traba Zgłoś #421 Napisano 20 Marca 2011 Załączam jeszcze jedną fotke modułu, w zaznaczonym lewym dolnym rogu widać że jakby brakowało jednego lutu, czy to może być przyczyną, czy może nie ma większego znaczenia? Jeśli tulejka wewnątrz otworu jest cała, czyli nie skorodowana (czarna lub zielona) i przejście jest między jedną warstwą a drugą to nie ma się co martwić. Ten cały fragment obwodu wygląda jak masa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Telesfor Zgłoś #422 Napisano 21 Marca 2011 Witam, dziś dodałem brakujący lut, posprawdzałem pozostałem, sprawdziłem kable idące do moduł. Niestety jak podłączyłem moduł nadal był pobór prądu i nie działały wszystkie podzespoły, o których pisałem wcześniej. Może coś się w nim spaliło albo coś? Planuje zakupić nowy/używany moduł, i mam pytanie, którymi nr na module trzeba się kierować przy zakupie, bo jest ich kilka. Posiadam samochód w kombi wiem, że to też ma, znaczenie odnośnie modułu. Dzięki za pomoc, pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #423 Napisano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) u mnie problem wygląda tak: samochód stoi 2-3 dni - aku rozładowany doszętnie. Dzisiaj sprawdziłem pobór prądu. Okazało się ,że pożera na postoju 0.6a (? - nie wiem czy dobre jednostki ?). W każdym bądź razie pobiera o dużo za dużo. W samochodzie mam zainstalowany alarm SEO , a także kontroler antykradzieżowy KD 2006. Oba te urządzenia mam już od dłuższego czasu , więc nie wiem czy mają one związek z poborem. Aczkolwiek dodam jeszcze tylko ,że gdy zamykam samochód (pilotem - zamek centralny+autoalarm SEO) , to po minucie (a dzieje się to tak od jakiegoś czasu) , alarm 5 razy daje krótki sygnał dźwiękowy "szczeknięcie", czyli chyba coś nie tak (?).Może to też być wina "uwalonych" mikrostyków w drzwiach. Wracając do rzeczy: Gdy mierzyłem zużycie prądu na postoju , wyciągałem po kolei bezpieczniki. Pobór spadł do 0,1 gdy wyjąłem bezpiecznik nr. 14 - czyli odpowiedzialny za "14 -- 10 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększąjących komfort: regulacja lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi " Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny poboru. Gdy pojadę do elektryka to wiadomo , zaraz "ojojoj , trzeba pól samochodu rozbierać ... kasa,kasa,kasa..." , więc chociaż wstępnie chciałbym poznać co i jak ? Będę wdzięczny za każde sugestie ! pozdro. Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #424 Napisano 6 Kwietnia 2011 u mnie problem wygląda tak:samochód stoi 2-3 dni - aku rozładowany doszętnie. Dzisiaj sprawdziłem pobór prądu. Okazało się ,że pożera na postoju 0.6a (? - nie wiem czy dobre jednostki ?). W każdym bądź razie pobiera o dużo za dużo. W samochodzie mam zainstalowany alarm SEO , a także kontroler antykradzieżowy KD 2006. Oba te urządzenia mam już od dłuższego czasu , więc nie wiem czy mają one związek z poborem. Aczkolwiek dodam jeszcze tylko ,że gdy zamykam samochód (pilotem - zamek centralny+autoalarm SEO) , to po minucie (a dzieje się to tak od jakiegoś czasu) , alarm 5 razy daje krótki sygnał dźwiękowy "szczeknięcie", czyli chyba coś nie tak (?).Może to też być wina "uwalonych" mikrostyków w drzwiach. Wracając do rzeczy: Gdy mierzyłem zużycie prądu na postoju , wyciągałem po kolei bezpieczniki. Pobór spadł do 0,1 gdy wyjąłem bezpiecznik nr. 14 - czyli odpowiedzialny za "14 -- 10 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększąjących komfort: regulacja lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi " Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny poboru. Gdy pojadę do elektryka to wiadomo , zaraz "ojojoj , trzeba pól samochodu rozbierać ... kasa,kasa,kasa..." , więc chociaż wstępnie chciałbym poznać co i jak ? Będę wdzięczny za każde sugestie ! pozdro. skoro po wyjęciu 14 spadło ci napięcie to sprawdź stan modułu i przyłączy doń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #425 Napisano 6 Kwietnia 2011 znaczy ,że wiązki wchodzące doń mogą być np. zaśniedziałe ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #426 Napisano 6 Kwietnia 2011 znaczy ,że wiązki wchodzące doń mogą być np. zaśniedziałe ? tak lub sam moduł uczy się pływać ewentualnie przewody przy słupku/progu kierowcy też mogą być zaśniedziałe sprawdź czy masz drożne odpływy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #427 Napisano 6 Kwietnia 2011 odpływy drożne , ten pod aku i wspomaganiem. a dużo to roboty aby dostac się do tego modułu pod siedzeniem. dywaniki trzeba ciąć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #428 Napisano 6 Kwietnia 2011 odpływy drożne , ten pod aku i wspomaganiem. a dużo to roboty aby dostac się do tego modułu pod siedzeniem. dywaniki trzeba ciąć ? nic nie trzeba ciąć wystarczy ze wywalisz plastik który jest na progu i z boku i siedzenie wyjmij/odchyl wtedy spokojnie podniesiesz wykładzinę by wyjąć moduł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #429 Napisano 6 Kwietnia 2011 sprawdz jeszcze raz pobor pradu przy zamknietym samochodzie ale nie odrazu tylko po pewnym czasie (w czasie oczekiwania nie przerywaj obwodu akumulatora tzn. amperomierz musi byc wpiety caly czas oczekiwania). Zablokuj tez wlacznik klapy, aby modul komfortu widzial ze wszystko jest pozamykane. Prawdziwy pobor pradu poznasz tylko w takim ukladzie gdyz po zamknieciu auta modul konfortu pracuje jeszcze jakis czas zanim przejdzie w stan uspienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flashhh Zgłoś #430 Napisano 11 Kwietnia 2011 Jak pisze kolega wyżej comfort wyłacza wszystko dopiero po min 1 minucie , więc dopiero po tym czasie można coś powiedzieć na temat poboru , sam zostawiam swiatła załączone i widzę kiedy je zgasi . pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebas176 Zgłoś #431 Napisano 14 Kwietnia 2011 Witam mam problem, ponieważ autko wogóle nie chce odpalić. Przekręcam kluczyk raz ( diesel ), gasną kontrolki i przekręcam dalej i lipa, nawet nie chce zakręcić, kompletne zero, poprostu wszystko gaśnie, zegary się wyłączają i przez moment wogóle nie ma "prądu" w aucie. Co może być przyczyną?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #432 Napisano 14 Kwietnia 2011 moze stacyjka sie uszkodzila a szczegolnie jej styki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebas176 Zgłoś #433 Napisano 14 Kwietnia 2011 hmmm...tylko dodam jeszcze że raz po pewnej chwili wkońcu załapało i odpalił i dojechałem do domu, pod domem zgasiłem auto, spróbowałem odpalić i odpalił, zgasiłem, powtórzyłem czynność raz jeszcze odpalił, zgasiłem, odczekałem chwile i kaplica, już nie chce odpalić...teraz mam podłączony prostownik, bo może aku padł...ale niewiem czy to to, bo w sumie kupiłem nowy aku ok 1,5 roku temu. może gdzieś coś nie łączy??coś trzeba przeczyścić.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebas176 Zgłoś #434 Napisano 15 Kwietnia 2011 (edytowane) czy ktoś coś może jeszcze poradzić?? Co sprawdzić, bo to wygląda tak jakby gdzieś się zwarcie robiło i przypomina to sytuacje gdy "wywala" korki w domu.... Edit. Już po problemie, bezpieczniki były ok. Przyczyną okazały się klemy od aku, trzeba było je przeczyścić... Edytowane 15 Kwietnia 2011 przez sebas176 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebas176 Zgłoś #435 Napisano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) Problem rozwiązany... Edytowane 23 Kwietnia 2011 przez sebas176 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adikrakow Zgłoś #436 Napisano 29 Kwietnia 2011 witam, mam pytanko do tych którzy przerabiali temat, mianowicie pacjent B5FL 1.9 częściej padają regulatory czy diody, pytam bo regulator wymieniałem 6 miesięcy temu założony boschowski i znowu pobór prądu mam 0.5A po odłączeniu wtyczki regulatora nic się nie zmienia dalej jest ono na jednakowym poziomie, dopiero po odkręceniu plusa zużycie spada do zera i teraz pytanie, wiem że opcja iż regulator się wy...ał jest jak najbardziej możliwa, (gdyż w przyrodzie jak wiadomo wszystko jest możliwe) ale czy rzeczywiście ? ładowanie 14.20 na sucho, 13.90 przy załączonych odbiornikach(większość radio klima światła itp) czy prędzej któraś dioda na mostku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #437 Napisano 29 Kwietnia 2011 witam, mam pytanko do tych którzy przerabiali temat, mianowicie pacjent B5FL 1.9 częściej padają regulatory czy diody, pytam bo regulator wymieniałem 6 miesięcy temu założony boschowski i znowu pobór prądu mam 0.5A po odłączeniu wtyczki regulatora nic się nie zmienia dalej jest ono na jednakowym poziomie, dopiero po odkręceniu plusa zużycie spada do zera i teraz pytanie, wiem że opcja iż regulator się wy...ał jest jak najbardziej możliwa, (gdyż w przyrodzie jak wiadomo wszystko jest możliwe) ale czy rzeczywiście ? ładowanie 14.20 na sucho, 13.90 przy załączonych odbiornikach(większość radio klima światła itp) czy prędzej któraś dioda na mostku? Ładowanie jest jak najbardziej w porządku.Sam regulator może być ok,warto by było przemierzyć dokładnie cały alternator.Skoro regulator był wymieniany to coś innego nie jest w porządku.Moim zdaniem dioda padnie najpierw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adikrakow Zgłoś #438 Napisano 29 Kwietnia 2011 no tak trzeba będzie zrobić sęk w tym, że nie bardzo mi się znowu chce wyciągać ten alternator no nic jutro dam znać co i jak jak to rozbiorę... dodam jeszcze dla potomnych że zużycie miałem w sumie 1.22A ponad 0.7 brał moduł komfortu, który obszedłem przekaźnikiem. ---------- Post added at 20:23 ---------- Previous post was at 19:55 ---------- Gdy mierzyłem zużycie prądu na postoju , wyciągałem po kolei bezpieczniki.Pobór spadł do 0,1 gdy wyjąłem bezpiecznik nr. 14 - czyli odpowiedzialny za "14 -- 10 -- Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększąjących komfort: regulacja lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi " Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny poboru. zrób obejście obwodu tak jak zrobiłem to ja, na 30A przekaźniku, masa na stałe, plus po stacyjce i odcinasz obwód po bezpieczniku, jak ręką odjął, zużycie spadło u mnie o 0.7 ampera, a wszystko działa gdyż zasilanie masz po zapłonie, koszt 20PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adikrakow Zgłoś #439 Napisano 7 Maja 2011 kupa z modułem, zrobione przeze mnie obejście nie działa jak powinno, pozostaje tylko wymiana modułu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #440 Napisano 15 Maja 2011 ja tez to mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach