wela156 Zgłoś #1 Napisano 22 Maja 2009 Witam. Mam Paska 1.8 silnik ADZ i zastanawiam sie czy wogole mam pelnego kompa (a moze nie mam?). Chodzi o to ze licznik wyglada tak ze po lewej stronie mam duzy wyswietlacz z godzina i "trybami MFA" a po srodku mam wyswietlacz z przebiegiem. Dziwne jest to ze nie mam manetek do sterowania kompem. Moje pytanie brzmi tak: Czy jak mam na wyswietlaczu niektywne ikonki (np. spalanie, temp oleju, itd) a nie mam manetek do sterowania, to czy moje auto posiada kompa?? Po drugie u mnie po wlaczeniu zaplonu na lewym wyswietlaczu obok zegarka pokazuje sie MFA 2. Co to oznacza i do czego sluzy?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #2 Napisano 22 Maja 2009 Jeżeli nie masz manetek to nie możesz nic przestawiać. MFA ma 2 tryby 1 i 2, 1 jest ciągły nabija wszystko cały czas dopóki się go nie zresetuje a MFA2 jest to chyba dzienny on się przy kilku godzinnym postoju samochodu sam zeruje. pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martivw75 Zgłoś #3 Napisano 22 Maja 2009 Witam Ja mam ADZ 95r ale MFA nie mam ,może ktoś wczesniej zmieniał licznik?. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #4 Napisano 22 Maja 2009 MFA bylo opcja dodatkowa, niezalezna od silnika i wyposazenia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #5 Napisano 22 Maja 2009 Jeżeli nie masz manetek to nie możesz nic przestawiać. MFA ma 2 tryby 1 i 2, 1 jest ciągły nabija wszystko cały czas dopóki się go nie zresetuje a MFA2 jest to chyba dzienny on się przy kilku godzinnym postoju samochodu sam zeruje. No ok ale co on takiego nabija?? Ja mam caly czas tryb MFA 2 Nawet jak samochod stal prawie tydzien bez akumulatora. Nie mam zielonego pojecia o co w tym chodzi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek1990 Zgłoś #6 Napisano 23 Maja 2009 a wiec tak moze ktos licznik zmienił i akurat kupił taki z MFA lub miał pod ręką MFA I pokazuje dany od początku danej jazdy, MFA II od ostatniego manualnego resetu a co do funkcji: -Zegarek -Czas, który upłynął od załączenia silnika. Czas liczony jest tylko w momencie kiedy włączony jest zapłon - L/100 km - średnie spalanie aktualizowane po każdych 100 m lub 5 sekundach - km - jaki dystans został pokonany w km - km/h - jaką średnią szybkość uzyskano (na dystansie z poz. 3) -Temperatura oleju -Temperatura otoczenia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #7 Napisano 23 Maja 2009 A może ktoś manetkę zmieniał i kupił taką bez MFA. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #8 Napisano 23 Maja 2009 MFA 2 z czasem samo się resetuje nie trzeba tego robić ręcznie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 23 Maja 2009 Skombinuj sobie brakujące elementy czujniki i manetkę a bedzie działać wszystko. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #10 Napisano 23 Maja 2009 Co wyświetla MFA i jak co się ustawia jest tego kilka tematów na forum, poszukaj. Ciebie powinno interesować czy masz w ogóle MFA i są dwie opcje, albo masz licznik od MFA przełożony i nie masz kompa lub masz kompa pokładowego a manetka jest od zwykłego bez komputera. Wyjmij licznik i zobacz czy masz przewód od podciśnienia podpięty lub zdemontuj manetkę i zobacz czy masz instalację to manetki z MFA, to tak na początek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #11 Napisano 23 Maja 2009 nie ma oddzielnego komputera od MFA cała ta filozofia zawarta jest w zegarach, w najgorszym wypadku będziesz musiał kupić manetkę i wpiąć się 4 kablami w wiązkę od zegarów, przewodu od podciśnienia też wcale być nie musi, może być sygnał z komputera. pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #12 Napisano 23 Maja 2009 nie ma oddzielnego komputera od MFA MFA=komputer w 35I przewodu od podciśnienia też wcale być nie musi, może być sygnał z komputera. A spalanie ? Chyba piszesz o B5 w najgorszym wypadku będziesz musiał kupić manetkę i wpiąć się 4 kablami w wiązkę od zegarów Pisałem wyżej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #13 Napisano 23 Maja 2009 Nie, w b4 też było spalanie brane z sygnału z komputera, bez podciśnień. pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #14 Napisano 24 Maja 2009 Chyba waldek ma racje z tym że nie ma podciśnienia. Sygnał dostaje bezpośrednio z ECU. To niby tak zwany komputer Więc jeśli kolega ma zegary z MFA to jest szansa to odpalić. Sprawdz czy masz w kolumnie kier. jakieś wolne gniazdo. http://pl.wikipedia.org/wiki/MFA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #15 Napisano 24 Maja 2009 w b4 też było spalanie brane z sygnału z komputera, bez podciśnień Dokładnie, w moim pasku tak jest, podciśnienie zastępuje przepływomierz i TPS MFA=komputer w 35I Cały ten komputer jest w zegarach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #16 Napisano 25 Maja 2009 W b3 spalanie było przez podciśnienie z kolektora, a w b4 sygnałem z komputera. Jeśli nie masz wtyczki od MFA to wystarczy odizolować i wpiąć się w 4 kable z wiązki zegarów. pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #17 Napisano 25 Maja 2009 W b3 spalanie było przez podciśnienie z kolektora, a w b4 sygnałem z komputera. No to zamieszałem bo rozbierałem licznik z Vra tylko juz nie pamiętam czy ze swojego B3 czy z B4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #18 Napisano 25 Maja 2009 Najwyraźniej z b3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vegethator1993 Zgłoś #19 Napisano 28 Czerwca 2009 można zresetować zupełnie wyniki ? gdzies czytałem, że można zresetować te wyniki... Prosze pomóżcie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 28 Czerwca 2009 Pod manetką wycieraczek masz przycisk i jak go naciśniesz i przytrzymasz to się wyzerują wskazania. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach