najfu Zgłoś #1 Napisano 16 Lipca 2009 Czesc, Tak sie zlozylo ze to pierwsze moje lato w aucie klimatyzowanym, stad pytanie byc moze o oczywistosci: otoz niepokoja mnie nastepujace objawy - ktore zdaja sie nasilac wraz ze wzrostem temperatury (np. wczoraj 35 stopni - masakra). Wiec wyglada to tak - klimatyzacja dziala - ale raz na jakis czas jakby nastepowalo jej wylaczenie/zalaczenie - wtedy w silniku czuc bardzo wyrazne glosne szarpniecie wraz z wyczuwalna zmiana obrotow - na chwile nawiewy przestaja pracowac, po chwili znowu mocne szarpniecie i zaczynaja dmuchac - i tak w cyklu co minute, pare minut. Nie wiem czy sie niepokoic - nadmienie ze im cieplej tym duuuzo wyrazniej wzrasta mi spalanie (przynajmiej na komputerze) - np. wczoraj przy 35 stopniach w miescie 13 litrow srednia - na wolnych obrotach pisze ze ciagnie 1,2 - tak ma byc czy jest to spowodowane 'nieciagla praca klimy'? I zauwazylem ze czesto na wolnych obrotach stojac w korkach klima ledwo co chlodzi - raczej dmucha -wystarczy ruszyc i jej 'przechodzi' ale tez nie mam pojecia czy tak ma byc czy nie. Bardzo bym prosil Was o info czy praca mojej klimy odbiega od normy. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #2 Napisano 16 Lipca 2009 ale raz na jakis czas jakby nastepowalo jej wylaczenie/zalaczenie masz czynnik w układzie:?: wiatrak klimatyzacji działa:?: - na chwile nawiewy przestaja pracowac, po chwili znowu mocne szarpniecie i zaczynaja dmuchac - i tak w cyklu co minute, pare minut Samodiagnoza climatronica robiłeś wygląda na przycinające się klapy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
najfu Zgłoś #3 Napisano 16 Lipca 2009 masz czynnik w układzie:?: wiatrak klimatyzacji działa:?: Samodiagnoza climatronica robiłeś wygląda na przycinające się klapy klima chlodzi - zgaduje ze czynnik jest, wiatrak sprawdze wieczorem, gdzie go znajde? co do klap - czasami mi wywala blad i silniczek klapy kreci w kolko - ale to akurat mi nie przeszkadza, przedewszystkim interesuje mnie czy opisane w poprzednim poscie zachowanie jest noooormalne? u Was tez tak jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #4 Napisano 16 Lipca 2009 Nie jest tak, sprawdź wentylator klimy, jest na pasie przednim po lewej stronie patrząc na silnik, powinien startowac od razu po właczeniu klimy. Jak nie startuje to masz przyczyne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
najfu Zgłoś #5 Napisano 16 Lipca 2009 Nie jest tak, sprawdź wentylator klimy, jest na pasie przednim po lewej stronie patrząc na silnik, powinien startowac od razu po właczeniu klimy. Jak nie startuje to masz przyczyne. a jeszcze pytanie - gdy bede sprawdzal gdzie znajde bezpiecznik od tego wiatraka? wyczytalem ze jest gdzies indziej niz bezpieczniki po lewo w boczku deski rozdzielczej? nigdy innej skrzynki bezpiecznikow niz tej opisanej nie ogladalem pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #6 Napisano 16 Lipca 2009 Bezpiecznik (40A) od wiatraka jest pod kierownicą tzn trzeba (odkręcić 4 śruby) zdjąć ten element tapicerki który jest nad pedałami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
najfu Zgłoś #7 Napisano 25 Lipca 2009 ha, kupilem taki wiatrak - firmy avika czy cos takiego, samochod odstawilem do warsztatu - i klima dziala extra, nie przerywa chodzi ok - ale - oczywiscie bez problemu sie nie moglo obejsc - nowy wiatrak dudni - na wolnych obrotach - niskie buczenie i wali tak ze trzesie kierownica - i pytanie co teraz robic? przygladalem sie mu - pracuje rowno nie widze zeby brakowalo wywazenia w lopatkach, a mimo to gdzies taki efekt powstaje - swoja droga kreci sie ten wiatrak jak szalony co teraz robic? jakies pomysly, rady? nie wiem co mnie podkusilo zeby samemu wiatrak kupowac - akurat sklep mialem po drodze - warsztat pewnie zwali na wiatrak a w sklepie zwala na warsztat moze mozna cos z tym zrobic? mial ktos taki problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #8 Napisano 25 Lipca 2009 A gdzie jest ten wiatrak? Jak to wygląda? Bo mam takie same objawy w pasku, klima sie co chwilę włącza i wyłącza. Co jakiś czas miga mi cały wyświetlacz klimatronika, z tego co mi mechanik powiedział to trzeba nabić "czynnika". Nie wiem czy to pomoże czy czeka mnie tez wymiana wiatraka:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 25 Lipca 2009 A gdzie jest ten wiatrak? Jak to wygląda? Jak otworzysz maskę, to masz go po lewej stronie na chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #10 Napisano 26 Lipca 2009 seweryn wyswietlacz miga wtedy gdy masz jakas niesprawnosc w klimie nie tylko brak czynnika chłodzacego mechanik powinien wziac vag-a i powiedziec ci co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #11 Napisano 26 Lipca 2009 seweryn wyswietlacz miga wtedy gdy masz jakas niesprawnosc w klimie nie tylko brak czynnika chłodzacego mechanik powinien wziac vag-a i powiedziec ci co i jak Mam VAG-a, takiego w wersji USB. Dziś rano zrobiłem samodiagnostykę klimatronika, pokazał mi 2 błędy: 4F7 i 318. Ten pierwszy to Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany), nie wiem co jak i gdzie go szukać. Ten drugi to "zawór bezpieczeństwa" który w momencie konieczności zadziałania sygnalizuje w autodiagnozie klimy błedem o kodzie 318 (przełącznik wyciskowy klimatyzatora)". 318 jest też spowodowany tym, ze nie chodzi mi ten wentylator klimy, dziś to dopiero zauważyłem. Potraktowałem go kluczem i ruszył, przy ponownym odpaleniu znów stoji, więc musze w nim szczotki wymienić, lub od razu całego. Ten "zawór bezpieczeństwa" jest używany gdy chłodnica nie zostanie odpowiednio wychłodzona, gdyż wiatrak stoji w miejscu. Tak wywnioskowałem po przeszukaniu forum. Znajomy mechanik powiedział mi ze migający wyświetlacz oznacza brak czynnika chłodzącego, więc jak nabiję klimę to sie przekonam. Błędy po samodiagnozie wykasowałem ECON-em, przy następnej samodiagnozie pokazuje ze liczba błędów jest 2, ale po lewej stronie pisze 444, czyli brak błędów. Jak wykasować te 2??? Moj VAG pod USB nie wykrywa żadnych błędów w klimie. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brankiniol Zgłoś #12 Napisano 9 Sierpnia 2009 Witam Ja juz walze jakis czas z klima i doszedlem juz do tego ,ze chlodzi ale...Wyjechalem w trase w europe a klima chlodzi a po jakims czasie nie lub troche.Myslalem ,ze malo czynnika ale skoro co jakis czas dowala takim zimnem czyli jest. Klime robilem tzn lozyska wymienilem,nabijalem czynnikiem,do tego wymienilem osuszacz a ostatnio wentylator.I trafia mnie ze wciaz cos sie pieprzy.Normalnie Szmelcwagon. Pytanie moje czy to moze miec cos wspolnego z tymi klapami w wentylatorze?Wyskakiwal mi kiedys blad o zapieczonych klapach.Dzieki za podpowiedz.Za dobra porade odrazu wysylam punkcika ---------- Post added at 19:39 ---------- Previous post was at 19:11 ---------- przy samokontroli klimatronika wyskakuje mi 256 lub 25b i po prawej stronie 2 i po kolei leci 4f8,538...Ja mam dosc tego auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crasher86 Zgłoś #13 Napisano 11 Sierpnia 2009 Czy możliwe jest, że jak się jeździ na klimie z tym uszkodzonym wiatrakiem, który się nie załącza to może się coś jeszcze zepsuć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #14 Napisano 11 Sierpnia 2009 Może nawet rozerwać chłodnice klimy lub jej przewody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karolek Zgłoś #15 Napisano 12 Sierpnia 2009 Widze ze panowie są rozeznani w temacie, dlatego pomózcie. Mam passacika B3 rocznik 93. poprzedni własciciel próbował zamontowac klime ale mu się nie udało doprowadzic tego do konca. Problem teraz jest w tym , że zamontowana przez niego pompa klimy padła. Łozyska się zatarły, nie kręci, pasek który ja krecił zaczął tak dymić że mało sie nie zapalił. Na dzień dzisiejszy pompa jest wymontowana. Mechanik stwierdził że potrzeba czegos byle sie kręciło, moze byc stara pompa. tyle że koszt tego cudeńka na szrocie to 150 zl. Dochodzi robocizna. Szkoda płacic za coś co działać i tak nie będzie,bo ta pompa słuzyła tylko do tego by te jej koło sie obracało. nic wiecej. Doradzcie co wstawic. jakis zamiennik?, albo jak przerobic tą pompe by to działało. bez tego badziewia samochód nie będzie jeździł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #16 Napisano 4 Lipca 2015 Sprawdzić czy nie ma błędu związanego z ciśnieniem czynnika, być może jest za wysokie i odcina. Poza tym w VCDSie jest blok w climatroniku podający przyczynę zatrzymania kompresora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach