Jankowiak Zgłoś #1 Napisano 2 Czerwca 2009 mam paska b5 1.6 benzyna 98 rok. przy odpalaniu motor pali nieróno tak jakby na trzech cylindrach po czym za chwilę wyrównuje obroty i wszystko niby jest ok. z rury czuć nie spaloną benzynę może kto coś wie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #2 Napisano 3 Czerwca 2009 (edytowane) mam paska b5 1.6 benzyna 98 rok. przy odpalaniu motor pali nieróno tak jakby na trzech cylindrach po czym za chwilę wyrównuje obroty i wszystko niby jest ok. z rury czuć nie spaloną benzynę może kto coś wie? Przyczyną takiego stanu rzeczy może być: - świeca - przewód wys. napięcia - słabe ciśnienie na cylindrze/ekstremalnie/ - brak paliwa na dawce rozruchowej Proponuję najpierw zlokalizować który to cylinder. 1.Najprostszy sposób, a zarazem trochę bolesny, to po kolei dotknąć przewodów wys. napięcia-jeśli któryś ma przebicie to zaraz się dowiesz . 2.W momencie kiedy silnik nierówno pracuje odłączać po kolei przewody i już będziesz wiedział który gar niedomaga/po odłączeniu trefnego cylindra praca silnika się nie zmieni/. 3.Odpalić silnik i zanim zacznie równo pracować zgasić. Wykręcić wszystkie świece i sprawdzić która jest inna od pozostałych. Zazwyczaj któraś w takim przypadku jest bardziej mokra /brak iskry/ sucha /brak paliwa/ i już wiesz z którym cylindrem jest problem. 4.Sprawdzić stan izolatorów i elektrod świec, wyczyścić szczotką drucianą świeczki, ustawić przerwy między elektrodami. 5.Ewentualnie wymienić świece jeśli już mają kilkadziesiąt tyś. kilometrów. Zazwyczaj takie objawy jak u Ciebie to wina układu elektrycznego, ale nie wykluczone, że może też coś być z układem zasilania. Edytowane 3 Czerwca 2009 przez zippo68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankowiak Zgłoś #3 Napisano 3 Czerwca 2009 dzięki kolego - oczywiście sprawdzę. świece, kable i czujnik temperatury niedawno wymieniałem (oryginały). a co miałeś na myśli aby sprawdzic w układzie zasilania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #4 Napisano 3 Czerwca 2009 Ja jednak obstawiam czujnik temperatury cieczy.Uszkodzone wychodzą od producenta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #5 Napisano 3 Czerwca 2009 jak ja miałem drgania po odpaleniu to padł mi przepływomierz .... wystarczy odpiąć i odpalić bez niego i już będziesz wiedział ... może to tylko to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #6 Napisano 3 Czerwca 2009 dzięki kolego - oczywiście sprawdzę. świece, kable i czujnik temperatury niedawno wymieniałem (oryginały). a co miałeś na myśli aby sprawdzic w układzie zasilania? Czy te objawy występują tylko na zimnym silniku, czy na ciepłym też? I czy nie zaczął Ci trochę więcej palić? Jeśli rzeczywiście niedomaga na jeden cylinder to może też być uszkodzony wtryskiwacz. Może "lać" i wtedy w momencie odpalania jest zbyt dużo paliwa i przylewa świecę. Pisałeś wcześniej, że śmierdzi benzyną więc ewidentnie nie spala mieszanki. To jest trochę takie wróżenie z fusów na odległość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankowiak Zgłoś #7 Napisano 3 Czerwca 2009 mimo tego wróżenia i tak dzięki za sugestie postaram się to wszystko posprawdzać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweliewelina Zgłoś #8 Napisano 3 Czerwca 2009 A nie ubywa ci płynu chłodniczego? W starym Kadecie miałem to samo. Uszczelka pod głowicą się skończyła i przez noc ciekło do gara. Po odpaleniu chodził na 3 cylindry, po wykręceniu świecy z niedziałającego cylindra mokro od płynu. Po 15-20 sekundach nierównej pracy zaskakiwał i jak ręką odjął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankowiak Zgłoś #9 Napisano 4 Czerwca 2009 tak jak Kolego piszesz - właśnie płyn ubywa i nie wiadomo gdzie? co prawda nie są to duże ilości, ale jednak dające do myślenia. chyba w najbliższym czasie trzeba podniesć głowicę. dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankowiak Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2009 kolego paweliewelina - dziękuję, oczywiście uszczelka pod gowicą. myslę że już jest ok. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dydek33 Zgłoś #11 Napisano 21 Listopada 2011 Mam podobny problem z Passatem B5 97 r 1.6 benzyna 100 km. U mnie po odpaleniu silnika problem nie znika caly czas jeden cylinder nie pali a odgłos silnika jest jakby pochodził z diesla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sandal23rx Zgłoś #12 Napisano 7 Stycznia 2012 Witam, proszęo pomoc gdyż juz nie wiem co robić. Auto po rozgrzaniu pali tulko na 3 cylindry z przerwami. Sprawdzałem świece, lekko przydymione 2 sztuki; wymieniony filter paliwa(był jeszcze tak stary, jak auto po 230tys.), wymieniony czujnik temp. wody, moduł sterujący silnikiem wymieniony, przepływomierz wyczyszczony, wtryskiwacze podają jednakową dawkę paliwa pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2012 wymien swiece a potem kable ale stawiam na swiece 90 procent Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomass88 Zgłoś #14 Napisano 7 Stycznia 2012 Auto po rozgrzaniu pali tulko na 3 cylindry z przerwami. Sprawdzałem świece, lekko przydymione 2 sztuki; wymieniony filter paliwa(był jeszcze tak stary, jak auto po 230tys.), wymieniony czujnik temp. wody, moduł sterujący silnikiem wymieniony, przepływomierz wyczyszczony, wtryskiwacze podają jednakową dawkę paliwa Sprawdź kompresję na poszczególnych cylindrach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spirre Zgłoś #15 Napisano 19 Lutego 2012 Witam a jaki jest koszt wymiany uszczelki pod glowica w b6??? ---------- Dodano o 17:41 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:38 ---------- U mnie sie dzieje podobnie,tylko ze plyn mi nie ubywa,czasem przy porannym odpaleniu chodzi na trzy gary,ale ja tu obstawiam cewke,bo kolezka w golfie mial to samo i byla cewka?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaka Zgłoś #16 Napisano 19 Lutego 2012 3 miechy temu jak miałem mondeo to było u mnie tak samo i przyczyną była cewka. Wiec w twoim pasku też raczej padła cewka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spirre Zgłoś #17 Napisano 19 Lutego 2012 Nio wlasnie tak mysle,a nie orientujesz sie jaki jest koszt cewki w pl? Bo koles w Stochkolmie za 4 cewki z wymiana zaplacil ok 1000 zl?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaka Zgłoś #18 Napisano 19 Lutego 2012 Do paska b6 nie wiem ile kosztuje do Mondeo zapłaciłem 150zł/szt. Ale jak szukasz cewki to polecam z firmy Beru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_M86 Zgłoś #19 Napisano 18 Września 2012 Witam. Mam passata b5 FL sedan 1.6 ALZ 102KM LPG KME Diego OMVL RegFast. Gdy kupiłem wyczuwałem benzynę. Ciężko było to namierzyć ale okazało się, że przy pompie paliwa brakuje takiej gumowej uszczelki, gdy ją założyłem zapach benzyny znikł lecz po pewnym czasie pojawił się problem z odpalaniem. Może to nie mieć z tym związku ale ja podejrzewam, że ma. Od miesiąca wertuje fora bujam się po specach i nie mogę sobie dać z tym rady. Objaw jest taki, że auto ciężko odpala rano bądź po dłuższym postoju. W ciągu dnia jest ok lecz jak rano odpalam to kicha prycha jakby nie palił na wszystkie tłoki, śmierdzi benzyną, szarpie go, nie chce wejść na obroty, nie reaguje na gaz dopiero sam po pewnym czasie osiągnie te 1000 obr i po chwili jest ok. Wkurza mnie to bardzo bo ostatnio kręciłem go z 5 razy i obawiam się że w końcu nie uda mi się go wcale odpalić. Wymieniłem filtr paliwa, świece, przewody, czujnik temp cieczy (ten w głowicy), czyszczona przepustnica i ciągle to samo. Nieraz odpali bez problemu ale rano zawsze jest tak jakby nie palił na wszystkie cylindry. Dziś dojechałem do pracy, było ok. Po południu odpalam chodzi jak traktor kontrolka check engine miga ciągle i jest tak jakby nie palił na wszystkie tłoki. W związku z tym, że nie było tej gumy przy pompie paliwa podejrzewam związek, że ktoś celowo to wyjął. Na forum wyczytałem o zatkanym odpowietrzeniu zbiornika paliwa lecz jeździłem bez korka i nic to nie dało. Podejrzewałem też, że może zawór LPG nie trzyma i zalewa się gazem ale jeździłem tydzień z pustym zbiornikiem i zakręconą butlą i bez rezultatu. Proszę o sugestie i pomoc. Dodam, że zawsze po takim ciężkim odpaleniu w czasie jazdy jest wszystko ok, auto normalnie przyspiesza zarówno na LPG jak i benzynie. Zamówiłem pompę paliwa ale obawiam się, że to nic nie da bo jak jeżdżę w ciągu dnia to wszystko jest ok, problem jest tylko z rozruchem jak auto dłużej stoi - tak jakby się zalewał bo śmierdzi wtedy benzyną. Padł też końcowy tłumik, jutro jadę na wymianę ale to przecież nie powinno mieć wpływu na rozruch. Proszę o pomoc bo mam dość nerw i ładowania kasy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #20 Napisano 18 Września 2012 kontrolka check engine miga ciągle Jakie błędy?? Zamówiłem pompę paliwa ale obawiam się, że to nic nie da Nie lepiej najpierw było by sprawdzić ciśnienie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach