Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Myjką ciśnieniową można powyginać blaszki w chłodnicy.. widziałem kiedyś chłodnicę po myciu myjką ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem, po prostu szok, opisywana wymiana termostatu to w teorii bulka z masłem, spuściłem płyn chłodniczy, zabieram się za termostat a tam ****....alternator poniekąd blokuje dostęp...mój ATJ przeczy wszelkim zasadom i opisom, kratki z przodu też nie dało sie ściągnąć żeby płyn zlać, musiałem ściągnąć dolny wąż....poprostu załamka, nadal jestem w czarnej dupie....

 

witam. mam ten sam problem co kolega napisal :P bylby ktos w stanie poradzic jak najlatwiej wymienic termostat? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem passata B5 1997 1.9 TDI 110 KM, jeżdżę nim od ponad roku, temperatura na Liczniku pokazywała mi najczęściej równe 90 st, czasami spadała i wracała ponownie do 90, natomiast dziś, załozyłem osłonę pod silnik, wyjechałem z kanału i jadąc do domu zauważyłem, że zaczyna wzrastać poza dopuszczalne granice. Co może być tego przyczyną? dodam tylko, że ostatnio wymieniłem wężyk (trójnik) w układzie chłodzenia, ale nie było problemów.

z góry dziękuję za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomipe

 

Przy sprawnym układzie chłodzenia nie powinno mieć wpływu to,że założyłeś osłonę pod silnik; wskazówka temperatury powinna stać równo na 90*C bez względu na temp. zewnętrzną,jeśli są wahania temperatury (szczgólnie w dół) na wskaźniku to prawdopodobną przyczyną jest niesprawny termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodajmy, że poza wahaniami temperatury obroty silnika na biegu jałowym mogą skakać. u mnie chodziło o czujnik tzw G62. koszt nowego 36zł, po wymianie jak ręką odjął + spalanie wróciło do normy. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

moze ja opisze moj problem bo nie iwem co wymienic czy czujnik G2 czy termostat, a wiec

wskazowka na zegrach pokazuje caly czas prawidlowo czyli stoi na 90stopni i nie zauwazylem zeby spadala podczas jazdy,ale Vag pokazuje blad 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2),30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent.

po przejechaniu ok 15 km plyn w zbiorniku jest zimny,

co wymienic czujnik G2 czy termostat czy oba dla pewnosci??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek prościej jest wymienić czujnik. A co do temperatury płynu w zbiorniczku wyrównawczym, to raczej temperatura zewnętrzna ma znaczenie i to - na ile się wtedy termostat otwiera.Trzeba było trochę więcej kilometrów przejechać i sprawdzić temperaturę płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem jest taki ze jak nagrzeje silnik i pokazuje 90° to wystarczy ze go z goorki puszcze na 6 -ce bez gazu to temperatura spada albo nawet jak jadmine na tak ok 1500 obr /min to tak samo wystepuje to tylko przy niskich temperaturach, latm niemam problemow i niewiem czy to termostat czy cos innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to raczej pompa kolego, bo silnik ma wolne obroty a pęd powietrza chłodzi czynnik - KPW? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak by to byla pompa to latem w korku by mi gotowal wode nie prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak by to byla pompa to latem w korku by mi gotowal wode nie prawda?

No niekoniecznie, bo jest jeszcze wentylator na chłodnicy - zapomniałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok jest wentylator ale jak pompa nie obraca to chyba by sie woda zagotowala a we wloszech temperatury po 40°c

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak pompa nie obraca to chyba by sie woda zagotowala a we wloszech temperatury po 40°c

Jak stoisz w korku to na wolnych obrotach pompa keci się wolno - no nie? Po to jest wentylator by to kompensować. Oczywiście przy walniętej pompie - to wszystko będzie działać do czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ja to mam juz prawie dwa lata i nic sie jeszcze nie stalo a pompa byla wymieniana razem z rozrzadem i za dwa miesiace bede robil rozrzad to zobacze czy to pompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przy temp. na dworze 3-4 C auto by się rozgrzać do 90 C potrzebuję 9 km drogi to chyba wszystko jest dobrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy temp. na dworze 3-4 C auto by się rozgrzać do 90 C potrzebuję 9 km drogi to chyba wszystko jest dobrze?

Tak -wszycho OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety nasze Dieselki nagrzewaja sie dość długo, ale czym tu sie martwic wkoncu to wysokowydajny silnik, wydzielajacy stosunkowo malo ciepła a do tego kupa żelastwa :D

8-10km to standart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grzeje kotleta grzeje ... :D

 

Wymienialem termostat i czujnik jakies 7 tysi temu i mam ten sam objaw co adams i pol7777

 

jest to wiec typowe dla niektorych ATJ/AJM

 

Silnik nagrzewa sie elegancko do 90 stopni i trzyma zdrowo 90 na trasie. Na postoju ma tendencje do spadku temp do 70-80C przy ogrzewaniu kabiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No niestety nasze Dieselki nagrzewaja sie dość długo, ale czym tu sie martwic wkoncu to wysokowydajny silnik, wydzielajacy stosunkowo malo ciepła a do tego kupa żelastwa

8-10km to standart

 

A ja wymienilem swiece zarowe i grzeje sie polowe szybciej:) teraz 4-5 km przy 4 st na dworze i silnik 90 st ma:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzeje kotleta grzeje ... :D

 

Wymienialem termostat i czujnik jakies 7 tysi temu i mam ten sam objaw co adams i pol7777

 

jest to wiec typowe dla niektorych ATJ/AJM

 

Silnik nagrzewa sie elegancko do 90 stopni i trzyma zdrowo 90 na trasie. Na postoju ma tendencje do spadku temp do 70-80C przy ogrzewaniu kabiny.

 

 

moim zdaniem to termostat, u mnie był ten sam objaw i wymiana termostatu pomogła, trzyma cały czas 90 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności