Skocz do zawartości
Gość matelek

zbiorniczek wyrównawczy-pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

A teraz z pozoru błahe ale w rzeczywistosci bardzo istotne pytanie: w jakim stanie jest twoj przedni zderzak, kratka pod zderzakiem i spojlery? Takie usta pod zderzakiem. Jeśli jest coś połamane, albo brak, to wymień , dokup, bo będzie się ostro grzał, nawet dojdzie powyżej 110.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A teraz z pozoru błahe ale w rzeczywistosci bardzo istotne pytanie: w jakim stanie jest twoj przedni zderzak, kratka pod zderzakiem i spojlery? Takie usta pod zderzakiem. Jeśli jest coś połamane, albo brak, to wymień , dokup, bo będzie się ostro grzał, nawet dojdzie powyżej 110.

 

Zderzak z przodu jest dobry, ma minimalne peknieia na ząbkach ale wszystko jest w komplecie.

 

Chodzi o to że jak jest rozgrzany silnik to ze zbiornikcza wyrównawczego wycieka płynz boku przez dziurke chyba zapobiegającą rozwalenie układu,

 

Zaznacze że termostat, zbornikczek wyrównawczy i korek od zbiornizka jest wymieniony na nowy.

 

Co dalej można sprawdzić?

 

Zprawdzę jeszcze na znimnym czy są bąblki i czy grzeje się na postoju ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz za duże ciśnienie w ukladzie, dlatego wywala przez wszystkie mozliwe dziurki. W najgorszym wypadku, uszczelka pod głowicą pada i spaliny dostają się do płynu chłodzącego, więc rośnie ciśnienie. Inny powód to może być padnięta pompa wody.. Brak obiegu równa się wysoka temperatura, wysoka temperatura = para, para = wysokie ciśnienie. jeszcze jeden powód wysokiej temperatury to zakamieniona chłodnica, albo nagrzewnica. Używałeś kiedyś wody do chłodzenia? Jest slaby? Kopci na niebiesko? Jak wyglada olej na bagnecie lub pod korkiem wlewu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz za duże ciśnienie w ukladzie, dlatego wywala przez wszystkie mozliwe dziurki. W najgorszym wypadku, uszczelka pod głowicą pada i spaliny dostają się do płynu chłodzącego, więc rośnie ciśnienie. Inny powód to może być padnięta pompa wody.. Brak obiegu równa się wysoka temperatura, wysoka temperatura = para, para = wysokie ciśnienie. jeszcze jeden powód wysokiej temperatury to zakamieniona chłodnica, albo nagrzewnica. Używałeś kiedyś wody do chłodzenia? Jest slaby? Kopci na niebiesko? Jak wyglada olej na bagnecie lub pod korkiem wlewu?

 

Zawsze w układzie był płyn chłodzący lub woda destylowana i koncentrat, 4 lata temu chłodnica była czyszczona (czy renegerowana nie pamieta).

 

Samochód ostatnio coś zamulał ostatnio,

 

Nie kopci na niebiesko

 

Olej na bagnecie i korku jest ok, nie ma szlamu ani piany czy czegoś kolwiek, tylko olej,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy płyn chłodzący w zbiorniku wyrównawczym jest klarowny, czy widać w nim jakieś tłuste ślady, plamy? Jeśli nie jest klarowny, to masz uszczelkę pod głowicą sfatygowaną i to może być powodem temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem i sprawdziłem,

 

Nagrzałem silnik do 90C potem skoczył do 100C na postoju:

1. Przewód dolny wychodzący od chłodnicy do silnika, jest letni a nawet zimny,

2. Przewód dolny od zbiorniczka wyrównawczego zimny,

3. Górny przewód od zbiorniczka wyrównawczego jest drożny i gorący

4. Z rury wydechowej pluje czymś czarnym pewnie osad z rury, plus woda :( to chyba zły znak,

5. Z rury w nocy pod latarką wygląda tak jak by się wydobywał biały dym,

 

Na zimnym silniku woda nie bulgocze w zbiorniczku wyrównawczy!

Woda jest czysta w zbiorniczku!

 

Wygląda na to że szykuje się wymiana uszczelki ?

 

 

Co o tym sądzicie ?

Edytowane przez Mariusz_ber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

1. Przewód dolny wychodzący od chłodnicy do silnika, jest letni a nawet zimny,

2. Przewód dolny od zbiorniczka wyrównawczego zimny,

3. Górny przewód od zbiorniczka wyrównawczego jest drożny i gorący

 

Nie ma obiegu i to chyba nie ma nic wspolnego z walnietą uszczelką.

Mialem rok temu taki objaw ze gotował sie kilka minut po odpaleniu i węże były zimne .. okazało sie ze pompa była walnieta ( plastikowy wirnik odkleił sie od ośki pompy).

Diagnoza ze to akurat pompa była prosta:

Wymontowałem całkiem termostat , wlałem płyn i odpaliłem ... objawy sie powtorzyły wiec ewidentnie pompa.

Zanim pojdziesz w koszty i wymienisz uszczelkę sprawdź pompę wody!

 

pozdr

 

Jak mi sie jeszcze ta stara pompa gdzies wala w garażu to porobie fotki dla niedowiarków :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Normalny objaw na nagrzanym silniku.

 

Spokojnie. Tak jak koledzy pisali do sprawdzenia termostat, pompa wody (w to wątpię) i dodam od siebie: sprawdzenie drożności wężyka odpowietrzającego (ten który łączy górny wąż chłodnicy ze zbiorniczkiem wyrównawczym).

pompa wody w co watpisz ale moze byc ? moze nie ma obiegu w ukladzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymontowałem całkiem termostat , wlałem płyn i odpaliłem ... objawy sie powtorzyły wiec ewidentnie pompa.

Zanim pojdziesz w koszty i wymienisz uszczelkę sprawdź pompę wody!

 

herflik dokładnie tak robiłem, bez termostatu tak samo się gotuje,

 

Czyli czeka mnie teraz wymiana pompy, niedługo wszystko nowe będzie ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pompa wody w co watpisz ale moze byc ? moze nie ma obiegu w ukladzie

Dlatego że ukręcenie wirnika w pompie wody zdarza się dość rzadko. Najczęściej puszcza simmering i jest wyciek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlatego że ukręcenie wirnika w pompie wody zdarza się dość rzadko. Najczęściej puszcza simmering i jest wyciek.

 

 

Akurat u mnie jest wszystko szczelne w okolicach pompy i termostatu,

 

Więc to nie wyciek, zostaje albo uszczelak pod głowicą lub pompa do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc to nie wyciek, zostaje albo uszczelka pod głowicą lub pompa do wymiany.

No to wiadomo że trzeba zacząć od pompy ;) Ja miałem takie same objawy. Też obstawiałem pompę, wymontowałem ją i okazało się że jest dobra. I wtedy sprawdziłem drożność tego cienkiego wężyka do zbiorniczka - jest w nim kryza i okazało się że jest zapchana i silnik nie chciał się odpowietrzyć.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to wiadomo że trzeba zacząć od pompy ;) Ja miałem takie same objawy. Też obstawiałem pompę, wymontowałem ją i okazało się że jest dobra. I wtedy sprawdziłem drożność tego cienkiego wężyka do zbiorniczka - jest w nim kryza i okazało się że jest zapchana i silnik nie chciał się odpowietrzyć.

 

A ja wczoraj sprawdzałem czy ten cienki wężyk, dmuchając do niego i słysząc że woda dalej bulgocze,

 

Czy może jakoś inaczej go sprawdzić, ale chyba nie drutami, czy czymś innym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja wczoraj sprawdzałem czy ten cienki wężyk, dmuchając do niego i słysząc że woda dalej bulgocze,

No to jest dobry. Tylko ja to sprawdzałem mając wyjęty wąż z auta. Ale u mnie nie dało się nawet dmuchnąć - było mocno zapchane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niektórzy mówią że może się wirnik ukręcić... ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

owszem może.Miałem taką sytuację w silniku ABS.Z tym że wtedy nie było wogole obiegui wydmuchałem uszczelke PG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam otóż mam podobny problem do waszego otóż dzis jadąc jakieś 100 km przy prędkosci 110-120 woda trzymała sie poniżej 90 stopni zaraz po tym przejeżdzie w mieście woda podeszła mi do 100 stopni i wywalilo stwierdzilem ze wiatraczek sie niewłączyl i to było przyczyną ale.. dolałem wody przejechalem na zimnym silniku może 3 km i WODA 100 STOPNI!! co jest grane? oczywiscie znowu wywalilo cała skrzynia drążek od kół mokry karoseria mokra co sie stało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

oczywiscie znowu wywalilo cała skrzynia drążek od kół mokry karoseria mokra co sie stało?

 

1. walniety termostat - zawiesił sie w pozycji "zamkniety"

2. walniety włacznik wentylatora - mimo 100st C nie właczył wentylatora

3. korek od zbiorniczka

.

.

.

99. pompa wody

 

Napisz cos wiecej - czy chlodnica była gorąca? węże ?

Cos robiłes przy aucie ostatnio ?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem węże chłodnice byly letnie nie gorące i dośc miękkie wydaje mi się że przez niewłączenie się wentylatora temperatura doszła wysoko zagotowała się woda i zwiększyło się cisnienie i rozwaliło zbiorniczek wyrównawczy bo pod zbiorniczkem jak wychodzi węzyk własnie ten wężyk jest mokry przynajmniej mi się tak wydaje niewiem nie znam się jestem zielony w tych sprawach. Ostatnio miałem podobny problem bo się niewłączyl wiatrak i okazało się ze spalił się silniczek wiatraczek wymieniłem i wszystko grało ale niemiałem takiego problemu ze woda mi spier.... po przejechaniu 3 km i zagrzanie się do 100 stopni pierwszy raz takie coś mnie spotkało... :dolamam

 

PS.1 pompa wody wymieniana była w lipcu ubiegłego roku na nową

PS.2 Czy przyczyną tego zagrzania po przejechaniu 3 km moze byc to ze wiatrak się nie włączył?

 

 

Juz wyjasnione padł termostat

PS.3 nasuwa mi się jeszcze jedna myśl związana z chłodnica czy może jest ona mało drożna?

Edytowane przez Ratkos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz jak sprawy stoją z naprawami?? jestem ciekaw jak Ci poszło i czy naprawiłeś w końcu passka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie padła głowica cieknie płyn do tłumnika i wywala przez tłumnik -.- jaka cena za remont bedzie?

i czy mozecie cos doradzic czy te objawy wskazuja na pękniętą głowice? Mi tylko to przychodzi na myśl. I czy wystarczy wymienic głowicę na całą czy coś po za tym będzie trzeba robic? Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Ratkos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności