze trzeba poinformowac kierowce o tym

Nie pisz głupot, może jeszcze poinformował o świeżej dostawie do REALA, w tym przypadku ABS by załączał się przy każdym hamowaniu

Krzysztof napisz czy ABS działa, czy kontrolka gaśnie bo podejrzewam czujniki zużycia klocków hamulcowych(mam nadzieję że płyn hamulcowy jest)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności