krzemien Zgłoś #2061 Napisano 15 Czerwca 2013 jezeli sie nie myle to w fisie jak przytrzymasz strzalke w dół jest opcja settings na samym dole i tam bedziesz mial mozliwosc zmiany jezyka ofc polskiego nie ma, zmien na ang i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek80 Zgłoś #2062 Napisano 15 Czerwca 2013 Może mi ktoś napisać, gdzie powinien być zamontowany czujnik temperatury zewnętrznej. Wiem, że w okolicach zderzaka przedniego, ale gdzie dokładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzemien Zgłoś #2063 Napisano 15 Czerwca 2013 Może mi ktoś napisać, gdzie powinien być zamontowany czujnik temperatury zewnętrznej. Wiem, że w okolicach zderzaka przedniego, ale gdzie dokładnie. opcja szukaj nie gryzie http://forum.vw-passat.pl/threads/41785-Pytanie-dotyczace-wskazan-czujnika-temperatury-zewnetrznej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin391 Zgłoś #2064 Napisano 16 Czerwca 2013 (edytowane) jezeli sie nie myle to w fisie jak przytrzymasz strzalke w dół jest opcja settings na samym dole i tam bedziesz mial mozliwosc zmiany jezyka ofc polskiego nie ma, zmien na ang i po sprawie Dzięki. Zobaczę co da się tam zrobić. Chyba udało mi się połączyć te eepromy. Porównałem wsady wszystko wygląda ok. Chiałem się upewnić czy jeśli wgram taki wsad i będzie jakiś problem z licznikiem to czy po wgraniu oryginalnego wsadu wszystko wróci do "normy"? edit: Wgrałem połączony eeprom, odpiąłem i przypiąłem "-"klemę. Po włączeniu zapłonu miga ikonka immo. Mam go próbować odpalać czy coś jest nie tak? Czy może kodowac kluczyki przez VagTacho? Edytowane 16 Czerwca 2013 przez marcin391 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #2065 Napisano 16 Czerwca 2013 jezeli sie nie myle to w fisie jak przytrzymasz strzalke w dół jest opcja settings na samym dole i tam bedziesz mial mozliwosc zmiany jezyka ofc polskiego nie ma, zmien na ang i po sprawie To chyba jednak się mylisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin391 Zgłoś #2066 Napisano 16 Czerwca 2013 Sprawdzalem na zaplonie w kompie te ustawienie i okazało się, że działa mi tylko dolny przycisk i reset a gorny nie reaguje. Gorny przycisk ma funkcje przeskakiwania w gore? Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją, czy to ze licznik to 849 moze byc jakas roznica w podlaczeniu? Manetki wszystkie maja taki sam uklad pinow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #2067 Napisano 16 Czerwca 2013 Gorny przycisk ma funkcje przeskakiwania w gore? Tak czy to ze licznik to 849 moze byc jakas roznica w podlaczeniu? Nie Manetki wszystkie maja taki sam uklad pinow? Tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #2068 Napisano 16 Czerwca 2013 Sprawdzalem na zaplonie w kompie te ustawienie i okazało się, że działa mi tylko dolny przycisk i reset a gorny nie reaguje. Pewnie źle podłączyłeś jeden z przewodów od manetki albo sama manetka jest uszkodzona. Po włączeniu zapłonu miga ikonka immo To oznacza, że jednak źle połączyłeś te wsady. Nie odpalisz auta, bo źle przekopiowałeś dane od IMMO Na wyświetlaczu nowego licznika pojawił się komunikat po niemiecku czy da się w tym Winhex'ie zmienić na angielski i odblokować funkcję "welcome" ? Język możesz zmienić przez VAG-COMa później, jak już wszystko zadziała. Dla Ciebie najłatwiej będzie, jak wsadzisz te nowe zegary z ori wsadem, do tego zakodujesz kluczyki, a później możesz wysłać mi wsad i uaktywnię Ci napis, podświetlenie wskazówek, dopiszę Twój VIN, zmienię wskaźnik temp. na liniowy i co tylko tam chcesz.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin391 Zgłoś #2069 Napisano 16 Czerwca 2013 (edytowane) Pewnie źle podłączyłeś jeden z przewodów od manetki albo sama manetka jest uszkodzona. To oznacza, że jednak źle połączyłeś te wsady. Nie odpalisz auta, bo źle przekopiowałeś dane od IMMO Język możesz zmienić przez VAG-COMa później, jak już wszystko zadziała. Dla Ciebie najłatwiej będzie, jak wsadzisz te nowe zegary z ori wsadem, do tego zakodujesz kluczyki, a później możesz wysłać mi wsad i uaktywnię Ci napis, podświetlenie wskazówek, dopiszę Twój VIN, zmienię wskaźnik temp. na liniowy i co tylko tam chcesz.... Byłoby fajnie Do tego oryginalnego wsadu można zakodować immo przez VagTacho? Nie potrzeba nowych pastylek do kluczyków? edit: porównałem moje eepromy z jakimś wsadem z internetu od licznika 849 i mój ma zdecydowanie mniej pozycji, i chyba jest za dużo "FF". Chyba Vag Tacho źle odczytał wsad... Mógłby ktoś sprawdzić te wsady które wysłałem w poscie #2064? edit2: Jednak po porównaniu moich eepromów ze eepromami które łączyli koledzy z forum, wszystko wygląda ok. Jedyne wytłumaczenie to niepoprawne połączenie przeze mnie wsadów... Ponawiam prośbę o połączenie wsadów z postu #2064. Bardzo proszę Edytowane 16 Czerwca 2013 przez marcin391 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #2070 Napisano 16 Czerwca 2013 Nie potrzeba nowych pastylek do kluczyków? No tak, przepraszam, ale zapomniałem, że trzeba mieć nową pastylkę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin391 Zgłoś #2071 Napisano 17 Czerwca 2013 Kombinuję z tymi wsadami i wygląda na to, że wsady są dobrze połączone. Może we wsadzie z nowego licznika było coś modyfikowane? Znalazłem na forum podobno oryginalny eeprom z takiego licznika i chciałem się dowiedzieć czy mogę go spróbować wgrać? Znalazłem też z takim samym oznaczeniem tylko z literą "A" na końcu. Z tego co czytałem to litera "A" oznacza, że to do silnika benzynowego a w jednym z wątków ktoś pisał, że do diesla. To jak to w końcu jest?Czy mogę wgrać z literką "A" do licznika bez "A"??? W załączniku eepromy: stary, nowy i połączony. Mógłby ktoś je sprawdzić? Które komórki eepromu odpowiadają za immo? eeprom'y.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczaa Zgłoś #2072 Napisano 17 Czerwca 2013 Jak moge sprawdzic jaki dokladnie mam licznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #2073 Napisano 18 Czerwca 2013 Jak moge sprawdzic jaki dokladnie mam licznik? Vag-comem, albo po prostu go wyjmij i odczytaj z naklejki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin391 Zgłoś #2074 Napisano 19 Czerwca 2013 (edytowane) Kupiłem kabel VAG KKL, podpiąłem auto odpaliłem VAG COM 409-1(wersja demo...). Sprawdziłem błędy 25 immobiliser i 17 instruments wyskoczył mi kod 01326 Control Module for Multi-Function Steering Wheel. Z tego co wyczytałem to przez złe kodowanie licznika, przez co szuka nawigacji fabrycznej itd. Najlepsze jest to, że po odłączeniu VAGA przestała mi migać ikonka immo, nie programowałem żadnych kluczy, nie kasowałem błędów... na drugim kluczyku nadal miga... (w vagu błąd 01176 - Key, sprawdzałem możliwość kodowania transpondera Instruments->Meas. Blocks 08 blok 022 i w 3cim polu jest "1") za pierwszym podłączeniem VAGA auto stało dłuższy czas na zapłonie. Może była włączona czasowa blokada immo? Jak sprawdzić czy to ta blokada i ile czasu zostało? No i co z tym kodowaniem licznika? Ze starego licznika mozna ściągnąć ale musiałbym go znowu podłączać.... Znalazłem w internecie opis ciągu cyfr kodowania np. 12345 gdzie 1,2 to opis komunikatów typu okładziny i płyn spryskiwaczy, 3 - język,kraj 4 - liczba cylindrów, 5 - benzyna czy diesel. Próbować przekodować tak licznik? Wychodzi, że mój licznik ma kodowanie 05142. W eepromie nie ma zapisu kodowania licznika? Edytowane 19 Czerwca 2013 przez marcin391 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scorpionpl Zgłoś #2075 Napisano 19 Czerwca 2013 Witam wszystkich forumowiczów kupiłem licznik 3B0919890 J (benzyna ) wyskalowany do 260 km , zamontowałem go w swoim pasku był licznik 3B0919860D ziel podświetlenie wyskalowany do 220 km oczywiście źle pokazuje mi obroty i prędkość , świeci brak płynu do spryskiwaczy Teraz pytania jak to wszystko ogarnąć . -jaki wkład wgrać żeby prędkość i obroty były ok -wyłączyć komunikat o płynie . Ewentualnie czy kablem vag k+can 3,6 da rade to zrobić (jeszcze język bym zmienił) Temperatura na filsie nie wiem czy to gdzieś było opisane ale wystarczy podpiąć kabel z wtyczki B (20 wtykowej ) pin 1 do T32b na pin26 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #2076 Napisano 20 Czerwca 2013 No i co z tym kodowaniem licznika? Pierwsze dwie cyfry kodowania to suma odpowiednich cyfr: 01-zużycie klocków hamulcowych 02-kontrolka pasów bezpieczeństwa 04-kontrolka płynu spryskiwacza 16-nawigacja Trzecia cyfra kraj: 0 Niemcy (D) 1 Europa (EU) 2 USA (US) 3 Kanada (CDN) 4 Wielka Brytania (GB) 5 Japonia (JP) 6 Arabia Saudyjska (SA) 7 Australia (AUS) Czwarta i piąta cyfra to w starszych modelach przed 2000r. liczba cylindrów i rodzaj silnika po 2000r. oznaczają: czwarta: 0 - Stały termin bez czujnika poziomu oleju (QG0) 1 - LONG LIFE (QG1) 2 - Stały termin z czujnikiem poziomu oleju (QG2) 3 - (USA, Kanada) piąta: 3 - 6 Cylindrów 5 - Wszystkie inne 6 - 8 Cylindrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin391 Zgłoś #2077 Napisano 20 Czerwca 2013 ...Czwarta i piąta cyfra to w starszych modelach przed 2000r. liczba cylindrów i rodzaj silnika po 2000r. oznaczają:czwarta: 0 - Stały termin bez czujnika poziomu oleju (QG0) 1 - LONG LIFE (QG1) 2 - Stały termin z czujnikiem poziomu oleju (QG2) 3 - (USA, Kanada) piąta: 3 - 6 Cylindrów 5 - Wszystkie inne 6 - 8 Cylindrów O właśnie tego opisu po 2000r mi brakowało. Dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #2078 Napisano 20 Czerwca 2013 Aha no i kodując do pierwszych dwóch cyfr możesz doliczyć 02-kontrolka pasów bezpieczeństwa, pomimo tego, że nie masz czujników po każdym włączeniu zapłonu będzie pojawiać Ci się kontrolka pasów na kilka sekund. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolar21 Zgłoś #2079 Napisano 21 Czerwca 2013 witam jest jakiś patent na kontrolkę czujnika w misce olejowej poziomu i temperatury oleju?? licznik przed liftem FULL FIS can Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czester Zgłoś #2080 Napisano 22 Czerwca 2013 Witam jeżdżę VW passatem b5 rok prod 99 poj. 2,5tdi automat moje pytanie do was jest takie obecnie posiadam licznik na full fis plus informacje z vw radio navigation system lecz gubi on pixele chciałbym go wymienić na licznik full fis z Vw passata b5 FL z menu. Wiecie może bądź macie namiary na kogoś z okolic Bydgoszczy kto zajmuje się takimi rzeczami?? bo jak ja bym miał sie za to zabrać to obstawiam ze tak bym naczarował, że po włączeniu zapłonu i tak pozostała by ciemność w liczniku z góry dziękuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach