jarucki Zgłoś #41 Napisano 24 Października 2009 fajna rada dzieki!!! nie ma za co z wymiana dam sobie rade bez problemu, chdzilo mi raczej o opis, krok po kroku Super, to jeśli będziesz miał czas zrób owy FAQ dla potomnych bo ja osobiście nie miałem na to czasu i wątpię w to że ty będziesz miał czas notować robić zdjęcia i rozkręcać auto! no ale wierze w to że i tak to zrobisz chociażby dla innych albo żeby mi dogryźć obudowa sprzegla, jaki klucz, spagetti, plaski, oczko, wygiety czy cholera wie jaki Proponuje wyposażyć się w kila różnych 16tek w szczególności w jakoś jedną mało wygięto 30/70 procent (zależy jak spojrzymy ) jest Bardzo złe podejście do jednej śruby która siedzi od strony sanek a raczej nad sankami ! co więcej możesz sobie lekko unosić - podnosić skrzynie - uzyskasz większy skok klucza jakie nakretki mocujace lewarek Lewarek zostaw w spokoju! odkręć sobie aby Ciegło i to drugie od lewarka - przy skrzyni! klucz 10tka ale przydadzą się również jakieś kombinerki! jakie klucze do poduszek 16?17?19? któryś z nich + 6/7/8 ampuł polosie-jaki torx nie pamiętam, ale chyba 6/7/8 torex - gwiazdka czy np odkrecenie przedniej poduchy pomoze szczerze to nie widziałem przednich poduch od skrzyni aby tylnie to ze trzeba okrecic skrzynie bo inaczej nie zejdzie z poduszki No raczej bez odkręcenia poduszek nie zejdzie skrzynia i mowa tutaj o odkręceniu poduszek + mocowania skrzyni! czy zablokowac silownik dociskajacy lozysko NIE jakie klucze do docisku Nie wiem co masz na myśli przecież siedzi to na wałku, no chyb jak mowa o śrubach docisk - jedno/dwu mass jakiś ampuł 6/7/8 nie pamiętam! a ja bede pracowal w garazu u znajomego i nie mam zamiaru zabierac 10-ciu skrzynek kluczy z ktorych 90% nie uzyje!! jezeli tego w zyciu nie robiles nie wypowiadaj sie prosze! Proś dalej może twoje Prośby zostaną wysłuchane, a tak na marginesie, gdybym nie robił to bym się nie wypowiadał, przecież to oczywiste i logiczne! a myślisz że sobie przeczytałem książkę pod tytułem sam wymieniam sprzęgło w Passacie?? no!! Powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caveman2009 Zgłoś #42 Napisano 28 Października 2009 dzieki, a poduszka o ktora pytalem to przednia poduszka przykrecona do miski i przedniego pasa, wydawac by sie moglo iz po jej zdjeciu bedzie mozna poruszac silnikiem na bocznych poduszkach a skrzynia zejdzie mocno w dol? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #43 Napisano 11 Listopada 2009 a powiedzcie mi jedno, bo powoli szykuję się do wymiany sprzęgła. Czy w przypadku wymiany kompletu, tarczy z dociskiem itp należy też wymienić koło dwumasowe? Czy jest znaczenie jakiej fimy mam aktualnie koło i sprzęgło? czy LUK czy SACHS, Czy muszę mieć tej samej firmy jakie miałem czy to nie ma znaczenia ? Chciałbym włożyć Sachs Performance + jeśli trzeba wymienić to koło dwumasowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #44 Napisano 11 Listopada 2009 to nie tak, że "należy" zawsze wymieniać. Po prostu nakład prac związanych ze zdjęciem skrzyni w połączeniu z wytrzymałością koła dwumasowego w TDI sprawia, że głupio by było tego nie zrobić (tzn. jest to nieuzasadnione z punktu widzenia ekonomicznego w dłuższym rozrachunku). Oczywiście fakt, że nie wiesz kiedy to koło faktycznie się rozleci sprawia, że dodanie dodatkowego 1000zł do kwoty wymiany sprzegła "tak na wszelki wypadek" rodzi - że tak powiem - szereg wątpliwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #45 Napisano 11 Listopada 2009 mnie juz dosłownie głowa zaczyna boleć jak myślę co, jak gdzie i za ile ;/ Fakt że na wiosnę będzie zmiana turbo + fmic, Jakie sprzęgło byś marecek założył lub mi doradził ? bo cos jeszcze czytam o sprzęgle od sharana ze pasuje i przenosi wiekszy moment, Niech ktoś mi doradzi bo główka pęknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #46 Napisano 11 Listopada 2009 krążą legendy o wytrzymałości seryjnego sprzęgła 240mm (w przypadku skrzyni "szóstki masz 240mm, natomiast problem pojawia się przy sprzęgle 228mm w skrzyni V-biegowej), więc nie wiem czy w ogóle jest sens odchodzić od serii jeśli nie masz w planach przekraczania 400Nm! (bo tyle to seria 240 mm powinna jeszcze znieść). Sporo o tym jest na racingforum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #47 Napisano 11 Listopada 2009 to dlaczego ta legenda u mnie się nie sprawdziła? skrzynia jest 6, chciałbym na wiosne przekroczyc 200km a moment okolo 420Nm. Zastanawia mnie tylko czy mogę sobie tak spokojnie pojezdzic jeszcze na moim aktualnym, koło dwumasowe pewnie też wymienię, tylko czy ono nie będzie najsłabszym ogniwem w tej konfiguracji i z takim momentem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #48 Napisano 11 Listopada 2009 przejrzyj tematy. Nie znam nikogo z tego forum, ktor by się interesował tematem sprzęgła od G60. Generalnie sprawa rozbija się o to, że trzeba mieć wyjęte sprzęgło i dwumasę i z tym "zestawem" przejechać się po szrotach i dobrać zamach od G60 i jakieś sprzęgło do kompletu, co by się tam zmieściło (pozniej oczywiscie kupic nowe, ale chodzi o sam fakt, zeby pasowało do zamachu od G60 - VR6 - 1Z ? - poszukaj podobnego tematu - w poprzecznych silnikach podobno już ten temat rozgryziono)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #49 Napisano 11 Listopada 2009 z tego co czytałem VR6=1Z jeśli chodzi oczywiście o zamach a i jeszcze zapomniałem, ponoć Skoda, w któryś to silnikach po 2000 zaczęła montować z powrotem jednomas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #50 Napisano 12 Listopada 2009 ja też czytałem... i co z tego, jak trzeba po prostu mieć cierpliwego mechanika, u którego powiesisz auto na podnośniku na tydzień, żeby mieć możliwość się pokręcić ze sprzęgłem w garści po różnych ciekawych miejscach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #51 Napisano 12 Listopada 2009 podepnę się, czy skrzynia 6 będzie pasowała do AWX?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #52 Napisano 9 Marca 2010 odgrzeję ten temat żeby nie zakładać nowego ale dziś zamówiłem sachs performance, ponoć ma być za tydzień. Czy ktoś ma takie sprzęgło ? Czy dobrze zrobiłem ? :-) cena = 2 normalne sprzęgła też SACHSA, Passat ma jeszcze kilka lat być na chodzie. Mam jeszcze okazję zrezygnować i kupić serię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fonfel Zgłoś #53 Napisano 8 Sierpnia 2010 Witam niestety ale mnie tez czeka wymiana sprzęgła w passaciku tylko mam taki problem że mam model 4 motion i moje pytanie jest takie czy zdjęcie skrzyni jest dużo bardziej skomplikowane niż przy zwykłym napędzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaciek_ptb Zgłoś #54 Napisano 23 Września 2013 Witam wszystkich forumowiczów. Wiem, że to może nie ten temat ale nie chce zakładać nowego. Czy mółby mi ktoś sprawdzić jakie sprzęgło z dwumasem powinienem mieć do mojego paska?? Ja niestety nie mam dostępu do etki a na alle... są trzy rodzaje zestawów sprzęgła. Jeżeli będzie ktoś w stanie sprawdzić to podam nr VIN na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #55 Napisano 24 Września 2013 proszę bardzo http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-a4-a6-passat-1-9-130km-avf-i3552904152.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaciek_ptb Zgłoś #56 Napisano 24 Września 2013 proszę bardzo http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-a4-a6-passat-1-9-130km-avf-i3552904152.html A zastanawia mnie dlaczego w tym zstawie jest tarcza sprzęgła ze sprężynami jak mamy dwumas?? Widziałem też zestaw za 1730zł ale też na foto jest taka sama tarcza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #57 Napisano 24 Września 2013 taka właśnie tarcza jest w AVF od któregoś tam miesiąca 2002 roku, wcześniej była tarcza bez sprężyn inny docisk i dwumas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach