Skocz do zawartości
SlyCom

Problem. Kontrolka swiecy żarowej i inne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukalem wczesniej na forum podobne tematy lecz nie udalo mi sie odszukac dokladnej odpowiedzi ktorej szukam. Od czasu do czasu w trakcie mocnego przyspieszenia wlacza mi sie kontrolka swiecy zarowej wraz z komunikatem o nieprawidlowym dzialaniu i samochod wchodzi w tryb awaryjny tracac moc np. w trakcie wyprzedzania. Po wylaczeniu silinka i nastepnie uruchomieniu, kontrolka gasnie i jest ok. Dodatkowo od czasu do czasu wraz z w/w kontrolka zapala sie kontrolka silnika wraz z komunikatem "Emissions. Garage!" Ta kontrolka swieci sie przez jakis czas a nastepnie nie wiadomo z jakiego powodu gasnie i jest ok. Bylem w VW i nie wykryli niczego tylko stwierdzili ze jak to sie powtorzy to wymiana turbosprezarki. Dzis dalem "w kosc" mojemu passatowi aby kontrolka znow sie zaswiecila zeby moc to sprawdzic jeszcze ale bez skutku. Wszystko dziala bez zarzutu. Przyspiesza ok. Jednak nie mam pewnosci kiedy sytuacja z kontrolka znow sie powtorzy.

Dodatkowo goni mnie czas poniewaz samochod jest na gwarancji danej przez komis samochodowy i czas gwarancji sie konczy a ja nie mam jak udowodnic ze cos jest zle z samaochodem.

 

Moje pytanie brzmi w jaki sposob mozna sprawdzic czy to uszkodzona turbosprezarka i trzeba ja wymieniac? Najdziwniejsze jest to ze kontrolka silknika sama po jakims czasie gasnie i jest ok.

 

Dziekuje za wszelka pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnij VAG i zrób logi dynamiczne odpowiedniego działu i wszystko sie wyjasni a przy okazji zczytaj błedy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam tylko CAN K+CAN VAG Commander. Czy to wystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uderz do mnie jutro na GG z vinem auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem CAN Commanderem 1.4 i wyszlo cos takiego.

Blad: "40EA Ladedruckregelung Regelgrenze ueberschritten". Czy ktos moze orientuje sie co to znaczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

40EA z systemu szesnastkowego na dziesiętny to: 16618, czyli:

 

16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition).

 

Regulacja ciśnienia doładowania - przekroczony limit (stan przeładowania).

 

Sprawdź czy nie ma gdzieś w dolocie nieszczelności (czy przewody ciśnieniowe nie są popękane ani odłączone).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekim czy to moze oznaczac ze musze wymienic turbine czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Najpierw sprawdź szczelność układu dolotowego, zawór N75 możesz też podmienić na próbę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki! Czy w razie czego turbine mozna gdzies dostac taniej niz w serwisie lub ja zregenerowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro poszukaj. Często sprzedają turbosprężarki po regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Od napisania tego watku minelo ok. 19 dni, Staralem sie powtorzyc sytuacje kiedy kontrolka mi sie zapali ale jak narazie bezskutecznie. Codziennie gazuje miedzy 3000-4500obr/min na trasie i nic sie nie dzieje, tzn. kontrolki sie nie zapalaja, silnik nie traci raptownie mocy i nie przelacza sie w tryb awaryjny. Sprawa byla by prostsza tylko ze na poczatku zdiagnozowano w serwisie VW ze turbo do wymiany. Oczywiscie nie chcialbym tego robic bo to wydatek. Znowu uzywanego innego nie chce wstawiac bo nie mam pewnosci czy bedzie lepsze. Moj samochod ma teraz ok. 100 tys. km. Czy istnieje jakas metoda aby wykluczyc usterke turbiny? Naczytalem sie na ten temat i czesto wychodzi ze to inna usterka niz turbo. np. N75.

 

Z gory dziekuje za sugestie i pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialm ten sam przypadek co ty. czyszczenie turbiny - 500 złotych i śmiga bez zarzutu. pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie byla nieszczelnosc weza ktory wychodzi ze sprezarki, po wymianie zadnych problemow,byla nato akcja VW w Szwecji, podobno weze byly za slabe

Lubar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------- Post added at 00:16 ---------- Previous post was at 00:14 ----------

 

Mogłeś mieć zapieczone łopatki turbiny.Ja tak miałem kiedyś w Seacie Altea 2.0TDI,stał kilka tygodni nie jeżdżony i jak go odpaliłem było to samo.Ruszam,rozpedzam sie,tryb awaryjny.Stawałem,gasiłem silnik oczywiście po kilkudziesięciosekundowej przerwie;) odpalałem ponownie i wszystko było ok i za chwile to samo.VAG również pokazywał przeładowanie.Po kilku razach gaszenia i odpalania wszystko wróciło do normy i nigdy więcej nie było tego problemu.Może i u Ciebie było coś podobnego albo delikatnie obchodziłeś się z turbinką i na 6-tce jeździłeś 80km/h:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie Passat b6 2.0 TDI dziś chciałem sprawdzić w blokach pomiarowych wartości doładowania turbo, następnie przez przypadek włączyłem funkcje "logowanie" wpisałem 5 cyfrowy kod pin od 1-5 i coś nie popsuło. Auto odpala na chwile i gaśnie na zegarach pojawia się migająca kontrolka świec żarowych, błędów żadnych, co mogłem schrzanić?? czy mogłem rozprogramować sterownik?

 

dziękuje za wszelką pomoc

Edytowane przez piotrek.wwl
chciałem dodać przywitanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności