Skocz do zawartości
Night_Flier

Wspomaganie ciężko działa po wymianie płynu

Rekomendowane odpowiedzi

:D:D:D:D dobre a swoją droga w tym tygodniu miałem zmienić płyn i chyba sobie odpuszczę jeżeli są pużniej takie problemy(dziwne że mechanicy nie mają patentu na coś takiego)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Wspomaganie znów jakiś tydzień temu jakby się troche poprawiło,natomiast nie tak całkiem bez przyczyny ...Wyciagnąłem bagnecik i jak na mój gust ,to ten zielony płyn był żółto-czerwonawy,jakby wypłukał resztki elf'a czy innego atf'a oraz inny "syf" z układu i zmieszał się z nimi.Wyciągnąłem strzykawka 100ml ze zbiorniczka i uzupełniłem nowym Febi 06162.Na drugi dzien to samo i później jeszcze raz i po 2 dniach wyraźna poprawa!Oczywiście do ideału to nadal trochę brakuje ale jest OK!Wczoraj sprawdzałem płyn w zbiorniczku i jest o wiele bardziej "zielony".

Przy zakupie owego płynu oczywiście odbyłem rozmowę z "wszechwiedzącym" panem ze sklepu któremu program komputerowy "powiedział", że nie mogę zalać zielonego mineralnego płynu bo wg.jego programu zamiennikiem dla oryginału czyli 002 000 jest napewno żółty półsyntetyk a nie zielony minerał i napewno mam zbiorniczek od innego auta!

Szkoda tylko ,że producent zbiorniczka nadrukował na nim informację ,że należy wlewać tylko mineralny olej hydrauliczny i ten sam producent pod spodem nadrukował właśnie symbol G 002 000...

W każdym razie kwestia wspomagania w tym modelu ,jest nieco uciążliwa ale jak widać nie beznadziejna!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,kupiłem paska i chodzi mi o płyn od wspomagania ponieważ jest go mniej juz niż minimum i musze dolać,ale nie wiem jaki, plyn jest koloru ciemnego,jak czarny smolisty,czy wiadomo moze co to za płyn? bo nie wiem jaki kupić? pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po zmianie magla mialem ten sam problem, co sie pozniej okazalo to zalalem go pod korek wiec panowie sprawdzcie stan plunu czy nie ma go za dzuo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,kupiłem paska i chodzi mi o płyn od wspomagania ponieważ jest go mniej juz niż minimum i musze dolać,ale nie wiem jaki, plyn jest koloru ciemnego,jak czarny smolisty,czy wiadomo moze co to za płyn? bo nie wiem jaki kupić? pozdro

 

No wiesz...pasowało by "dziada" wymienic,ale nie chce Cię namawiać do czegos co wprawdzie nie powinno ,ale może zaowocować niesprawnością taka jak u mnie.

Generalnie VW zaleca (co zreszta zostało juz opisane w tym temacie!:rolleyes:)mineralny płyn zielony oryginalny VW.Dobra alternatywa jest Febi M6162 a obecnie 06162 ale to musisz zweryfikować odczytując oznaczenia na zbiorniczku!;)

Zerknij tez dokładniej tu:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=448297&highlight=uk%B3ad+wspomagania#post448297

 

Jeżeli będziesz wymieniał płyn ,to najlepiej kup go więcej i dokładnie wypłucz układ wspomagania!Przy okazji sprawdź czy nie ma wycieków i t.p. żeby później z powrotem nie rozgrzebywać trudnego tematu...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po przeczytaniu tych postów i odnośników,wnioskuje ze lepiej chyba tego nie tykać jak jest dobrze,a tylko dolać plyn, lub wymieniąc po troszku odsysając strzykawką po 100-200mi.

 

 

Jakie jest wasze zdanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to znaczy wiesz... takie działanie można powiedziec "odświeży" płyn ale żeby go całkowicie w ten sposób wymienić to byś musiał chyba z 10 butelek przepompować!No i nie wypłuczesz w ten sposób układu.Nie wiem sam co Ci doradzić szczerze mówiąc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem,ale jak czytam ze takie problemy ludzie maja to juz mi sie płynu nie chce wymieniać,tylko odswieżać moge,chyba ze te problemy dotykały paski b5 ab5 fl juz nie,nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja sie zastanawiam ciągle na kwestią wsadzenia pompy 120 bar. obecnie mam 110 bar i chodzi średnio na jeża mi wystarczy. Kupiłem pół roku temu pompe zamiennik oryginala - niby nowa i cacy - cacy było dopóki sie plyn nie nagrzał a po nagrzaniu na obrotach <1 kpm jakby nie chciala pompować, za to powyzej >1kpm całkiem ładnie i lekko. Z racji niemożności kręcenia na parkingu zrobiła out z auta. I teraz zrobiłbym próbe z ori pump 120 bar - a może ktoś już wymieniał na taką ze 110 na 120 bar ? i mógłby się podzielić czy warto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wsadzenia pompy 120 bar

 

uszczelnienia wytrzymaja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemol ty sie mnie pytasz ?

Ktos gdzies kiedys na tym forum napisał , że tak zrobił, ale jakos nie moge sie doszukać. Uszczelnienia powiadasz ....., 120 bar z tego co sie zorientowalem montowali w audikach 2,5 liter, nie wiem czy w paskach także ?, ale nie wydaje mi sie żeby tam byla zmieniana maglownica pod te pompy ....

chyba czas pokopać w etce lub dryndnąć do aso :o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem ze wspomaganiem. Dopiero dziś zauważyłem,a dokładnie usłyszałem. Przy skręcie w miejscu jak i podczas jazdy delikatnie słychać (brzęczy).Płyn jest zalany. Ale jak przeczytałem powyżej może jest go trochę za dużo.Ale czy to miałoby taki wpływ na działanie wspomagania???? Zalany jest zielony.

B5 1.9TDI 1998r. 110KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja jutro właśnie będe walczył ze wspomaganiem będe wymieniał pompe trochę poczytałem i zobaczymy co mi z tego wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ja jutro właśnie będe walczył ze wspomaganiem będe wymieniał pompe trochę poczytałem i zobaczymy co mi z tego wyjdzie

A masz w ogóle jakieś problemy ze wspomaganiem?Tak z ciekawości pytam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a ja mam pewną sugestię co do wspomagania mój szef ma cytrynę xara picasso i też mu siadło wspomaganie zdechł całkowicie pojechał do magika który to przeczyścił i przesmarował mu jakiś krzyżak na kolumnie kierowniczej i jak ręką odjoł wszystko powruciło do normy więc może warto sprawdzić jeszcze to przed wymianą pompy pod warunkiem że kolumny kierownicze są podobne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest go trochę za dużo.Ale czy to miałoby taki wpływ na działanie wspomagania????

 

moze byc pod sam korek bo tam nie ma cisnienia. jak sie dopatrzysz to zauwazysz ze korek jest "dziurawy"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy udało sie komuś rozwiązać problem z ciężko pracującym wspomaganiem kierownicy po wymianie/dolewce płynu.

Ja walczę z tym problemem od dłuższego czasu i wymieniłem wszystko co można było wymienić (POMPA, MAGIEL, PRZEWODY ZASILAJĄCE Olej Febi 6062 i juz ręce mi opadają bo problem jest ciagle ten sam - po przejechaniu 20 km olej sie nagrzewa i wspomaganie zanika - Proszę o sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co tu czytam to po prostu szok same problemy przy tym wspomaganiu,u mnie własnie wyszedł problem tego typu że zaczęło coś trzeszczeć przy skrętach i z kolegą wypatrzeliśmy niski poziom płynu w zbiorniczku,dolałem zielony jak nakrętka ale od wczoraj nic nie pomogło.myślę że będzie coś gorszego aż się boję po tych opisach tutaj.może jeszcze mi się układ nie odpowietrzył bo na innych postach czytałem że może to potrwać parę dni.

A boję się wymienić cały płyn.:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co tu czytam to po prostu szok same problemy przy tym wspomaganiu,u mnie własnie wyszedł problem tego typu że zaczęło coś trzeszczeć przy skrętach i z kolegą wypatrzeliśmy niski poziom płynu w zbiorniczku,dolałem zielony jak nakrętka ale od wczoraj nic nie pomogło.myślę że będzie coś gorszego aż się boję po tych opisach tutaj.może jeszcze mi się układ nie odpowietrzył bo na innych postach czytałem że może to potrwać parę dni.

A boję się wymienić cały płyn.:zeco

Po pierwsze nie patrz na kolor zakrętki tyko zalecenia producenta;)

Po drugie jeśli mocno rzęzi przy kręceniu, to prawdopodobnie pompa.Zdiagnozuj u mechanika i jeśli będzie konieczna wymiana, to wypłucz dokładnie układ i zalej nowym płynem.Sprawdź od razu maglownicę żeby kilka razy nie robić tego samego.

U mnie objawy ciężkiego wspomagania zniknęły prawie do zera:ok same tak jak się pojawiły:zeco

Za to zauważyłem przypocenie na drążku kierowniczym...

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bonar

kupilem tydzien temu passata i mam podobny problem lecz u mnie opory ze wspomaganiem pojawiaja sie momentami w trasie (kierownica chdozi jak w traktorze) i do tego na czas oporow wspomagania zapala sie czerwona kontrolka alternatora...w nastepnym tyg pojade do mechanika - kolo jest naprawde kozak, ciekawy jestem co mi powie apropo tego problemu...jak bede cos wiedzial to sie odezwe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności