Skocz do zawartości
rzulu

1.6 AHL drgania silnika na postoju

Rekomendowane odpowiedzi

Kurde mam chyba to samo. U mnie zawsze jest 90*. Powiedz czy jak odpalasz silnik rano to po jakim czasie stabilizuje ci sie temperatura. Bo u mnie przejade ok 2km i juz mam 90 i koniec. Nie wazne czy stoje w korku w upale zawsze ejst ta sama temepratura (dokladnie ta sama).

Nie wiem czy to normalny objaw ale po godzinie postoju temperatura wynosi okolo 85% Nie powinno byc mniej ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurde mam chyba to samo. U mnie zawsze jest 90*. Powiedz czy jak odpalasz silnik rano to po jakim czasie stabilizuje ci sie temperatura. Bo u mnie przejade ok 2km i juz mam 90 i koniec.

Tak miałem przy uszkodzonym (zima -15*C) po 3-4 km 90*C na blacie w rzeczywistości nie wiadomo ile:D. Teraz jest go o wiele ciężej "rozgrzać" ale podejrzewam jeszcze jeden problem w moim AHL-u termostat jest non stop "open" ale to robota na później jak mi woda z kanału zejdzie:). Reasumując koszt tego czujnika nie wielki a radość z jazdy bezcenna.

PS Przy ewentualnej wymianie nic nie bój o płyn zleci go niewiele. Mogę także polecić kolegę _Piter_ z tego forum od niego brałem części.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kolega możę zrobić fotke gdzie jest ten czujnik bo ja jusz prawie wszystko wymieniłem i nic to niedało może to ten czujnik jednak bede wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
eheh ja zrobilem niedawno bo nie wiedzialem co to ejst

 

To nie to. Fotka pokazuje czujnik temperatury powietrza a ja pisałem o wymianie czujnika temperatury cieczy chłodzącej, który znajduje się za głowicą na takim trójniku.

Pozdrawiam

 

EDIT

 

Sorki za jakość zdjęć ale już jest ciemno i dość ciężko się foty robi.

 

1. Czujnik temperatury cieczy (wygląd) stary_czujnik.jpg

 

2. Czujnik temperatury cieczy (miejsce montażu 1.6 AHL) nowy_czujnik.jpg

 

3. Czujnik temperatury powietrza to o czym pisał kolega rzulu u mnie znajduje się tu i jeszcze go nie wymieniałem temp_czujnik.jpg

Edytowane przez kosiad
dodanie zdjęć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość irekhac

hej

mialem ten sam silnik poprostu porarzka dzialo sie to samo, falowaly obroty dziury w gazie, cos strasznego. zwiedzilem mase mechanikow az spotkalem jednego konkretnego" SPRZEDAJ W PIZ..U" - CYTAT. Ponoc ten silnik to niewypal. Przy przebiegu 100 tys zaczal brac olej itp itd. teraz mam 1.9 TDI to jest komfort jazdy polecam i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kosiad, a czy sprawdzałeś na komputerze przed wymianą czy są jakieś błędy wskazujące na ten czujnik?

U mnie też był problem z falującymi obrotami, ale po wymianie filtrów, wymianie przepływki, czyszczeniu przepustnicy, wymianie pękniętego kolektora wydechowego i naprawie klimy problem zniknął. Tylko dalej na wolnych obrotach czuję delikatne drganie i minimalne ruchy wskazówki obrotomierza. Poza tym czujnikiem wszystko co mogłoby powodować te drganie (wiadomości z forum i warsztatów) zostało wymienione albo jest sprawne. Z tym, że na Vag-u nie mam żadnych błędów, a zdaje się, że uszkodzony czujnik powinien powodować jakiś błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jezeli jeszcze nie znalezliscie przyczyny falowania silnika to proponuje sprawdzic cewke, ja mialem takie same objawy, wymiana czujnika temperatury nie pomogla, na Vagu pokazywalo sonde ale byla dobra, przeplywomierz tez ok. Peknieta byla cewka i modul na niej zmienilem na druga ze szrotu za 80zl i pomoglo.

Pozdrawiam

 

---------- Post added at 20:31 ---------- Previous post was at 20:29 ----------

 

do Njah Vag nie pokaze uszkodzenia cewki. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
" SPRZEDAJ W PIZ..U" - CYTAT. Ponoc ten silnik to niewypal

 

teraz mam 1.9 TDI to jest komfort jazdy polecam i pozdrawiam

 

Jedna z lepszych jednostek 1.6

 

Każdy jeździ tym na co go stać. Nie każdy zarabia euro w Irlandii na zmywaku;)

 

Przy przebiegu 100 tys zaczal brac olej

 

Mam na blacie 190000 km i jeżdżę od wymiany do wymiany bez dolewek - musiałeś mieć gdzieś dziurę;)

 

kosiad, a czy sprawdzałeś na komputerze przed wymianą czy są jakieś błędy wskazujące na ten czujnik?

 

Sprawdzone -> brak błędów ale VAG pokazywał temp. niższą niż wskaźnik na blacie

Pozdrawiam

Edytowane przez kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy dalej mam te drgania jusz wymeniłem prawie wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Miałem nadzieję, ze problem z malutkimi drganiami z czasem narośnie i w końcu wyjdzie winowajca. Niestety ciągle bez zmian. Niby nie jest to jakieś uciążliwe, ale nie daje mi spokoju. Ostatnie podejrzenia padły na przewody zapłonowe i cewkę. W jaki sposób można sprawdzić poprawność ich działania?

Wymienianie kolejnych części na zasadzie "chybił-trafił" nie wchodzi w grę, gdyż powoli mam coraz bardziej dosć "paska" i po zimie autko zmieni właściciela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jaki sposób można sprawdzić poprawność ich działania?

 

Miernikiem zmierzyć oporność poszczególnych przewodów, i cewki. Niestety w chwili obecnej nie wiem jakie to powinny być wartości. Na pewno można z netu gdzieś je wykopać;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy rozszyfrował ktoś te drgania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytałem na tym forum,że to wina lejących wtrysków.niby wystarczy umyć je w wanience ultradżwiękowej i jest ok,a jak nie wtryski nowe.innym pomaga wymiana kabli i świec.u mnie zaczęło telepać budą jak zastosowałem dodatek do paliw stp.wyjeżdziłem kilka baków paliwa i po przeczytaniu również na tym forum,że paliwa lotos najlepsze zacząłem tylko tam tankować i problem zniknął.poza tym dobrze często przedmuchać to 1600 tak konkretnie na trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

wtryski do 1.6

 

I teraz pytanie czy warto je jakoś płukać lub czyścić. Wywalić i pie... to wszystko zamontować inne. Jeżeli wtryski leją to powinien być zauważalny wzrost zużycia paliwa (choć teraz zimą to nie wiadomo;)

 

Pozdrawiam

 

EDIT

 

Tu są lepsze bo z całą listwą

Edytowane przez kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jakby wtryski lały to po pierwsze niestabilna praca i większe zużycie paliwa,mogłoby dymić z rury,trudności z odpalaniem.wygląd świec też by tutaj dużo mówił.spaliny by bardziej charakterystyczny zapach miały.ciekawi mnie ile może spalać taki ahl z lejącymi wtryskami?mój 8-11 w zależności od stylu jazdy.a w trasie w de przy 140-180 średnio 10 wychodzi,ale wiadomo jakie obroty wtedy ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój 10l / 100km. Trochę miasta trochę trasy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u nas w AHL-u pomogła zmiana przewodów WN, świec i czyszczenie przepustnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wam proponuje sprawdzic silniczek krokowy.Jest on odpowiedzialny za "wyrównanie obrotów" Tzn silnik pracuje pod pewnymi obciążeniami typu klima,wspomaganie itp....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem nawet całą przepustnice i to tesz nić niedało zwarjuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności