mesiu Zgłoś #1901 Napisano 10 Lipca 2018 20 minut temu, tauka napisał: Wgrać da radę. Tylko nie będzie działać poprawnie. I pytanie po co? da radę? żeby aktywować pikanie czujnika pasow caly czas... na 501 pika tylko 6 sekund. wgral bym jakas zmodyfikowana wersje sadze ze bylo by to do ogarniecia.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #1902 Napisano 10 Lipca 2018 Nie da rady tak zrobić. całkiem inna struktura wsadów, nie sa zamienne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mesiu Zgłoś #1903 Napisano 10 Lipca 2018 2 minuty temu, tauka napisał: Nie da rady tak zrobić. całkiem inna struktura wsadów, nie sa zamienne. wielka szkoda... mam jeszcze pytanie odnosnie zmiany bryly auta na full fisie. Problem rozwiązany zmieniłem kodowanie na 29122 i wszystko działa, dodatkowo wyczaiłem jak zmienić bryłę auta znalazłem 3 rodzaje zmieniając wartości w epromie 0x0223-->3B mała bryła, -->3F średnia bryła wygląda jak combi, 3D-->duża bryła wygląda jak van znalazlem taka informacje... niestety u mnie na w tym polu jest cos wgl innego. licznik 1J0920946A. wiadomo cos gdzie jeszcze moze sie to znajdowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1904 Napisano 1 Września 2018 Panowie, idzie gdzieś dokupić gniazdo 32-pin ? Te co się montuje w licznikach ? mam zamiar trochę pogrzebać z licznikiem i przydałaby się przejściówka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #1905 Napisano 1 Września 2018 3 godziny temu, xoslox napisał: Panowie, idzie gdzieś dokupić gniazdo 32-pin ? Te co się montuje w licznikach ? Nataniej, to pozyskać je z licznika. 3 godziny temu, xoslox napisał: mam zamiar trochę pogrzebać z licznikiem i przydałaby się przejściówka... Co trzeba grzebać, żeby była potrzebna przejściówka, tym bardziej, ze wszystkie liczniki mają takie same gniazda, minimalne różnią się pin outem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1906 Napisano 2 Września 2018 Chcę trochę poeksperymentować z licznikiem z Passata B5.5 do Polo 9N3... Wstępnie pinout rozpisałem. Przejściówka daje ten plus, że nie trzeba przepinki robić w aucie w razie jak nie uda się dopasować licznika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #1907 Napisano 2 Września 2018 7 godzin temu, xoslox napisał: Chcę trochę poeksperymentować z licznikiem z Passata B5.5 do Polo 9N3... Wstępnie pinout rozpisałem. Przejściówka daje ten plus, że nie trzeba przepinki robić w aucie w razie jak nie uda się dopasować licznika... podzielisz się tym pinoutem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1908 Napisano 2 Września 2018 (edytowane) 4 godziny temu, marecek napisał: podzielisz się tym pinoutem? Polo 9N3 Pinout licznika: Wtyczka 32 pin Niebieska T32a/1 - Cewka immo 1 T32a/2 - Światła drogowe (Main Beam) T32a/3 - Światła mijania (Low/Dip Beam) T32a/4 - Poziom/temp oleju T32a/5 - Wyjście prędkościomierza T32a/6 - Wejście prędkościomierza T32a/7 - CAN L Drive T32a/8 - CAN H Drive T32a/9 - CAN H Convience T32a/10 - CAN L Convience T32a/11 - GÓRA T32a/12 - DÓŁ T32a/15 - Poziom paliwa T32a/16 - Niski poziom płynu chłodniczego T32a/17 - Cewka immo 2 T32a/18 - Przeciwmgielne tylne T32a/19 - Przeciwmgielne przód T32a/20 - Zapięcie pasów T32a/21 - Kontrolka hamulca ręcznego T32a/22 - Niski poziom płynu hamulcowego T32a/23 - Przełącznik ciśnienia oleju T32a/24 - Wake Up ? T32a/27 - RESET T32a/30 - Niski poziom płynu spryskiwaczy T32a/31 - CZUJNIK TEMP ZEWNĘTRZNEJ T32a/32 - Masa (Terminal 31 Sensor) dla czujników Wtyczka 8 Pin: T8c/1 - Czujnik zużycia klocków T8c/4 - Prawa postojówka (58R) T8c/6 - Lewa postojówka (58L) T8c/5 - Terminal 15 T8c/7 - Terminal 30 T8c/8 - Terminal 31 (masa) Jak widać większość sygnałów jest, brakuje temperatury silnika dla zegarów, ale to kwestia dołożenia czujnika 4 pinowego i pociągnięcia kabelka do zegarów... szkoda, że nie może czytać temp po CAN. orientujecie się może czy licznik pokroju 5J0920811C idzie odczytać vag eepromem albo K+CAN Commanderem ? Edytowane 2 Września 2018 przez xoslox Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #1909 Napisano 3 Września 2018 ...a dlaczego nie można? Dzięki za pinout! Ja właśnie sie zabieram (od miesiąca) za zabawę w moduł can do arduino... uwziąłęm się, że nauczę się jak sterować zegarami z peceta przy użyciu tego modułu... (ot projekt niemająchy nic wspólnego z samochodem, ale chciałem jakoś wykorzystać dodatkowe zegary, które leżą na półce po swapie modułu 3DMFD). Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby czytać albo wypluwać dodatkowe sygnały na szynę CAN. Co dokładnie chcesz osiągnąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1910 Napisano 3 Września 2018 Do tych Polówek ciężko o jakikolwiek FIS, mam jakieś zegary z paska na półce z 1/2 FIS. To by mi w zupełności wystarczyło, czyli aktualne spalanie, zasięg, średnia... Zostaje kwestia przerobienia trochę wsadu, bo wiadomo pojemność baku będzie inna i nie wiadomo jak z k-number, trzeba będzie pewnie z GPS pojeździć i popróbować... wsadziłem kiedyś takie zegary do A3 to i do Polówki da radę Tylko chcę zrobić właśnie przejściówkę, żeby nie grzebać przy kostkach w aucie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1911 Napisano 3 Września 2018 Dzisiaj złapałem wenę i odpaliłem licznik na stole Numer 3B0 920 927 (GB / Benzyna). Próbowałem na nim ogarnąć staging ale bez rezultatu. Wsad się wgrywa, brak def a mimo to wskazówki nie wędrują. ROM niby 10A4 i według EEprom Programmera VWK501MH. Macie coś do podrzucenia na ten licznik dla TDI i żeby staging zadziałał ? Tu przerobiony przeze mnie wsad, look'nijcie czy dobrze wklepane dane: 3B0920927 staging.bin Pytanie jaki dump EU na to wgrać finalnie żeby było dobrze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #1912 Napisano 3 Września 2018 Odpal sobie w aucie i zobacz czy działa. Na stole trzeba zasilaniem się pobawić, a też nie zawsze wystartuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1913 Napisano 4 Września 2018 To jeszcze mi powiedzcie zmiana wielkosci baku na 45l - gdzie to jest we wsadzie ? Czy ten dush dump edit w opcji "Real volume of fuel tank to be entered" załatwi sprawę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1914 Napisano 4 Września 2018 2 godziny temu, xoslox napisał: Czy ten dush dump edit w opcji "Real volume of fuel tank to be entered" załatwi sprawę ? Według opisu "Dotyczy tylko posiadaczy MultiMFA / ColorMFA! Nie zmienia wskaźnika paliwa",więc raczej nie zadziała,ale spróbować możesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1915 Napisano 8 Września 2018 (edytowane) Wsadziłem te zegary do Polo (07r). I teraz tak obrotomierz wstaje. Prędkościomierz działa, ale: - kiedy zakodowana końcówka na 5 - nie działa - kiedy zakodowana na 1 (po CAN) - działa Tu siedzi w tym polo moduł bosch'a 8.0 - świeci ABS. Ikonka immo miga (mam wyłączone immo w EDC bo był swap z 1.4 edc17 na 1.9 tdi edc15) Poduszki zgasły po wykasowaniu błędu. No i świeci kontrolka ABS. Teraz pytanie, czy ona się zapala bo błąd w ABS czy razem z immo, czy to wymaga jakiejś masy napiecia na pin 19 niebieskiej wtyczki ? Błędy w ABS: 01314 - Engine Control Module 18055 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus Próbowałem różne kombinacje, kodowanie, odświeżanie can-gateway i nic, błąd dalej jest... Bak wygląda, że pokazuje na odwrót Chyba się to raczej nie zgra... P.S no i staging działa w samochodzie, więc jest to kwestia podawania terminala 15 po 30. I jeszcze taka ciekawostka. Opcja włączenia czytania temperatury po CAN działa dla tych zegarów Edytowane 8 Września 2018 przez xoslox Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1916 Napisano 9 Września 2018 (edytowane) Na próbę wgrałem wsad z golfa 1J5 920 826 i o dziwo po zakodowaniu lampka ABS gaśnie udało mi się też dograć wskazanie paliwa, otworzyłem jakiś tam wsad z polo i podmieniłem skalę. Zostało mi tylko do rozgryzienia czy da radę zrobić i prędkość i temperaturę po CAN. Bo jeśli używam tego vag dump edit to zmienia mi te wartości zamiennie i porównywałem wsady i to się zmienia w jednej komórce o adresie 0x065 wartość 80 to impulsator 81 to can a 82 to temperatura po can... Niestety kodowanie spod vcds-a nie wchodzi na xxxx1 (via CAN) kiedy nie ma w tej komórce wartości 81, jak edytuje na 82 to automatycznie kodowanie zmienia się na xxxx5 (k-value) Aktualizacja: Udało się. Wszystko działa jak chciałem, w adresie 0x065 wystarczy wstawić wartość 83 i zegary czytają i prędkość i temperaturę po CAN. Dodatkowo nawet mi się to zgrało z modułem komfortu, pokazuje otwarte drzwi. Błędów jako takich nie ma. Czekam na nowe pastylki id48 i będę montował finalnie w samochodzie Edytowane 10 Września 2018 przez xoslox Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #1917 Napisano 16 Września 2018 (edytowane) Witam Kolegów. Czy ktoś przerobi mi wsad tak żeby staging działał??? Mi jakoś nie chce działac albo źle to robie. mój wsad obecny.eep Edytowane 16 Września 2018 przez marianek59tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #1918 Napisano 16 Września 2018 Pobierz sobie ten program VAG DashDumpEdit, fajny kombajn do liczników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #1919 Napisano 16 Września 2018 Godzinę temu, marianek59tm napisał: Mi jakoś nie chce działac albo źle to robie. Coś robisz źle na pewno... Nie wiem czy staging, ale na pewno zgranie wsadu, bo ten który wrzuciłeś jest pusty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #1920 Napisano 17 Września 2018 (edytowane) Faktycznie pusty. A to z licznika. Teraz nie powinien byc pusty. EEPROM 849A.eep a ten po modyfikacji na staging po wpisaniu za daleko kończy sie eeprom. Ma sie konczyc na0x6B9 a konczy sie na 0x711. Opis modyfikacji z tej strony http://www.users.on.net/~graeme86/sweep503/sweep503.html a te 12 godzin temu, xoslox napisał: Pobierz sobie ten program VAG DashDumpEdit, fajny kombajn do liczników ten program chodzi po kablu od vcds???? Edytowane 17 Września 2018 przez marianek59tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach