Gość looggin Zgłoś #201 Napisano 24 Maja 2008 Witam. Oczywiście temperatura silnika ma kapitalne znaczenie dla silnika. Szczególnie zaś dla silnika wysokoprężnego. Pewnie już zauważyłeś jak "twardo", stukając metalicznie chodzi silnik zimny, a jak miękko "mruczy" rozgarzany. Temperaturę w granicach 80 do 90 st. C uznać można za właściwą (i nie róbmy tu apteki licytując sie o każdy jeden stopień). Przychylam się do opini, że może być uszkodzony termostat chociaż... Jest też możliwość "zapowietrzanie" się układu chłodzenia. Dzieje się tak w przypadku po uzupełnienia dużego ubytku płynu, lub też po jego wymianie. Generalnie układ powinien odpowietrzyć się smoczynnie. Jeżeli jednak tworzą sie w układzie "korki powietrza", to blokując przepływ do chłodnicy występuje przegrzewanie się silnika. Chłodnica w tym przypadku najczęściej jest zimna (jej górna część, bo dolna zawsze musi być chłodniejsza) a silnik bardzo gorący. Czujnik temperatury nie ogrzewa wówczas płyn i jego wskazanie jest fałszywe. Jest to o tyle niebezpieczne, że brak obiegu powoduje wskazanie czujnika 40-50 st. C a silnik może mieć już 100-110 st.C. Musisz to szybko zdiagnozować! Jeżeli tak jest napisz. Opiszę witaminkę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fazi74 Zgłoś #202 Napisano 24 Maja 2008 Kolego napewno termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal_mm Zgłoś #203 Napisano 25 Maja 2008 witam wymieniałem chłodnicę na nową no i oczywiście cały płyn. ale nawet przed wymianą chłodnicy nie pokazywał 90 stopni. A jak mam sprawdzić termostat i gdzie wogóle mam go szukać ? tak jak pisałem wcześniej vag nie pokazuje żadnych błędów pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #204 Napisano 25 Maja 2008 Skoro ci nie pokazywało 90 stopni to tego termostatu nawet nie sprawdzaj, tylko od razu wymień. A gdzie go szukać? Po prawej stronie silnika, na dole, przed grubym wężem Jasno to określiłem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość looggin Zgłoś #205 Napisano 25 Maja 2008 witamwymieniałem chłodnicę na nową no i oczywiście cały płyn. ale nawet przed wymianą chłodnicy nie pokazywał 90 stopni. A jak mam sprawdzić termostat i gdzie wogóle mam go szukać ? tak jak pisałem wcześniej vag nie pokazuje żadnych błędów pozdrawiam Warto poczytać co innym w termostacie "piszczy". http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1280 Szukaj a znajdziesz. Ucz się a głupi umrzesz.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #206 Napisano 31 Maja 2008 Wymieniałem dziś termostat w moim Pasiu i mam jedną cenną uwagę dla potomnych. Odłączcie wcześniej akumulator. Wiem co mówię, ja tego nie zrobiłem myśląc, że przy odrobinie ostrożności nie dotknę kluczem do kabli przy alternatorze. No i nie dotknąłem kluczem - dotknąłem obrączką która dotykała klucza . Odrobinkę się wytopiła a ja się mocno wystraszyłem. pozdrawiam Dominek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal_mm Zgłoś #207 Napisano 31 Maja 2008 dziekuję danek za radę. wymieniłem termostat. teraz pokazuje 90 stopni pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #208 Napisano 13 Czerwca 2008 Na desce mam 80-90 stopni - tak sobie plywa, a na klimatroniku w kanale 45 pokazuje temp 68-71. Czy temp z klimatronika to ta ktorą dostaje ECU z czujnika? Czy moze to jest jedna temp ktora powinna byc i na desce i na klimatroniku? Wie ktos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz11 Zgłoś #209 Napisano 13 Czerwca 2008 Witam. U mnie w czasie upałow i przy właczony klimatroniku było cały czas 90, teraz gdy zrobiło sie chłodniej i nie uzywam klimy to temperatura stoi na kresce przed 90 nawet w czasie jazdy w miescie. Dodam że nagrzewa sie normalnie, tylko temperatura nie przekracza kreski przed 90 stopni. Czyzby termostat do wymiany? Silnik to AFN 98 rok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #210 Napisano 13 Czerwca 2008 Czyzby termostat do wymiany? Silnik to AFN 98 rok. Zrób pomiar VAGiem. U mnie czy lato, czy zima przed i pow wymianie termostatu wskazówka zawsze stoi ciut przed 90-ką. Przed wymianą termostatu VAG pokazywał 82-83 stopnie,a podczas pałowania na hamowni ~87 st. maksymalnie. Po wymianie termostatu na postoju idealnie 90, podczas jazdy 89-91. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocherr Zgłoś #211 Napisano 16 Lipca 2008 Przedstawie moj problem , może ktoś coś podpowie co zrobić. Wskaźnik temperatury na desce pokazuje podczas jazdy 99 C i utrzymuje się a VAG w tym samym czasie pokazyje temp 90 C i też utrzymuje się. Wymieniałem czyjnik - bez zmian. Po odpięciu czujnika Vag nadal pokazuje temperaturę a wskażnik opada do 0 . Czy temperatura którą odczytuje komputer jest mierzona innym czujnikiem? Co może być przyczyną . Mam wrażenie że klimatyzacja zaczęła słabiej chłodzić(klimatronic). Czy komputer mógłby zmniejszyć wydajność klimy z powodu zbyt wysokiej temperatury płynu ? Prosze o jakieś wskazówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacumi Zgłoś #212 Napisano 29 Lipca 2008 Witam. przeszukałem fora i neta i nie znalazłem odpowiedzi na swój problem więc pisze tutaj. mam passata b3 z roku 1993 silnik 1,9 TD (chyba AAZ jak dobrze pamiętam, w każdym badź razie 75 konny) a problem jest taki 2 tygodnie temu od czasu do czasu zaczęła migać (w czasie jazdy) lampka od wody (po zgaszeniu i zapaleniu samochodu wszystko wracało do normy) kilka dni temu powoli samochód zaczynał łapać wyższą temperaturę aż wczoraj jak wracałem z trasy to dobijał do 110 stopni po czym gasiłem silnik i czekałem aż ostygnie i tak co 5 km. (tego samego dnia rano wymieniłem czujnik od włączania dmuchaw na chłodnice (ten przy chłodnicy). no i dojechałem jakoś (kilka razy sie zatrzymując) (na załączonych na stałe wentylatorach na chłodnice) do domu i zacząłem mysleć i nie wiele wymyśliłem. dziś objechałem kilku mechaników i o to spostrzeżenia jeden zmierzył mi poziom CO lub CO2 w układzie chłodzenia i powiedział że albo uszczelka pod głowicą albo głowica. ale wbrew tej teori nie ubywa płynu ani nie ma płynu w oleju ani oleju w płynie chłodnicznym. no ale samochód został u mechanika i już została ściąganięta głowica i poszła do sprawdzenia (jutro sie okaże co i jak). mechanik stwierdził że na pierwszy rzut oka uszczelka była dobra a na głowicy nic nie było widać. tylko płyn chłodniczy był troche brudnawy (ciemno zielony), chłodnica raczej nie powinna być zapchana ponieważ do tej pory (do zeszłego tygodnia) temperatura cały czas sie utrzymywała w granicach 85-93 stopnie więc było dobrze. mam nadzieje że to nie jest wina termostatu ( bo to będzie mnie kosztowało już około 900 zł) dziwną rzeczą jest dla mnie to że jak jeździłem po mieście to nigdy temp nie skakała powyżej 100 stopni a jak tylko wyjechałem w trase to zaraz dobijało do 110 (i gasiłem silnik) (a dziś trochę po mieście sie najeździłem szukając wolnego mechanika) (w kielcach to jest a mechanik u którego stoi samochód to "auto-serwice" bogumił mucharski i syn) termostat jest sprawny bo do 75 stopni waż dolny był zimny a później jest nagrzewał. chłodnica jest gorąca cała. wentylatory działją (chodź mi sie wydaje że tylko jeden bieg) nie ma żadnej mazi na korku ani na bagnecie. w zbiorniczku wyrównawczym nie ma również oleju. jak otworzyłem korek od zbiorniczka wyrównawczego to widać było lejąca się cienką struge płynu (od tego małego przewodu - co by oznaczało że pompa wody działa). sorka za troszke chaotyczny temat, ale ja to polonista nie jest pozdrawiam. ehhh najgorzej że samochód to moje narzędzie pracy na chwile obecną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacumi Zgłoś #213 Napisano 2 Sierpnia 2008 Samochód naprawiony ... ale napisze od początku. po wymianie uszczelki i sprawdzeniu głowicy ( czy jest szczelna i była szczelna) <splanowaniu głowicy itp itd> mechanik złożył silnik no i zrobiłem pierwszy test. oczywiście jak tylko wyjechałem poza miasto silnik złapał 110 stopni . to powrót do mechanika i reklamacja. on powiedział że to co było do zrobienia to zrobił i teraz nie wie co. albo chłodnica albo pompa wody i kazał przyjechać następnego dnia. to ja sie wybrałem do kilku innych mechaników. jeden mądry sie znalazł i zauważył że wiatraki od chłodzenia chłodnicy sie włączają ale chodzą w drugą stronę (wtyczka przy wiatrakach obrócona o 180 stopni) . co powodowało że przy wolnej jeździe samochód sie jakoś wystudził ale przy szybszej kiedy z jednej strony wpadał pęd powietrza a z dryugiej dmuchały dmuchawy to nie dało rady i wtedy sie grzał. po odwróceniu wtyczki i poprawnej pracy wiatraków samochód przestał się grzać. dziś zrobiłem 350 km i wszystko OK . niestety naprawa (najprawdopodobniej niepotrzebna) kosztowała mnie 1000 zł , a wystarczyło tylko dobrze pomyśleć. ehhh mechanicy czasami najprostrze rozwiązania są najlepsze mam nadzieje że mój pościk sie komuś przyda pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #214 Napisano 2 Sierpnia 2008 Samochód naprawiony ... ale napisze od początku. po wymianie uszczelki i sprawdzeniu głowicy ( czy jest szczelna i była szczelna) <splanowaniu głowicy itp itd> mechanik złożył silnik no i zrobiłem pierwszy test. oczywiście jak tylko wyjechałem poza miasto silnik złapał 110 stopni . to powrót do mechanika i reklamacja. on powiedział że to co było do zrobienia to zrobił i teraz nie wie co. albo chłodnica albo pompa wody i kazał przyjechać następnego dnia. to ja sie wybrałem do kilku innych mechaników. jeden mądry sie znalazł i zauważył że wiatraki od chłodzenia chłodnicy sie włączają ale chodzą w drugą stronę (wtyczka przy wiatrakach obrócona o 180 stopni) . co powodowało że przy wolnej jeździe samochód sie jakoś wystudził ale przy szybszej kiedy z jednej strony wpadał pęd powietrza a z dryugiej dmuchały dmuchawy to nie dało rady i wtedy sie grzał. po odwróceniu wtyczki i poprawnej pracy wiatraków samochód przestał się grzać. dziś zrobiłem 350 km i wszystko OK . niestety naprawa (najprawdopodobniej niepotrzebna) kosztowała mnie 1000 zł , a wystarczyło tylko dobrze pomyśleć. ehhh mechanicy czasami najprostrze rozwiązania są najlepsze mam nadzieje że mój pościk sie komuś przyda pozdro Kolego Jacumi piszesz posty w dziale dla Passata B5, w twoim awatarze jest opis że masz passata B4 a we wcześniejszym poście piszesz że masz passata B3 i przegrzewanie silnika jego dotyczy. Kolego zdecyduj się w końcu jakim passatem jeździsz. Proponuję aby te dwa posty przenieść do odpowiedniego działu, mogą się rzeczywiście komuś przydać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #215 Napisano 7 Sierpnia 2008 wskazówka temperatury raz spada na 70, po chwili podniesie się na 90. Czasem ma takie "zwiechy"-opadnie, podniesie się. Posprawdzam jeszcze kable przy czujniku, ale czy może być to wina czujnika-do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wieno Zgłoś #216 Napisano 17 Września 2008 Witam wszystkich forumowiczów Od paru dni jestem posiadaczem Passata - mam nadzieję, że szczęśliwym. Też niestety zauważyłem problemy z wskazaniem temperatury, muszę jeszcze to poobserwować bo czasem wskazuje 90 ale za chwilę jest ok 50, (w zasadzie są to chyba skoki bo jakiś pośrednich wartości nie zauważyłem) tylko jeszcze nie przyuważyłem w jakich momentach tak się dzieje. Czy ktoś ew. mógłby podać symbole czujnika oraz termostatu odpowiedni do mojego silnika (AWX)? Z góry dziękuję.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #217 Napisano 17 Września 2008 wieno AWX: 059 919 501 A -czujnik temperatury podwójny 4 pin zielony 044 121 113 - termostat 87C-102C 038 121 119 B - uszczelniacz (oring) do termostatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dziwax Zgłoś #218 Napisano 16 Listopada 2008 auto w jezdzie miejskiej w korkach osiaga 90 lecz na trasie cos kolo 73 stopni(potrafi sie z tych 73 nagrzac do 90 przy zatloczonej jezdzie w miescie ale jak sie luz zrobi ponownie opada do 73).Termostat?????? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #219 Napisano 17 Listopada 2008 auto w jezdzie miejskiej w korkach osiaga 90 lecz na trasie cos kolo 73 stopni(potrafi sie z tych 73 nagrzac do 90 przy zatloczonej jezdzie w miescie ale jak sie luz zrobi ponownie opada do 73).Termostat??????pozdrawiam Ewidentnie termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość r2mzes Zgłoś #220 Napisano 20 Listopada 2008 Samochód naprawiony ... ale napisze od początku. po wymianie uszczelki i sprawdzeniu głowicy ( czy jest szczelna i była szczelna) <splanowaniu głowicy itp itd> mechanik złożył silnik no i zrobiłem pierwszy test. oczywiście jak tylko wyjechałem poza miasto silnik złapał 110 stopni . to powrót do mechanika i reklamacja. on powiedział że to co było do zrobienia to zrobił i teraz nie wie co. albo chłodnica albo pompa wody i kazał przyjechać następnego dnia. to ja sie wybrałem do kilku innych mechaników. jeden mądry sie znalazł i zauważył że wiatraki od chłodzenia chłodnicy sie włączają ale chodzą w drugą stronę (wtyczka przy wiatrakach obrócona o 180 stopni) . co powodowało że przy wolnej jeździe samochód sie jakoś wystudził ale przy szybszej kiedy z jednej strony wpadał pęd powietrza a z dryugiej dmuchały dmuchawy to nie dało rady i wtedy sie grzał. po odwróceniu wtyczki i poprawnej pracy wiatraków samochód przestał się grzać. dziś zrobiłem 350 km i wszystko OK . niestety naprawa (najprawdopodobniej niepotrzebna) kosztowała mnie 1000 zł , a wystarczyło tylko dobrze pomyśleć. ehhh mechanicy czasami najprostrze rozwiązania są najlepsze mam nadzieje że mój pościk sie komuś przyda pozdro Mam ten sam problem z B5, proszę tylko o informacje gdzie mogę znaleźć tą wtyczkę... bo może akurat problem jest uniwersalny i dotyczy zarówno B3 lub B4 i B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach