Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć chopoki.

 

Mam taki Problem w pasku b5 AFN:

- naprawiłem całą klimatyzację

- przy wysokich temperaturach w ogóle nie załącza się wisko na wentylatorze od chłodzenia silnika

- przy wysokich temperaturach załącza się drugi bieg na wentylatorze od klimatyzacji

- temperatura na wskaźniku przy zegarach ciągle 90stopni

- po podłączeniu kompa pokazuje temperature silnika 66stopni ale nie ma żadnych błędów.

 

Pomożecie, który czujnik się skończył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć chopoki.

- przy wysokich temperaturach w ogóle nie załącza się wisko na wentylatorze od chłodzenia silnika

Pomożecie, który czujnik się skończył?

Wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym powinien kręcić się cały czas od momentu odpalenia silnika. Jego prędkość zależna jest od temp. płynu chłodzenia zmieniającego gęstość oleju wiskotycznego.

Zasady działania:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne

 

Sprawa druga;

 

Cześć chopoki.

 

Mam taki Problem w pasku b5 AFN:

- temperatura na wskaźniku przy zegarach ciągle 90stopni

- po podłączeniu kompa pokazuje temperature silnika 66stopni ale nie ma żadnych błędów.

Pomożecie, który czujnik się skończył?

 

90*C na blacie wskazówka nie powinna pokazać wcześniej niż 74*-75*C faktyczną i rośnie do min. 84-86* temp. płynu chłodniczego w czasie jazdy.

Zrobiłbym jeszcze raz pomiary u kogoś innego.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na blacie 90*C, to faktyczna/robocza temp. płynu chłodzącego w przedziale 75*- 100*C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zawsze, w kilku wsadach widziałem od 69* nawet do 105* Najlepiej przerobić wsad żeby pokazywał liniowo (faktyczną temp.) Jeśli wskazania różnią się więcej jak kilka stopni od tego co pokazuje vag a co na blacie, do wymiany mamy czujnik temperatury g2/g62.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 

dzięki Boguś. Wymienimy zobaczymy.

 

A odnośnie tej wiskozy. To ja mogę za każdym razem ręką zatrzymać ten wiatrak. Jeżeli mam temp na desce 90 i daje gaz, to on raczej nie idzie razem z obrotami, bo powinien być hałas dość słyszalny i nie mała wichura od niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo kreci sie sila tarcia wewnetrznego

jak wiskoza chwyci to nie zatrzymasz wiatraka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo kreci sie sila tarcia wewnetrznego

jak wiskoza chwyci to nie zatrzymasz wiatraka

 

no tylko, że jeszcze ani razu nie złapała. Bo zamiast wisko załącza się zawsze wentylator elektryczny na drugi bieg.

 

I według temp na desce nigdy nie jest powyżej 90stopni. 32stopnie na dworze, elektryk na chwile się załącza i zbije temp. poniżej 90. To normalne przy tym silniku, że po prostu nie chce się zagrzać? Bo jak wiemy wentylator elektryczny zajmuje trochę mniej niż połowę chłodnic, więc żeby zbić temp silnika to ma co robić i przy takich wysokich temperaturach jak są teraz auto bez załączenia wisko powinno mieć problemy ze zbiciem temperatury. A mój jakoś nie ma. Co on jakiś cyborg i dopiero przy +50 się będzie gotował? :D

Edytowane przez michualex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój problem to taki ze mam już wymieniony 3 razy termostat w ciągu 9 miesięcy i dalej problem z temperaturą. Aktualnie trzyma mi na 65st w trasie...mechanik stwierdził ze teraz latem nawet to lepiej dla silnika ze się za bardzo nie grzeje. Czy to prawda czy wymieniać termostat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Haha co za mechanik. Ma być w granicach 90 stopni. A więcej Ci nie pali? Zmień firmę termostatu

 

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Haha co za mechanik. Ma być w granicach 90 stopni. A więcej Ci nie pali? Zmień firmę termostatu

 

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka

no gazu w trasie wyszło koło 14litrów....a Pb 10,5....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to szukaj innej firmy. Ja miałem to samo z czujnikiem od włączenia wentylatora na chłodnicy. 4 czujniki i każdy przy innej temperaturze. Rekordzista miał przy 75. Umierał średnio co cztery miesiące w moim b3 :) ostatni założony załącza się przy 93-95 :)

 

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to benzyniak i gazownik...nie ropniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie termostatu nic się nie poprawiło. Dalej temp. trzyma w granicach 65stopni. Pompa sprawna bo ciecz krąży. Podejrzewam ze to czujnik temp walnięty. Czy oprócz czujnika coś jeszcze moze być nie tak? Bo słyszałem wersje ze moze uszczelka pusciła pod głowicą ale czy ona ma wpływ na na niską temp? Innych objawów padniętej uszczelki nie mam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co pokazuje vag w odczycie dla ecu i dla zegarów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po wymianie termostatu nic się nie poprawiło. Dalej temp. trzyma w granicach 65stopni. Pompa sprawna bo ciecz krąży. Podejrzewam ze to czujnik temp walnięty. Czy oprócz czujnika coś jeszcze moze być nie tak? Bo słyszałem wersje ze moze uszczelka pusciła pod głowicą ale czy ona ma wpływ na na niską temp? Innych objawów padniętej uszczelki nie mam....

 

Pompa sprawna. Przy nie sprawnej-temp. płynu ponad 90*C

moze uszczelka pusciła pod głowicą - ubywa płynu i wzrasta temp ponad normę - przerabiałem to

Podejrzewam ze to czujnik temp walnięty - u mnie przy uszk. czujniku temp. wskazówka na blacie z 90* opadała na podstawę wyjściową, a następnie nie poruszała się w cale.

Dalej temp. trzyma w granicach 65stopni

Pytanie? czy oba wentylatory pracują normalnie. Prawy/wiskoza powinien kręcić jednocześnie z odpaleniem silnika i zwiększa prędkość

obrotów ze wzrostem temp. płynu chłodzącego.

Lewy wentylator elektryczny włącza się na czas dłuższy w okolicach 100*C płynu chłodzącego.

Ja bym założył tekturę na chłodnicę/grila i zobaczył w czasie jazdy czy wskazówka temp. na blacie przekroczy dotychczasowe 65*.

Gdyby wskazówka poszła do 90*C przerwać jazdę i zdjąć tekturę. Znaczyłoby sprawność czujnika temp.

Dobrze byłoby w czasie jazdy obserwować temp. na klimatroniku w opcji diagnoze. U mnie na kanale 45.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie zasłaniaj tekturą, bo jak nie masz pewności wskazać, termostatu, wentylatorów itd. to możesz tylko szkód narobić.

Sprawdziłeś termostat przed założeniem ? Zagotowałeś go ? Wiesz przy jakiej temp. się otwiera ? Czy był sprawny ? Jeżeli nie to jedna z rzeczy do zrobienia. Dzisiejsze termostaty to niestety często loteria.

Zanim wyciągniesz to sprawdź też wąż do chłodnicy kiedy robi się ciepły, to też z grubsza Ci da info czy termostat jest otwarty i kiedy.

Porównaj w Vagu wskazania z czujnika temp. cieczy i na desce.

Wisko nawet jak by było walnięte i kręciło cały czas, to zanim się termostat nie otworzy nie powinno mieć wpływu aż takiego co najwyżej by się trochę dłużej nagrzewał, w drugą stronę gdyby nie łapało to by się przegrzewał.

Pełna diagnostyka, krok po kroku, dokładnie, systematycznie, każdy element, i nie ma opcji żebyś nie znalazł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja już opanowana. Po sprawdzeniu na vag-u okazało się ze czujnik podaje temp powietrza 50st a temp silnika 53st. Po wymianie czujnika temperatury silnika sytuacja wróciła do normy i być może niepotrzebnie był wymieniany termostat :). Ten przykład pokazał mi ze zawsze trzeba zaczynać od vag-a.....

P.S. wszystkim dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej powinno załączyć się sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy w 1.9 TDI ?

 

U mnie przy 90C nadal można wentylator zatrzymać palcem ale według serwisantów Boscha jest to objaw normalny bo sprzęgło łączy przy jeszcze wyższej temperaturze. Trochę im nie dowierzam więc wolę zapytać, temperature silnika mam zawsze w normie, nawet w upały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma jakiejś określonej temp. im wyższa tym wiskoza mocniej trzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem zupełnie nowy a forum, podobnie sprawa się tyczy auta - z góry proszę o wyrozumiałość.

 

Ale do rzeczy miesiąc temu stojąc w korku okk 20 min wskaźnik temperatury chłodziwa osiągnął nagle 110 stopni więc standardowo włączyłem temperaturę ogrzewania i dmuchawę na maxa i temp powoli spadała.

Mechanik stwierdził, że winą było słabe sprzęgło wiskozowe i spalony bezpiecznik wentylatora klimatyzacji. po naprawie wprawdzie sytuacja się nie powtórzyła aż do wczoraj - sytuacja identyczna korek - i nagle temperatura skoczyła do 100 stopni.

Zauważyłem że wentylator klimatyzacji znów nie chodzi - stąd też moje pierwsze pytanie czy załącza się on tylko w sytuacji gdy temperatura przekroczy jakiś 90 stopni jako "pomocniczy" czy też nie jest on osobnym układem.

Drugie pytanie - mianowicie kiedyś jeżdżąc autem zauważyłem że jakiś czas (ok 1-2 min) bo zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki załączał się i chodził wentylator - obecnie niet.

Oraz najdziwniejsze z chwilą "skoku" temperatury nie da się ustawić np. temp 26 stopni na climatroniku opcja grzania działa tylko w położeniu HI a chcą ustawić np. 24 chłodzi powietrze gdy np. na zewnątrz jest 22 stopnie.

 

Będę wdzięczy za pomoc

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może termostat jest winny i się nie otwiera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności