Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz Vag tacho,to chyba najszybciej będzie odczytać Pin licznika EU,zakodować klucze ustawić przebieg i w drogę.

 

Zrobilem kolego tak jak proponowales i wszystko dziala wiec dzieki za pomoc.

mam jeszcze jedno pytanie:czy mozna zmienic jakos nr immo w liczniku na taki jaki byl oryg. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Ostatnio przekładałem licznik w swoim autku 1/2 fis na full fis i w związku z tym mam pytanie. Mój stary licznik to 3B0920926A VDO01 Software Version: VBKX00MH nowy to 3B0920949A VDO03 Software Version: VWK503MH. Przy pomocy vag tacho i win hex zamieniłem odpowiednie komórki pamięci i autko odpaliło. Wszystkie kontrolki i funkcje działają prawidłowo z tym ze jak podepnę vag na liczniku są błędy ABS brak komunikacji oraz Pompa paliwa brak komunikacji. Podmieniałem komórki pamięci zgodnie z instrukcją autora wątku. Niestety lokalizacja danych w komórkach pamięci w obu tych licznikach jest trochę inna niż przykłady jakie były podane. Moje pytanie brzmi czy istnieje możliwość usunięcia tych błędów poprzez zmianę kilku komórek pamięci eeprom? Czy wina leży po stronie wersji Software licznika i jeśli tak to czym mogę wgrać inny soft do mikroprocesora. Oczekuję fachowej odpowiedzi od znawców tematu. Pozdrawiam.

Edytowane przez Lewy28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety lokalizacja danych w komórkach pamięci w obu tych licznikach jest trochę inna niż przykłady jakie były podane.

 

Nie ma takiej możliwości żeby komórki były w trochę innych lokalizacjach. Podane są wszystkie wersje typów wsadów.

 

 

Czy wina leży po stronie wersji Software licznika i jeśli tak to czym mogę wgrać inny soft do mikroprocesora.

 

Wersja software nie ma znaczenia, liczniki są plugandplay. Wcale nie musisz zmieniać żadnych danych we wsadzie aby licznik działał.

Nowy wsad do mikroprocesora możesz wgrać programatorem od ukraińców, nie pamiętam nazwy. Poszukaj nazwy firmy ETL. Problem w tym skąd weźmiesz taki software :D

 

Wsady Ci przerobie za moment.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

080512speedo.rarDziękuję koledze Rosiek za pomoc wiem gdzie we wsadzie który załadowałem był błąd. Zjadłem jedną literkę z numeru id immo aż dziwne że auto normalnie odpalało.

Niestety mimo wgrania poprawionego wsadu nadal po podpięciu vaga na liczniku są dwa błędy o których pisałem wcześniej ( 01316 - ABS Control Module oraz 00476 - Control Module for Fuel Pump (J538) ).

Nie świeci mi się kontrolka ABS a przy odpalaniu auta licznik zachowuje się tak jakby było wszystko ok. Ten błąd jest tylko widoczny jak podłącze się vag-iem.

Najciekawsze jest to że jeśli podłączę się do modułu ABS wszystko jest w porządku nie ma żadnych błędów.

Co do błędu pompy to z wiadomych względów jej nie posiadam gdyż mam wersje PD.

Załączam wsad z mojego licznika ze zmienionym kodowaniem z 21415 (takie było w nowym liczniku) na 05415 (takie było w moim starym liczniku) oraz poprawionym numerem id immo.

W pliku notatnik zaznaczyłem i opisałem komórki pamięci które znam. Moje pytanie brzmi na co mają wpływ komórki które znajdują się przed numerem id immo? Co tam jest zapisane? Czy tam znajduje się informacja o ilości zakodowanych kluczy?

Jeszcze jedna informacja mój passat posiada tylko ABS bez żadnej kontroli trakcji. Dlatego też pytałem czy wersja sotfu ma jakieś znaczenie bo ja sądzę że ten nowy licznik jeżdził w pasku z kontrolą trakcji oraz na pompie wtryskowej. Dlatego mam te błędy na liczniku. Wydaje mi się ze procesor używa innych adresów po CAN żeby odpytać moduły. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Pozdrawiam.

080512speedo.txt

Błędy.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w Can gate i zakoduj jeszcze raz ten sam numer co masz. więc jak masz 00006 to w recode wpisz 00006 i "do it"

Pozatym zrób reset licznika poprzez vag-tacho albo odpięcie akumulatora na kilka chwil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadziałało w połowie tzn. błąd pompy już się nie pojawia natomiast ABS brak komunikacji jest na liczniku oraz na can gate. Czy jest możliwość adaptacji ABS bo funkcja recode jest nieaktywna?

Edytowane przez Lewy28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zadziałało w połowie tzn. błąd pompy już się nie pojawia natomiast ABS brak komunikacji jest na liczniku oraz na can gate. Czy jest możliwość adaptacji ABS bo funkcja recode jest nieaktywna?

A jaki masz sterownik ABS,bo być może nie masz u siebie z CAnem,a w samochodach z ostatnich lat produkcji,czyli z którego masz teraz licznik komunikacja sterownika ABS była po CAN i tu może być problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam powiedzcie mi czy takim kablem http://allegro.pl/2012-vag-k-can-commander-3-6-korekta-liczniki-immo-i2305307435.html lub tym http://allegro.pl/vag-k-can-commander-3-0-licznik-pin-immo-tacho-cd-i2303520512.html odczytam pin z licznika od a3 8L0 920 980 bo vag tacho 2.2 nie da rady łączy sie ale nie mozna odczytać pin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam powiedzcie mi czy takim kablem http://allegro.pl/2012-vag-k-can-com...305307435.html lub tym http://allegro.pl/vag-k-can-commande...303520512.html odczytam pin z licznika od a3 8L0 920 980 bo vag tacho 2.2 nie da rady łączy sie ale nie mozna odczytać pin

To wstaw wsad tutaj i jak będzie dobrze odczytany to się dowiesz jaki jest pin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi ze nie mogę z czytać wsadu .Vag tacho pokazuje że połączył sie z licznikiem ale nie są podświetlone przyciski od pinu epromu niestety dlatego pytam czy te kabelki podejdą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaki masz sterownik ABS,bo być może nie masz u siebie z CAnem,a w samochodach z ostatnich lat produkcji,czyli z którego masz teraz licznik komunikacja sterownika ABS była po CAN i tu może być problem.

 

Właśnie dlatego pytałem w moim pierwszym poście czy wersja software ma jakieś znaczenie. Pytałem ponieważ zajmuje się elektronika a także programuje mikrokontrolery niestety na razie nie te w samochodach.

Z mojego elektronicznego doświadczenia wiem że pamięć eeprom zwykle przechowuje dane (zmienne, offsety, numery identyfikacyjne, itd.) natomiast mikroprocesor posiada program który miedzy innymi zarządza informacjami zawartymi w eeprom (pobiera i zapisuje dane), komunikuje się z np. z kolejnym sterownikiem (wymienia dane np. za pomocą sieci lokalnej), wyświetla informacje ( np. na wyświetlaczu LCD) oraz wysyła sygnały (np. wysterowuje zawory, silniki, itd).

Otrzymałem:

 

Wersja software nie ma znaczenia, liczniki są plugandplay. Wcale nie musisz zmieniać żadnych danych we wsadzie aby licznik działał.

 

Po moim problemie skłaniam się do pierwszego cytatu. Sądzę po moim problemie że wersja software licznika ma znaczenie (inne protokoły komunikacji miedzy sterownikami).

Wnioskując dalej nie można powiedzieć że liczniki są tak całkowicie plugandplay.

 

Moje pytanie brzmi co teraz z tym fantem zrobić? Na pewno nie mam zamiaru przekładać czegokolwiek w ABS (czy sam sterownik czy moduł). Nie mam też zamiaru wracać do starego licznika oraz kupować kolejny zwłaszcza że wszystko działa prawidłowo i o błędzie bym nigdy się nie dowiedział gdybym nie miał vag.

Jakieś inne pomysły? Czy istnieje jakiś inny programator niż ten litewski do z czytywania zawartości pamięci mikroprocesora?

Z tymi licznikami to tak nawiasem mówiąc jak z reemapem ecu pewne osoby wiedzą lecz nie powiedzą:D

Proszę po raz kolejny o wypowiedz znawców tematu. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy istnieje jakiś inny programator niż ten litewski do z czytywania zawartości pamięci mikroprocesora?

 

Skoro zajmujesz się elektroniką to powinieneś wiedzieć że nie ma żadnej możliwości odczytania programu z procesora. Jak już to możesz wgrać coś nowego tylko skąd to weźmiesz?

 

Co do Twojego problemu z pompą abs to spróbuj jeszcze wgrać inne wsady.

Ja miałem 925 włożyłem 849 i jedyny problem był z wyświetlaniem info z radia na FIS. Żadnych innych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę poszperałem w sieci i jakoś nie znalazłem aby ten błąd był związany ze zmianą licznika. A nie wieże że jesteś jedyny. :D

Skasuj najpierw błąd w ABS potem w liczniku.

Jak miałeś stary licznik to nie pokazywało tego błędu?

Pozdrawiam

 

---------- Dodano o 09:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:01 ----------

 

Poprawił bym tą "wiare" ale moderatorzy uznali że nie muszę edytować swoich postów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Troszkę poszperałem w sieci i jakoś nie znalazłem aby ten błąd był związany ze zmianą licznika. A nie wieże że jesteś jedyny. :D

Skasuj najpierw błąd w ABS potem w liczniku.

Jak miałeś stary licznik to nie pokazywało tego błędu?

Pozdrawiam

 

---------- Dodano o 09:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:01 ----------

 

Poprawił bym tą "wiare" ale moderatorzy uznali że nie muszę edytować swoich postów :)

Ja mam to samo po zmianie licznika u siebie na 847.ABS działa ale jest błąd braku komunikacji.Po wykasowaniu powraca.Przekodowanie nie pomaga,chyba że przekoduje na bez ABS to błąd znika,ale i ABS nie działa.U mnie wgranie wsadów z 846 nie pomogło,u niego w 849 to nawet nie ma z czym spróbować.Wcześniej jak miałem 822,błędu nie było.Ale po lifcie widziałem że moduł sterujący ABS ma CAN.Skoro ma tylko ABS bez ESP i ASR,podejrzewam że ma ten sam moduł co ja.Myślę,że jak by miał fabrycznie ESP lub ASR problem by się w ogóle nie pojawił.Ja już zacząłem rozważać wymianę pompy z modułem i dociągnięciem CAN,tylko ostatnio odkąd się zrobiło ciepło i można by podłubać,to cierpię na chroniczny brak wolnego czasu.

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam ze w moim przed-liftowym z ABS - ESP rocznik 2000 z CANem, aktualnie mam założony 846 i żadnych błędów związanych z ABS nie ma, a wszystko działa więc wygląda że Kolega powyżej dobrze sugeruje w czym tkwi problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle, że wystarczy zmienić kodowanie bramki na 00004 czyli bez ABS. Sprwadziłem empirycznie u mnie. ABS i ESP działa. KOdowanie to tylko info dla bramki CAN żeby komunikowało się z tym urządzeniem. Bez komunikacji ABS działa sobie samodzielnie, nie wysyła tylko ramek do CAN. Bramka Can jest w liczniku, to nie jakieś oddzielne urządzenie.

 

Mam też zegary 822. Oryginalnie kodowanie CAN 00004, zmiana na 00006 powoduje pojawienie się błędów o braku komunikacji z ABS, tych samych co u kolegi. Tak jak można było przypuszczać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam problem... Miałem zamontowany licznik 3B0919890JX i po czasie wyświetlacz fis się sknocił (martwe linie) Założyłem kolejny licznik 3B0919890J i zaraz po podłączeniu klemy podświetlanie licznika wciąż się świeci. Nie reaguje na pokrętło od ściemniania, i gdy włączę światła i kręcę tym pokrętłem to ściemnia i rozjaśnia się fis. Co może mu dolegać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

epromy.rarWitam,

Od kilku dni usiłuję wrzucić licznik z passata b5fl do mkIV, problem polega na tym że nie wychodzi mi edycja epromu. Robię za pomocą vag commandera. Stronę główną tego tematu mam otworzoną już trzeci dzień i teraz zdałem już sobie sprawę że nic z tego nie będzie... Epromów nastukałem już chyba z 20 z możliwymi wsadami, kilka już udało mi się takich by vag commander odczytywał poprawny PIN immo starego licznika, jednakże kontrolka immo dalej się świeci i nie da rady wciąż odpalić. Byłbym bardzo ale to bardzo wdzięczny gdyby ktoś pomógł mi to wykonać bądź rzucił na te epromy swym fachowym okiem i wykonał to za mnie bo mi już możliwości się wyczerpały :padaka

 

Próbowałem także vagiem dopasować kluczyk pod ten licznik, jednak na kanale 21 wyskakuje error po zmianie wartości i nie da rady także, ktoś mi napisał że musi być transponder od immo3, ja jednak sam nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności