papencjusz Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2009 Dzień dobry. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Mam Passata B3 Kombi 1992. Mój problem dotyczy skrzyni biegów, otóż od jakiegoś czasu zauważyłem że przy zmianie z 4 na 5 wyskakuje ze swojego miejsca 5 bieg, a jeśli już zostanie to tak słychać jak delikatnie coś szumi i dopiero silne dopchnięcie drążka sprawia że jest ok i już bieg nie wyskakuje. Problem występuje tylko przy zmianie na 5 bieg. Acha zauważyłęm też że czasem 1 i wsteczny wchodzi ze zgrzytem, ale to tylko czasem. W listopadzie zmieniane było sprzęgło, na któym zrobiłęm jakieś 4tyś km może to tu jest wina?:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawcio1987 Zgłoś #2 Napisano 5 Czerwca 2009 Witaj.1 i wsteczny masz niesynchronizowany i bedzie zgrzyt przy wrzucaniu któregos.a mnie sie wydaje z tym 5 biegiem ze moze to byc tuleja wybieraka na skrzyni choc nie dam soebie reki uciac.koszt takiej tulej to 10 zl w ASO.podjedz do mechanika niech postawi diagnoze co to moze byc.sprzegło to nie chyba ze dziadowskiej marki kupiles. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #3 Napisano 5 Czerwca 2009 Sprzęgło Zaksa. A da się zsymchronizować te biegi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #4 Napisano 5 Czerwca 2009 u mnie też czasem jedynka zgrzytnie - nie wiem od czego to zależy - może wystarczy wolniej wrzucać bieg?? Ogólnie z 1 i wstecznym pomóc może regulacja na wybieraku (pod maską jak jest skrzynia biegów to tam masz takie coś wystającego i do tego dochodzą linki od lewarka zmiany biegów. Jeśli masz np problem z wrzucaniem wstecznego i 1 to może taka regulacja pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #5 Napisano 5 Czerwca 2009 Ale w jaki sposób to regulować czym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maska Zgłoś #6 Napisano 5 Czerwca 2009 (edytowane) Kolego miałem tak w R-19 pierwsze wyskakiwała a potem ja blokowało, to jest synchronizator i nie obejdzie się bez rozbierania skrzynki ps. widzę że kolega z okolic moich Edytowane 5 Czerwca 2009 przez maska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #7 Napisano 5 Czerwca 2009 mam paska 1.8 ABS i mam 1-synchronizowaną-jak byś miał nie synchronizowaną to przy 5km/h nie wrzucił byś 1 (na 100% FIAT126P nie miał synchronizacji na pierwszym biegu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek26m Zgłoś #8 Napisano 5 Czerwca 2009 Kolego miałem kiedyś ten sam problem, to wybierak na 100%, mój mechanik zrobił to w 5 minut, podjedz do mechaniora i bedzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #9 Napisano 5 Czerwca 2009 Ja mam w swoim skrzynię AYH i mam synchronizację na 1 biegu. Czasem mi również 1-ka i wsteczny wchodzą z oporem, ale wystarczy lekko odpuścić sprzęgło i wchodzi bez zgrzytu. Wszystko da się zrobić, byle z wyczuciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #10 Napisano 6 Czerwca 2009 Paski tak mają ja akurat mam problem ze wstecznym -Thorunczyk ma racje Wszystko da się zrobić, byle z wyczuciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #11 Napisano 2 Kwietnia 2010 Chciałbym odświeżyć temat z tym wyskakującym biegiem. O ile jakiś czas miałem spokój, to teraz problem powrócił. Zauważyłem że jest bardzo dobrze na zimnym silnik, a jeśli coraz bardziej jest ciepły to problem jest większy i częściej 5 wyskakuje, pozatym, czasem lubi też 1 wyskoczyć, a czasem czuję jakby wręcz lewarek odbijał się od jakiejś spręzyny i go wypychał, 3 mam czasem wrażenie jakby wpadała z hukiem, ale to rzadko. Byłe u 3 gośći i każdy mówi co innego. Jeden że skrzynia, drugi że wybierak, a 3 to zostaw go pan popacze. Co o tym myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 2 Kwietnia 2010 Chciałbym odświeżyć temat z tym wyskakującym biegiem. O ile jakiś czas miałem spokój, to teraz problem powrócił. Zauważyłem że jest bardzo dobrze na zimnym silnik, a jeśli coraz bardziej jest ciepły to problem jest większy i częściej 5 wyskakuje, pozatym, czasem lubi też 1 wyskoczyć, a czasem czuję jakby wręcz lewarek odbijał się od jakiejś spręzyny i go wypychał, 3 mam czasem wrażenie jakby wpadała z hukiem, ale to rzadko. Byłe u 3 gośći i każdy mówi co innego. Jeden że skrzynia, drugi że wybierak, a 3 to zostaw go pan popacze. Co o tym myślicie? ten trzeci byl najlepszy nie wrozyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #13 Napisano 2 Kwietnia 2010 (edytowane) ten trzeci byl najlepszy nie wrozyl Dokładnie - póki się przy tym nie podłubie to do żadnych mądrych wniosków się nie dojdzie. Strzelać lubię i to bardzo ale z kal 7,62 Edytowane 2 Kwietnia 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boss_krosno Zgłoś #14 Napisano 2 Kwietnia 2010 moze kwestia oleju w skrzyni skoro na cieplym takie jaja robi!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rabes Zgłoś #15 Napisano 3 Kwietnia 2010 Miałem podobny przypadek w vw T4 5 wyskakiwała tylko na rozgrzanym silniku potem nawet nie szło ręką utrzymać tej 5 bo cały czas ją wypychało,w następstwie stracił się całkiem 5 bieg, a po 600 km posypała sie skrzynia biegów.Może u ciebie jest inny przypadek ja opisałem swój.Podjedz lepiej do dobrego mechanika niech to dokładnie sprawdzi.Pzdr:papa: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateooo Zgłoś #16 Napisano 20 Kwietnia 2010 mam pytanie odnośnie 3go biegu.. niedawno miałem zmieniany wybierak i olej i wszystko było git.. teraz zmieniłem gałkę i ok 150km przejechałem i było wszystko bdb ,dziś jak jechałem ,tak jak zawsze wrzuciłem 3ke,gdy ze sprzęgła wcisnąłem gaz drążek cofnął się,ale jakby nadal siedział bieg,ale go wybiło trochę i zgrzyt.. kilka razy tak odstawił,ale potem(tego samego dnia) jechałem i jak zawsze wrzucałem 3ke i wszystko działa jak malinka,wchodzą biegi delikatnie.. co o tym sądzicie? tak w razie co dmucham na zimne.. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2010 Jako że z kasą cienko coby do mechanika jechać, a w sumie nie jeżdzę dużo, to kłopotliwe to nie jest zbytnio, ale chciałbym zapytać, a może w wybieraku jakieś tulejki, albo łożysko jak jest by wymienił i by grało? Jak myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hare1988 Zgłoś #18 Napisano 19 Kwietnia 2013 widzę że nikt konkretnie nie napisał co było przyczyną owego wyskakującego piątego biegu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #19 Napisano 19 Kwietnia 2013 widzę że nikt konkretnie nie napisał co było przyczyną owego wyskakującego piątego biegu.... A ja widzę że to past z 2010 a osoba nabija sobie posty żeby tematy zakładać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hare1988 Zgłoś #20 Napisano 19 Kwietnia 2013 co za różnica z którego roku?! chodziło mi o to że nikt konkretnie nie napisał co było przyczyną!!! mam ten sam problem i nigdzie nic konkretnego nie jest napisane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach