Skocz do zawartości
werywiusz

Ustawianie zapłonu Passat 1,8 90rok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pisze do was taki mankament mam mianowicie dylemat z ustawieniem zapłonu dzis byłem u mechanika i ustawialismy lampą stroboskopową wyprzedzenie zapłonu gdy ustawilismy tak jak powinien być samochód zamulał i nie chciał iśc może tak być że mam rożrząd przestawiony i dlatego nie moge ustawic?

Edytowane przez werywiusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli dobrze ustawisz zapłon a auto muli to znaczy ze rozrzad jest przesuniety o zabek lub dwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak rozrząd by był przestawiony to samochód powinien kopcić i cięszko by było z zapalaniem a powiem tak cała zime bez problemu miałem z rozruchem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przyspieszacz podciśnieniowy (ufo na aparacie) czy działa, mogło przerdzewieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdzić troche laikiem jestem w sprawach mechaniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij i tam gdzie idzie wężyk podciśnieniowy mocno dmuchnij. Jak powietrze gdzieś ucieka to nieszczelny, a jak stawia opór to ok.

Innego sposobu nie znam :)

 

A masz w ogóle te podciśnienie u siebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli rozrząd jest przestawiony na wałku pośrednim to nie będzie kopcić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli rozrząd jest przestawiony na wałku pośrednim to nie będzie kopcić

 

dokałdnie ja w swoim tez miałem przestawiony zapłon nie maił mocy ale tez nie kopcił, punkty do poprawki potem stroboskopem doregulowanie i auto chodzi jak ta lala:d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza i podstawowa sprawa jest taka, że jeśli chcesz ustawić zapłon w silniku RP to musisz najpierw zblokować kompa który steruje zapłonem, podobnie jak w ABS-ie. Dopiero wtedy za pomocą lampy można regulowac kąt wyprzedzenia zapłonu. W zakładzie który robi przeglądy rejestracyjne i diagnostykę zrobią to bez problemu. A to że możesz mieć przestawiony rozrząd to druga sprawa. No ale jeśli kiedyś było dobrze i nikt nie wkładał tam palców to raczej rozrząd jest o.k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób zblokować kompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez sie za pytam jakie blokowanie kompa??????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledze chyba chodziło o odłączenie czujnika temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mpoteralski

w RP nic sie nie blokuje, ew mozesz zrobic tak:

 

wykrec 1 swiece (od rozrzadu), ustaw rozrzad za pomoca klucza krecac wałem czy tam alternatorem zeby tłok byl w gornym polozeniu (jakis drut przez otwor na swiece i sprawdzasz) i kolo na wałku rozrzadu klawiatury na znak OT, nastepnie sciagasz kopulke, na koncu palca masz kreseczkę i na korpusie aparatu zaplonowego tez jest taka kreska - luzujesz kluczem 13 aparat i obracasz nim tak zeby zgrac kreski ze sobą i zapłon masz ustawiony

 

Powodzenia

Edytowane przez mpoteralski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam paska 1,8 90KM model silnika ABS, rok prod. 1991r, i bez zblokowania sterownika nie da rady ustawić zapłonu, wydaje mi się że silnik RP jest w budowie bardzo podobny, więc jeśli też jest zaopatrzony w układ zasilania mono-motronik to trzeba zblokować sterownik... ALE MOGĘ SIĘ MYLIĆ !!! U mnie w każdym razie bez zblokowania nie ustawi się zapłonu, chyba że komuś się uda na chybił trafił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mpoteralski
i bez zblokowania sterownika nie da rady ustawić zapłonu

 

na czym polega to blokowanie.. nie bardzo wiem o co z tym wogole chodzi..

 

ja u mnie mialem RP i obrucilo panewke, kupilem ABS, rozebrany byl na stole, zlozony tak jak ksiazka mowi na znaki wszystko ok, odpalil bez zadnego problemu, delikatnie przekrecilem zaplonem na potrzeby LPG i tyle..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok!! ale nadal nic nie wiem jak zblokowac kompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W systemie zasilania mono-motronic ( silniki ABS i RP z katalizatorem) komputer steruje kątem wyprzedzenia zapłonu dzięki danym pochodzącym między innymi z czujnika prędkości obrotowej. W związku z tym że silnik pracujący np. na biegu jałowym ma różną prędkość obrotową zawierającą się w granicach ok. 800 + - 100 obr/min (prędkośc ta jest różna i zależy od róznych czynników tzn. nigdy nie jest idealnie równomierna). Dlatego też w tym systemie zasilania po podłączeniu lampy stroboskopowej łatwo zauważyć że kąt wyprzedzenia zapłonu (pomimo że silnik cały czas pracuje na biegu jałowym) zmienia się, raz jest wcześniejszy raz późniejszy. Dlatego też należy zblokować kompa aby kąt wyprzedzenia był cały czas stały (w momencie zblokowania nie korzysta z danych pochodzących z czujnika prędkości obrotowej) co znów można zauważyć za pomoca lampy stroboskopowej. Po zblokowaniu kompa przekręcamy aparat zapłonowy ustawiając kąt wyprzedzenia na 6 stopni +- 1 (znaki muszą się oczywiście pokryć). Oczywiście silnik nagrzewamy do temperatury pracy.

 

Tak to wygląda w telegraficznym skrócie. A w silniku RP zależy to od tego czy był fabrycznie wyposażony w katalizator (bo chyba były dwa rodzaje PB z katem i bez - mogę się oczywiście mylić). Jeśli tak, to jest to z pewnością mono-motronic i tak się ustawia zapłon jak opisałem. Jeżeli nie był fabrycznie wyposażony w katalizator to może mieć system zasilania ciut inny i zapłon uklad zapłonowy też, i wtedy ustawianie zapłonu w sposób opisany przez kolegów powyżej.

 

Zblokować kompa możesz na stacji która ma do tego sprzęt. Ale można też ustawić na chybił trafił, czyli metodą prób i błędów. Jak w silniku nie będą pierścienie dzwonić i samochód nie będzie mulasty to może to oznaczać że ci się udało. Mnie sie raz udał taki manewr, ale łatwiej szybciej i dokładniej jest zrobić to na stacji diagnostycznej...

 

W silniku ABS na 100% trzeba blokować kompa by zrobic to dobrze...

 

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Troche mijasz sie z prawda,bo skoro blokujac kompa odlaczasz go to wedy iskra powinna nie wystąpić,bo w tym silniku nie ma innego czujnika.

Czy w tym silniku blukuje sie kompa?

Wystarczy podlaczyc lampe i jezeli podczas krecenia aparatem zapłon będzie sie zmieniał to kompa nie trzeba blokowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blokowanie kompa nie polega na jego odłączeniu, a jedynie na spowodowaniu iż będzie cały czas stały kąt wyprzedzenia zapłonu, tzn. że komputer nie będzie wprowadzał własnej korekty kąta wyprzedzenia zapłonu który jest zależny od warunków pracy silnika. Przy normalnej pracy komputer cały czas wprowadza własne zmiany kąta wyprzedzenia, raz jest on mniejszy a raz większy... Dopiero po "zblokowaniu" ustawia sie wartośc bazową, czyli te 6 stopni przy 800 obrotach. To w systemie MONO-MOTRONIC.

 

Natomiast w systemie MONO-JETRONIC układ zapłonowy jest zupełnie osobnym i niezależnym układem, i nie jest sterowany komputerem więc nie trzeba go blokować.

 

Trzeba sprawdzić jaki jest układ w tym silniku i dopiero dobrać sposób ustawienia...

 

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności