Slay Zgłoś #261 Napisano 5 Czerwca 2009 Myjką ciśnieniową można powyginać blaszki w chłodnicy.. widziałem kiedyś chłodnicę po myciu myjką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #262 Napisano 10 Lipca 2009 nie wiem, po prostu szok, opisywana wymiana termostatu to w teorii bulka z masłem, spuściłem płyn chłodniczy, zabieram się za termostat a tam ****....alternator poniekąd blokuje dostęp...mój ATJ przeczy wszelkim zasadom i opisom, kratki z przodu też nie dało sie ściągnąć żeby płyn zlać, musiałem ściągnąć dolny wąż....poprostu załamka, nadal jestem w czarnej dupie.... witam. mam ten sam problem co kolega napisal bylby ktos w stanie poradzic jak najlatwiej wymienic termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomipe Zgłoś #263 Napisano 30 Lipca 2009 Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem passata B5 1997 1.9 TDI 110 KM, jeżdżę nim od ponad roku, temperatura na Liczniku pokazywała mi najczęściej równe 90 st, czasami spadała i wracała ponownie do 90, natomiast dziś, załozyłem osłonę pod silnik, wyjechałem z kanału i jadąc do domu zauważyłem, że zaczyna wzrastać poza dopuszczalne granice. Co może być tego przyczyną? dodam tylko, że ostatnio wymieniłem wężyk (trójnik) w układzie chłodzenia, ale nie było problemów. z góry dziękuję za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #264 Napisano 30 Lipca 2009 tomipe Przy sprawnym układzie chłodzenia nie powinno mieć wpływu to,że założyłeś osłonę pod silnik; wskazówka temperatury powinna stać równo na 90*C bez względu na temp. zewnętrzną,jeśli są wahania temperatury (szczgólnie w dół) na wskaźniku to prawdopodobną przyczyną jest niesprawny termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzymack Zgłoś #265 Napisano 30 Lipca 2009 dodajmy, że poza wahaniami temperatury obroty silnika na biegu jałowym mogą skakać. u mnie chodziło o czujnik tzw G62. koszt nowego 36zł, po wymianie jak ręką odjął + spalanie wróciło do normy. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #266 Napisano 17 Października 2009 witam moze ja opisze moj problem bo nie iwem co wymienic czy czujnik G2 czy termostat, a wiec wskazowka na zegrach pokazuje caly czas prawidlowo czyli stoi na 90stopni i nie zauwazylem zeby spadala podczas jazdy,ale Vag pokazuje blad 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2),30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent. po przejechaniu ok 15 km plyn w zbiorniku jest zimny, co wymienic czujnik G2 czy termostat czy oba dla pewnosci?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #267 Napisano 17 Października 2009 Na początek prościej jest wymienić czujnik. A co do temperatury płynu w zbiorniczku wyrównawczym, to raczej temperatura zewnętrzna ma znaczenie i to - na ile się wtedy termostat otwiera.Trzeba było trochę więcej kilometrów przejechać i sprawdzić temperaturę płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #268 Napisano 17 Października 2009 u mnie problem jest taki ze jak nagrzeje silnik i pokazuje 90° to wystarczy ze go z goorki puszcze na 6 -ce bez gazu to temperatura spada albo nawet jak jadmine na tak ok 1500 obr /min to tak samo wystepuje to tylko przy niskich temperaturach, latm niemam problemow i niewiem czy to termostat czy cos innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #269 Napisano 17 Października 2009 No to raczej pompa kolego, bo silnik ma wolne obroty a pęd powietrza chłodzi czynnik - KPW? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #270 Napisano 18 Października 2009 ale jak by to byla pompa to latem w korku by mi gotowal wode nie prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #271 Napisano 18 Października 2009 ale jak by to byla pompa to latem w korku by mi gotowal wode nie prawda? No niekoniecznie, bo jest jeszcze wentylator na chłodnicy - zapomniałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #272 Napisano 18 Października 2009 ok jest wentylator ale jak pompa nie obraca to chyba by sie woda zagotowala a we wloszech temperatury po 40°c Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #273 Napisano 18 Października 2009 ale jak pompa nie obraca to chyba by sie woda zagotowala a we wloszech temperatury po 40°c Jak stoisz w korku to na wolnych obrotach pompa keci się wolno - no nie? Po to jest wentylator by to kompensować. Oczywiście przy walniętej pompie - to wszystko będzie działać do czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #274 Napisano 18 Października 2009 ale ja to mam juz prawie dwa lata i nic sie jeszcze nie stalo a pompa byla wymieniana razem z rozrzadem i za dwa miesiace bede robil rozrzad to zobacze czy to pompa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #275 Napisano 18 Października 2009 Panowie przy temp. na dworze 3-4 C auto by się rozgrzać do 90 C potrzebuję 9 km drogi to chyba wszystko jest dobrze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #276 Napisano 18 Października 2009 przy temp. na dworze 3-4 C auto by się rozgrzać do 90 C potrzebuję 9 km drogi to chyba wszystko jest dobrze? Tak -wszycho OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #277 Napisano 19 Października 2009 No niestety nasze Dieselki nagrzewaja sie dość długo, ale czym tu sie martwic wkoncu to wysokowydajny silnik, wydzielajacy stosunkowo malo ciepła a do tego kupa żelastwa 8-10km to standart Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #278 Napisano 19 Października 2009 grzeje kotleta grzeje ... Wymienialem termostat i czujnik jakies 7 tysi temu i mam ten sam objaw co adams i pol7777 jest to wiec typowe dla niektorych ATJ/AJM Silnik nagrzewa sie elegancko do 90 stopni i trzyma zdrowo 90 na trasie. Na postoju ma tendencje do spadku temp do 70-80C przy ogrzewaniu kabiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #279 Napisano 19 Października 2009 No niestety nasze Dieselki nagrzewaja sie dość długo, ale czym tu sie martwic wkoncu to wysokowydajny silnik, wydzielajacy stosunkowo malo ciepła a do tego kupa żelastwa 8-10km to standart A ja wymienilem swiece zarowe i grzeje sie polowe szybciej:) teraz 4-5 km przy 4 st na dworze i silnik 90 st ma:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #280 Napisano 20 Października 2009 grzeje kotleta grzeje ... Wymienialem termostat i czujnik jakies 7 tysi temu i mam ten sam objaw co adams i pol7777 jest to wiec typowe dla niektorych ATJ/AJM Silnik nagrzewa sie elegancko do 90 stopni i trzyma zdrowo 90 na trasie. Na postoju ma tendencje do spadku temp do 70-80C przy ogrzewaniu kabiny. moim zdaniem to termostat, u mnie był ten sam objaw i wymiana termostatu pomogła, trzyma cały czas 90 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach