Skocz do zawartości
crommell

Oponki B4 proszę o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Drodzy forumowicze potrzebuję pomocy, a raczej porady.

Otóż jakiś czas temu zakupiłem do mojego paska oponki 205/50/16. I widać nie przemyślałem trochę tej decyzji, ponieważ na dołkach oponki z przodu przycierają mi o nadkole (przy większych prędkościach dość solidnie), no i trochę wystają.

I teraz pytanie. Rozważam zmianę przednich opon. Tylko nie wiem czy kupić 205/45/16 czy 195/50/16? Co wybrać aby oponki nie przycierały na dołkach no i nie wystawały.

Czy jest może jakaś inna możliwość rozwiązania niż zmiana opon?

Bardzo proszę o radę i z góry dziękuję

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nieco przesadziłeś z doborem opon:) Tutaj masz przykładowy link do strony z doborem szerokości opony względem felgi, wejdź w zakładkę dane techniczne http://www.felgocar.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja w swojej B3 miałem opony 205/50/16 na alusach o szerokości 7.5" i ani z przodu ani z tyłu nic nie przycierało. Obecnie jeżdżę z przodu na 195/50/16 - różnica średnicy tylko 5mm względem oryginalnych kół - dlatego, że przebiłem oponę. Nie wiem może masz zawias "nieteges" :) Aha obecnie mam założony gwint -60/-40 i z przodu na 195/50/16 nie przyciera zazwyczaj, jak się mocno dobije to czasem coś słychać, z tyłu musiałem dać dystans 5mm bo o talerzyk opona obcierała (205/50/16)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 205/45/r16 i również nic nie przyciera na seryjnym zawiasie ani nic nie wystaje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze mam standarowe zawieszenie. Może mam już sprężyny styrane i skok jest za duży? Ale zastanawiam się nad kupnem oponek 195/50/16. Kolego Nuttie jak się jeździ na tych oponkach? Mówisz że nie przyciera nic? No bo u mnie jest dziwna sytuacja. Te oponki które mam aktualnie, wystają trochę i ocierają o kant nadkola.

P.S. Może masz jakieś fotki?

Edytowane przez crommell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest kwestia opon tylko malego odsadzenia felgi(ET) i dlatego bardzo Ci wystaja z nadkola i obcieraja i niewiele da CI zmiana opon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie bo teraz sprawdziłem stare opony które miałem wcześniej i miałem z przodu 205/45/16 i praktycznie nie przycierało. Tylko na jakichś faktycznie dużych dołach. Więc wydaje mi się, że jak założę 195/50/16 to będą po pierwsze węższe i niższe, także problem powinien zniknąć. Tak mi się przynajmniej wydaje. Chyba, że się mylę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz 205*45*16 i chcesz założyć 195*50*16,to będą wyższe;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, stare miałem 205/45/16.

Aktualnie mam 205/50/16 wiec 195/50/16 będą niższe?

Czy nie tak, bo już się pogubiłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jest kwestia opon tylko malego odsadzenia felgi(ET) i dlatego bardzo Ci wystaja z nadkola i obcieraja i niewiele da CI zmiana opon

 

dokładnie, też bym sprawdził ten trop. Przez kilka dnia miałem założone 16" na oponach 205/50 i nic nie przycierało, ET ok 38

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaklep nadkole i po sprawie :D Tak golfiarze robią w zglebionych autkach jak ociera...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak mam zaklepać to nadkole?

Do zewnątrz, czy tak jakby je "skrucić". Bo za bardzo to nie wiem jak to zrobić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opona 205/45/16 -> 195/50/16 -> 205/50/16 tak wygląda wielkość opony od najmniejszej do największej, z tym że 195/50/16 jest węższa o 1 cm czyli o 5mm z każdego boku, jeżeli Cię ratuje ta sytuacja, opona wjedzie cała w nadkole to możesz zmieniać. Pomóc może także ustawienie kąta geometrii, tak by koło było lekko pochylone i chowało się "górą" w nadkolu. Twój problem jest taki, że masz felgi ze zbyt niskim ET i Ci wystają felgi/opony poza obrys auta, dlatego Ci trą o nadkola. Może masz założone dystanse, sprawdź, jak je wyjmiesz to nie będzie problemu.

 

O zaklepaniu nadkoli to bym myślał w ostateczności, jest to dość skomplikowana operacja wbrew pozorom. Chodzi o to, że tak z przodu będzie ciężko zaklepać rant bo przymocowana do rantu jest osłona nadkola i żeby zaklepać trzeba się jej pozbyć i wtedy będzie cały syf leciał do komory silnika. Problem jest jeszcze jeden, przy klepaniu rantów prawdopodobnie odejdzie Ci lakier z zagięcia, trzeba to jakimś podkładem antykorozyjnym potraktować potem - ponieważ to będzie wewnątrz to nie będzie widać i nie trzeba tego malować w kolor auta, można ale nie trzeba - można też bezbarwnym. Problem kolejny pojawia się gdy już zagniesz ranty i powstanie Ci tak jakby litera "U" pomiędzy blachą nadkola a zagiętym rantem. Musisz to tak zagiąć by nie było szpary, żeby się woda i sól nie zbierała tam bo za rok będziesz miał przeżarte przez rdzę nadkola na wylot. Żeby się nie zbierała woda, brut i sól trzeba na łączeniu posmarować np. pastą, masą na spawy. Takim czymś gęstym uszczelniającym żeby zaślepić dziury między blachami. Z tyłu będzie mniejszy problem, bo można od razu zaginać ranty, bo nadkole nie trzyma się tam. Tylko trzeba znów przestrzegać tych zasad o ochronie przed rdzą, które napisałem wyżej. Są zakłady, które mają takie urządzenie, które zagina ranty mechanicznie, bez potrzeby klepania młotkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arst30

Witam mam pytanie czy lepiej założyć zimowe opony na felgi stalowe czy na aluminiowe (kupiłem passata na alusach i nie mam felg stalowych) Prosze o porade ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup stalówki na zimę i będzie git. Felgi zwrócą ci się po kilku przekładkach samych opon :D

A tak na marginesie to nie ten dział :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności