Gość vwmaniac Zgłoś #1 Napisano 16 Czerwca 2009 Witam! Jestem tu poraz pierwszy więc jak coś źle robie to sorki. Mam błąd w sterowniku silnika 18261- CAN data bus, ABS - nieprawidłowy sygnał. ABS, przewody, rezystor w ECM. Jak to rozumieć, i co zrobić żeby go usunąć, niczym nie idzie go skasować a żaden elektryk nie wie jak to naprawić. Czy może ten błąd wpływać na osiągi auta? W moim Passacie brakuje 20 KM sprawdzałem na hamowni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 16 Czerwca 2009 Tak z tego co znalazłem na necie, to trzeba sprawdzić kable i końcówki kabli podłączone do sterownika ABS-u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac Zgłoś #3 Napisano 16 Czerwca 2009 Wszystkie wtyki były sprawdzane, psikali nawet tym preparatem kontakt.... w serwisie dogrzebali sie troche głębiej i wyszło ze ten błąd dotyczy silnika. Albo coś bajerowali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 16 Czerwca 2009 A masz tam ESP? Albo może automatyczna skrzynie? Albo tak jak pisałeś, kit Ci wciskają żeby Cie na koszta naciągnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #5 Napisano 16 Czerwca 2009 Data-Bus Powertrain Unplausible Message from Brake Contr..brak komunikacji miedzy sterownikami.moze po prostu zle zakodowane sterowniki.jesli ok do przejrzenia oscyloskopem can Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac Zgłoś #6 Napisano 16 Czerwca 2009 sprubuje to wszystko posprawdzać, ale przyszło mi jeszcze do głowy że ten błąd pojawił się po wymianie silnika, miałem awarię silnika na tyle poważną,że taniej było kupić drugi. Przed wymianą bawiłem się vagiem i błędu nie było. ABS,ASR wszystko działa prawidłowo. Jeśli ten błąd nie wpływa na moc auta to, to, że on jest mi nie przeszkadza. Ale w serwisie powiedzieli, że może blokować silnik. Tylko, że w tych serwisach pracują wymieniacze cześci a nie mechanicy. więc szukam pomocy na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #7 Napisano 17 Czerwca 2009 jak silnik zmieniales to zmieniles na taki sam czy lekko inny ze sterownikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac Zgłoś #8 Napisano 17 Czerwca 2009 Taki sam AWX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graje Zgłoś #9 Napisano 4 Kwietnia 2010 Witam. Walczę już z tym problemem od czwartku. Jak sprawdzam sterownik silnika wywala mi błąd : 18261 -CAN data bus, ABS - nieprawidłowy sygnał. ABS, przewody, rezystor w ECM. Sprawdziłem sterownik od ABS. Brak jakichkolwiek błędów. Sterownik od magistrali CAN, tak samo, zero błędów. Auto : bora 1.9 tdi Silnik : AXR Auto posiada ESP. Wszystko niby działa dobrze. Kontrolki od ABSu i ESP gasną normalnie. ABS działa. Kabel : VAG Commander K+CAN 1.4 na USB. Łączę się przez Polski Vag 4.9. W Vag-Com przechodzi test, ale nie chce się łączyć ze sterownikiem w aucie. Może mnie ktoś nakierować jak się uporać z tym problemem? Pozdrawiam Grzegorz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #10 Napisano 26 Sierpnia 2010 I niestety mnie spotkało to samo. Błąd 18 261. Udaje mi się go skasować, ale wraca po każdym hamowaniu, kiedy włącza się ABS. W Can Getway oraz module ABS żadnych błędów. Auto z ESP. Rosiel napisał: moze po prostu zle zakodowane sterowniki Jakie powinno być poprawne kodowanie sterowników ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 26 Sierpnia 2010 18261 - magistrala danych CAN-Bus - niezrozumiałe dane z systemu komputera sterujacego systemem ABS. Czyli....... poczytaj poniżej :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #12 Napisano 26 Sierpnia 2010 Hmm... To kiedyś przybiorę się do sprawdzenia rezystancji, ale jeżeli rezystancja będzie w normie, to niestety nie mam przyłącza komputerowego Vag, aby móc dalej postąpić z diagnozą. Z drugiej strony jeżeli rezystancja będzie poza zakresem, to dla takiej "głupoty" raczej nie będę wymieniał komputera. Uważam, że nawet z tym błędem ABS działa bez zarzutu. Kontrolki się nie świecą, a więc jakiś poważny błąd to chyba nie jest. ESP jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, poczekam do zimy, bo szkoda teraz opon Ale nie ma co gdybać, trzeba działać, a potem myśleć. Dzięki Danek, zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 26 Sierpnia 2010 No jak są błędne informacje, to bym podejrzewał, ze którys czujnik zaczyna szwankować badź jest zabrudzony bądź przesunięty (czyli za dużo wystaje) lub też jeden z przegubów jest źle dobrany i ma inną liczbę zębów :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 27 Sierpnia 2010 Zrób logi z ABS ze wszystkich dostępnych grup między 125-131 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #15 Napisano 29 Sierpnia 2010 Zrobiłem logi,a w sumie loga, ponieważ z pomiędzy grup 125-131, tylko jedna grupa była dostępna... 125... A oto log http://vaglog.rtnet.pl/vw-zima_21054.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 29 Sierpnia 2010 Hmmm, tu jest wszystko OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #17 Napisano 30 Sierpnia 2010 To co, pozostaje sprawdzić rezystancję między pinami ECU ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 30 Sierpnia 2010 Sprawdzić nie zaszkodzi, ale nie sądzę, żeby to było przyczyną. Wydaje mi się że to może być jakiś błąd sterownika abs. Spróbuj jeszcze na chwilę odpiąć klemę, pokasować błędy i zobaczyć czy wróci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #19 Napisano 7 Września 2010 Podpiąłem dzisiaj kompa i błędu nie było. A więc pomyślałem przejadę się hamując z ABS. Po przejażdżce błąd także nie wyskoczył. Odpiąłem więc klemę od aku i po sprawdzeniu błędów, błąd się pojawił. Skasowałem go i zobaczymy co będzie dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #20 Napisano 3 Listopada 2010 I niestety błąd powrócił... Nie wiem czy przejmować się tym czy zostawić go, skoro nic się nie dzieje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach