Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Ja ostatnio kupowałem G12 dla aut powyżej rocznika 2008 podobno przeznaczone. Bo niby są dwa rodzaje. Ale o G13 w sklepie nie słyszałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie g13.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak to mniej więcej u mnie wygląda?

 

thumb__54bbab5e25d5f.jpg thumb__54bbab7bc696e.jpg thumb__54bbab8f34567.jpg thumb__54bbabab24fd7.jpg thumb__54bbabc16c29a.jpg

 

Dodam, że jedynie na postoju mogę osiągnąć 90 C na desce (czujniki i tak wskazują max do 80 C), lecz podczas jazdy temperatura znowu spada.

Termostat do wymiany? Z czujnikami chyba OK. W pobliskim sklepie mają Vernet'a i Gates'a.

Edytowane przez Bladiseer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cały czas się zastanawiam jaki wybrać, czy może zamawiać oryginalny z Allegro bo różnie z nimi jest. Co prawda mogę zwrócić. Co opinia to każda inna.

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez kupilem Wahler - oryginalny na 1 montaz, nawet starte ma logo vw :) bo kupilem w sklepie motoryzacyjnym a nie w aso :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wahlera(wybieralem spośród kilku sztuk) , jestem bardzo zadowolony,do chwili obecnej sprawuje się bdb.Podobno Verent się popsuł....
Kolego, zakupiłem ostatnio termostat Wahlera i okazał się wadliwy. Zakupiłem Vernet i wszystko wróciło do normy, więc powiem, że Wahler sie popsuł...............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj wahler w serwisie wymienili za 600 zl :( i nic to nie dalo. 170 km/h i 85 st... 180km:h i dopiero 90 st. Na miescie 70. Jutro czujnik wymieniam juz u siebie u znajomego. Podobno tez moze przeklamywac. Nie spoczne jak tego nie naprawie bo mam kilku kolegow z takim samym silnikiem. Wszyscy maja czy zima czy lato czy 200 czy 100 na h itp itp zawsze 90 st i ani drgnie. Czemu ja tak nie mam ? Nie wiem ! Ale nikt mi nie wmowi nawet aso ze CR sie nie dogrzewaja.

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jednak z braku czasu przelozylem montaz, a dzis na mrozie przejechalem 25 km, zamknalem auto a wentylator jeszcze pracowal 5 min. Moze faktycznie po wymianie czujnika wszystko mi wroci do normy...

 

Wymienilem czujnik.

 

Bez zmian !!! Na miescie 90 rowno. Na autostradzie 70 - 80. Zalezy jak jade.

 

Pomocy. Co jest nie tak z moim autem ???

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam pytanie ws. wskazań czujnika temperatury cieczy chłodzącej, mianowicie:

 

- sprawdzam w VAG, w ENGINE nastepnie GRUPA 7 i pokazuje COOLANT TEMPERATURE 0.9*C

- sprawdzam w VAG w INSTRUMENTS nastepnie GRUPA 3 i pokazuje COOLANT TEMPERATURE 5.0*C

 

Czy taka rozbieżność jest OK ?

Dodam, że VAG nie rejestruje błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 stopnie roznicy to nic nie znaczy,wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy naprawde w moim przypadku ASO ma racje ??? I "ten typ tak ma" ??

Niech sie wypowie ktos kto ma tak jak ja w silniku 2.0 tdi common rail.... Bo szlag mnie trafia. Wymienilem termostat (nowy wahler), czujnik temperatury oraz pompke dodatkowa wody - elektryczna. Bez zmian. Wciaz na trasie takiej gdzie jade 2 tys obrotow na 6 biegu mam 70 st. 90 mam na miescie i na autostradzie jak szybko jade. Mozna jakos zaprogramowac licznik zeby przeklamywal ? I zawsze pokazywal 90 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 stopnie roznicy to nic nie znaczy,wszystko jest ok.

 

Ale co mnie zmartwilo... zagrzalem auto, wskazówka na liczniku byla w PIONIE a temperatura w ENGINE jak i na INSTRUMENTS byla prawie taka sama - niestety nie zblizone do 90*C tylko ok 74*C - termostat ?

 

Jeszcze jedno pytanie - zauwazyłem, że dzisiaj przy odpalaniu auta mrugała mi kontrolka świec żarowych - o co chodzi ?

Jak później odpalałem auto to nie mrugała - wszystko bylo OK.

W trakcie jazdy również się nei zapalała - o co chodzi ? Hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy naprawde w moim przypadku ASO ma racje ??? I "ten typ tak ma" ??

Niech sie wypowie ktos kto ma tak jak ja w silniku 2.0 tdi common rail.... Bo szlag mnie trafia. Wymienilem termostat (nowy wahler), czujnik temperatury oraz pompke dodatkowa wody - elektryczna. Bez zmian. Wciaz na trasie takiej gdzie jade 2 tys obrotow na 6 biegu mam 70 st. 90 mam na miescie i na autostradzie jak szybko jade. Mozna jakos zaprogramowac licznik zeby przeklamywal ? I zawsze pokazywal 90 ?

wyłącz ogrzewanie i wtedy sprawdź:ziomal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyłącz ogrzewanie i wtedy sprawdź:ziomal

 

Naturalnie zrobilem to :-) Aczkolwiek... sprawdzę raz jeszcze dla pewności!

Termostat mialem wymieniany podobno na WAHLERA jakieś 3 miesiace temu - czujnik podobnie - więc hmmm :)

A czy to normalne że wentylator (ten po stronie kierowcy) caly czas mi chodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kolega starykoniu ma tak jak wlasnie bym chcial. Czyli ma 70 kilka stopni ale licznik ma w pionie bo podobno robili tak zeby przeklamywal i nie denerwowal oka.

Ja wlasnie tak bym chcial zaprogramowac. Czy mozna ???

 

Sprawdze z wyl nawiewem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kolega starykoniu ma tak jak wlasnie bym chcial. Czyli ma 70 kilka stopni ale licznik ma w pionie bo podobno robili tak zeby przeklamywal i nie denerwowal oka.

Ja wlasnie tak bym chcial zaprogramowac. Czy mozna ???

 

Sprawdze z wyl nawiewem.

 

@Mlody_tm -ja tam wolalbym miec wskazówke w pionie i ok 90*C a nie w pionie i temp ok 74*C - daimn! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy to normalne że wentylator (ten po stronie kierowcy) caly czas mi chodzi ?

Normalne jak najbardziej i oznacza, że nie hamuje obrotów usterka, np. łożysko.

Przed włączeniem się sprzęgła wiskotycznego łopatki obraca pęd powietrza z paska klinowego/wielorowkowego.

Temp. cieczy i nie tylko - w normalnych warunkach drogowych jeździć z obrotami pow. 2000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Starykoniu, ale wlasnie tak fabrycznie robili w b5tkach i w superbach - ja akurat superba mialem 1,9 130 koni. I tam wlasnie fabrycznie bylo w pionie mimo ze stan faktyczny byl inny... Celem nie denerwowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 75 C do 105 C wskazówka stoi dęba na 90 C, by nie irytować kierowcy podczas jazdy. Można zmniejszyć tą tolerancję, albo aktywować pokazywanie aktualnej temperatury.

U siebie zmieniłem na Vernet'a - koszt 36 zł, działa jak najbardziej OK. Podczas jazdy w grupie silnika mam 94 C.

Edytowane przez Bladiseer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od 75 C do 105 C wskazówka stoi dęba na 90 C, by nie irytować kierowcy podczas jazdy. Można zmniejszyć tą tolerancję, albo aktywować pokazywanie aktualnej temperatury.

U siebie zmieniłem na Vernet'a - koszt 36 zł, działa jak najbardziej OK. Podczas jazdy w grupie silnika mam 94 C.

Termostat Verneta? Ja z 3 mies temu wymienialem na wahlera i chyba juz siadl..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności