Skocz do zawartości
MrWho

Nie odpala :(

Rekomendowane odpowiedzi

;) Własnie tak przeleć wszystkie 001 do 100 a sam zobaczysz ile się zmieniło - tylko z ogromną cierpliwością - koniecznie na rozgranym silniku.

według instrukcji "X" którą masz :!:

 

Najpierw wykasuj wszystkie błędy silnika i wyłącz wszystkie odbiorniki.

1. na włączonym silniku obroty biegu jałowego

- przeleć wszystkie 001 potem 002 ....... (pomiń tylko przepustnicę 060) i dalej aż do 100 a jak chcesz to możesz i dalej ale nie koniecznie.

 

2. zakończ - wyjdź - wyłącz silnik - 3 min przerwy.

 

3 włącz tylko kontrolki wal do 01 grupa 060 (przepustnica) i czekaj aż poustawia sobie wszystkie położenia. przeczytaj dokładnie tam masz wszystko opisane [24-129]

 

:570: Ad 1. 001 - 100 diagnozując "COM-binerkami" automatycznie wprowadzasz nowe nastawienia wszystkiego (tam gdzie nic ci się nie pokaże zaczekaj 1 min. bo "COM" robi wtedy diagnozę, pomiar i testuje najlepsze opcjonalne wartości - zapamiętuje i wprowadza [3 okienko] w 4-tym pokazuje [Adapt OK]). jeśli po 2-3 mim nic się nie dzieje to idź dalej.

Poustawia ci wtedy wszystkie wartości przepływki sond wtrysków i napięć wszystkich popiepszonych parametrów pracy twojego silnika i je zapamięta. Wszystko zależy również w jakim jest stanie technicznym i czystości znajdują się poszczególne urządzenia - własciwie takie nastawy to się robi po przeglądzie i czyszczeniu właśnie przepustki.

 

:572: Jeśli nic z tego nie kumasz - to musisz się wybrać na 1 dniowy wykład. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w kwestii tego akumulatora co kupiles, 68A to cos za duzo jak na passata benzyniaka, alternator to w ogole doladuje do pelna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jerbro
;) Własnie tak przeleć wszystkie 001 do 100 a sam zobaczysz ile się zmieniło - tylko z ogromną cierpliwością - koniecznie na rozgranym silniku.

według instrukcji "X" którą masz :!:

 

Najpierw wykasuj wszystkie błędy silnika i wyłącz wszystkie odbiorniki.

1. na włączonym silniku obroty biegu jałowego

- przeleć wszystkie 001 potem 002 ....... (pomiń tylko przepustnicę 060) i dalej aż do 100 a jak chcesz to możesz i dalej ale nie koniecznie.

 

2. zakończ - wyjdź - wyłącz silnik - 3 min przerwy.

 

3 włącz tylko kontrolki wal do 01 grupa 060 (przepustnica) i czekaj aż poustawia sobie wszystkie położenia. przeczytaj dokładnie tam masz wszystko opisane [24-129]

 

:570: Ad 1. 001 - 100 diagnozując "COM-binerkami" automatycznie wprowadzasz nowe nastawienia wszystkiego (tam gdzie nic ci się nie pokaże zaczekaj 1 min. bo "COM" robi wtedy diagnozę, pomiar i testuje najlepsze opcjonalne wartości - zapamiętuje i wprowadza [3 okienko] w 4-tym pokazuje [Adapt OK]). jeśli po 2-3 mim nic się nie dzieje to idź dalej.

Poustawia ci wtedy wszystkie wartości przepływki sond wtrysków i napięć wszystkich popiepszonych parametrów pracy twojego silnika i je zapamięta. Wszystko zależy również w jakim jest stanie technicznym i czystości znajdują się poszczególne urządzenia - własciwie takie nastawy to się robi po przeglądzie i czyszczeniu właśnie przepustki.

 

:572: Jeśli nic z tego nie kumasz - to musisz się wybrać na 1 dniowy wykład. ;)

 

Witam,

muszę zapytać o jakiej instrukcji jest tutaj mowa. ?Bardzo mnie zaciekawiła ta informacja. Wdrażam się się w temat diagnostyki z prawdziwą przyjemnością. Jak dla mnie jest to bardzo ciekawy temat. Z wykształcenia jestem elektrykiem, ale zawodowo jestem związany z elektroniką, więc duzo informacji brzmi dla mnie znajomo.To forum to wielka kopalnia wiedzy, ale widzę przed sobą jeszcze długą, długą drogę.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jerbro,

Zapraszam w takim razie do działu DIAGNOSTYKA VAG

 

Dział zaczyna się od Opisów działania VAG instrukcji i schematów co i jak - tu możesz dowiedzieć się jak wygląda instrukcja diagnostyki poszczególnych modułów.

 

Ogólnie na forum używamy oznaczeń w skrótach: [01]

 

01 - elektronika silnika

41 - sterowanie pompą w silniku Diesla

02 - automatyczna skrzynia biegów

12 - wspomaganie sprzęgła (elektronika)

22 - napęd 4*4 (elektronika) 4-Motion

03 - układy wspomagania hamulców - ABS

14 - układ kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu

24 - układ regulacji momentu napędowego

34 - układ regulacja poziomu auta

15 - poduszka powietrzna - airbag 25 - alarm

35 - centralny zamek

45 - kontrola wnętrza (alarm)

55 - regulacja zasięgu świateł

65 - nadzór nad ciśnieniem w kołach

75 - moduł bezpieczeństwa

16 - układ wspomagania kierownicy (elektronika)

26 - elektrycznie otwierany dach

36 - regulacja fotela kierowcy

46 - moduł centralny systemu komfortu

56 - radio

66 - regulacja lusterek i foteli

76 - pomoc w parkowaniu

17 - tablica rozdzielcza (zegary)

37 - system nawigacyjny (navi)

47 - nagłośnienie

08 - klimatyzacja - ogrzewanie

18 - ogrzewanie

09 - centralna elektryka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jerbro

Marek,

to było pierwsze co przeczytałem i wydrukowałem. Mam to pod ręką przez cały czas. Bawiąc się vagiem ver 311.2 zauważyłem, że nie do wszystkich modułów mam dostep. Gdybym chciał zrobić test 001 - 100 o którym rozmawialiście pare postów wyżej, to u mnie byłaby porażka.

Jestem zdecydowany kupić właściwy soft+interfejs, np z tej firmy:

 

http://obd2.pl/obd2/product_info.php?cPath=25&products_id=90

i tu mam pytanie-czy to właściwy wybór?

Proszę o radę

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj więcej danych o swoim samochodzie. W Passatach bez linii diagnostycznej CAN jest tylko kilka dostępnych sterowników: silnik, moduł komfortu, zestaw wskaźników, system ABS i moduł poduszek powietrznych. W zależności od wyposażenia lista może się wydłużać (fabryczne radio, klima, system sampoziomowania reflektorów ksenonowych itp).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jerbro

Witam,

zapytam inaczej. Jaka jest różnica między 311.2 a ver 409 z obd2?

Co mi da przesiadka na licencjonowany program, poza komfortem psychicznym :zawstydzony: ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O różnicach w oprogramowaniu VAGa poczytaj tu:

http://www.ross-tech.com/vag-com/revisions.html

Jeśli jesteś zainteresowany bardzo dobrym interfejsem proszę o kontakt na PW

Co mi da przesiadka na licencjonowany program, poza komfortem psychicznym :zawstydzony: ?

To jest tak samo jak np. windows czy microsoft office, kupisz licencje jesteś legalny i masz np. dostęp do aktualizacji itp. a jak nie to wiadomo :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki... odkopie tego starego kotleta!

 

PASSAT 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)

 

Dzisiaj spotkało mnie to samo co autora tematu...

 

Auto od samego początku jak je mam nie sprawiło mi żadnego psikusa, aż do dzisiaj.

 

Jechałem do sklepu, jakieś 4km od domu, zajechałem, przyjechałem normalnie, autko zgasiłem.

 

Po 3 godzinach idę do samochodu, przekręcam kluczyk wskaźniki zapaliły się normalnie, po chwili zgasły tak jak powinny, przekręcam kluczyk na "odpalanie" a tu nic... w ogóle ani światełka nie przygasają ani rozrusznik nie próbuje zakręcić... nic.

Próbowałem tak z pół godziny i nic. W międzyczasie pojechałem po VAGa (brak błędów), drugi kluczyk, jednak nic to nie dało.

 

Zaczęli mnie pchać ale auto też nie chciało zapalić... powqrw...em się troszeczkę. i wpadłem na pomysł, aby spróbować przekręcić kluczyk na "odpalanie" podczas pchania... i tak też zrobiłem. VW załapał zaraz po przekręceniu kluczyka.

 

Stanąłem zgasiłem auto i o dziwo odpalił już normalnie. Próbowałem tak może z 20 razy i odpalał bez problemu.

 

Czy ktokolwiek może się domyślać co może być przyczyną???

 

Nie mogę sobie na coś takiego pozwolić aby były takie szopki auto robi duże trasy i gdyby to się stało 800km od domu chyba bym go pogryzł i pokopał :(

Edytowane przez MŁYNEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy ogień rozrusznik do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na pierwszy ogień rozrusznik do sprawdzenia.
No i oczywiście stacyjka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i oczywiście stacyjka.

A konkretnie bym sprawdził kostkę stacyjki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest jakiś sposób na sprawdzenie tej kostki?

 

Czy tylko wymiana na nową? A jak tak to na jaką aby uniknąć w przyszłości takich problemów?

 

Auto zawiozłem wczoraj do mechanika, dzwoniłem do niego przed chwilą, mówił że odpalał za każdym razem, dzisiaj nim pojeździ. On również stawia na kostke lub na rozrusznik... zobaczymy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest jakiś sposób na sprawdzenie tej kostki?

Chyba najszybciej podmienić z innego auta. Tylko co z tego jak Tobie teraz pali dobrze..:)

 

---------- Post added at 09:39 ---------- Previous post was at 09:38 ----------

 

Auto zawiozłem wczoraj do mechanika, dzwoniłem do niego przed chwilą, mówił że odpalał za każdym razem, dzisiaj nim pojeździ. On również stawia na kostke lub na rozrusznik... zobaczymy...

Chyba musisz dalej jeździć tak i liczyć że już Ci się to nie stanie. A jak stanie to wtedy badać kostkę/rozrusznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrusznik rozebrali, szczotki są OK, jdynie jak to powiedział przez tel. "był zasyfiony" i go wyczyścili. Narazie odpala...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności