Alfred Zgłoś #1 Napisano 11 Maja 2009 Witam Mam prośbę, szczególnie do właścicieli Passat'ów z silnikiem AHH ale chyba w innych będzie tak samo. Czy możecie mi powiedzieć w jakiej pozycji zatrzymuje się wskaźnik temperatury gdy silnik jest zimny i włączycie zapłon? Czy w ogóle wskaźnik w takiej sytuacji się poruszy? Staram się rozwiązać problem ze wskazaniami temperatury w moim Passat'cie, a nie zwróciłem na to uwagi gdy wszystko było w porządku. Dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #2 Napisano 11 Maja 2009 wydaje mi sie że nie, ale niech ktos potwierdzi bo moj passek w trasie teraz A jakie masz problemy ze wskazaniem? Sprawdzaleś VAGiem jaka tem widzi licznik i silnik? Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfred Zgłoś #3 Napisano 12 Maja 2009 Witam Mam problem z ustaleniem co jest nie tak z systemem chłodzenia mojego Passat'a, a raczej dlaczego wskaźnik temperatury w moim liczniku zachowuje się dość dziwnie. Wiem, że to nie pierwszy wątek o problemach czujnikowo-licznikowao-termostatowym ale dość dużo czytałem o tym na forum... niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Postaram się opisać problem. W pierwszej kolejności zauważyłem, że gdy silnik nagrzeje się podczas jazdy do 90 stopni C i się zatrzymam nie gasząc go to temperatura na wskaźniku spadnie do około 85 stopni C. Troszkę mnie to zaniepokoiło ale ponieważ podczas jazdy było wszystko w porządku to nie przejąłem się tym zbytnio. Później doszedł drugi objaw... podczas jazdy temperatura na wskaźniku spadła z 90 stopni C na jakieś 80..85 i mimo, że jazdę kontynuowałem już do 90 nie wróciła. I tak jest zresztą do tej pory, to znaczy w/g wskaźników silnik nie osiąga 90 stopni C. Pomyślałem, że pewnie coś się zaczyna dziać z termostatem. Kolejnym objawem, który mnie wybił z dotychczasowego myślenia o uszkodzonym termostacie, jest zbyt szybkie nagrzewanie się silnika (według wskaźnika temperatury oczywiście). Po kilkuminutowej jeździe wskaźnik temperatury wskazywał coraz wyższą temperaturę ale w taki sposób, że widziałem wyraźny ruch wskazówki. Na mój gust to nie jest możliwe, żeby się silnik tak szybko nagrzewał. Zresztą tak szybkiego wzrostu temperatury to nie zauważyłem gdy wszystko było w porządku. Następnie zauważyłem, że wskaźnik temperatury na zimnym silniku po włączeniu zapłonu wędruje aż pod koniec pierwszej grubej kreski. Stad zresztą moje pierwotne pytanie o pozycję wskazówki gdy silnik zimny. Stwierdziłem: czujnik temperatury oszukuje trzeba wymienić. Ale zrobiłem test polegający na rozłączeniu czujnika temperatury i sprawdzeniu co będzie się działo ze wskaźnikiem. Spodziewałem się, że wskazówka będzie stać w pozycji minimum. Ku mojemu zdziwieniu wskazówka stanęła w takiej samej pozycji jak był zapięty czujnik temperatury. I znowu sytuacja się zmieniła bo podejrzenie tym razem padło na zegary. Może z powyższych informacji dla kogoś jest oczywiste co tu jest nie tak, ale ja nie mogę jednoznacznie wywnioskować w czym jest problem. Będę wdzięczny za pomoc. Aha... sprawdzałem temperatury VAG'iem... wyglądają na poprawne, ale - gdy silnik zimny temperatury wskazywane przez sterownik silnika i liczników są takie same (różnica 1 stopień), chociaż wydają mi się trochę za wysokie. - gdy silnik ciepły temperatury na tych sterownikach różnią się do 5 stopni. Tylko, że na wskaźniku było 90 stopni C, a VAG pokazywał 78 stopni C! Kodów błędów w sterownikach nie ma. Sprawdzałem temperaturę węży po rozgrzaniu: - górny wąż gorący, mogę przytrzymać kilka sekund, - chłodnica ciepła - dolny wąż letni Proszę sprawdźcie pozycje wskaźnika temperatury na zimnym silniku. Może macie jakieś pomysły co sprawdzić i jak, żeby ustalić usterkę... będę wdzięczny Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #4 Napisano 12 Maja 2009 i tak ma być, wskaźnik temp już praktycznie od 70-75 stopni pokazuje że jest idealne 90 na liczniku. To jest właśnie "urok VW itp" żeby ukryć wszelkie wady konstrukcyjne i zapewniać użytkownika że silnik czy obciążony czy nie zawsze trzyma idealna temperature Nic na to nie poradzisz Możesz mieć racje że tak wskazówka wędruje po przekreceniu zapłonu, sorki że Cie wprowadzilem w blad. A zrob test wskaźników analogowych VAGiem i zobaczysz jak sie ustawiają wskaźniki. Najlepiej by było gdybyś obserwował na bierząco parametry widziane przez licznik podczas tego wariowania. Czesto bywa że czujnik temp wariuje tylko w pewnym zakresie, nie koniecznie zawsze takim samym, nie koniecznie zawsze Masz swojego VAGa czy ktoś Ci pomaga? Bo czesto wiedza ludzi posiadających ten interfejs ogranicza sie do kasowania bledow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #5 Napisano 12 Maja 2009 (...)Nic na to nie poradzisz(...) Otóż poradzisz. Trzeba zmienić kilka wartości we wsadzie licznika, wskazówka wtedy będzie pokazywała temperaturę liniowo, bez żadnego zakresu tolerancji kiedy zaokrągla do 90 st. Zazwyczaj kiedy temperatura szaleje w sposób przez Ciebie pokazany to oznacza to albo termostat, albo czujnik temperatury. Sprawdź VAG'iem temperaturę w silniku ECU oraz w licznikach - jeżeli się różni, czujnik temperatury do wymiany. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #6 Napisano 12 Maja 2009 może sie kolego podzielisz info które komórki? Bo jest wiele liczników, z różnymi pamięciami w środku ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfred Zgłoś #7 Napisano 13 Maja 2009 Witam i tak ma być, wskaźnik temp już praktycznie od 70-75 stopni pokazuje że jest idealne 90 na liczniku. To jest właśnie "urok VW itp" żeby ukryć wszelkie wady konstrukcyjne i zapewniać użytkownika że silnik czy obciążony czy nie zawsze trzyma idealna temperature Nic na to nie poradzisz Dzięki za tą informację... to ważne. Możesz mieć racje że tak wskazówka wędruje po przekreceniu zapłonu, sorki że Cie wprowadzilem w blad. Jakbyś mógł sprawdzić jak jest u Ciebie byłbym wdzięczny. Jeśli na zimnym silniku wskazówka wędruje na pierwszą kreskę znaczyłoby to, że czujnik jest dobry. A zrob test wskaźników analogowych VAGiem i zobaczysz jak sie ustawiają wskaźniki. Najlepiej by było gdybyś obserwował na bierząco parametry widziane przez licznik podczas tego wariowania. Test liczników również robiłem. Wskazówka od temperatury zatrzymuje się na 90 stopni C, więc jest ok. Masz swojego VAGa czy ktoś Ci pomaga? Bo czesto wiedza ludzi posiadających ten interfejs ogranicza sie do kasowania bledow Mam swojego VAG'a, ale nie uważam się za eksperta w diagnozowaniu więc o różne rzeczy pytam. Na przykład fajną rzecz powiedziałeś na temat faktycznej temperatury (widzianej przez sterowniki) a tej, która jest na liczniku. Nie sądziłem, że mogą być takie różnice! Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfred Zgłoś #8 Napisano 18 Maja 2009 Witam Przemyślałem jeszcze raz objawy oraz Wasze informacje co do wskazań temperatury i doszedłem do wniosku, że to jednak termostat. Wymieniłem i... wszystko wróciło z temperaturą do normy Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tofifik Zgłoś #9 Napisano 19 Maja 2009 hmm, ja jeszcze nie sprawdziłem tego do końca, ale dzisiaj miałem dziwną sytuację. Podczas jazdy spojrzałem na wskaźnik temperatury i wskazywał minimum. Po chwil patrzyłem wskazywał 90C. Następnie po jakimś czasie spojrzałem a tam... wskaźnik z minimum wędruje sobie na pozycje 90C. O co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #10 Napisano 20 Maja 2009 Coś nie łączy. Popraw wtyczkę od czujnika temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #11 Napisano 22 Maja 2009 (edytowane) Panowie, sorki, ze tak wtrące, ale sam mam wlasnie problemy z termostatem... Tzn. tak mi sie wydaje... W dużej części mam prawie tak jak Alfred, ale... dzisiaj byłem w Berlinie i w jedna strone było wszystko OK... temp wg. wskaźnikow 90st caly czas... bajerka... Auto postalo 2-3 godzinki, ale silnik nie ostygl do konca (wg. wskazowki tak). Nagrzewal sie az wskazowka pokazala 90st... jednal po chwili patrze, a wskazowka juz w polowie skali od zera (najnizsze wychylenie, a raczej brak wychylenia wskazówki - wiem ze to nie zero) a 90st. Se mysle, OK, w trasie powietrze zmine, moze faktycznie termostat padl i silnik nie dogrzany! Mialem kilka razy w trasie ze dociagnal do 90st i pozniej znow opadl na te ~80st. Troszecze zaczelo sie to zmieniac, ajk zaczalem sie bawic klimatronikiem... puscilem cieple powietrze, temp silnika spadla (wg. wskazowki). Puscilem zimne - deczko sie podniosla, a czasami nawet dobila do 90st. Ale najbardziej zastanawia mnie to, ze chwile temu wrocilem z tego Berlina, i we Wrocławiu sa takie korki, ze szok.. jednak temp wg wskazowki nadal 80st - nawet przy dosc ostrej jezdzie jedna z ulic... Od tego momentu zaczalem sie tego troche bac... Powiedzcie mi, czy klimatronik tez ma jakis swoj termostat (wiem ze jakis ma napewno, bo przeciez ustawiam na klimatroniku temp), ew. jak sam klimatronik działa!? Druga sprawa, ile kosztuje termostat i czy jest jaka polecana firma (do audi 80 polecaja Wahler'a)? Gdzie w passacie b5 (3B) znajduje sie termostat - trudno dostepne/duzo trzeba rozbierac? Oraz ile mniej wiecej kosztuje usługa wymiany termostatu?! Z gory dzieki za pomoc... Przypomnialo mi sie, ze jak mam zimnego paska (po nocy) to po przekreceniu stacyjki wskazowka od temp nawet nie drgnie! Jednak czasami mi sie zdarzy, ze jak byl cieply, przekrece kluczyk, wskazowka hop np. na 80st, ale po chwili juz jest na dole, albo nizej, a tego nie powinno byc - wina termostatu!? Edytowane 22 Maja 2009 przez Gajdzi zapomnialem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweliewelina Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2009 Czołem. Kłania się chyba czujnik temperatury. Też tak miałem. Raz pokazywało temperaturę dobrze za chwilę spadało do zera albo na połowę skali. Po wymianie wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2009 (edytowane) paweliewelina wystraszylem sie przez chwile ze to moze byc uszczelka pod glowica, ale ani plyn nie ubywa, ani nie ma tlustego... auto ma moc... Musze to jak najszybciej zrobic, bo nie lubie nie panowac nad tym co sie dzieje w aucie... do tego szybko musze sobie sprawic wlasny interfejs... BTW... fajnie jakby ktos zrobil taki tutorial co gdzie sie sprawdza itp... no chyba ze jest, ale nie umiem znalzezc... termostat wahlera jest w intercarsie za 42zl, pytanie ile czujnik...!? edited: Tylko szczerze mowic, nie pasuje mi troszke na czujnik (chociaz kto wie), bo jak sie zaczalem bawic klimatronikiem, to wskazowka zaczela swirowac (jak na cieple dalem, to wskazowka w dol - choc nie zawsze, a jak na zimne, to stala raczej w miejscu, a czasami sie podnosila...). Boli mnie to ze tydzien temu wymienialem rozrzad, wszystkie pasi itp... i powiedzialem mechanikowi zeby tez wymienil termostat... dzwonie dzisiaj do niego, a on do mnie ze nie wymienil, bo byl sprawny... no by to (...)! Teraz beda dodatkowe koszta, bo boje sie za to zabierac sam! Boje sie w sumie odpowietrzenia najbardziej! Zobaczymy, jutro jade na VAG'a sprawdzic temp z kompa i z czujnika... A powiedzcie mi jeszcze jedno... Jak mi czujnik swiruje (ten od zegarow), to komputer ma jeszcze jeden czujnik, tak?! Zastanawia mnie co by sie dzialo np. jakby zegary pokazywaly mi 70st, a silnik faktycznie zaczalby sie przegrzewac? Bede mial o tym informacje, czy moge tak zajechac silniczek?! Edytowane 22 Maja 2009 przez Gajdzi cos mi sie przypomnialo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #14 Napisano 22 Maja 2009 Gajdzi poczytaj tutaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #15 Napisano 23 Maja 2009 (edytowane) Panowie, teraz mi sie przypomnialo, ze przy wymianie paskow, gosc mi powiedzial, ze mam zgnita chlodnice - wymienilem ja na nowa (on kupowal, nie wiem czy oryginal - w minimocie chyba). ale to chyba nie powinno miec wiekszego znaczenia!? edited: Dzwonilem dzisiaj do mechanika, co mi wymienial paski... za wymiane termostatu chce 50zl + sam termostat wahlera 38zl. Zaczynam sie zastanawiac nad wymiana tego termostatu samemu... edites: Dzisiaj podczas jazdy wskazowka od temp z 90st spadla na "0" w czasie jakby sie wylaczalo zegary auta. W sensie, ja wzrok na ulice, zaraz wzrok na temp a tam juz "0"... takze chyba zapowiada sie jednak czujnik, czy sie myle?! Ale chyba nie mozliwe zeby tak szybko sie cos schlodzilo?! No chyba zeby termostat otwarl naprawde zimna chlodnice?! Ale czy to mozliwe? Ale jak wylaczylem silnik, po 15-30sek włączyłem, to odrazu mialem temp 90st... co Wy na to!? Edytowane 23 Maja 2009 przez Gajdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach