Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

Załączam jeszcze jedną fotke modułu, w zaznaczonym lewym dolnym rogu widać że jakby brakowało jednego lutu, czy to może być przyczyną, czy może nie ma większego znaczenia?

Jeśli tulejka wewnątrz otworu jest cała, czyli nie skorodowana (czarna lub zielona) i przejście jest między jedną warstwą a drugą to nie ma się co martwić. Ten cały fragment obwodu wygląda jak masa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś dodałem brakujący lut, posprawdzałem pozostałem, sprawdziłem kable idące do moduł. Niestety jak podłączyłem moduł nadal był pobór prądu i nie działały wszystkie podzespoły, o których pisałem wcześniej. Może coś się w nim spaliło albo coś? Planuje zakupić nowy/używany moduł, i mam pytanie, którymi nr na module trzeba się kierować przy zakupie, bo jest ich kilka. Posiadam samochód w kombi wiem, że to też ma, znaczenie odnośnie modułu. Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem wygląda tak:

samochód stoi 2-3 dni - aku rozładowany doszętnie.

Dzisiaj sprawdziłem pobór prądu. Okazało się ,że pożera na postoju 0.6a (? - nie wiem czy dobre jednostki ?). W każdym bądź razie pobiera o dużo za dużo.

W samochodzie mam zainstalowany alarm SEO , a także kontroler antykradzieżowy KD 2006. Oba te urządzenia mam już od dłuższego czasu , więc nie wiem czy mają one związek z poborem. Aczkolwiek dodam jeszcze tylko ,że gdy zamykam samochód (pilotem - zamek centralny+autoalarm SEO) , to po minucie (a dzieje się to tak od jakiegoś czasu) , alarm 5 razy daje krótki sygnał dźwiękowy "szczeknięcie", czyli chyba coś nie tak (?).Może to też być wina "uwalonych" mikrostyków w drzwiach.

Wracając do rzeczy:

Gdy mierzyłem zużycie prądu na postoju , wyciągałem po kolei bezpieczniki.

Pobór spadł do 0,1 gdy wyjąłem bezpiecznik nr. 14 - czyli odpowiedzialny za "14 -- 10 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększąjących komfort: regulacja

lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi "

Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny poboru.

Gdy pojadę do elektryka to wiadomo , zaraz "ojojoj , trzeba pól samochodu rozbierać ... kasa,kasa,kasa..." , więc chociaż wstępnie chciałbym poznać co i jak ?

Będę wdzięczny za każde sugestie !

pozdro.

Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie problem wygląda tak:

samochód stoi 2-3 dni - aku rozładowany doszętnie.

Dzisiaj sprawdziłem pobór prądu. Okazało się ,że pożera na postoju 0.6a (? - nie wiem czy dobre jednostki ?). W każdym bądź razie pobiera o dużo za dużo.

W samochodzie mam zainstalowany alarm SEO , a także kontroler antykradzieżowy KD 2006. Oba te urządzenia mam już od dłuższego czasu , więc nie wiem czy mają one związek z poborem. Aczkolwiek dodam jeszcze tylko ,że gdy zamykam samochód (pilotem - zamek centralny+autoalarm SEO) , to po minucie (a dzieje się to tak od jakiegoś czasu) , alarm 5 razy daje krótki sygnał dźwiękowy "szczeknięcie", czyli chyba coś nie tak (?).Może to też być wina "uwalonych" mikrostyków w drzwiach.

Wracając do rzeczy:

Gdy mierzyłem zużycie prądu na postoju , wyciągałem po kolei bezpieczniki.

Pobór spadł do 0,1 gdy wyjąłem bezpiecznik nr. 14 - czyli odpowiedzialny za "14 -- 10 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększąjących komfort: regulacja

lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi "

Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny poboru.

Gdy pojadę do elektryka to wiadomo , zaraz "ojojoj , trzeba pól samochodu rozbierać ... kasa,kasa,kasa..." , więc chociaż wstępnie chciałbym poznać co i jak ?

Będę wdzięczny za każde sugestie !

pozdro.

skoro po wyjęciu 14 spadło ci napięcie to sprawdź stan modułu i przyłączy doń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znaczy ,że wiązki wchodzące doń mogą być np. zaśniedziałe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znaczy ,że wiązki wchodzące doń mogą być np. zaśniedziałe ?
tak lub sam moduł uczy się pływać ewentualnie przewody przy słupku/progu kierowcy też mogą być zaśniedziałe sprawdź czy masz drożne odpływy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpływy drożne , ten pod aku i wspomaganiem. a dużo to roboty aby dostac się do tego modułu pod siedzeniem. dywaniki trzeba ciąć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odpływy drożne , ten pod aku i wspomaganiem. a dużo to roboty aby dostac się do tego modułu pod siedzeniem. dywaniki trzeba ciąć ?
nic nie trzeba ciąć wystarczy ze wywalisz plastik który jest na progu i z boku i siedzenie wyjmij/odchyl wtedy spokojnie podniesiesz wykładzinę by wyjąć moduł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jeszcze raz pobor pradu przy zamknietym samochodzie ale nie odrazu tylko po pewnym czasie (w czasie oczekiwania nie przerywaj obwodu akumulatora tzn. amperomierz musi byc wpiety caly czas oczekiwania). Zablokuj tez wlacznik klapy, aby modul komfortu widzial ze wszystko jest pozamykane. Prawdziwy pobor pradu poznasz tylko w takim ukladzie gdyz po zamknieciu auta modul konfortu pracuje jeszcze jakis czas zanim przejdzie w stan uspienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisze kolega wyżej comfort wyłacza wszystko dopiero po min 1 minucie , więc dopiero po tym czasie można coś powiedzieć na temat poboru , sam zostawiam swiatła załączone i widzę kiedy je zgasi .

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem, ponieważ autko wogóle nie chce odpalić. Przekręcam kluczyk raz ( diesel ), gasną kontrolki i przekręcam dalej i lipa, nawet nie chce zakręcić, kompletne zero, poprostu wszystko gaśnie, zegary się wyłączają i przez moment wogóle nie ma "prądu" w aucie. Co może być przyczyną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze stacyjka sie uszkodzila a szczegolnie jej styki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmmm...tylko dodam jeszcze że raz po pewnej chwili wkońcu załapało i odpalił i dojechałem do domu, pod domem zgasiłem auto, spróbowałem odpalić i odpalił, zgasiłem, powtórzyłem czynność raz jeszcze odpalił, zgasiłem, odczekałem chwile i kaplica, już nie chce odpalić...teraz mam podłączony prostownik, bo może aku padł...ale niewiem czy to to, bo w sumie kupiłem nowy aku ok 1,5 roku temu. może gdzieś coś nie łączy??coś trzeba przeczyścić....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś coś może jeszcze poradzić?? Co sprawdzić, bo to wygląda tak jakby gdzieś się zwarcie robiło i przypomina to sytuacje gdy "wywala" korki w domu....

 

 

Edit. Już po problemie, bezpieczniki były ok. Przyczyną okazały się klemy od aku, trzeba było je przeczyścić...

Edytowane przez sebas176

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany...

Edytowane przez sebas176

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam pytanko do tych którzy przerabiali temat, mianowicie pacjent B5FL 1.9 częściej padają regulatory czy diody, pytam bo regulator wymieniałem 6 miesięcy temu założony boschowski i znowu pobór prądu mam 0.5A po odłączeniu wtyczki regulatora nic się nie zmienia dalej jest ono na jednakowym poziomie, dopiero po odkręceniu plusa zużycie spada do zera i teraz pytanie, wiem że opcja iż regulator się wy...ał jest jak najbardziej możliwa, (gdyż w przyrodzie jak wiadomo wszystko jest możliwe) ale czy rzeczywiście ? ładowanie 14.20 na sucho, 13.90 przy załączonych odbiornikach(większość radio klima światła itp) czy prędzej któraś dioda na mostku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, mam pytanko do tych którzy przerabiali temat, mianowicie pacjent B5FL 1.9 częściej padają regulatory czy diody, pytam bo regulator wymieniałem 6 miesięcy temu założony boschowski i znowu pobór prądu mam 0.5A po odłączeniu wtyczki regulatora nic się nie zmienia dalej jest ono na jednakowym poziomie, dopiero po odkręceniu plusa zużycie spada do zera i teraz pytanie, wiem że opcja iż regulator się wy...ał jest jak najbardziej możliwa, (gdyż w przyrodzie jak wiadomo wszystko jest możliwe) ale czy rzeczywiście ? ładowanie 14.20 na sucho, 13.90 przy załączonych odbiornikach(większość radio klima światła itp) czy prędzej któraś dioda na mostku?

 

Ładowanie jest jak najbardziej w porządku.Sam regulator może być ok,warto by było przemierzyć dokładnie cały alternator.Skoro regulator był wymieniany to coś innego nie jest w porządku.Moim zdaniem dioda padnie najpierw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak trzeba będzie zrobić :) sęk w tym, że nie bardzo mi się znowu chce wyciągać ten alternator :) no nic jutro dam znać co i jak jak to rozbiorę... dodam jeszcze dla potomnych że zużycie miałem w sumie 1.22A ponad 0.7 brał moduł komfortu, który obszedłem przekaźnikiem.

 

---------- Post added at 20:23 ---------- Previous post was at 19:55 ----------

 

Gdy mierzyłem zużycie prądu na postoju , wyciągałem po kolei bezpieczniki.

Pobór spadł do 0,1 gdy wyjąłem bezpiecznik nr. 14 - czyli odpowiedzialny za "14 -- 10 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększąjących komfort: regulacja

lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi "

Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny poboru.

zrób obejście obwodu tak jak zrobiłem to ja, na 30A przekaźniku, masa na stałe, plus po stacyjce i odcinasz obwód po bezpieczniku, jak ręką odjął, zużycie spadło u mnie o 0.7 ampera, a wszystko działa gdyż zasilanie masz po zapłonie, koszt 20PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupa z modułem, zrobione przeze mnie obejście nie działa jak powinno, pozostaje tylko wymiana modułu :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez to mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności