adams Zgłoś #281 Napisano 20 Października 2009 grzeje kotleta grzeje ... Wymienialem termostat i czujnik jakies 7 tysi temu i mam ten sam objaw co adams i pol7777 jest to wiec typowe dla niektorych ATJ/AJM Silnik nagrzewa sie elegancko do 90 stopni i trzyma zdrowo 90 na trasie. Na postoju ma tendencje do spadku temp do 70-80C przy ogrzewaniu kabiny. moim zdaniem to termostat, u mnie był ten sam objaw i wymiana termostatu pomogła, trzyma cały czas 90 stopni a ja wymieniałem termostat i czujnik temperatury, i dalej ten sam problem. Ale olałem sprawę bo widocznie ten typ tak ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #282 Napisano 21 Października 2009 A ja wymienilem swiece zarowe i grzeje sie polowe szybciej teraz 4-5 km przy 4 st na dworze i silnik 90 st ma ja wlasciwie nie widze zwiazku swiec zarowych z temperatura silnika....jezeli takowa jest to prosze o wyjasnienie bo ciekawi mnie to. Mowie calkiem wyraznie i bez uszczypliwosci, pozdrawiam, Agent Tomek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #283 Napisano 21 Października 2009 No swiece zarowe daja raczej za mało ciepła zebym w tak krotkim czasie nagrzać silnik... ale w jakims ułamku na pewno pomagaja... Nie dawno był tez temat o świecach grzejących wode przed nagrzewnica... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #284 Napisano 21 Października 2009 ja wlasciwie nie widze zwiazku swiec zarowych z temperatura silnika....jezeli takowa jest to prosze o wyjasnienie bo ciekawi mnie to. Mowie calkiem wyraznie i bez uszczypliwosci, pozdrawiam, Agent Tomek. Daja daja troszke, nie grzala mi ani jedna świeca, po wymianie wszystkich 4 szt auto sie szybciej grzeje... (o 3 km wczesniej zyskuje temp. optymalna). Co do swiec zarowych, dodam ze nie ma efektu nie rownej pracy silnika (zobaczymy jak na wiekszych mrozach), do tego przypomne ze sprawne swiece zarowe zmniejszaja takze emisje szkodliwych składnikow spalin podczas rozruchu zimnego silnika:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #285 Napisano 21 Października 2009 Wszystkim, którym temp. spada na wolnych obrotach z ogrzewaniem, mają termostat do wymiany. VW zrobił tak, że od temp. 75 do 110 wskaźnik pokazuje jako 90 stopni. Więc jeśli termostat Wam nie trzyma, nie będziecie tego normalnie widzieć na wskaźniku-bo będzie tam 90. Dla przykładu u mnie było cały czas 80, wskaźnik 90 pokazywał. Po wymianie termostatu 90 stopni. Polecam przeróbkę wskaźnika na liniowy, tak żeby wyświetlał prawdziwą temperaturę, a nie jakieś pierdoły(bo oryginalnie nawet jak się nagrzewa silnik i wskazówka wędruje po polu to i tak nijak się ma do temp. faktycznej płynu-po zmianie na liniowy wskazówka idealnie pokrywa się z temp.) Najprościej sprawdźcie sobie temp. na klimatroniku-kanał 45 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #286 Napisano 21 Października 2009 Najprościej sprawdźcie sobie temp. na klimatroniku-kanał 45 Mógłbyś przypomniec procedure wejscia w te kanały? bo pamietam ze którys probowałem ale mi nie wychodziło. Ze zmiana wskaznika na bardziej liniowy to swietny pomysl, zrobił to juz ktos i moze wkleic konkretnego wartosci które trzeba zmienic we wsadzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #287 Napisano 21 Października 2009 wskaźnik: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53313 na stronie trzeciej opisałem swoją zmianę o ile dobrze pamiętam. Z doświadczenia wiem, że w każdym liczniku te drugie wartości będą inne-robiłem już cztery. klimatronik: wciśnij naraz econ, zmniejszenie temp i zmniejszenie wiatraka. Potem przełączasz kanały czerwonym i niebieskim klawiszem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #288 Napisano 21 Października 2009 pytanie z innej beczki, ale dotyczace ukl chlodzenia; czy uklad ma jakis filtr? co sie dzieje z wytracanym kamieniem i osadami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #289 Napisano 21 Października 2009 Osadzają się wewnątrz układu. W pasku nie ma takiego filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #290 Napisano 22 Października 2009 Mi temperatura z 90 st na postoju to spadala dopiero przy mrozach od -17 w dol, mniemam ze mam sprawny termostat:cool: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #291 Napisano 22 Października 2009 klimatronik kanał 45 i już widzisz jaką masz roboczą temp. a ta wszystko mówi o termostacie. Na termostacie 87 stopni otwarcie (oryginał), powinna być temp równo 90 stopni w porywach do 90kilku. Jeśli masz mnniej to termostat niesprawny. Ja też miałem przy -16 spadek na wolnych, a po za tym cały czas wskaźnik 90 pokazywał...a się okazało, że termostat nie trzymał już parametrów. Niestety przez te dziwne wskaźniki temperatury nie idzie zobaczyć kiedy termostat zaczyna nie domagać i auto nie trzyma już 90. Dopiero jak już nie działa to dopiero widać(mniej jak 75 stopni). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majowy Zgłoś #292 Napisano 23 Października 2009 Jakoś przebrnąłem przez te 15 stron ale odp na moj problem nie znalazlem. Otóż po wymanile plynu chlodniczego auto bardzo slabo sie nagrzewa w korkach dojedzie ledwo do 90 a przy normalnej jezdzie do ok 70. Przed wymiana wskaznik stal na 90 jak sosna . Plyn wymienial mi znajomy i spuszal przez dolny waz i ponoc cos odkrecal w pompie wody. Moze to przez to?. Moze ma ktos zdjecie gdzie znajduje sie waz powrotny nagrzewnicy do odpowietrzania ukladu . Moze wystarczy go tlyko dobrze odpowietrzyc i bedzi gitara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #293 Napisano 23 Października 2009 Na podszybiu, tam gdzie akumulator są dwa węże nałożone na rurki wychodzące ze ściany grodziowej, Jeden z nich, powrotny (u mnie w angliku lewy patrząc od przodu) ma dziurkę. Normalnie wąż jest nałożony tak daleko, że dziurka ta znajduje się już na rurce. Żeby odpowietrzyć, trzeba zdjąć opaskę zaciskową i zsunąć wąż, aż dziurką zacznie cieknąć płyn i odpowietrzać. Jednak normalnie powinien się sam odpowietrzyć bez tego zabiegu. Równie dobrze mógł Ci się termostat zawiesić. Najlepiej sprawdź jaką masz temp. vagiem bądź na klimatroniku jak masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majowy Zgłoś #294 Napisano 23 Października 2009 Ok dzieki. Najpierw biore sie za odpowietrzenie, jesli to nic nie da to trzeba sie bedzie wziasc za termostat:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Geedi Zgłoś #295 Napisano 23 Października 2009 Witam wszystkich, Mam taki problem: Kupiłem Autko Passat 97 rok 1.6 benzyna + LPG sekfencja, skrzynia biegów w automacie. Autko przeszło przegląd bez problemów na stacji diagnostycznej wydawało sie że jest wszystko ok. Po jakims czasie wracając z pracy do domu zaczął mi sie gotować silnik. temperatura szybko rosła. zastosowałem grzanie kabiny by zbic temperature. Pojechałem do ASO VW wykryli pekniecie uszczelki pod głowicą i wyciek płynu chłodniczego. Ale co jeszcze znaleli to połatany silikonem przewód dolny wychodzący z chłodnicy a wchodzący chyba do bloku silnika. nie wiem nie znam sie. Wymieniłem wszystko koszta ok 840zł z robocizną w innym servisie niz ASO bo ASO chciało 3000zł. Przez klik dni jezdziłem i było ok. natomiast zauważyłem stojąc w korku ze znowu rosnie temperatura. Płyn chłodniczy w normie. Wiec nie wiem w czym teraz tkwi problem. Zauwazyłem też że jest spadek mocy jak sie grzeje autko no i nie działa drugi wiatrak na chłodnicy nawet po przekroczeniu 90 stopni. Pytanie co to moze powodować? zepsuty wiatrak? czy moduł sterujący wiatrakiem czy może termostat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #296 Napisano 23 Października 2009 Kolego na chłodnicy jest jeden wiatrak a drugi bardziej po lewej stronie patrząc od przodu jest od klimy.Z tego co piszesz to który nie chodzi? Ten po lewej nie będzie chodził poniżej 3 st. nie włączy się .Ten na środku powinien się kręcić po uruchomieniu silnika w ten sposób że go ręką zatrzymasz jest to sprzęgło wiskoza i włącza się ono po przekroczeniu 90 st.Skoro on się nie kręci a ty masz spadek mocy po przekroczeniu 90 st to może ta wiskoza się zacina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #297 Napisano 24 Października 2009 Ja mam podobny problem w ATJ (1.9 TDI-PD) Po przejechaniu 20 km i staniu w korku dojechalem do domu a temperatura była 70-80 stopni. Zajrzałem pod maske... ścisnąłem najbardziej widoczny wąż, nie byl bardzo twardy... ale twardszy niz normalnie... troche plynu ubyło ze zbiorniczka ... ale po ściśnięciu węża tempreatura podskoczyły do 85 stopni i za chwile spadła. Dziwne... Boje sie o uszczelkę pod głowicą, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majowy Zgłoś #298 Napisano 25 Października 2009 no Panowie niestety odpowietzranie nic nie dalo. I tu pojawia sie pytanie czy to czyjnik temp. ktory wymienialem miesiac temu czy moze termostat. Temp. w trasie bardzo niska w korku 90 st trasa znowu spada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #299 Napisano 26 Października 2009 obstawiam na 100% termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majowy Zgłoś #300 Napisano 27 Października 2009 Panowie powiedzcie mi jeszcze tylko jedną rzecz. czy sprawdzenie temp silnika za pomocą kodów climatronika jest miarodajne? U mnie 90 na placie clima pokazuje 83, na nastepny dzien 90 na blacie 67 na climie. Nie otwiera mi sie tabela kodow ale strzelam ze temp silnika to kod 24. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach