Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

małe pytanko czy do pasiaka z 99 r z silnikiem AFN 110 KM ktory ma zwykly licznik tylko z zegarkiem da sie dolozyc mały FIS by pokazywal ile pali itp . ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
małe pytanko czy do pasiaka z 99 r z silnikiem AFN 110 KM ktory ma zwykly licznik tylko z zegarkiem da sie dolozyc mały FIS by pokazywal ile pali itp . ???

Jeśli stary licznik jest 3b0920xxx to tak,jeśli 3B0919xxx,to bez wymiany komputera silnika się nie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jeszcze jedna sprawa - w czym licznik o końcówce 849 jest lepszy od tego 847? Czy były tylko liczniki full FIS dla diesli albo tylko dla benzynowych wersji?? I czemu występują literowe końcówki - czy one też mają jakieś znaczenie? Dziękuję za wcześniejszą informację!!

 

Kupuj tej licznik śmiało-847 jak najbardziej będzie pasował do Ciebie, a jeśli masz radio gamme, to nawet lepiej, bo w nim działa jeszcze wyświetlanie informacji z radia za pomocą trzech kabelków-czyli łączysz licznik z radiem trzema kabelkami i masz info z radia na liczniku. W 829 już nie jest tak prosto-tam potrzeba juz modułu tmc, żeby to działało.

 

Co do wieku licznika-827 to przedostatnia seria liczników do b5fl, przeważnie z roczników 2003, więc wiele starszy od 829 nie będzie.

 

Co do dopasowania-z instrukcjami Pogromcy z pierwszej strony tego tematu to żaden problem. W moim miałem 829, a już od paru lat dzięki Pogromcy jeździ 847 i to od benzyniaka, bo za dobre pieniądze trafiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli stary licznik jest 3b0920xxx to tak,jeśli 3B0919xxx,to bez wymiany komputera silnika się nie obejdzie.

 

heh a by sprawdzic musze pewnie rozbebeszyc pol przodu ?? czy da sie jakos inaczej podejrzec numer ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy da sie jakos inaczej podejrzec numer
pewnie, że da wystarczy podpiąć pod vaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jak wyłączyć czujnik poziomu oleju bo ja go w aucie nie mam a ciągle wyskakuje alert ,

Gdzie w czym jak to zrobić ?

W oplu jak dokładałem komputerek to wystarczyło kable od czujników do masy podpiąć i działało a tu jak ?

Edytowane przez pablokinah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś wie jak wyłączyć czujnik poziomu oleju bo ja go w aucie nie mam a ciągle wyskakuje alert ,

Gdzie w czym jak to zrobić ?

W oplu jak dokładałem komputerek to wystarczyło kable od czujników do masy podpiąć i działało a tu jak ?

 

Zmien kodowanie licznika. W pomocniku pisze która pozycja i o ile.

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki ratujcie bo mam dużyyy problem :swirus a więc tak. Miałem licznik 3B0 920 800 A (zdjęcie poniżej), kupiłem od forumowicza licznik 1/2 fis, numerów nie pamiętam, były napisane korektorem ale było xxx 920 xxx, ale był to napewno fis i diesel bo miał sprężynkę, licznik 99 rok, mój afn też 99. Kupiłem 7 przewodów w aso, manetkę zgodnie z instrukcją. We wtorek zaprowadziłem samochód do jednego z najlepiej ogarniętych mechaników na mazowszu, miał założyć fis i tempomat. Dziś pojechałem odebrać a ten mi mówi że licznik jest zły, bo nie z tego roku i świeci się ciągle lampka poduszek, dodatkowo wiązki które kupiłem niby nie pasują, samochód odpalał itp, po wciśnięciu manetki tempomatu na res lub on nic na liczniku się nie zapaliło. Dodatkowo mechanik powiedział mi że ten licznik mogą odkupić ode mnie bo długo takiego szukali i nie mogli znaleźć. Po odpaleniu wszystko na fisie było ok oprócz poduch. Mówią prawdę czy chcą przewalić?

 

licz.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś pojechałem odebrać a ten mi mówi że licznik jest zły, bo nie z tego roku

Jeśli licznik miał w oznaczeniu 920,to powinien zadziałać.

dodatkowo wiązki które kupiłem niby nie pasują, samochód odpalał itp

Jakie wiązki do tempomatu,czy do licznika?

po wciśnięciu manetki tempomatu na res lub on nic na liczniku się nie zapaliło.

I w tym roczniku się nie zapali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te żółte przewody do fisa, wiązkę tempomatu oni sami pociągnęli. Jeśli dobrze pamiętam to ten nowy licznik miał napisane 3B0 920 822 A, ale tak jak mówię było to korektorem, sprężynkę miał, wytłoczenie 99rok, 1/2fis, no i napewno niebieskie podświetlenie. Teraz w ogóle szukać licznika o oznaczeniu 3B0920822A i to ma być minimum 99 rok? Jeśli ten licznik jest zły to rzeczywiście świeci air bag?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów.

Mam problem z licznikiem, a mianowicie mam licznik 3B0 920 802F ale nagle licznik umarł nie działa nic tylko kontrolka od ładowania i ESP reszta umarła nawet podświetlanie.Nie nabija też przejechanych km i jak przekręce zapłon to tam gdzie jest dzienny przebieg pojawia sie def. Jak podłącze vaga to kodowanie pokazuje 00000 i WSC 00000, przekodować nie idzie wsadu też nie idzie żadnego wgrać.Mogę mieć licznik z fis-em ale od fl czy da rade uruchomić go u mnie gdy nie mam wsadu żebyu przerobić ten od fl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.Mogę mieć licznik z fis-em ale od fl czy da rade uruchomić go u mnie gdy nie mam wsadu żebyu przerobić ten od fl?

Jeśli masz VAG Tacho,to da radę go uruchomić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli masz VAG Tacho,to da radę go uruchomić.

 

posiadam vag tach 3.01 tylko nie mam tego mojegooryginalnego wsadu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te żółte przewody do fisa

Jeśli kupiłeś w ASO obydwa zestawy,to wystarczy je rozciąć i polutować tak,aby z jednej strony była końcówka z jednego a z drugiej drugiego.

Jeśli dobrze pamiętam to ten nowy licznik miał napisane 3B0 920 822 A

Jeśli rzeczywiście miał taki numer,a twój stary miał 3B0920800 to wszystko powinno działać.

 

---------- Dodano o 20:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:43 ----------

 

posiadam vag tach 3.01 tylko nie mam tego mojegooryginalnego wsadu

Aby go uruchomić wystarczy,że za pomocą VAG Tacho odczytasz PIN nowego licznika,zakodujesz klucze i ewentualnie ustawisz przebieg.

Ewentualnie może jeszcze trzeba będzie zmienić kodowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[/color]

Aby go uruchomić wystarczy,że za pomocą VAG Tacho odczytasz PIN nowego licznika,zakodujesz klucze i ewentualnie ustawisz przebieg.

Ewentualnie może jeszcze trzeba będzie zmienić kodowanie.

 

I wszystko będzie działać. Gdzieś czytałem że brzęczyk od świateł nie będzie działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze te swiecace poduchy to objaw zlego licznika czy moze np specjalnie nie podpieli tasmy poduchy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry mechanik, skoro mówi, że licznik zły bo o poduchach nie ma pojęcia... Jakie masz kodowanie CAN GATEWAY? U mnie były wyłączone poduchy i temu Ci nie świeci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód cały czas stoi u mechanika i nie mam do niego dostępu :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzieś czytałem że brzęczyk od świateł nie będzie działał.

Brzęczyk bez przeróbki nie będzie działał.

 

---------- Dodano o 22:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:23 ----------

 

Samochód cały czas stoi u mechanika i nie mam do niego dostępu :).

Przecież to jest 4h roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc pojazd odebrany, świecą poduchy, vag pokazuje takie błędy

 

VCDS-Lite Version: Release 1.0

Friday, 14 December 2012, 12:12:42:0

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,47,55,56,57,58,75,76,77

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Controller: 038 906 018 GA

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 2605

Coding: 00002

Shop #: WSC 12345

1 Fault Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL

Controller: 8E0 614 111 AB

Component: ABS 5.3 FRONT D00

Coding: 0273004281

Shop #: BB 24548

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL

Controller: 6Q0 909 605 B

Component: 08 AIRBAG VW5 0003

Coding: 12344

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

62-00 - No or Incorrect Adjustment

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx2-17.LBL

Controller: 3B0 920 822 A

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V18

Coding: 05145

Shop #: WSC 07777

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X1887342

1 Fault Found:

01176 - Key

07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00000

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.LBL

Controller: 1J0 959 799 Q

Component: 38 Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

1 błąd z immobilajzerem to może dlatego że wziąłem na zapłon nie zaprogramowanym kluczykiem. Znalazłem też kartę jak podłączali to wszystko. Licznik bez fisa był napewno 3B0 920 800 A, teraz jest 3B0 920 822 A.

 

2012-12-14-0144.jpg

 

 

No więc problem naprawiony, trzeba było zakodować can na wartość 00004. Co do tego świetnego serwisu tu jest moja historia z nimi http://forum.vw-passat.pl/threads/127832-Odradzam-Piotr-Sirak-Zaklad-Handlowo-Uslugowy?p=1805561#post1805561

Edytowane przez Gracek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności