Jump to content
rysio

Głosniki Passat 3BG

Recommended Posts

Wymieniał ktoś może głośniki fabryczne z przodu. Chodzi mi o te dolne. Zależało by mi na głośnikach z w miare niezłym basem. Te oryginalne są kiepskie.

Może zaproponujecie mi jakies głośniki tak do 400zł

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Dobre głośniki to raczej nie w tej cenie - chyba, że podróba albo CHRL

 

:!: Dobre średnie nagłośnienie 4,1 do 3BG to koszt około 1000 - 4000 pln. z montażem, oczywiście bez radia. W skład tego wchodzi nagłośnienie, wytłumienie, montaż, wystrojenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem ze nagłosnie tyle kosztuje bo robiłem poprzednie (vectre B combi) koszt 7000 tys oparty na głosnikach magnat piec, skrzynia głosniki przód tył,zwrotniceitd.

Mnie chodzi tylko o w miare lepiej grajace głosniki w drzwiach na allegro widziałem takie sobie JBL za 400 zł ale nie wiem jak to chodzi. Niebede komus robił prezentu a wymontowywac a tym autem dłuzej niż 2 lata nie zamierzam jeździć.Szczerze mówiac oryginalne głosniki w oplu maja lepsze brzmienie

Pozdr

 

[ Dodano: Pon Sty 02, 2006 8:38 pm ]

Wiem ze nagłosnie tyle kosztuje bo robiłem poprzednie (vectre B combi) koszt 7000 tys oparty na głosnikach magnat piec, skrzynia głosniki przód tył,zwrotniceitd.

Mnie chodzi tylko o w miare lepiej grajace głosniki w drzwiach na allegro widziałem takie sobie JBL za 400 zł ale nie wiem jak to chodzi. Niebede komus robił prezentu a tym autem dłuzej niż 2 lata nie zamierzam jeździć.Szczerze mówiac oryginalne głosniki w oplu maja lepsze brzmienie

Pozdr

 

[ Dodano: Pon Sty 02, 2006 8:39 pm ]

cosik mi forum zaszwankowało sorki za błedy w poscie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z całym szacunkiem... o czym Panowie rozmawiają? :)

 

Ostatnio sam się zbieram do wymiany przodów. Niestety, firmowo auto miałem wyposażone w "instalację dla 4 głosników" (taka opcja z katalogu). Salon dorzucił te 4 głośniki gratis :P Okazało się, ze to jakieś 13cm badziewie, a że licząc mid-bass + gwizdki to już = 4, to... pomyłka :P

 

Chcę założyć jakieś fajne 16,5cm i wybór padł na HERTZ-a ESK-165... Ale gdzie Wy te 7000 widzicie? Drzwi w 3BG są tak dobrze wygłuszone, że o ile nie zamierzacie startować w żadnych konkurencjach car audio, taki zestaw to wydatek max 700zł (300głosniki + 400 montaż z kilotoną maty głuszącej).

 

I fakt - opel daje w serii (przynajmniej w wektrach) głośniki 16cm x4, stąd może to dziwne porównanie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie no za 7k zł to mozna dvd navi itd zrobic ;) co do glosnikow to ta problem jest w tym ze chyba nie ma zwrotnic... przynajmniej mi sie tak wydawalo bo kabelki od wysokotonowki lecialy prosto rownolegle do basowki....

Share this post


Link to post
Share on other sites

MrWho, u mnie w seryjnej instalacji są jedynie kondensatorki, czyli proste filtry górnoprzepustowe :) Poskąpili na instalacji niesamowicie...

 

...swoją drogą te przewodziki, którymi doprowadzony jest sygnał do głośnika same z siebie stanowią niezły filtr środkowoprzepustowy... tak cienkich jeszcze nie widziałem :) Przy okazji zmiany głośników będzie trzeba wymienić całe okablowanie...

 

Marek, nie ESK, tylko Hertz :) Może nie na najbliższym, ale pochwalę się na którymś spocie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niop to fakt nawet do niskotonowek kabelki maja całe 1mm^2 :) w jednym drucie :D nie wiem ja to wszystko bede zmienaił ale w lato i dodatkowo tylnie zakładał :) żeby był jakiś sraund ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie nie nie i jeszcze raz nie! zadnych tylnich glosnikow!

Powie wam cos od serca chloptas ktory 2 lata sie z tym wozi, wsadzil juz ponad 12 tys zl w audio i potykal sie o rozne bledy oraz wadliwe rozwiazania - czyli ja :)

Na poczatek rozroznijmy dwie drogi naglasniania samochodu - pod audio i pod video. Wspolgrac jest to ze soba raczej trudno (choc mozliwe, pytanie jak wiele jestescie w stanie wylozyc pieniazkow). Skoncentruje sie na audio, gdyz w tematyke video zbytnio nie brnalem. O ile sie jezdzi samemu albo z kims, z kim ma sie zwyczaj rozmawiac i nie wozi sie malolatow, ktore trzeba czyms zajac to instalacja video nie jest IMHO potrzebna. Lans pozostawiam bez komentarza :)

 

Naglosnic samochod nalezy z glowa na karku czyli najpierw pomyslec, pozniej zrobic. Najpierw robicie projekt, szacujecie ew. modyfikacje, kosztorys, zakup wszystkich elementow a pozniej dopiero zabieracie sie do roboty. Ja bylem w goracej wodzie kapany przez co niektore rzeczy byly robione po 2 razy - strata czasu i pieniedzy.

 

Zasilanie - sprawa chyba najczesciej niedoceniana. Nie nalezy o tym zapomniec. Prad jest wazna sprawa szczegolnie, gdy mowimy o bardziej skomplikowanej konfiguracji niz radio + zestaw dwoch glosnikow 2- albo 3-droznych. Nabiera jeszcze wiekszego znaczenia, gdy w gre wchodza wzmacniacze i glosnik niskotonowy. Droga od akumulatora do odbiornika pradu powinna byc jak najkrotsza, czyli jesli planujemy zamontowac wzmacniacz do zestawu przedniego to powinien sie on znalezc jak najblizej przodu (za schowkiem pasazera albo pod fotelem). Oczywiscie trzeba mierzyc sily na zamiary. O ile nie budujecie samochodu demo ani pretendenta do mistrza car-audio to montaz powinien wspolgrac z ergonomia. Ja mam wzmacniacz w bagazniku gdyz konsekwencje montazu wzmaka pod fotelem nie wyparlyby zyskow. Zastosowalem kable o srednicy ponad 1 cm (nie pamietam juz dokladnie ile). Wzgledy bezpieczenstwa nakazuja montaz okablowania w plastikowych tulejach, ktore maja ochronic przed uszkodzeniem kabla i ew. zwarciem. Konieczny jest bezpiecznik zarowno przy urzadzeniu (wzmacniacz) jak i przy zrodle pradu (akumulator). Lepiej dmuchac na zimne niz pozniej zalowac. Kable zasilajace koniecznie musza sobie wedrowac po samochodzie same, bez towarzystwa kabli sygnalowych. Wyeliminuje to ryzyko zaklocen.

 

Wytlumienie - druga pozycja w kategorii najbardziej niedocenianych "musów". Czesc osob wychodzi z zalozenia, ze wystarczy zamontowac glosniki i bedzie dobrze. Nic bardziej mylnego - nawet najlepszy glosnik nie zagra bez prawidlowego wytlumienia i prawidlowej komory. Passat akurat sprzyja audiofilom, fabryka wyposazyla go w przegrode z aluminium w drzwiach. To jednak nie wszystko - tony srednie wytwarzane przez glosnik sredniotonowy w drzwiach powoduja, ze wszystko dookola wpada w wibracje. O ile nie jest odpowiednio wytlumione (w szczegolnosci boczek) to zaczyna brzeczec i wydawac inne drazniace dzwieki. Sam boczek mocowany jest m.in. na plastikowe kolki, ktore bardzo latwo ulegaja uszkodzeniu. Bez nich boczek trzeszczy. Koszt zakupu niski a ze czesto pekaja to przed rozebraniem drzwi warto sie w takowe zaopatrzyc. Z czasem albo przy duzej ilosci basow zaczyna brzeczec wszystko :)

 

Glosniki - Kluczowa sprawa w przypadku montazu sprzetu audio jest uzyskanie tzw. sceny. Scena to "ulozenie" orkiestry, ktora ci przygrywa. Optymalnie jest, gdy slyszysz ja przy podszybiu badz jeszcze dalej w przodzie. Montaz zestawu glosnikow w tylnie drzwi to nic innego, jak strzal w kolano. Oczywiscie mozna to wysterowac procerosem dzwiekowym ale sprawdzcie sobie, ile taki zaawansowany procesor kosztuje :) Gdy zalozycie zestaw glosnikow z tylu jedyne co uzyskacie to totalna niespojnosc czasowa. Tak wiec kaske przeznaczona na zestaw tylni przeznaczyc na zestaw przedni. Jaki zestaw? Oczywiscie odseparowany. Oddzielnie tweeter i oddzielnie glosnik sredniotonowy polaczone zwrotnica. Generalnie ten sredniotonowy jest nazywany niskotonowym ale bez przesady :) Tweetery powinne byc zamocowane na wysokosci uszu. Jesli chcemy jednak skorzystac z fabrycznych miejsc i nie wyrozniac sie w tlumie to projektanci B5 znowu poszli audiofilowi na reke i umiescili mocowania na tweetery na wysokosci lusterek bocznych. Powiedzmy, ze sa prawie na tej wysokosci, na ktorej byc powinny. Optymalnie by bylo w slupku, ale do tego trzebaby robic konstrukcje z laminatu. Kazdy glosnik zagra lepiej bedac zasilanym ze wzmacniacza wiec zdecydowanie polecam zakup takowego. Nie musi byc to jakis kloc wielki, wystarczy maly, dwukanalowy wzmak ktorego montaz bedzie prostu i niezauwazalny.

 

Na ten temat moznaby prace magisterska napisac, narazie juz mi sie nie chce :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubelt,z tego co widze wyszedł prawie wstęp do pracy magisterskiej.Nieźle.Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kityo

Ponoc ten model JBL ma zbyt wysokie tony. Tez wlasnie stoje przed zakupem naglosnienia na przod i wybor moj chyba padnie na Hertz ESK - 165. Nie wiecie przypadkiem czy Tweetery z tych Hertzow beda pasowac do "passatowskich" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kityo, z tego co oglądałem (na oko) w słupkach jest wystarczająco dużo miejsca, żeby je tam upchnąć, jeśli o to Ci chodzi... Ale niech wypowie się ktoś kto już montował coś samodzielnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kityo

dokładnie o to mi chodzi :)

nie mam jak "namacalnie" tego sprawdzic, wiec liczylem, ze ktos juz mial

przyjemnosc z tymi glosniczkami.

Chyba bede musial poszukac specyfikacji a potem z linijeczka do auta zejsc :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też sie zasnanawiam nad Hertz-em ma rebus co wziąść.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wilku

witam, jestem tu nowy i jak narazie troche czytalem informcji zawartych na forum ale przerazaja mnie te sumy, wszyscy mysla ze jak wydadza 2tys, 5tys, 7tys to beda mieli niewiadomo jaki sprzet, ja osobiscie wydalem na swoj 1100 i nikt w miescie nie byl w stanie mnie przebic, na poparcie mojej opinii odsylam na stronke szczecinkiego gryf tuning klubu tam preses tak odbajerowal sprzet i wstawil na zlot do duzego fiata kombi tylko poto zeby pokazac ze ze sredniej klasy sprzetu mozna wyciagnac naprawde zadziwiajace efekty, zrobil to wszystko z nowego wypustu boschmanna ogladalem te JBL http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81652894 i z tego co wiedzialem maja 70W w RMS i to za 400zl to juz lepiej wziasc boschmanna na alegro ktory ma 250W RMS 3-drozne a kosztuje 100zl za kompet, trzeba tylko dokupic ramki zeby zamontowac w drzwi ktore kosztuja 30zl za komplet, a co do sykow w slupki to wchodza tam "jak oryginalne" syczki o srednicy zdaje sie 3,8cm bo takie u siebie wstawilem

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

wilku, ople tez maja silniki diesela, z podobna moca co VW i co z tego? :) Z calym szacunkiem do wlascicieli boschmana... ;) Wole wydac 300zl na Hertza czy JBL-a, cieszyc sie mniejsza moca, LEPSZA jakoscia i brzmieniem. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc to nie wszystko chyba, ze priorytetem jest db Drag. To generalnie mowi za siebie. Abstrahuje juz od tego, ze czesc produktow polkowych ma xxx Watt a magnesik malutki :)

Dla mnie bardziej liczy sie jakosc, dynamika, brak przesterowan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wilku
Wymieniał ktoś może głośniki fabryczne z przodu. Chodzi mi o te dolne. Zależało by mi na głośnikach z w miare niezłym basem. Te oryginalne są kiepskie.

Może zaproponujecie mi jakies głośniki tak do 400zł

Pozdrawiam

 

o ile dobrze to przeczytalem Rysio pytal o w miare dobre glosniki i w miare tanie zeby zastapis standardowe i chcial ze zmiescic w 400zl a koszt boschmannow razem z sykami i zwrotnicami bedzie mniejszy (licze montarz wlasny)

 

marecek, jesli chodzi o ople to roczniki 97,98 nawet 99 maja silniki 82KM i 102KM (patrzylem na vectry bo chcialem kupic) wiec to niejest raczej podobna moc gdzie TDI ktorego ja mam ma 110,

 

a co do wypowiedzi kubelta to fakt ze sa takie firmy ale czy widziales moze ostatni wypust boschmanna? bo ja mialem okazje go testowac i magnes wcale nie jest malutki, mam pioneera 600W TS-W304f i porownywalem boschmanna 700W na tym samym piecu D&W 600W i moc byla bardzo porownywalna jesli chodzi o brzmienie to nirmalne ze jest gorsze ale cena za 700W (350RMS) boschmanna 30cm to 160zl nowy na gwarancji a nie 400zl za uzywany innej firmy, chodzi mi tylko o fakt taniego dobrze grajacego sprzetu

pozdrawiam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z innej beczki-Wilku jezeli chodzi o vectry to nie kupuj diesla ja miałem 2.2dti (125KM) z 2001 ale nie polecam a wręcz przestrzegam przed kupnem opla w dieslu. To nie jest tylko moja opinia a mam nawet artykuł z autoswiata, serisanci opla wypowiadają sie ze to auto jest awaryjne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wilku

tez slyszalem ze silniki oploskie sa do niczego, dobrze ze zdecydowalem sie na vw, jestem zadowolony i to bardzo, moze z wyjatkiem "wypasu" jaki posiadam, ale dzieki za info

pozdrawiam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy