Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli sie nie myle to w fisie jak przytrzymasz strzalke w dół jest opcja settings na samym dole i tam bedziesz mial mozliwosc zmiany jezyka ofc polskiego nie ma, zmien na ang i po sprawie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś napisać, gdzie powinien być zamontowany czujnik temperatury zewnętrznej. Wiem, że w okolicach zderzaka przedniego, ale gdzie dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może mi ktoś napisać, gdzie powinien być zamontowany czujnik temperatury zewnętrznej. Wiem, że w okolicach zderzaka przedniego, ale gdzie dokładnie.

 

 

opcja szukaj nie gryzie :)

http://forum.vw-passat.pl/threads/41785-Pytanie-dotyczace-wskazan-czujnika-temperatury-zewnetrznej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezeli sie nie myle to w fisie jak przytrzymasz strzalke w dół jest opcja settings na samym dole i tam bedziesz mial mozliwosc zmiany jezyka ofc polskiego nie ma, zmien na ang i po sprawie ;)

 

Dzięki. Zobaczę co da się tam zrobić.

 

Chyba udało mi się połączyć te eepromy. Porównałem wsady wszystko wygląda ok. Chiałem się upewnić czy jeśli wgram taki wsad i będzie jakiś problem z licznikiem to czy po wgraniu oryginalnego wsadu wszystko wróci do "normy"?

 

edit:

Wgrałem połączony eeprom, odpiąłem i przypiąłem "-"klemę. Po włączeniu zapłonu miga ikonka immo. Mam go próbować odpalać czy coś jest nie tak? Czy może kodowac kluczyki przez VagTacho?

Edytowane przez marcin391

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezeli sie nie myle to w fisie jak przytrzymasz strzalke w dół jest opcja settings na samym dole i tam bedziesz mial mozliwosc zmiany jezyka ofc polskiego nie ma, zmien na ang i po sprawie ;)

To chyba jednak się mylisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem na zaplonie w kompie te ustawienie i okazało się, że działa mi tylko dolny przycisk i reset a gorny nie reaguje. Gorny przycisk ma funkcje przeskakiwania w gore? Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją, czy to ze licznik to 849 moze byc jakas roznica w podlaczeniu? Manetki wszystkie maja taki sam uklad pinow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gorny przycisk ma funkcje przeskakiwania w gore?

Tak

czy to ze licznik to 849 moze byc jakas roznica w podlaczeniu?

Nie

Manetki wszystkie maja taki sam uklad pinow?

Tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzalem na zaplonie w kompie te ustawienie i okazało się, że działa mi tylko dolny przycisk i reset a gorny nie reaguje.

Pewnie źle podłączyłeś jeden z przewodów od manetki albo sama manetka jest uszkodzona.

Po włączeniu zapłonu miga ikonka immo

To oznacza, że jednak źle połączyłeś te wsady. Nie odpalisz auta, bo źle przekopiowałeś dane od IMMO

Na wyświetlaczu nowego licznika pojawił się komunikat po niemiecku czy da się w tym Winhex'ie zmienić na angielski i odblokować funkcję "welcome" ?

Język możesz zmienić przez VAG-COMa później, jak już wszystko zadziała.

 

Dla Ciebie najłatwiej będzie, jak wsadzisz te nowe zegary z ori wsadem, do tego zakodujesz kluczyki, a później możesz wysłać mi wsad i uaktywnię Ci napis, podświetlenie wskazówek, dopiszę Twój VIN, zmienię wskaźnik temp. na liniowy i co tylko tam chcesz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie źle podłączyłeś jeden z przewodów od manetki albo sama manetka jest uszkodzona.

 

To oznacza, że jednak źle połączyłeś te wsady. Nie odpalisz auta, bo źle przekopiowałeś dane od IMMO

 

Język możesz zmienić przez VAG-COMa później, jak już wszystko zadziała.

 

Dla Ciebie najłatwiej będzie, jak wsadzisz te nowe zegary z ori wsadem, do tego zakodujesz kluczyki, a później możesz wysłać mi wsad i uaktywnię Ci napis, podświetlenie wskazówek, dopiszę Twój VIN, zmienię wskaźnik temp. na liniowy i co tylko tam chcesz....

 

Byłoby fajnie :) Do tego oryginalnego wsadu można zakodować immo przez VagTacho? Nie potrzeba nowych pastylek do kluczyków?

 

edit:

 

porównałem moje eepromy z jakimś wsadem z internetu od licznika 849 i mój ma zdecydowanie mniej pozycji, i chyba jest za dużo "FF". Chyba Vag Tacho źle odczytał wsad... Mógłby ktoś sprawdzić te wsady które wysłałem w poscie #2064?

 

edit2:

 

Jednak po porównaniu moich eepromów ze eepromami które łączyli koledzy z forum, wszystko wygląda ok. Jedyne wytłumaczenie to niepoprawne połączenie przeze mnie wsadów... Ponawiam prośbę o połączenie wsadów z postu #2064. Bardzo proszę:)

Edytowane przez marcin391

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie potrzeba nowych pastylek do kluczyków?

No tak, przepraszam, ale zapomniałem, że trzeba mieć nową pastylkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kombinuję z tymi wsadami i wygląda na to, że wsady są dobrze połączone. Może we wsadzie z nowego licznika było coś modyfikowane? Znalazłem na forum podobno oryginalny eeprom z takiego licznika i chciałem się dowiedzieć czy mogę go spróbować wgrać? Znalazłem też z takim samym oznaczeniem tylko z literą "A" na końcu. Z tego co czytałem to litera "A" oznacza, że to do silnika benzynowego a w jednym z wątków ktoś pisał, że do diesla. To jak to w końcu jest?Czy mogę wgrać z literką "A" do licznika bez "A"???

 

W załączniku eepromy: stary, nowy i połączony. Mógłby ktoś je sprawdzić?

 

Które komórki eepromu odpowiadają za immo?

 

eeprom'y.rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak moge sprawdzic jaki dokladnie mam licznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak moge sprawdzic jaki dokladnie mam licznik?

Vag-comem, albo po prostu go wyjmij i odczytaj z naklejki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kabel VAG KKL, podpiąłem auto odpaliłem VAG COM 409-1(wersja demo...). Sprawdziłem błędy 25 immobiliser i 17 instruments wyskoczył mi kod 01326 Control Module for Multi-Function Steering Wheel. Z tego co wyczytałem to przez złe kodowanie licznika, przez co szuka nawigacji fabrycznej itd. Najlepsze jest to, że po odłączeniu VAGA przestała mi migać ikonka immo, nie programowałem żadnych kluczy, nie kasowałem błędów... na drugim kluczyku nadal miga... (w vagu błąd 01176 - Key, sprawdzałem możliwość kodowania transpondera Instruments->Meas. Blocks 08 -> blok 022 i w 3cim polu jest "1") za pierwszym podłączeniem VAGA auto stało dłuższy czas na zapłonie. Może była włączona czasowa blokada immo? Jak sprawdzić czy to ta blokada i ile czasu zostało?

 

No i co z tym kodowaniem licznika? Ze starego licznika mozna ściągnąć ale musiałbym go znowu podłączać.... Znalazłem w internecie opis ciągu cyfr kodowania np. 12345 gdzie 1,2 to opis komunikatów typu okładziny i płyn spryskiwaczy, 3 - język,kraj 4 - liczba cylindrów, 5 - benzyna czy diesel. Próbować przekodować tak licznik? Wychodzi, że mój licznik ma kodowanie 05142. W eepromie nie ma zapisu kodowania licznika?

Edytowane przez marcin391

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów kupiłem licznik 3B0919890 J (benzyna ) wyskalowany do 260 km , zamontowałem go w swoim pasku był licznik 3B0919860D ziel podświetlenie wyskalowany do 220 km oczywiście źle pokazuje mi obroty i prędkość , świeci brak płynu do spryskiwaczy

Teraz pytania jak to wszystko ogarnąć .

-jaki wkład wgrać żeby prędkość i obroty były ok

-wyłączyć komunikat o płynie . Ewentualnie czy kablem vag k+can 3,6 da rade to zrobić (jeszcze język bym zmienił)

 

 

Temperatura na filsie nie wiem czy to gdzieś było opisane ale wystarczy podpiąć kabel z wtyczki B (20 wtykowej ) pin 1 do T32b na pin26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i co z tym kodowaniem licznika?

Pierwsze dwie cyfry kodowania to suma odpowiednich cyfr:

01-zużycie klocków hamulcowych

02-kontrolka pasów bezpieczeństwa

04-kontrolka płynu spryskiwacza

16-nawigacja

 

Trzecia cyfra kraj:

0 Niemcy (D)

1 Europa (EU)

2 USA (US)

3 Kanada (CDN)

4 Wielka Brytania (GB)

5 Japonia (JP)

6 Arabia Saudyjska (SA)

7 Australia (AUS)

 

Czwarta i piąta cyfra to w starszych modelach przed 2000r. liczba cylindrów i rodzaj silnika po 2000r. oznaczają:

czwarta:

0 - Stały termin bez czujnika poziomu oleju (QG0)

1 - LONG LIFE (QG1)

2 - Stały termin z czujnikiem poziomu oleju (QG2)

3 - (USA, Kanada)

piąta:

3 - 6 Cylindrów

5 - Wszystkie inne

6 - 8 Cylindrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Czwarta i piąta cyfra to w starszych modelach przed 2000r. liczba cylindrów i rodzaj silnika po 2000r. oznaczają:

czwarta:

0 - Stały termin bez czujnika poziomu oleju (QG0)

1 - LONG LIFE (QG1)

2 - Stały termin z czujnikiem poziomu oleju (QG2)

3 - (USA, Kanada)

piąta:

3 - 6 Cylindrów

5 - Wszystkie inne

6 - 8 Cylindrów

 

O właśnie tego opisu po 2000r mi brakowało. Dzięki wielkie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha no i kodując do pierwszych dwóch cyfr możesz doliczyć 02-kontrolka pasów bezpieczeństwa, pomimo tego, że nie masz czujników po każdym włączeniu zapłonu będzie pojawiać Ci się kontrolka pasów na kilka sekund. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jest jakiś patent na kontrolkę czujnika w misce olejowej poziomu i temperatury oleju??

licznik przed liftem FULL FIS can

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czester

Witam jeżdżę VW passatem b5 rok prod 99 poj. 2,5tdi automat moje pytanie do was jest takie obecnie posiadam licznik na full fis plus informacje z vw radio navigation system lecz gubi on pixele chciałbym go wymienić na licznik full fis z Vw passata b5 FL z menu. Wiecie może bądź macie namiary na kogoś z okolic Bydgoszczy kto zajmuje się takimi rzeczami?? bo jak ja bym miał sie za to zabrać to obstawiam ze tak bym naczarował, że po włączeniu zapłonu i tak pozostała by ciemność w liczniku :) z góry dziękuje za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności