Zoono Zgłoś #41 Napisano 31 Marca 2010 A teraz z pozoru błahe ale w rzeczywistosci bardzo istotne pytanie: w jakim stanie jest twoj przedni zderzak, kratka pod zderzakiem i spojlery? Takie usta pod zderzakiem. Jeśli jest coś połamane, albo brak, to wymień , dokup, bo będzie się ostro grzał, nawet dojdzie powyżej 110. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #42 Napisano 31 Marca 2010 A teraz z pozoru błahe ale w rzeczywistosci bardzo istotne pytanie: w jakim stanie jest twoj przedni zderzak, kratka pod zderzakiem i spojlery? Takie usta pod zderzakiem. Jeśli jest coś połamane, albo brak, to wymień , dokup, bo będzie się ostro grzał, nawet dojdzie powyżej 110. Zderzak z przodu jest dobry, ma minimalne peknieia na ząbkach ale wszystko jest w komplecie. Chodzi o to że jak jest rozgrzany silnik to ze zbiornikcza wyrównawczego wycieka płynz boku przez dziurke chyba zapobiegającą rozwalenie układu, Zaznacze że termostat, zbornikczek wyrównawczy i korek od zbiornizka jest wymieniony na nowy. Co dalej można sprawdzić? Zprawdzę jeszcze na znimnym czy są bąblki i czy grzeje się na postoju ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zoono Zgłoś #43 Napisano 31 Marca 2010 Masz za duże ciśnienie w ukladzie, dlatego wywala przez wszystkie mozliwe dziurki. W najgorszym wypadku, uszczelka pod głowicą pada i spaliny dostają się do płynu chłodzącego, więc rośnie ciśnienie. Inny powód to może być padnięta pompa wody.. Brak obiegu równa się wysoka temperatura, wysoka temperatura = para, para = wysokie ciśnienie. jeszcze jeden powód wysokiej temperatury to zakamieniona chłodnica, albo nagrzewnica. Używałeś kiedyś wody do chłodzenia? Jest slaby? Kopci na niebiesko? Jak wyglada olej na bagnecie lub pod korkiem wlewu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #44 Napisano 31 Marca 2010 Masz za duże ciśnienie w ukladzie, dlatego wywala przez wszystkie mozliwe dziurki. W najgorszym wypadku, uszczelka pod głowicą pada i spaliny dostają się do płynu chłodzącego, więc rośnie ciśnienie. Inny powód to może być padnięta pompa wody.. Brak obiegu równa się wysoka temperatura, wysoka temperatura = para, para = wysokie ciśnienie. jeszcze jeden powód wysokiej temperatury to zakamieniona chłodnica, albo nagrzewnica. Używałeś kiedyś wody do chłodzenia? Jest slaby? Kopci na niebiesko? Jak wyglada olej na bagnecie lub pod korkiem wlewu? Zawsze w układzie był płyn chłodzący lub woda destylowana i koncentrat, 4 lata temu chłodnica była czyszczona (czy renegerowana nie pamieta). Samochód ostatnio coś zamulał ostatnio, Nie kopci na niebiesko Olej na bagnecie i korku jest ok, nie ma szlamu ani piany czy czegoś kolwiek, tylko olej, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zoono Zgłoś #45 Napisano 31 Marca 2010 Czy płyn chłodzący w zbiorniku wyrównawczym jest klarowny, czy widać w nim jakieś tłuste ślady, plamy? Jeśli nie jest klarowny, to masz uszczelkę pod głowicą sfatygowaną i to może być powodem temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #46 Napisano 31 Marca 2010 (edytowane) Właśnie wróciłem i sprawdziłem, Nagrzałem silnik do 90C potem skoczył do 100C na postoju: 1. Przewód dolny wychodzący od chłodnicy do silnika, jest letni a nawet zimny, 2. Przewód dolny od zbiorniczka wyrównawczego zimny, 3. Górny przewód od zbiorniczka wyrównawczego jest drożny i gorący 4. Z rury wydechowej pluje czymś czarnym pewnie osad z rury, plus woda to chyba zły znak, 5. Z rury w nocy pod latarką wygląda tak jak by się wydobywał biały dym, Na zimnym silniku woda nie bulgocze w zbiorniczku wyrównawczy! Woda jest czysta w zbiorniczku! Wygląda na to że szykuje się wymiana uszczelki ? Co o tym sądzicie ? Edytowane 31 Marca 2010 przez Mariusz_ber Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #47 Napisano 31 Marca 2010 Witam 1. Przewód dolny wychodzący od chłodnicy do silnika, jest letni a nawet zimny,2. Przewód dolny od zbiorniczka wyrównawczego zimny, 3. Górny przewód od zbiorniczka wyrównawczego jest drożny i gorący Nie ma obiegu i to chyba nie ma nic wspolnego z walnietą uszczelką. Mialem rok temu taki objaw ze gotował sie kilka minut po odpaleniu i węże były zimne .. okazało sie ze pompa była walnieta ( plastikowy wirnik odkleił sie od ośki pompy). Diagnoza ze to akurat pompa była prosta: Wymontowałem całkiem termostat , wlałem płyn i odpaliłem ... objawy sie powtorzyły wiec ewidentnie pompa. Zanim pojdziesz w koszty i wymienisz uszczelkę sprawdź pompę wody! pozdr Jak mi sie jeszcze ta stara pompa gdzies wala w garażu to porobie fotki dla niedowiarków :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #48 Napisano 31 Marca 2010 Normalny objaw na nagrzanym silniku. Spokojnie. Tak jak koledzy pisali do sprawdzenia termostat, pompa wody (w to wątpię) i dodam od siebie: sprawdzenie drożności wężyka odpowietrzającego (ten który łączy górny wąż chłodnicy ze zbiorniczkiem wyrównawczym). pompa wody w co watpisz ale moze byc ? moze nie ma obiegu w ukladzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #49 Napisano 1 Kwietnia 2010 Wymontowałem całkiem termostat , wlałem płyn i odpaliłem ... objawy sie powtorzyły wiec ewidentnie pompa.Zanim pojdziesz w koszty i wymienisz uszczelkę sprawdź pompę wody! herflik dokładnie tak robiłem, bez termostatu tak samo się gotuje, Czyli czeka mnie teraz wymiana pompy, niedługo wszystko nowe będzie ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #50 Napisano 1 Kwietnia 2010 pompa wody w co watpisz ale moze byc ? moze nie ma obiegu w ukladzie Dlatego że ukręcenie wirnika w pompie wody zdarza się dość rzadko. Najczęściej puszcza simmering i jest wyciek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #51 Napisano 1 Kwietnia 2010 Dlatego że ukręcenie wirnika w pompie wody zdarza się dość rzadko. Najczęściej puszcza simmering i jest wyciek. Akurat u mnie jest wszystko szczelne w okolicach pompy i termostatu, Więc to nie wyciek, zostaje albo uszczelak pod głowicą lub pompa do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #52 Napisano 1 Kwietnia 2010 (edytowane) Więc to nie wyciek, zostaje albo uszczelka pod głowicą lub pompa do wymiany. No to wiadomo że trzeba zacząć od pompy Ja miałem takie same objawy. Też obstawiałem pompę, wymontowałem ją i okazało się że jest dobra. I wtedy sprawdziłem drożność tego cienkiego wężyka do zbiorniczka - jest w nim kryza i okazało się że jest zapchana i silnik nie chciał się odpowietrzyć. Edytowane 1 Kwietnia 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz_ber Zgłoś #53 Napisano 1 Kwietnia 2010 No to wiadomo że trzeba zacząć od pompy Ja miałem takie same objawy. Też obstawiałem pompę, wymontowałem ją i okazało się że jest dobra. I wtedy sprawdziłem drożność tego cienkiego wężyka do zbiorniczka - jest w nim kryza i okazało się że jest zapchana i silnik nie chciał się odpowietrzyć. A ja wczoraj sprawdzałem czy ten cienki wężyk, dmuchając do niego i słysząc że woda dalej bulgocze, Czy może jakoś inaczej go sprawdzić, ale chyba nie drutami, czy czymś innym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #54 Napisano 1 Kwietnia 2010 A ja wczoraj sprawdzałem czy ten cienki wężyk, dmuchając do niego i słysząc że woda dalej bulgocze, No to jest dobry. Tylko ja to sprawdzałem mając wyjęty wąż z auta. Ale u mnie nie dało się nawet dmuchnąć - było mocno zapchane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #55 Napisano 1 Kwietnia 2010 Niektórzy mówią że może się wirnik ukręcić... ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. owszem może.Miałem taką sytuację w silniku ABS.Z tym że wtedy nie było wogole obiegui wydmuchałem uszczelke PG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ratkos Zgłoś #56 Napisano 1 Kwietnia 2010 Witam otóż mam podobny problem do waszego otóż dzis jadąc jakieś 100 km przy prędkosci 110-120 woda trzymała sie poniżej 90 stopni zaraz po tym przejeżdzie w mieście woda podeszła mi do 100 stopni i wywalilo stwierdzilem ze wiatraczek sie niewłączyl i to było przyczyną ale.. dolałem wody przejechalem na zimnym silniku może 3 km i WODA 100 STOPNI!! co jest grane? oczywiscie znowu wywalilo cała skrzynia drążek od kół mokry karoseria mokra co sie stało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #57 Napisano 1 Kwietnia 2010 Witam oczywiscie znowu wywalilo cała skrzynia drążek od kół mokry karoseria mokra co sie stało? 1. walniety termostat - zawiesił sie w pozycji "zamkniety" 2. walniety włacznik wentylatora - mimo 100st C nie właczył wentylatora 3. korek od zbiorniczka . . . 99. pompa wody Napisz cos wiecej - czy chlodnica była gorąca? węże ? Cos robiłes przy aucie ostatnio ? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ratkos Zgłoś #58 Napisano 1 Kwietnia 2010 (edytowane) Sprawdzałem węże chłodnice byly letnie nie gorące i dośc miękkie wydaje mi się że przez niewłączenie się wentylatora temperatura doszła wysoko zagotowała się woda i zwiększyło się cisnienie i rozwaliło zbiorniczek wyrównawczy bo pod zbiorniczkem jak wychodzi węzyk własnie ten wężyk jest mokry przynajmniej mi się tak wydaje niewiem nie znam się jestem zielony w tych sprawach. Ostatnio miałem podobny problem bo się niewłączyl wiatrak i okazało się ze spalił się silniczek wiatraczek wymieniłem i wszystko grało ale niemiałem takiego problemu ze woda mi spier.... po przejechaniu 3 km i zagrzanie się do 100 stopni pierwszy raz takie coś mnie spotkało... PS.1 pompa wody wymieniana była w lipcu ubiegłego roku na nową PS.2 Czy przyczyną tego zagrzania po przejechaniu 3 km moze byc to ze wiatrak się nie włączył? Juz wyjasnione padł termostat PS.3 nasuwa mi się jeszcze jedna myśl związana z chłodnica czy może jest ona mało drożna? Edytowane 2 Kwietnia 2010 przez Ratkos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #59 Napisano 2 Kwietnia 2010 Mariusz jak sprawy stoją z naprawami?? jestem ciekaw jak Ci poszło i czy naprawiłeś w końcu passka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ratkos Zgłoś #60 Napisano 3 Kwietnia 2010 (edytowane) Prawdopodobnie padła głowica cieknie płyn do tłumnika i wywala przez tłumnik -.- jaka cena za remont bedzie? i czy mozecie cos doradzic czy te objawy wskazuja na pękniętą głowice? Mi tylko to przychodzi na myśl. I czy wystarczy wymienic głowicę na całą czy coś po za tym będzie trzeba robic? Z góry dzięki za pomoc. Edytowane 5 Kwietnia 2010 przez Ratkos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach