Skocz do zawartości

jac73

  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O jac73

  • Urodziny 26.09.1973

Informacje osobiste

  • Imię
    Jacek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Suwałki

Samochód

  • Silnik
    B4 1.8 90KM (ABS)
  • Rok produkcji
    1993
  1. Cześć Z praktyki podpowiem, że nie warto wydawać kroci na najdroższy presostat (HELLA), najtańszy (TOPRAN) z reguły jest sam w sobie podejrzany (taka firma i nieciekawe opinie) chociaż nie musi być to regułą. Najlepsze w tym przypadku będzie wyjście pośrednie to np. DELPHI lub inne w cenie od 120-150 zł. Taki jest niestety przedział cenowy i tego nie przeskoczysz. Chcąc by klima jeszcze trochę podziałała to należy nieco zainwestować a z drugiej strony autko do najmłodszych już nie należy i system klimatyzacji też już sporo wychodził. Nie przejmuj się parametrami podanymi na czujniku, presostaty te mają dużą tolerancję i przedział ciśnieniowy, funkcjonują prawidłowo nawet przy jednej trzeciej ciśnienia w układzie i przy dwukrotnym jego wzroście też zadziała prawidłowo. Pozdrawiam
  2. Cześć po krótce, presostat jest tam gdzie napisałeś, podmień go bo na bank szwankują w nim styki odpowiedzialne za pracę wentylatorów (sterowane są właśnie przez przekaźnik i dlatego on brzęczy) bo otrzymuje przerywany dopływ prądu z nadpalonych styków presostatu. Tak więc drugi presostat rozwiąże sprawę i przy wymianie nie ucieknie czynnik. Jeżeli drgania (brzęczenie) występują w układzie (rurkach, przewodach itp.) to zmieniaj na bank zawór rozprężny klimy na nowy solidnej firmy i będzie ok. - przerabiałem to też u siebie i służę pomocą. Pozdrawiam
  3. Przerabiałem to u siebie, szukaj winy w presostacie (czujniku ciśnienia klimy), może być uszkodzony i nie reaguje prawidłowo. Brzęczenie przekaźnika od wentylatorów tego przy akumulatorze jest tylko skutkiem wadliwej pracy presostatu. Po wymianie na nowy ustało brzęczenie, dwa biegi went. prawidłowo pracują a wymiana czujnika nie powoduje ubytku ciśnienia czynnika bo przy presostacie jest zaworek zabezpieczający przed wydostawaniem się czynnika.
  4. jac73

    Czujnik ABS

    Czujniki te pasują jak najbardziej, przerabiasz tylko wtyczkę z prostokątnej na okrągłą tak jak pisali wcześniej koledzy i jest dobrze. Sam to przerabiałem dwa lata temu i śmigam bez żadnego problemu.
  5. To czy znajdziesz napięcie na wtyczce sprężarki zależy od wielu rzeczy: jeżeli zdejmiesz wtyczkę z presostatu (aby go ominąć) to analogicznie do zasady jego działania musisz w niej zewrzeć odpowiednie styki czyli 1 z 2 i 3 z 4, po drodze jest jeszcze przekaźnik (przy akumulatorze), który również powinien dostawać prąd z wtyczki presostatu aby mógł włączyć sprężarkę. Co do sterowania klimy to jej poprawne działanie (to czy włącza zadane funkcje) zależy m.in. od sprawności czujnika temp. zewnętrznej, czujnika nasłonecznienia, przekaźnika przy bezpiecznikach i wielu innych elementów, więc pole do popisu jest tutaj ogromne.
  6. Za podanie napięcia na sprężarkę (oczywiście za pomocą przekaźnika) odpowiada czujnik ciśnienia klimatyzacji zwany presostatem. Działa on jedynie wtedy gdy w układzie jest wystarczająca ilość czynnika (zwiera piny nr 1 i 2) i podaje napięcie na sprężarkę. Gdy jest zbyt mało czynnika lub nie ma go wcale presostat nie zadziała. Działa on także odwrotnie a mianowicie zabezpiecza również przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie i wyłącza w tym przypadku sprężarkę (rozwierając piny nr 3 i 4).
  7. Nie kombinuj nic z maglownica ani z żadną pompą, zacznij od najprostszej rzeczy, miałem to samo, szukałem dziury w całym, więc prawdopodobnie jest to wina zbiorniczka płynu a konkretnie płytki, która jest na jego dnie. Wymontuj zbiorniczek z auta, wylej z niego płyn, na dnie jest taka okrągła plastikowa płytka, która ma swoje zaczepy, sprawdź czy nie jest luźna, zapewne wyskoczyła z zatrzasków i powoduje "bulgotanie" płynu, musisz ją wcisnąć na swoje miejsce i problem zniknie Powodzenia, daj znać jaki wynik tej operacji
  8. Bierz śmiało taśmę używaną np. z allegro przedział cenowy od 70 do 130 zł. Sam też u siebie wymieniałem na używkę, kilku moich znajomych też kilka lat temu i do tej pory działają. Pamiętaj tylko o jej właściwym ustawieniu przed montażem. Kręcisz pierścieniem w lewą stronę do oporu i odkręcasz w prawo jednocześnie zliczając pełne obroty aż do oporu. To samo robisz od prawej do lewej i wiesz już ile obrotów robi, dzielisz to na dwa i masz właściwe ustawienie taśmy. Ustawienie jej w innej pozycji skutkuje szybkim jej zerwaniem:)
  9. W tym typie climatronica diagnozę błędów zrobisz po jednoczesnym naciśnięciu OFF i temp+ (musisz przytrzymać przez dłuższą chwilę) jednocześnie wyświetlają się kody: 1 1 1 1 Sterownik uszkodzony 2 3 1 2 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 3 1 3 3 Czujnik temperatury otoczenia 3 2 1 1 Czujnik temperatury w tablicy instrumentów 3 2 1 3 Czujnik temperatury zasysanego świeżego powietrza 3 2 2 3 Wyłącznik termiczny parownika 3 2 2 4 Wyłącznik ciśnieniowy klimatyzacji 3 2 3 4 Czujnik temperatury w tablicy instrumentów z dmuchawą 3 2 4 1 Czujnik fotoelektryczny nasłonecznienia 4 1 2 2 Silnik nastawnika klapy do regulacji temperatury 1 2 3 Silnik nastawnika klapy 4 1 2 4 Silnik dmuchawy świeżego powietrza 4 1 3 1 Silnik nastawnika klapy spiętrzającej 0 0 0 0 Koniec wyświetlania 4 4 4 4 Brak błędów w pamięci po naciśnięciu OFF i temp- jednocześnie mogą ale nie muszą też się wyświetlić się kody -prędkość, temp wody, itp (zależy czy masz bogatszą wersję tego sterownika) TABELA WARTOŚCI RZECZYWISTYCH CODE Nazwa WARTOŚĆ RZECZYWISTA 1231 Prędkość jazdy xxxx km/h Sprawdzanie patrz 1323 przełącznik pedałowy kick-down 1 (ZAŁ.) (tylko w przypadku automatycznej skrzyni biegów) 2 (WYŁ.) Sprawdzanie patrz 2312 Temperatura czynnika chłodzącego xxxx (C/(F Sprawdzanie patrz 3133 Temperatura zewnętrzna xxxx (C/(F Sprawdzanie patrz 3211 Temperatura wewnątrz pojazdu xxxx (C/(F Sprawdzanie patrz 3213 Temperatura zbiornika wody xxxx (C/(F 3223 Wyłącznik termiczny 1 (zamk.) Parownik 0 (otw.) Sprawdzanie patrz 3224 Wyłącznik ciśnieniowy 10 klimatyzacji 11 Sprawdzanie patrz 3241 Czujnik fotoelektryczny nasłonecznienia xxxx Sprawdzanie patrz 4121 Sprzęgło elektromagnetyczne 1 (zał.) klimatyzacji 0 (wył.) Sprawdzanie patrz 0000 Wyświetlanie wartości rzeczywistych zakończone
  10. Chyba nieco przesadziłeś z doborem opon:) Tutaj masz przykładowy link do strony z doborem szerokości opony względem felgi, wejdź w zakładkę dane techniczne http://www.felgocar.pl/
  11. Nie kombinuj nic z maglownica ani z żadną pompą, zacznij od najprostszej rzeczy, miałem to samo, szukałem dziury w całym, więc na 200% jest to wina zbiorniczka płynu a konkretnie płytki, która jest na jego dnie:) Wymontuj zbiorniczek z auta, wylej z niego płyn, na dnie jest taka okrągła plastikowa płytka, która ma swoje zaczepy sprawdź czy nie jest luźna, na bank wyskoczyła z zatrzasków i powoduje "bulgotanie" płynu, musisz ją wcisnąć na swoje miejsce i problem zniknie :D:D Powodzenia, daj znać jaki wynik tej operacji:)
  12. Reset kompa polega w większości przypadków na odłączeniu klem od akumulatora, najlepiej na nieco dłużej (godz. - dwie), ponownym ich podłączeniu do akumulatora, odpaleniu auta na benzynie, pozostawieniu go bez dodawania gazu i odczekaniu, aż włączy się wentylator chłodnicy (najlepiej tak ze dwa - trzy razy w celu załapania nowych ustawień) i tyle!!) Banalnie proste, w całym wykonaniu, powodzenia.
  13. Po każdej wymianie rozrządu należy ustawić zapłon, (najlepiej za pomocą lampy stroboskopowej) z prostej przyczyny: nowy pasek rozrządu jest po prostu mniej rozciągnięty i nie będzie pasował na stare ustawienia. Nie słuchaj fachowców, którzy twierdzą, że to zbyteczne. Przerabiałem to już u siebie kilkakrotnie, a wymian rozrządu w swoim autku miałem chyba ze cztery. Po każdej dzieją się cuda z obrotami, dopóki nie ustawisz właściwie zapłonu. Reset kompa też się przyda, tak jak i jazda tylko na benzynce, tak na wszelki wypadek:)
  14. jac73

    Halogeny w B4

    Montuj śmiało gdy masz nawet włącznik jednostopniowy, może jedynym mankamentem jest to, że świeci razem przód z tyłem, ale podczas mgieł jazda z halogenami - bezcenna:) Halogenki oczywiście nie chińszczyzna, mogą być niedrogie DEPO, bez obawy o styki włącznika, mam halogeny już trzeci rok i żadnych objawów ubocznych na włączniku, fakt, że lepszy byłby włącznik dwustopniowy, ale tak też jest nieźle.
  15. Pomyśl na chłodno, jeżeli po resecie kompa auto chodzi przez jakiś czas OK. więc nie ma możliwości, ze sonda jest niesprawna. Albo jest walnięta, albo nie. Miałem też sugestie ze strony gazowników, że mogę mieć walniętą sondę, u niektórych niby wykazywało to, u innych nie. Dla świętego spokoju wymieniłem sondę i co? I nic. Znajomy sprawdził starą na oscyloskopie i jednak była dobra. Więc do wskazań przyrządów u gazowników oraz ich opinii podchodzę z dystansem. Odnoośnie obd II wTwoim aucie ciężko się wypowiadać, zajrzyj na forum: spis tematów DIAGNOSTYKA USTEREK I NIESPRAWNOŚCI - VAG i poszukaj stosownego tematu (szukaj 16 pinowego gniazda VAG). Jednak jak już wcześniej wspomniałem bankowo błędy wrzuca Ci do komputera instalacja gazowa a konkretnie jej sterowanie. Zatem znajdz dobrego gazownika, niech sprawdzi sterownik (u mnie jest to BINGO 1) instalki gazowej i jego oprogramowanie. Może nawet warto wymienić jeśli masz jakiś wynalazek na coś bardziej rozsądnego? Szukaj naprawdę dobrego fachowca, bo po Twoim opisie to z fachowością tych, którzy Ci doradzają jest raczej marnie. Pozdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności