Gość MARYO_6 Zgłoś #1 Napisano 2 Lipca 2009 Hej, na tylnej kanapie co jakiś czas pasy bezpieczeństwa blokują się na rozwijanie, mogąc jedynie się zwijać. Całkowite zwinięcie pasów dopiero znosi tę blokadę. Nie wiem czy jest to jakieś zabezpieczenie na wiercące się dzieci, natomiast irytujące jest to, gdy w trasie żona sięga po jakieś buteleczki itp. by nakarmić naszego malucha w foteliku i w pewnym momencie blokuje ją, że nie może w ogóle się ruszyć i musi się całkowicie wypiąć, żeby tę blokadę zwolnić i na nowo się zapiąć. Czy można to jakoś wyłączyć? Szukałem informacji na forum, w necie i literaturze - niestety bez efektu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #2 Napisano 3 Lipca 2009 Często się tak dzieje w autach które miało jakąś przygodę . Moim zdaniem pas do wymiany bo w elementach ratujących życie się nie grzebie!! Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #3 Napisano 3 Lipca 2009 ja mam tak samo, ale tylko w pasie jednopunktowym. ten na srodku. nie zajmuje mijesca na tylnej kanapie wiec niemam za duzo doswiadczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #4 Napisano 3 Lipca 2009 Czy można to jakoś wyłączyć?Ale co? Napinacz chcesz wyłączyć? Nie da się.Tu niestety odpowiedz ten typ tak ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MARYO_6 Zgłoś #5 Napisano 7 Lipca 2009 No to auto by musiało mieć przygodę tylko z tyłu na wszystkich trzech pasach, a z przodu nie. Poza tym auto nie było bite.... Nie chodzi o wyłączanie całego napinacza, tylko tej durnej blokady na rozwijanie się pasa, która się zwalnia dopiero po jego całkowitym zwinięciu. Myślałem, że w tym modelu to jakiś standard.. ale widzę, że tylko u mnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 8 Lipca 2009 Jeżeli się blokuje podczas jazdy na wybojach to niestety normalne w większości aut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #7 Napisano 8 Lipca 2009 (edytowane) Często się tak dzieje w autach które miało jakąś przygodę . Moim zdaniem pas do wymiany bo w elementach ratujących życie się nie grzebie!! Tu niestety odpowiedz ten typ tak ma. Obie wypowiedzi są błędne, a wymiana dobrych pasów zasugerowana przez rainman777 to kompletna porażka, bo po wymianie będzie miał to samo... No to auto by musiało mieć przygodę tylko z tyłu na wszystkich trzech pasach, a z przodu nie. Poza tym auto nie było bite.... I tu zbliżamy się do sedna! B5 po fejsie miał w tylnych pasach blokadę dla fotelika dziecięcego. Wygląda to tak (ori instrukcja): Czyli z tyłu liczy się sposób zapinania pasów. Wyciągnięcie pasa równomiernie nie spowoduje jego blokady. Ale Wyciągnięcie - cofnięcie i próba dalszego wyciągnięcia kończy się zadziałaniem blokady, bo pas myśli, że podpięty jest fotelik dziecięcy. Wtedy trzeba zwinąć pas i równomiernie go wyciągać, bez cofnięć. Innymi słowy MARYO nic nie było bite, niczym się nie przejmuj, pasy działają jak najbardziej prawidłowo. I nie ten typ tak ma, tylko jest to CELOWE i ZAMIERZONE działanie producenta... Jak widać z instrukcji to wyposażenie z gwiazdką, czyli nie we wszystkich modelach. U mnie to jest... Edytowane 8 Lipca 2009 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MARYO_6 Zgłoś #8 Napisano 9 Lipca 2009 No właśnie - to po wcześniejszych postach mnie uspokoiłeś Charakterek Niestety oprócz sytuacji zapinania fotelika, blokowanie się występuje również podczas sytuacji wymienionych powyżej, czyli gdy ktoś sie wierci. Szkoda, że nie można tego wyłączać. Wielkie Gracias! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #9 Napisano 10 Lipca 2009 powyżej, czyli gdy ktoś sie wierci. No bo wtedy wysuwasz i cofasz pas i pas myśli, że ma trzymać fotelik. Głupie to jak stado butów, że cofnięcie pasa nie do końca włącza tą blokadę, ale już tak jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A_A Zgłoś #10 Napisano 10 Lipca 2009 B5 po fejsie miał w tylnych pasach blokadę dla fotelika dziecięcego przed "fejsem" tez tak mial swoja droga to mi sie to podoba. montowalem fotelik w golfie 5 i tam tego nie ma i na kazdym zakrecie, hamowaniu sie fotelik "bujal", a jak u siebie wsadze mlodego z fotelikiem to troche sciskam i fotelik siedzi praktycznie tak sztywno jak przy mocowaniu isofixa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
email78 Zgłoś #11 Napisano 10 Lipca 2009 Witam.W moim tez tak działają pasy na tyle . A jak ktos się wierci i gwaltownie pochyli do przodu to tez pas powinien się zblokowac ( poprawnie działający pas ). Pozdrawiam i spoksik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MARYO_6 Zgłoś #12 Napisano 14 Lipca 2009 A_A no i tutaj faktycznie ma to sens email78 to nie takie blokowanie jak przy dynamicznym szarpnięciu - taki pas po cofnięciu się odblokowuje i nie trzeba go całkowicie zwijać Wszystko fajnie, tylko można by to móc wyłączać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #13 Napisano 17 Stycznia 2011 Ale kotlecika odgrzałeś (kolega już odpadł z forum ) Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach