Skocz do zawartości
Blanko

klimatyzacja słabo chłodzi

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego aisel a przed wymiana osuszacza klima chodziła dobrze ?

dławik włożony jest w odpowiednia stronę, bo często gęsto się zdarza, że ktoś założy odwrotnie i klima nie chłodzi

Gruby waz ma być zimny a cienki ma być gorący jeśli wszystko jest sprawne to może być, że jest poduszka powietrza w układzie, u mnie tak było i żadne robienie próżni nie pomogło a klima chodziła jak się jej zachciało, raz chłodziła porządnie a raz tak ledwo ledwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dostałem się do tego silnika krokowego po prawej stronie i jak przełączam z ciepłego powietrza na zimne to cięgło chodzi, silniczek pracuje ale może nie do końca zamyka dopływ ciepłego jak jest wł klima ? Jak sprawdzić czy dobrze działa ten silnik krokowy w 3C ? obok są rurki i dwie są gorące. Nie mam już pomysłu jak to naprawić, może podmienić sprężarkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego aisel a przed wymiana osuszacza klima chodziła dobrze ?

dławik włożony jest w odpowiednia stronę, bo często gęsto się zdarza, że ktoś założy odwrotnie i klima nie chłodzi

Gruby waz ma być zimny a cienki ma być gorący jeśli wszystko jest sprawne to może być, że jest poduszka powietrza w układzie, u mnie tak było i żadne robienie próżni nie pomogło a klima chodziła jak się jej zachciało, raz chłodziła porządnie a raz tak ledwo ledwo.

 

Przed wymiania osuszacza było to samo, slabienko chodzila w dodatku uciekala jak pisalem. Dławik dobra strona tak samo jak poprzedni wlozylismy dodatkowo mial strzaleczke z kierunkiem montazu. Gruby zimny a cienki temp otoczenia nie cieplejszy napewno. Chodzi o to ze u mnie slabnie za kazdym uzyciem jej. Jesli znowu ucieka gdzies czynnik to sie chyba poddaje.. Jak rozwiazales u siebie ? W tym tyg nie dam rady ale na poczatku nastepnego podepne pod stacje sprawdze czy ubywa i vagiem polatamy. Skoro nie goracy przewod moze wlasnie ta poducha lub zasyfiony uklad ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z reguły jak słabo chłodzi, to sprężarka się kończy, bo daje za małe ciśnienie. Podjedź, sprawdź... I jak daje max 7-8, to jej czas dobiega końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma nic wspólnego z tym silnik krokowy regulacji temperatury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę.

Ma wiać zimnym 4-5 stopni. No i jak sprawdzisz, jakie ciśnienie daje sprężarka, to bedziesz wiedział, czy się kończy czy nie. Mechanik ma tabelę na urządzeniu i tam jest wszystko rozpisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wysokim ok 15bar powinno byc pow 10 tez juz bedzie chlodzic, ale na niskim powinno byc z tego co sie orientuje nie wiecej jak 1,5bara jesli jest >2 to sprezarka do wywalenia. Poduszke powietrza wyzbylem sie bo moj kompresor stanal tak wiec sciaglem czynnik i przy rozkrecaniu ukladu bylo pssssst, jak bedziesz mial podpieta pod maszyne to poopserwuj przez dluzsza chwile jak te cisnienia wygladaja bo moze poporostu faktycznie jest niskie cisnienie i przez to slabo chlodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie niskie powinno wynosić 2 bary.

Wysokie będzie zmienne w zależności od temp. zew.

To samo dotyczy temp. w kratkach wylotowych

https://picasaweb.google.com/lh/photo/RU7iiapiBr-OchDpWkJtP9sbWtlarCb6jNFi2SPpHVY?feat=directlink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem wentylatorem od klimy ponieważ po właczeniu klimy wentylator od razu nie startuje dopiero po jakim czasie sie włączy i pochodzi chwile i się wyłącza tak jakby sterował nim jakiś czujnik temp. dodam że klima jest w manualu. czy to normalne że wentylator nie chodzi non stop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam problem wentylatorem od klimy ponieważ po właczeniu klimy wentylator od razu nie startuje dopiero po jakim czasie sie włączy i pochodzi chwile i się wyłącza tak jakby sterował nim jakiś czujnik temp. dodam że klima jest w manualu. czy to normalne że wentylator nie chodzi non stop

 

wentylator od klimatyzacji ten z prawej strony siedząc za kierownicą powinien się włączać od razu po włączeniu klimatyzacji, sprawdz szczotki może już wytarte, u mnie tak było....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam problem wentylatorem od klimy ponieważ po właczeniu klimy wentylator od razu nie startuje dopiero po jakim czasie sie włączy i pochodzi chwile i się wyłącza tak jakby sterował nim jakiś czujnik temp. dodam że klima jest w manualu. czy to normalne że wentylator nie chodzi non stop

 

Przykład z dzisiaj ;

Passat B5 2005r. silnik BGW klimatronic

po włączeniu klimy wentylator stoi w miejscu gdy na manometrze wysokiego ciśnienia dochodzi do 16,5 bara wentylator odpala ciśnienie spada do 11,5 bara wentylator przestaje pracować.I ponownie 16,5 bara pracuje wentylator , spada ciśnienie i przestaje pracować i tak w kółko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by leciało min 14 stopni to było by dobrze. Strasznie słabo chłodzi :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazalo się ze znowu gaz spieprzyl, tym razem na łączeniu z chlodnica, wyrazne zabrarwienie od kontrastu. Pusciły oringi. Wiosna darowalismy sobie je bo po dobroci nie dało sie rozkręcic.. Teraz nie ma wyjscia, jesli chce miec klime. Jakies rady jak to rozkrecac zeby nie pourywac czy juz zamawiac nowa chlodnice ? :| koszt z robocizna na chlodnicy hella z nabiciem na nowo ok 420zl..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak by leciało min 14 stopni to było by dobrze. Strasznie słabo chłodzi :/

 

Problem rozwiązany.Winowajcą okazał się zawór sterujący sprężarki N280.

Klimatyzacja działa , pozostała nam walka z wentylatorem chłodnicy V7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Okazalo się ze znowu gaz spieprzyl, tym razem na łączeniu z chlodnica, wyrazne zabrarwienie od kontrastu. Pusciły oringi. Wiosna darowalismy sobie je bo po dobroci nie dało sie rozkręcic.. Teraz nie ma wyjscia, jesli chce miec klime. Jakies rady jak to rozkrecac zeby nie pourywac czy juz zamawiac nowa chlodnice ? :| koszt z robocizna na chlodnicy hella z nabiciem na nowo ok 420zl..

 

 

 

Edit: Udalo sie wykrecic bez urywania, oringi zmienione, nabita ponownie, narazie hula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odswieze troche watek

Mam pytanie odnosnie lokalizacji tej dyszy rozpreznej klimy

Mam paska po lifcie 2002r z silnikiem AVF 130km i u mnie przeody w podszybiu przy zaworkach sa nierozkrecalne i ida na druga strone podszybia i jedyne gdzie mozna je odkrecic jest miejsce na grodzi gdzie wchodza do kabiny auta

W takiej sytuacji gdzie znajduje sie ten dławik/dysza??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak nie masz ?

 

No wlasnie tak nie mam. U mnie ida od osuszacza do podszybia przez gumowe taka gumowa osłonke i dalej pod aku na druga strone auta i wchodza tam do kabiny znaczy tam jiz sa wkrecane a na odcinku podszybia nigdzie nie sa łaczone

 

Ale teraz tak mysle ze to moze byc dlatego ze moje auto to Anglik a przeciez tu kiera jest ze strony przewodow musze dobrze poszukac pod autem chyba ze ktos moze wiec

Edytowane przez jasiu_20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale teraz tak mysle ze to moze byc dlatego ze moje auto to Anglik

Nr rurki angola w której jest dysza rozprężna , 3B2260712F

I rurka na której widać śrubę z nakrętką

Passat_3B_5777_0069.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nr rurki angola w której jest dysza rozprężna , 3B2260712F

I rurka na której widać śrubę z nakrętką

Passat_3B_5777_0069.jpg

 

Wielkie dzieki Stary teraz juz wszystko jasne. Wczoraj w nocy po robocie szukalem ten rurki z nakretka ale malo co widzialem hehe ale teraz ze zdjecia juz wszystko jasne dysza bedzie dokładbie pod akumulatorem

Dzieki jeszcze raz teraz tylko oproznic wymienic dysze i osuszacz i napelnic i oby powialo mrozem heh

Pozdrawiam i dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności