Skocz do zawartości
126tomek

LED jako światła do jazdy dziennej+postojówki LED

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie panowie, mam problem...

wszystko podłączone, ale światełka gasną po odpaleniu.

kabel czerwony podłączony jest do żółto czarnego kabelka przy włączniku świateł.

jak przekręcę kluczyk to się palą, kliknę magiczny przycisk i przygasają (palą się 3 ledy), a jak już odpalę to gasną...

mam dość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie panowie, mam problem...

wszystko podłączone, ale światełka gasną po odpaleniu.

kabel czerwony podłączony jest do żółto czarnego kabelka przy włączniku świateł.

jak przekręcę kluczyk to się palą, kliknę magiczny przycisk i przygasają (palą się 3 ledy), a jak już odpalę to gasną...

mam dość.

 

Wrzuć foto i opis podłączenia kabli-bo jak narazie ani nie wiem jakie masz ani jak to w sumie podłączyłeś Kleko :] Może poprostu spada napięcie,sprawdź to na początek.Ostatnio podłączałem halogeny-wszystko grało do czasu włączenia silnika-poprostu + na tym kablu się tracił :lol

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja postanowiłem zrobić fotostory. Wg mnie jest to bardzo elegancki sposób i jak najbardziej fachowy, gdyż nie ingerujemy w instalację a dopinamy się do niej.

 

Drle jakich użyłem to lampy na diodach OSRAMa po 5 diód na lampę.

Montaż lamp:

1. Wyciągamy kratki ze zderzaka. Lewa kratka jest krótsza po prostu trzeba ją wyciągnąć z zatrzasków, natomiast lewa jest przykręcona na środku dwoma wkrętami typu torx. Po odkręceniu wkrętów należy wyciągnąć zatrzaski ramki tablicy rejestracyjnej i tak samo jak prawą wyciągnąć całą z zatrzasków.

2. Bierzemy na warsztat obie kratki. Wycinamy pierwsze z góry żeberko po wcześniejszym przymierzeniu lamp. Wycinamy je na wymiar lamp razem z tylną ścianką.

3. Przymierzamy uchwyty wiercimy 2 dziury o góry kratek na śruby i przykręcamy uchwyty, a potem same lampy.

dsc049658494644.th.jpgdsc049668513503.th.jpgdsc049678531584.th.jpgdsc049688550589.th.jpg

 

 

 

dsc049698579222.th.jpgdsc049738617748.th.jpg

 

 

 

A tak pociągnąłem przewody:

dsc049718597584.th.jpg

 

Muszę to zmienić bo delikatnie widać czerwony przewód jak się patrzy od przodu;/

 

To jak dobry będzie efekt końcowy zależy od naszej staranności w wycięciu, przymierzaniu i wierceniu otworów mocujących.

 

Instalacja elektryczna

Jak mamy przykręcone lampy możemy zająć się instalacją.Ja kupiłem lampy z wbudowanym przekaźnikiem który okazuje się w passacie zbędny. Oto jak ja to podłączyłem:

1. Ściągamy osłonę pod kierownicą. 2 śruby koło skrzynki bezpieczników, 2 pod spodem (jedna w schowku na okulary druga w schowku na książkę serwisową po prawej stronie). Po odkręceniu śrub ciągniemy do siebie aby uwolnić z zaczepów.

2. Do pinu ISO zacisnąłem kabel który ma iść do zasilania świateł (czerwony).

piniso.th.jpg

 

3. Włożyłem go do kostki przy włączniku świateł do pinu TFL. Jest tam wolne miejsce i śmiało można włożyć. Uzyskujemy wtedy + kluczyku który znika w momencie zapalenia świateł (bądź postojówek, bądź mijania). Na trzecim zdjęciu dobrze widać pin TFL.

dsc049598372660.th.jpgdsc049608394510.th.jpgtflmz.th.jpg

 

3. Przeciągamy kabel na drugą stronę auta. Zdejmujemy schowek. 3 śruby u góry schowka 2 na dole widoczne po otwarciu schowka i 2 jeszcze niżej widoczne po zamknięciu po prawej i po lewej.

4. Kabel przeciągamy tam gdzie idą przewody od klimatyzacji. Jest to na tyle bezpieczny sposób, że nie trzeba nic dziurawić i na pewno unikniemy powodzi w aucie jak w przypadku dziurawienia gumki od linki do otwierania maski. Można też przez komputer pociągnąć ale ja wolę tu.

dsc049618415053.th.jpgdsc049628439184.th.jpgdsc049638457354.th.jpg

 

 

 

5. Kabel od DRLi przeciągamy chyba jedyną dziurą do komory silnika:

dsc049758669421.th.jpg

 

A potem to już wedle uznania ja mam np tak:

dsc049768687413.th.jpgdsc049798711215.th.jpg

 

 

 

6. Kabel podpinamy do czerwonego kabla w światłach i już cieszymy się działającymi zgodnie z prawem światłami dziennymi.

 

dsc049748645186.th.jpg

 

7. Mase podpiałem tutaj ale chyba zmienie na dolną śrubę belki pod zderzakiem:

dsc049808729402.th.jpg

 

Ja dodatkowo podłączyłem sobie wyłącznik na kablu i ukryłem go w schowku na okulary, żeby wyłączać światła jak mi są niepotrzebne. Np jak potrzebuje coś zrobić przy silniku czy coś a nie chce świateł.

 

 

Jak się przyda to proszę podpiąć. Jak jakieś pytania proszę pytać:) Nie zrobiłem tylko zdjęcia jak świecą ale to jutro zrobię:)

Edytowane przez _chris_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbujemy sposobu Krzyśka.

tak btw to jesli patrzymy na te zdjęcie to z ojcem kabel przylutowaliśmy do tego, co jest pod 1 (zółty z czarnym paskiem)

dsc049608394510.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spróbujemy sposobu Krzyśka.

tak btw to jesli patrzymy na te zdjęcie to z ojcem kabel przylutowaliśmy do tego, co jest pod 1 (zółty z czarnym paskiem)

dsc049608394510.th.jpg

 

Kleko-popatrz na to: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1f1c7b9b19aeadea poniżej masz jeszcze fotkę na której dokładnie widać pin TFL

TFL.jpg

Edytowane przez Patryk_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra, jutro kupię tą blaszkę i się zrobi :P

tylko jednego leda muszę poprawić, nie dość, że wystaje mocniej niż drugi, to jeszcze pochylony jest w dół.

a kabelki wsadziłem w specjalną rurkę, coby się nie uszkodziły :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobra, jutro kupię tą blaszkę i się zrobi :P

tylko jednego leda muszę poprawić, nie dość, że wystaje mocniej niż drugi, to jeszcze pochylony jest w dół.

a kabelki wsadziłem w specjalną rurkę, coby się nie uszkodziły :D

 

No :)

Dobrze,bo niektóre kable nie są osłaniane.Dobrze je dać do peszla i będzie pewność że nic się nie stanie.Poza tym czarny peszel jest niezauważalny i dobrze osłania instalację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
peszel

gdyby nie google to nie wiedziałbym co to jest :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez miałem wsadzić w peszla ale jesli mam być szczery to nie ma miejsca w całej instalacji gdzie by się mogło coś z tym kablem stać:) ale oczywiście jak najbardziej można:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OT:

myślę, że admini powinni do warsztatu wrzucić post Krzyśka, coby inni nie musieli za dużo szukać. a no i do tego dodałbym te obrazki, co Patryk podesłał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdyby nie google to nie wiedziałbym co to jest :lol

 

No widzisz :] to tak samo jak ja wczoraj nie "łapałem" :lol

 

EOT ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapodałem to zdjęcie jak coś proszę o przeniesienie albo napiszcie co poprawić w opisie i wtedy można przykleić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuźwa, to nie to...

podłączyłem pod tfl i nie działa...

 

a do lampy jak podłączyliście ledy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kleko czerwony plus po stacyjce ,czarny -masa ,żółty-przewód przy lampie od postojówek .Jak Ty to podłączyłeś ,że nie działa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kleko czerwony plus po stacyjce ,czarny -masa ,żółty-przewód przy lampie od postojówek .Jak Ty to podłączyłeś ,że nie działa ?

o ja, zółty chyba pod xenona ojciec podłączył:wstyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy podpinaniu się wg mojego sposobu nie potrzeba już podpinać żółtego kabla pod nic. W momencie włączenia świateł postojowych na pinie TFL ginie napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załączam zdjęcia mojego paska ze światełkami Philipsa

 

:manga

Obraz 008.jpg

Obraz 011.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra, odłączyłem żółty kabelek od xenonu i działa! :jupi

 

:browar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak się zastanawiam, czy może coś takiego włożyć by do kratek od halogenów przeciwmgielnych?

link do aukcji Wyglądało by chyba świetnie, a i homologacja jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, tak się zastanawiam, czy może coś takiego włożyć by do kratek od halogenów przeciwmgielnych?

link do aukcji Wyglądało by chyba świetnie, a i homologacja jest :)

 

Próbować zawsze warto ;) Można też taniej:

http://sklep.wesem.pl/7/6713/Swiatla_do_jazdy_dziennej_typu_LOR6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności