Jump to content
Przem735

Szarpnięcia po hamowaniu, automat.

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Witam po dłuższej przerwie, bez awaryjnej przerwie :)

    Pojawiło się nowe, niepokojące zjawisko. Otóż przy całkowitym zatrzymaniu pojazdu z prędkości powyżej 30km/h (np ruch miejski), najczęściej pod czerwonym światłem, następują dwa szarpnięcia do przodu. Mają one miejsce w zasadzie w ostatnim momencie tuż przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu. Przy spokojnym wytracaniu prędkości na rozpędzie, i zatrzymaniu się, nie ma tego zjawiska i autko zatrzymuje się niemal niezauważalnie. Skąd te szarpnięcia, które na pewno nie są zdrowym zjawiskiem. Hamulce trzymają koła, skrzynia przekazuje napęd i zawieszenie i skrzynia dostają po pupie. Skąd to się bierze? Za późno zrzuca biegi? a może poduszka pod silnikiem padła...?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    Nie znam na razie odpowiedzi ale chcę Ciebie "pocieszyc" , że mam to samo. W Audi A6 C5. Chętnie poobserwuję odpowiedzi w Twoim temacie

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest maslog

    Ja miałem podobny przypadek z tym że z czasem coraz to gorzej. Póżniej zaczął szarpać przy redukcji z 5 na 4.

    Okazało się ze stan oleju w skrzyni był dużo ponizej minimum. W zasadzie go nie było. Wlanie nowego nic nie zmieniło. Dopiero wymiana sterownika na nowy pomogła. Oczywiście sterownika w skrzyni.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    kontynuując nie rozwiązany problem, dodam że pojawia się też czasem przeciągnięcie jakby na "półsprzęgle" (wzrost obrotów, bez wyraźnego przyspieszenia), kiedy przyspieszam po jeździe na rozpędzie. Być może jednak że to efekt uprzedzenia i przewrażliwienia na punkcie skrzyni biegów. w końcu musi mieć czas na zmianę biegu na niższy... sam już nie wiem. Nie miłe to wszystko, zwłaszcza, że nie ma żadnych błędów, żadnych komunikatów. Szarpnięcia przy hamowaniu też nie są regularne... wiem, że nic nie jest wieczne, ale najgorzej jak strzeli na amen gdzieś hen hen :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4
    Rok prod: 2003

    mi tak ostanio zauwazylem delikatnie szarpniecie przy hamowaniu.Dzieje sie podobnie jak jade na 2 biegu bez gazu i wcisne delikatnie szybko puszczajac to tez czuje delikatnie szarpniecie nie wyczowalne dla pasazera nawet.

    Olej bede wymienial za miesiac ale moze macie jakos diagnoze.Dodam jeszcze ze tak mialem rok temu latem zima przeszlo i teraz w te upaly nowu jakby olej byl rzadszy.co wy na to???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Coś w tym jest, bo (ha ha ha) w nocy tak się nie dzieje... ale czy to możliwe?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002
    Coś w tym jest, bo (ha ha ha) w nocy tak się nie dzieje... ale czy to możliwe?

     

    W praktyce możliwe, ale patrząc na to teoretycznie to cos jest nie teges bo przecież normalna temperatura skrzyni i oleju to właśnie taka po rozgrzaniu i właśnie wtedy wszystko powinno działać optymalnie.

    Więc:

    1. Albo właściwosci oleju po rozgrzaniu są nie takie jak byc powinny

    2. Albo jakieś właściwości skrzyni sa nie takie po rozgrzaniu oleju i skrzyni

     

    No albo jedno i drugie naraz :confused:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    Mój ojciec miał coś takiego w swoim automacie...tylko, że to było dobre kilka lat temu i to nie był VW.

    z tego co pamietam wymieniali sterownik, bo samochód po zatrzymaniu wrzucał bieg i było to mocno odczuwalne...pojedyńcze szarpniecie.. taki coś jak przełączenie z Neutrala na Drive...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    prosze szanownego Forum, po wizycie w serwisie skrzyń automatycznych dowiedziałem się, że: za szarpniecia odpowiedzialna jest turbina, przeładowywuje i pcha kompresje jak juz auto się zatrzymuje. Stąd efekt szarpnięć przy hamowaniu z dużych prędkości. Koszt naprawy nieznany. druga sprawa, przeciągania przy ponownym rozpędzaniu, to efekt już nadwyrężonego sprzęgła hydrokinetycznego. Koszt naprawy 4k - 4.5k pln... jasna cholera!! na razie wg. pana kierownika serwisu powinienem zainteresować się turbinką bo poduchę pod skrzynia rozwalę zaraz, a sprzęgło jeszcze trochę pojeździ. później zdechnie R, aż w końcu zostawię plame po silnikiem... czy to wszystko jest możliwe? Brzmiało bardzo przekonywująco...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    No to w każdym razie u mnie to nie turbina. Mnie to nie przekonuje. Szarpniecia pojawiają sie przy redukcji z 3 biegu na 2 i z 2 na 1. Prędkość auta wówczas to ok. 15 km/h a prędkość obrotowa to obroty biegu jałowego i to czasami od dłuższej chwili. Jak więc turbina ma przeładowywać gdy silnik ma te niecałe 800 obr/min ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    Ta teoria z turbiną to brzmi jak bzdura;) Skoro piszesz że poszarpuje w ostatniej fazie hamowania to skąd niby turbina w tym momencie ma silę żeby pompować powietrze.. napędzają ją spaliny a zaraz przez zatrzymaniem silnik nie ma zbyt dużych obrotów.. turbina jakąś bezwładność też ma, ale nie taka żeby pompować ogromne ciśnienie długo po puszczeniu gazu. Turbina można by rzec że kręci się dokładnie tak jak obroty silnika.. z małą różnicą, wiem bo słyszę swoją czasem w CB jak podkręcę czułość :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Ano właśnie... całkiem słuszne i przekonywujące są Wasze wypowiedzi. Niestety czas na moją reakcję jest coraz krótszy. Pojawiają się nowe objawy. Te także na 100% nie są objawem niepohamowanej turbinki (swoja drogą, też zaczynam wątpić w teorię...). Coraz wyraźniej słyszę jak silnik wchodzi na wyższe obroty, a autko w ogóle nie przyspiesza... Sprzęgło, prawda :( to jest zjawisko zauważalne podczas wolnej jazdy, a zmiana biegów następuję przy minimalnej prędkości jaka wystarczy do zapięcia biegu, ale jest zdecydowanie prekroczona, więc nie ma tu mowy o jakiejś jeździe z piórkiem na pedale gazu. Powtarza się to przy zmianie I -II i II - III. Przykra sprawa... Jak można samemu sprawdzić poziom oleju, czy dobrze kojażę że tam jest śrubka imbusowa, wsadzić palucha i mieć nadzieję na jego zamoczenie...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Sprawdź kolego najpierw olej. Nie masz czasem wrażenia że na rondzie bardziej przeciąga?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Drodzy Państwo, czy w domowych warunkach, w kanale, można sprawdzić stan oleju? Wydaje mi się, że tu nie ma żadnego bagnetu...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Bagnetu pozionu oleju nie ma. Jest to jako narzędzie serwisowe w ASO. Pewnie da się sprawdzić samemu trzeba tylko wiedzieć jaka to skrzynia i jaki powinien być poziom.

    Edited by fabianik

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Faktycznie, to dość oczywiste... Najprawdopodobniej jest to 5HP19, niestety nie mam pewności. Za to na pewno jest to TipTronic... :) V-biegowa z 2004 roku, moze to coś zawęzi możliwe modele.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Darek D

    witam,

    Panowie miałem identyczne objawy jak kolega, który napisał pierwszy wątek. Szrpanie, póżniej coraz gorzej. Co się okazało- poszło sprzęgło hydrokinetyczne. Tutaj się nie zgodze że kosztuje to powyżej 4 tyś. Mnie gość powiedział 2 tys., jednak postanowiełem wyrzucić automata i włożyć manual- koszt 1200 zł z robocizną. Autko śmiga teraz, tylko się cieszyć.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Zapodaj coś więcej prosze, na temat zmiany na manuala!! Faktycznie można wyrobić się w 1200? jaki to ma wpływ na sterowniki, a koło dwumasowe, zmiany na tunelu w związku ze zmianą lewarka, dodanie pedału sprzęgła, pedał hamulca jest większy niż w manualu więc co z tym?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Darek D

    z tego co widze to jestes z warszawy, więc ja na Twoim miejscu poszukałbym auto części, najlepiej z anglika- w tedy masz dostęp praktycznie do wszystkiego aby wymienić tj. skrzynie, sprzegło, lewarek, pedały itd. Ja o tyle miałem szczescie, ze gosc, który mi przerabiał na manual prowadzi stacje demontazu, co za tym idzie miał w cholere czesci do passata. Jeżeli chodzi o przeróbke to ja przy tym nie byłem, poprostu zostawiłem auto na 3 dni i odebrałem z manualną skrzynią. Z tego co mi mówili to wszystko pasuje bez problemu, nawet obudowa skrzyni jest ta sama ( z resztą pomyśl czy produkowali by inne silniki do automatu, a inne do manuala- raczej nie!). Pedał od chamulca wyrzucają całkiem i dają nowe dwa pedały tj. od chamulca tylko mniejszy i sprzęgła. Tapicerka pod lewarek zmiany biegów jest taka sama, dodają jedynie lewarek i taką listwę platikową. Wszystko mnie kosztowało 1200 zł, a co najlepsze miałem walnięty przegłób wiec przy okazji pozbyłem się tego problemu. Jeżeli chciałbyś namiary na gościa co mi to robił to napisz. pozdrawiam i życze powodzenia

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4
    Rok prod: 2003

    Ja zauwazylem zee na zimnym silniku nic nie poszarpuje ale jak sie rozgrzeje to przy hamowaniu przeskok 2 na 1 czasami czuje takie delikatne pchniecie.:confused:

    nic,wymieniam olej w przyszlym tygodniu:D i zobaczymy dalej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy