sledziu Zgłoś #1 Napisano 7 Lipca 2009 Od razu mowie, poczytałem kilkanaście topiców i nic nie znalazlem. Sprawa u mnie wygląda tak. Włączam klime, chłodzi ok ale dmuchawa daje jakby słaby nadmuch, niby wieje dobrze a jednak nie. I teraz zaobserwowałem takie zjawisko: Pojeżdze trochę na klimie, wyłączę silnik, pójdę do sklepu. Wracam odpalam klima chodzi w identyczny sposób, po czym nawiew coraz słabiej dmucha, potem nastepuje taki gluchy dźwiek jakby pod duzym ciśnieniem cos by się z zatkanej rury przepchało i wtedy dmuchawa daje nawiew aż miło. Taki sam dźwięk jest jak sie włacza obieg wewnętrzny. Natomiast nie włacza mi sie jakby można przypuszczac obieg wewnętrzny ( wiem to na bank bo przy wewnętrznym powietrze jest inne w kabinie) Nadmienie diagnozowałem klimatronica i nic nie wypluł filtr kabinowy zmieniany klima szczelna wentylator działa poprawne na 2 biegach Co to jest do cholery?? Coś z dmuchawą?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baca.22 Zgłoś #2 Napisano 7 Lipca 2009 Ja mam podobna sytuacje m.in.podczas jazdy w trasie jak zalacze klime to z poc zatku jakby nie dziala,po chwili czuc ze dmucha zimne ale po chwili wydaje mi sie ze jakby znow przestala dzialac bo dmuch cieplejsze,i czasem slychac jakby sie cos wlaczalo w klimie.tez musze sie gdzies wybrac do jakiegos mechanika zeby sprawdzic klime Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 7 Lipca 2009 a podpinaliscie VAG bo samo diagnoza nie zawsze pokaze co boli klime wyglada na zacinajacy sie wentylator dmuchawy lub przegrody (silniczki nadmuchu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #4 Napisano 7 Lipca 2009 Vag tez nie wykazał żadnych błędów, robiłem poprzegląd w czerwcu Te silniczki jakby się okazało,że one to podejrzewam, że pól deski do ściągania??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 7 Lipca 2009 no to zalezy który bo jeden dojedziesz bez rozbierania deski a do innych musisz wywalic cały pulpit zeby je wyminenic czy zregenerowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #6 Napisano 7 Lipca 2009 Ale w czym wlasciwie jest problem? Zle chlodzi? Za mocno chlodzi? Nawiew nie dmucha powietrza do kabiny? Czy moze dmucha za mocno? Bo ogolnie to jest automatyczny uklad regulacji i to ze czasem slychac ze cos tam sie w tych nawiewach nagle samo przestawia, byc moze nawet z jakiegos powodu troche glosniej, i za chwile dmucha mocniej lub slabiej w ktoryms nawiewie, no to jest normalne. Jesli VAG niczego nie pokazal, klima chlodzi ok, robiles przeglady i wszystko jest w porzadku, to ja bym sie jednak wstrzymal z demontowaniem deski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #7 Napisano 8 Lipca 2009 U mnie jest tak: Wlaczam klime, chlodzi sie chlodzi, potem nastepuje efekt opisany przez Was, czyli gluche przelaczanie sie jakiejs klapki i wtedy wieje na twarz az milo. Dzieje sie tak glownie zaraz po wlaczeniu silnika zapewne gdy roznica temperatur jest tak wysoka ze maksymalnie zaczyna schladzac kabine. Jest to normalne dzialanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kusiu Zgłoś #8 Napisano 8 Lipca 2009 Bardzo dziwne, że na VAG-u nic nie wychodzi. U mnie odchyłki od zadanych wartości były minimalne (dla użytkownika niezauważalne), ale i tak sterownik wyrzucał błędy. Pomógł reset do ustawień fabrycznych (procedura jest opisana na forum). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #9 Napisano 8 Lipca 2009 (edytowane) U mnie jest tak:Wlaczam klime, chlodzi sie chlodzi, potem nastepuje efekt opisany przez Was, czyli gluche przelaczanie sie jakiejs klapki i wtedy wieje na twarz az milo. Dzieje sie tak glownie zaraz po wlaczeniu silnika zapewne gdy roznica temperatur jest tak wysoka ze maksymalnie zaczyna schladzac kabine. Jest to normalne dzialanie Jest dokladnie tak jak mowisz - jak wsiadasz do nagrzanego auta to po wlaczeniu klimy slychac w pewnym momencie to przelaczenie klapy i zaczyna naprawde mocno tloczyc zimne powietrze przez nawiewy w desce bo rozniaca temperatury zadanej i rzeczywistej zmierzonej w kabinie jest duza wiec probuje szybko ja zniwelowac, pozniej, jak juz ta roznica sie zmniejszy do okreslonego punktu, znowu slychac przelaczenie klapy i zimne powietrze jest rozdzielane miedzy nawiewy tak, zeby otrzymac komfortowe warunki dla czlowieka i jednoczesnie utrzymywac zadana temperature. Mocne tloczenie zimnego powietrza na srodkowe nawiewy nie jest zbyt komfortowe i po pewnym czasie mozna zaczac ostro inwestowac w Strepsils i Gripex, dlatego po osiagnieciu pewnych progow temperatur slychac te gluche przestawianie klap nawiewu. Climatronic tak ma. Edytowane 8 Lipca 2009 przez Ninja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #10 Napisano 8 Lipca 2009 Ale u mnie to przełączanie klapy nastepuje po drugim uruchomieniu silnika, przy pierwszym rozruchu np. po 8 godzinach nie ma tego efektu, jak i w czasie pracy klimy nawet 2 godzinnej. Jak zgasze silnik na powiedzmy 10 minut i włacze to wtedy ten efekt jest i wtedy klima działa o wiele sprawniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #11 Napisano 8 Lipca 2009 Moze sprobuj przywrocic ustawienia fabryczne climatronica, tak jak kolega Kusiu zaproponowal, na forum bylo opisywane jak to zrobic. Gdyby to byla awaria jakiegos elementu wykonawczego, cos by sie blokowalo albo wieszalo w napedach klapek, to autotest climatronica by to wykazal, a juz VAG napewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #12 Napisano 8 Lipca 2009 Nie moge wykopac tego z tym resetem climatronica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #13 Napisano 8 Lipca 2009 Sprawdz ten temat przykladowo: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=30834 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #14 Napisano 8 Lipca 2009 najlepiej podjade na Vaga, mam go praktycznie gratis .... ale dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
THAMIAN Zgłoś #15 Napisano 8 Lipca 2009 U mnie jest tak:Wlaczam klime, chlodzi sie chlodzi, potem nastepuje efekt opisany przez Was, czyli gluche przelaczanie sie jakiejs klapki i wtedy wieje na twarz az milo. Dzieje sie tak glownie zaraz po wlaczeniu silnika zapewne gdy roznica temperatur jest tak wysoka ze maksymalnie zaczyna schladzac kabine. Jest to normalne dzialanie ja też tak mam. po paru chwilach słychać efekt jakby buchnięcia i wtedy zimno zaczyna wiać z krateksłychać efekt jakby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas_81 Zgłoś #16 Napisano 23 Lipca 2009 Podepne się pod temat. Też zauważyłem u mnie taki objaw a dodatkowo dziwne jest to, że np. dzisiaj wsiadam do auta, na zewnątrz temperatura przynajmniej ze 25 stopni, a wyświetlacz climatronic'a pokazuje 17 stopni. Odpalam jade kawałek i nagle to dmuchnięcie jakby się jakaś rura odetkała a na wyświetlaczu temperatura zewnętrzna zaczęła szybko rosnąć z 17 stopni na 27. Czy myślicie, że może to mieć związek z uszkodzonym czujnikiem temperatury zewnętrznej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #17 Napisano 23 Lipca 2009 To ciekawe, bo moznaby powiedziec ze moze auto stalo w cieniu i stad pokazywal nizsza temperature na poczatku, ale jesli by tak bylo to roznica napewno nie wynosilaby az 10 stopni, bo ten czujnik bezposrednio w odkrytym naslonecznionym miejscu nie jest zeby z 17 az do 27 nagle sie nagrzal po wyjechaniu z cienia. 17 stopni to jednak za niskie wskazanie wedlug mnie. Robiles test climatronica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas_81 Zgłoś #18 Napisano 23 Lipca 2009 Zrobiłem właśnie test climatronica, pokazało po lewej stronie kod 444 czyli brak błedów a po prawej stronie 02 czyli ilość błędów 2 hmmmm, ciekawe zjawisko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario_m74 Zgłoś #19 Napisano 9 Sierpnia 2009 zauważyłem to samo parę dni temu z tym że ta prawidłowa temperatura pojawia się u mnie za jakiś czas "10-15 min". Wygląda to tak jakby zawieszał się czujnik bo później nagle szybko rośnie i pokazuje już ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #20 Napisano 9 Sierpnia 2009 A może macie zabrudzony czujnik.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach