passekb5 Zgłoś #1 Napisano 9 Maja 2009 Witam.Otóż mój problem polega na tym że jak włącze klimatyzacje to praca silnika sie diametralnie zmienia , zaczyna trzeszczeć silnik tak jak by coś było nie tak z napinaczem. wie ktoś może czemu sie tak dzieje i jaka jest konkretna tego przyczyna? Wspone ze podczas gdy klima jest wyłączona to wszystko jest wporzadku.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 9 Maja 2009 Sprężarka się zaciera? W normalnych warunkach włączona sprężarka klimy "odbiera" kilka KM silnikowi.Sprawdź jak się zachowuje pasek wieloklinowy wtedy, gdy włączasz układ klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #3 Napisano 11 Maja 2009 Sprawdź stan napinacza paska od klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciomab Zgłoś #4 Napisano 28 Sierpnia 2009 witam! mam podobny problem z klimatyzacją, kiedy jest włączona jest wszystko w porządku, natomiast kiedy wyłącze zaczyna się "grzechotanie"-metaliczny dzwięk. myślałem że łożysko sprężarki,ewentualnie samego koła pasowego.. zdjąłem pasek i ręcznie poruszałem kołem pasowym klimy i cisza... moje pytanie: czy samo sprzęgło koła pasowego może być padnięte? co najlepsze jak samochód chodzi na wolnych obrotach bez klimy, hałas jest paskudny, wystarczy, że gazem podwyższe obroty o 100 i jest cisza. Raczej łożysko jakiekolwiek dalej by hałasowało a tu nic. przy włączonej klimie jest elegancko, ale przecież nie będę cały rok jeździł na klimie np. zimą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #5 Napisano 28 Sierpnia 2009 powiem, ze w moim przypadku silnik grzechotał z wlaczona i wylaczona klima, odkrecila sie sroba od sprzegla sprezarki i ocierala o pasek, naszczescie mialem zapasowa sprezarke(zatarta ale sprzeglo dobre) od bmw e39 zamontowalem i jest dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #6 Napisano 28 Sierpnia 2009 kumpel miał przypadek,że po wyłączeniu klimatyzacji koło od klimatyzacji zaczęło grzechotać mocno (przy włączonej nic).Myśleliśmy,że sprzęgło od klimy obciera.Okazało się rozsypane w mak łożysko na klimie !! Aż dziwne,że kółka nie zblokowało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciomab Zgłoś #7 Napisano 28 Sierpnia 2009 no wporządku jak łożysko jest padnięte to padnięte...ale dlaczego jak podwyższe tylko delikatnie obroty nastaje cisza? aha i jesze jedno...czy ta"tarcza" sprzęgła na kole pasowym ma prawo poruszać się prawo lewo w zakresie ok 1 cm, czy powinna wyć nieruchoma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #8 Napisano 28 Sierpnia 2009 czy ta"tarcza" sprzęgła na kole pasowym ma prawo poruszać się prawo lewo Tarcza ma się obracać normalnie bez zbytnich oporów w lewo i w prawo. Możesz ręką kręcić i to nie tylko o 1cm, ale dookoła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #9 Napisano 28 Sierpnia 2009 Witam Ja miałem podobne objawy. Grzechotało/charczało w pewnym przedziale obrotów. Podejrzewałem najgorsze ale póki co okazało się że to tylko rolka napiająca pasek wieloklinowy od klimy. Grzechotało w przedziale 800-1000 obrotów. Poza tym pasek od klimy ponoć był strasznie napięty. Koszt rolki nowej najlepszej firmy (marki nie pamiętam może Bosh? ) to 110 zł w zwykłym sklepie motoryzacyjnym koszt nowej słabszej firmy to ok 80 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciomab Zgłoś #10 Napisano 10 Września 2009 Witam Ja miałem podobne objawy. Grzechotało/charczało w pewnym przedziale obrotów. Podejrzewałem najgorsze ale póki co okazało się że to tylko rolka napiająca pasek wieloklinowy od klimy. Grzechotało w przedziale 800-1000 obrotów. Poza tym pasek od klimy ponoć był strasznie napięty. Koszt rolki nowej najlepszej firmy (marki nie pamiętam może Bosh? ) to 110 zł w zwykłym sklepie motoryzacyjnym koszt nowej słabszej firmy to ok 80 zł. Było by świetnie gdyby to była rolka napinająca tylko wyraźnie, słuchać trajkot od sprężarki i kiedy klima nie jest włączona widać jak pasek lekko drży, pasek miałem zdjęty i ani koło pasowe klimy ani rolka po kręceniu ręką się nie odzywa...co Wy na to.. koledzy mechanicy mówią, że mam 5-ty gar awaryjny..hehe pozdrawiam ---------- Post added at 13:39 ---------- Previous post was at 13:37 ---------- Witam Ja miałem podobne objawy. Grzechotało/charczało w pewnym przedziale obrotów. Podejrzewałem najgorsze ale póki co okazało się że to tylko rolka napiająca pasek wieloklinowy od klimy. Grzechotało w przedziale 800-1000 obrotów. Poza tym pasek od klimy ponoć był strasznie napięty. Koszt rolki nowej najlepszej firmy (marki nie pamiętam może Bosh? ) to 110 zł w zwykłym sklepie motoryzacyjnym koszt nowej słabszej firmy to ok 80 zł. Było by świetnie gdyby to była rolka napinająca tylko wyraźnie, słuchać trajkot od sprężarki i kiedy klima nie jest włączona widać jak pasek lekko drży, pasek miałem zdjęty i ani koło pasowe klimy ani rolka po kręceniu ręką się nie odzywa...co Wy na to.. koledzy mechanicy mówią, że mam 5-ty gar awaryjny..hehe pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #11 Napisano 4 Kwietnia 2010 Witam koledzy, nie chciałem zaczynac nowego tematu. Otóz dzis rano włączyłem klime w moim b4 TDI (wcześniej gdy załączałem klime nie było różnicy czy chodziła lub nie ale nie miałem czasu tego zobaczyc) i obroty silnika drastycznie poszły w dół, pasek z klimy zaczął piszczec a z nawiewu powietrza zaczęło śmierdziec spalonym. Po wyłączeniu klimy wszystko wróciło do normy. Co to może byc, czyżby zacierająca się sprężarka ale skąd ta spalenizna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #12 Napisano 4 Kwietnia 2010 Zacierająca sprężarka lub ZATARTA. Zapach spalenizny stąd że kompresor stał w miejscu a silnik napędzał pasek który ślizgał się na kole kompresora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarecki100 Zgłoś #13 Napisano 6 Kwietnia 2010 Czołem , jako nowy pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie od niedawna mam paska rok 99 i powoli się go uczę poprzedni wlasciciel - NIemiec mowil mi o tym przy kupnie, ale mial to byc lekki szmer a okazało się że: w mojej wersji z klimatronik, jak odpalam na zimnym silniku z ustawieniem AUTO niestety rownież wydobywa się niepokojący metaliczny, rzężący-piszczący dźwięk, gdy przerzucę na ECON objaw znika i jest wszystko ok, jak pochodzi juz kilka minut i zlapie nieco temperaturę to na trybie AUTO objaw znika podejrzewam lewy wiatrak- od Klimatyzacji? (stojac przodem do maski) jak jest uruchomiony (w trybie AUTO) ma też zauwazalne leciutkie bicie, nie chodzi idealnie, macie może jakis inny pomysl ? albo jakies dobre doświadczenia z warsztatem klimy, który polecicie? dzięki z góry za podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 7 Kwietnia 2010 Dobrze by było, gdybyś ten dźwięk nagrał i tu wrzucił. Bo takich pisków i rzężeń po włączeniu klimy - może być sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #15 Napisano 7 Kwietnia 2010 Jest kilka możliwości z tym co może wydobywać taki dźwięk u mnie był zacierający się kompresor i po jego wymianie nadal coś popiskiwało okazało się że mimo iż mocno naciągnąłem pasek on popiskiwał więc wymieniłem na flackowany pasek Contitech. i dopiero wtedy nastała cisza Wentylator też może być do wymiany nie powinien mieć luzów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camel998 Zgłoś #16 Napisano 7 Kwietnia 2010 Witam wszystkich Nie wiem czy mam ten sam problem co niektórzy wyżej opisali ale słyszę dziwne dzwięki z pod kokpitu za schowkiem. Przekręcam kluczyk i słysze jakby nakręcanie zegarka tylko wiele głośniej coś takiego grrrrry grrrryy grrrrry i potem wrrryyyyy jakby coś przeładowywało i tak kilka razy i się uspokaja coś jakby zmieniarka przeładowywała płyty:dolamam po zgaszeniu rozgrzanego silnika słysze dziwne sycenie przez pare chwil nie wiem czy to normalne czy wy też takie dzwięki słyszycie w pasaciku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 7 Kwietnia 2010 Syczenie po wyłączeniu klimy jest normalnym objawem, bo się gaz rozpręża. A co do chrobotania, to może któraś z łopatek wentylatora nawiewu jest luźna i zahacza lub też coś ci wpadło tam w wentylator - na przykład liść - i wtedy będzie wydawać podobny dźwięk. Wyjmij filtr kabinowy i sprawdź czy tam nic nie wpadło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camel998 Zgłoś #18 Napisano 7 Kwietnia 2010 OK dzięki za pomoc czyli moge się nie martwić jak zrobi się cieplej to rozkręce potwora a i odgrzybianko miałem zrobić nie długo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #19 Napisano 7 Kwietnia 2010 moze danus wreszcie mi pomozesz z tym moim stukaniem pod deska i nie jest to wentylator nawiewu rozbieralem go lisci nie ma wyciagalem schowek i tez nic w tamtych okolicach nie slychac wszystko ucicha jak wlacze econ lub wylacze wszystko na off Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 7 Kwietnia 2010 Bo to pewnie Św. Piotr puka :lol3 Włóż klocek pod pedał gazu. Nagraj ten dźwięk bo mam tyle gnoju w uszach, że żaden odgłos nie dobiega Jak mam coś powiedzieć, skoro to, co myślę, to nie będzie TO, bo już sprawdzałeś a dźwięku tego CZEGOŚ nie słyszałem przecież. Oczywiście nie gwarantuję , że coś mi we łbie zaświta, ale zawsze to już dla kogoś innego łatwiej będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach