Skocz do zawartości
Gość benji00069

co steruje silnikiem krokowym w passacie b4 2.0 8v 115KM

Rekomendowane odpowiedzi

Gość benji00069

:)mam pytanie.co steruje silnikiem krokowym w passacie b4 2.0 8V 115KM benzyna,bo hamując skacze na obrotach,jak wysprzęgle to wchodzi na 5tyś.obr i nie chce spadać.to samo na wstecznym sam dodaje gazu.silników krokowych wymieniłem 6 na każdym to samo więc to nie będzie to moim zdaniem ,przepustnica czyszczona,a jak odepne krokowca to wszystko wraca do normy(krokowiec na 2 biny).pomóżcie zlokalizować usterke z góry dziękuję.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniczkiem steruje ECU, ale na podstawie czujników np położenia przepustnicy - TPS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odnawiam temat więc by sprawdzić silniczek krokowy to wystarczy go podpiąć pod wtyczkę i przekręcając czujnikiem położenia przepustnicy silnik krokowy powinien zadziałać mam rację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam rację ?

Prawie że tak:)

Obciąż silnik włączająć światła, klimę i co tam masz, ręką poruszaj przepustnicę, powinieneś zauważyć jak wysuwa się i chowa trzpień, utrzymując obroty.

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=13435&d=1245322522

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. W 2E nie ma silnika krokowego,jest zawór elektromagnetyczny od wolnych obrotów. Steruje nim komputer. Czy masz sprawny czujnik temperatury silnika,ten który podaje sygnał do ecu(niebieski) ?Jeśli możesz to podmień od kogoś. Na zawieszanie się obrotów ma też wpływ,lewe powietrze,sprawdź dokładnie cały dolot,odmę i rurki podciśnienia. Elektrozawór,po włączeniu zapłonu,powinien drgać i brzęczeć. Sprawdź jeszcze przewody zasilające elektrozawór. Winny też może być sam komputer.

Edytowane przez SPIDER447

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholerka, tyle się człowiek nakombinuje,żeby coś doradzić, a tu kicha...

Beniek, jak ty tam patrzyłeś, że zobaczyłeś ten silnik krokowy, co?:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo hamując skacze na obrotach,jak wysprzęgle to wchodzi na 5tyś.obr

Wg mnie sterownik Ci załapał "wirusa" -zresetuj go.A jak to przeczytaj kilka wątków dodam tylko że zdejmowanie klemy tego nie załatwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziki koledzy za doradę ale zapomniałem dodać ze mój pasek działa a ten silnik krokowy padł mi w oplu corsie 1.4 16v ecotec zacznę od początku gdy jechałem naciskałem sprzęgło do jejdzajac do skrzyżowania obroty wrastały do 2500tys z momentem zatrzymania się obroty spadały do 1000 nawet jak jechałem z górki wrzucałem ja na luz obroty wzrastały do 2500tys z momentem zatrzymania się obroty spadły wiec postanowiłem się za to zabrać i wyciągałem przepustnice i ją wyczyściłem silnik krokowy sam czpien silnika był oblepiony nagarem wyczyściłem to poskładałem i odpaliłem po dopaleniu silnik wchodzi na 3500tys obrotów i tak zostaje wymontowałem znów ten silnik krokowy i podepłem go pod napięcie i z tego co za uwarzyłem to jet doby a jak worze go corsy to nie dzieła nie zamyka i z stąd moje pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być źle wyregulowany tzw. stycznik, czyli śruba regulacyjna przepustnicy mająca kontakt z trzpieniem silnika krokowego, lub choćby najprostsza rzecz - zbyt naciągnięta linka gazu. Powinieneś sprawdzić też samochód na komputerze, takie usterki wychodzą w diagnostyce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego mam jeszcze take pytanie jak zamknę przepustnice to silnik krokowy biegu jałowego ma sie otwiera czy zakykac bo ja mam teraz tak ze jak dodam gazu to krokowiec sie otwiera a jak spuszczę z gazu to sie zamyka a pytam bo zoze zle kabelki przylutowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaraz po tym, jak śruba regulacyjna zetknie się ze stycznikiem, silnik zaczyna pracować wysuwając trzpień, poźniej powoli go chowa, mogą być jakieś delikatne wahania w obie strony, obroty powinny się ustabilizować. Ruchy trzpienia są wyraźne. Jeżeli robiłeś jakieś przeróbki, może coś rzeczywiście szwankować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dziś robiłem auto i obroty ma stabilne ale nie wiem czy ten silnik krokowy działa jak był wyciągnięty to działał a teraz to nie wiem jak to można sprawdzić choć silnik pracuje stabilnie 9000 tys i tak trzyma ale nie wiem jak będzie zimny czy odpali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prawie że tak

Obciąż silnik włączająć światła, klimę i co tam masz, ręką poruszaj przepustnicę, powinieneś zauważyć jak wysuwa się i chowa trzpień, utrzymując obroty.

http://forum.vw-passat.pl/attachment...5&d=1245322522

to pisałem odrobinę wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności