michualex Zgłoś #1641 Napisano 23 Czerwca 2016 Cześć chopoki. Mam taki Problem w pasku b5 AFN: - naprawiłem całą klimatyzację - przy wysokich temperaturach w ogóle nie załącza się wisko na wentylatorze od chłodzenia silnika - przy wysokich temperaturach załącza się drugi bieg na wentylatorze od klimatyzacji - temperatura na wskaźniku przy zegarach ciągle 90stopni - po podłączeniu kompa pokazuje temperature silnika 66stopni ale nie ma żadnych błędów. Pomożecie, który czujnik się skończył? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #1642 Napisano 24 Czerwca 2016 (edytowane) Cześć chopoki. - przy wysokich temperaturach w ogóle nie załącza się wisko na wentylatorze od chłodzenia silnika Pomożecie, który czujnik się skończył? Wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym powinien kręcić się cały czas od momentu odpalenia silnika. Jego prędkość zależna jest od temp. płynu chłodzenia zmieniającego gęstość oleju wiskotycznego. Zasady działania: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne Sprawa druga; Cześć chopoki. Mam taki Problem w pasku b5 AFN: - temperatura na wskaźniku przy zegarach ciągle 90stopni - po podłączeniu kompa pokazuje temperature silnika 66stopni ale nie ma żadnych błędów. Pomożecie, który czujnik się skończył? 90*C na blacie wskazówka nie powinna pokazać wcześniej niż 74*-75*C faktyczną i rośnie do min. 84-86* temp. płynu chłodniczego w czasie jazdy. Zrobiłbym jeszcze raz pomiary u kogoś innego. Edytowane 25 Czerwca 2016 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #1643 Napisano 24 Czerwca 2016 Na blacie 90*C, to faktyczna/robocza temp. płynu chłodzącego w przedziale 75*- 100*C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michualex Zgłoś #1644 Napisano 24 Czerwca 2016 Nie zawsze, w kilku wsadach widziałem od 69* nawet do 105* Najlepiej przerobić wsad żeby pokazywał liniowo (faktyczną temp.) Jeśli wskazania różnią się więcej jak kilka stopni od tego co pokazuje vag a co na blacie, do wymiany mamy czujnik temperatury g2/g62. Sent from my SM-G930F using Tapatalk dzięki Boguś. Wymienimy zobaczymy. A odnośnie tej wiskozy. To ja mogę za każdym razem ręką zatrzymać ten wiatrak. Jeżeli mam temp na desce 90 i daje gaz, to on raczej nie idzie razem z obrotami, bo powinien być hałas dość słyszalny i nie mała wichura od niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #1645 Napisano 24 Czerwca 2016 bo kreci sie sila tarcia wewnetrznego jak wiskoza chwyci to nie zatrzymasz wiatraka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michualex Zgłoś #1646 Napisano 24 Czerwca 2016 (edytowane) bo kreci sie sila tarcia wewnetrznego jak wiskoza chwyci to nie zatrzymasz wiatraka no tylko, że jeszcze ani razu nie złapała. Bo zamiast wisko załącza się zawsze wentylator elektryczny na drugi bieg. I według temp na desce nigdy nie jest powyżej 90stopni. 32stopnie na dworze, elektryk na chwile się załącza i zbije temp. poniżej 90. To normalne przy tym silniku, że po prostu nie chce się zagrzać? Bo jak wiemy wentylator elektryczny zajmuje trochę mniej niż połowę chłodnic, więc żeby zbić temp silnika to ma co robić i przy takich wysokich temperaturach jak są teraz auto bez załączenia wisko powinno mieć problemy ze zbiciem temperatury. A mój jakoś nie ma. Co on jakiś cyborg i dopiero przy +50 się będzie gotował? Edytowane 24 Czerwca 2016 przez michualex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kmicik Zgłoś #1647 Napisano 9 Lipca 2016 mój problem to taki ze mam już wymieniony 3 razy termostat w ciągu 9 miesięcy i dalej problem z temperaturą. Aktualnie trzyma mi na 65st w trasie...mechanik stwierdził ze teraz latem nawet to lepiej dla silnika ze się za bardzo nie grzeje. Czy to prawda czy wymieniać termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #1648 Napisano 9 Lipca 2016 Haha co za mechanik. Ma być w granicach 90 stopni. A więcej Ci nie pali? Zmień firmę termostatu Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kmicik Zgłoś #1649 Napisano 9 Lipca 2016 Haha co za mechanik. Ma być w granicach 90 stopni. A więcej Ci nie pali? Zmień firmę termostatu Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka no gazu w trasie wyszło koło 14litrów....a Pb 10,5.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #1650 Napisano 9 Lipca 2016 No to szukaj innej firmy. Ja miałem to samo z czujnikiem od włączenia wentylatora na chłodnicy. 4 czujniki i każdy przy innej temperaturze. Rekordzista miał przy 75. Umierał średnio co cztery miesiące w moim b3 ostatni założony załącza się przy 93-95 Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kmicik Zgłoś #1651 Napisano 9 Lipca 2016 to benzyniak i gazownik...nie ropniak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kmicik Zgłoś #1652 Napisano 13 Lipca 2016 Po wymianie termostatu nic się nie poprawiło. Dalej temp. trzyma w granicach 65stopni. Pompa sprawna bo ciecz krąży. Podejrzewam ze to czujnik temp walnięty. Czy oprócz czujnika coś jeszcze moze być nie tak? Bo słyszałem wersje ze moze uszczelka pusciła pod głowicą ale czy ona ma wpływ na na niską temp? Innych objawów padniętej uszczelki nie mam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #1653 Napisano 13 Lipca 2016 a co pokazuje vag w odczycie dla ecu i dla zegarów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #1654 Napisano 14 Lipca 2016 (edytowane) Po wymianie termostatu nic się nie poprawiło. Dalej temp. trzyma w granicach 65stopni. Pompa sprawna bo ciecz krąży. Podejrzewam ze to czujnik temp walnięty. Czy oprócz czujnika coś jeszcze moze być nie tak? Bo słyszałem wersje ze moze uszczelka pusciła pod głowicą ale czy ona ma wpływ na na niską temp? Innych objawów padniętej uszczelki nie mam.... Pompa sprawna. Przy nie sprawnej-temp. płynu ponad 90*C moze uszczelka pusciła pod głowicą - ubywa płynu i wzrasta temp ponad normę - przerabiałem to Podejrzewam ze to czujnik temp walnięty - u mnie przy uszk. czujniku temp. wskazówka na blacie z 90* opadała na podstawę wyjściową, a następnie nie poruszała się w cale. Dalej temp. trzyma w granicach 65stopni Pytanie? czy oba wentylatory pracują normalnie. Prawy/wiskoza powinien kręcić jednocześnie z odpaleniem silnika i zwiększa prędkość obrotów ze wzrostem temp. płynu chłodzącego. Lewy wentylator elektryczny włącza się na czas dłuższy w okolicach 100*C płynu chłodzącego. Ja bym założył tekturę na chłodnicę/grila i zobaczył w czasie jazdy czy wskazówka temp. na blacie przekroczy dotychczasowe 65*. Gdyby wskazówka poszła do 90*C przerwać jazdę i zdjąć tekturę. Znaczyłoby sprawność czujnika temp. Dobrze byłoby w czasie jazdy obserwować temp. na klimatroniku w opcji diagnoze. U mnie na kanale 45. Edytowane 14 Lipca 2016 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #1655 Napisano 14 Lipca 2016 Niczego nie zasłaniaj tekturą, bo jak nie masz pewności wskazać, termostatu, wentylatorów itd. to możesz tylko szkód narobić. Sprawdziłeś termostat przed założeniem ? Zagotowałeś go ? Wiesz przy jakiej temp. się otwiera ? Czy był sprawny ? Jeżeli nie to jedna z rzeczy do zrobienia. Dzisiejsze termostaty to niestety często loteria. Zanim wyciągniesz to sprawdź też wąż do chłodnicy kiedy robi się ciepły, to też z grubsza Ci da info czy termostat jest otwarty i kiedy. Porównaj w Vagu wskazania z czujnika temp. cieczy i na desce. Wisko nawet jak by było walnięte i kręciło cały czas, to zanim się termostat nie otworzy nie powinno mieć wpływu aż takiego co najwyżej by się trochę dłużej nagrzewał, w drugą stronę gdyby nie łapało to by się przegrzewał. Pełna diagnostyka, krok po kroku, dokładnie, systematycznie, każdy element, i nie ma opcji żebyś nie znalazł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kmicik Zgłoś #1656 Napisano 16 Lipca 2016 Sytuacja już opanowana. Po sprawdzeniu na vag-u okazało się ze czujnik podaje temp powietrza 50st a temp silnika 53st. Po wymianie czujnika temperatury silnika sytuacja wróciła do normy i być może niepotrzebnie był wymieniany termostat . Ten przykład pokazał mi ze zawsze trzeba zaczynać od vag-a..... P.S. wszystkim dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #1657 Napisano 16 Lipca 2016 Może ktoś wie przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej powinno załączyć się sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy w 1.9 TDI ? U mnie przy 90C nadal można wentylator zatrzymać palcem ale według serwisantów Boscha jest to objaw normalny bo sprzęgło łączy przy jeszcze wyższej temperaturze. Trochę im nie dowierzam więc wolę zapytać, temperature silnika mam zawsze w normie, nawet w upały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedi19 Zgłoś #1658 Napisano 20 Lipca 2016 Tu nie ma jakiejś określonej temp. im wyższa tym wiskoza mocniej trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Korguś Zgłoś #1659 Napisano 23 Lipca 2016 Witam Jestem zupełnie nowy a forum, podobnie sprawa się tyczy auta - z góry proszę o wyrozumiałość. Ale do rzeczy miesiąc temu stojąc w korku okk 20 min wskaźnik temperatury chłodziwa osiągnął nagle 110 stopni więc standardowo włączyłem temperaturę ogrzewania i dmuchawę na maxa i temp powoli spadała. Mechanik stwierdził, że winą było słabe sprzęgło wiskozowe i spalony bezpiecznik wentylatora klimatyzacji. po naprawie wprawdzie sytuacja się nie powtórzyła aż do wczoraj - sytuacja identyczna korek - i nagle temperatura skoczyła do 100 stopni. Zauważyłem że wentylator klimatyzacji znów nie chodzi - stąd też moje pierwsze pytanie czy załącza się on tylko w sytuacji gdy temperatura przekroczy jakiś 90 stopni jako "pomocniczy" czy też nie jest on osobnym układem. Drugie pytanie - mianowicie kiedyś jeżdżąc autem zauważyłem że jakiś czas (ok 1-2 min) bo zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki załączał się i chodził wentylator - obecnie niet. Oraz najdziwniejsze z chwilą "skoku" temperatury nie da się ustawić np. temp 26 stopni na climatroniku opcja grzania działa tylko w położeniu HI a chcą ustawić np. 24 chłodzi powietrze gdy np. na zewnątrz jest 22 stopnie. Będę wdzięczy za pomoc Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo9605 Zgłoś #1660 Napisano 23 Lipca 2016 Może termostat jest winny i się nie otwiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach